5. 1. 2022 – 15.10

O pomenu evropskih filmskih skladov

Audio file

Evropsko filmsko produkcijo zaznamujejo trije stereotipi: nišnost, kulturna raznolikost in odvisnost od državnega financiranja. Medtem ko vsak povprečen kinohodec pozna usmeritev in materijo evropskega filma, institucionalno zaledje produkcije ostaja skrito. V današnjih Kulturnih novicah bomo zato govorili o vlogi in namenu evropskih filmskih skladov, ki v mnogih primerih podpirajo in omogočajo nastanek filmskih, televizijskih in animiranih vsebin. Kaj filmski skladi so in kakšen je njihov namen, predstavi Caitriona Noonan z Univerze v Cardiffu.  

Audio file
6. 8. 2021 – 18.00
Delovni pogoji filmskih ustvarjalk

Izjava

Filmski skladi sicer niso evropska posebnost. Poznajo jih povsod po svetu, med drugim tudi v posamičnih zveznih državah ZDA, v katerih filmski skladi financirajo oziroma s pomočjo ekonomskih spodbud podpirajo neodvisno produkcijo. Kljub temu pa je vloga skladov v Evropi zaradi manjšega obsega produkcij, manjše vloge velikih privatnih produkcijskih hiš ter večje odvisnosti produkcije od javnih sredstev bolj strateškega pomena. Pojasnjuje Noonan.

Izjava

Vloga filmskih skladov pa ni le distribucija javnih sredstev, temveč tudi spremljanje sprememb in prilagajanje nanje. Ena večjih sprememb, ki se je pričela odvijati že pred začetkom epidemije, je porast platform za gledanje filmov, kot sta Netflix in Amazon Prime Video. Poleg teh v preteklih letih filmu močno konkurenco predstavljajo televizijske drame, v katere so s ponudbo državnih lokacij pričeli investirati tudi nekateri evropski filmski skladi. Več o tem Noonan.

Izjava

Audio file
5. 3. 2021 – 15.10
O stanju in projektih kinematografov art kino mreže

Ob ustavitvi javnega življenja ob začetku epidemije je zastala tudi večina filmskih produkcij, kar je zahtevalo različne intervencije filmskih skladov, med katerimi Noonan izpostavlja štiri.

Izjava

Zdi se, da novi trendi na področju filmske in televizijske produkcije po eni strani in epidemija koronavirusa po drugi sklade postavljajo v težko situacijo. Skladi bodo namreč v prihodnosti za zagotavljanje možnosti ustvarjanja neodvisnih filmov morali pridobiti dovolj državnih sredstev, hkrati pa se bodo morali zoperstaviti večjim komercialnim produkcijam. S premislekom o tem, kaj to pomeni za sklade, zaključi Noonan.

Izjava

Avtorji del

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.