Obrazi arhiviranja
Lepo pozdravljeni v četrtkovih Kulturnih novicah. Minuli ponedeljek je bila v Galeriji Kamera na sporedu otvoritev intermedijskega projekta umetnikov Aljaža Rudolfa in Eve Smrekar z naslovom FaceOrFactory. Projekt je v osnovi raziskovalna platforma in hkrati korporacija, ki na podlagi podatkov iz biometričnega arhiva različnih oseb, kot so na primer obrazne poteze, DNK, emšo in tako naprej, skuša ustvarjati nove obraze. S tem avtorja postopno razvijata obraz kot kompleksen teritorij genetskih, pravnih, kozmetičnih, ekonomskih in političnih razmerij.
Projekt, ki je nastal v kuratorstvu Lare Mejač, je predstavljen v obliki diorame, ki nudi vpogled v posamezne faze večletnega ustvarjanja. Za takšen prikaz so se odločili, ker so zgodovinski način razstavljanja želeli kombinirati s sodobno umetnostjo. Razstava je zadnja v kuratorskem ciklu Konstruirane identitete, ki se mu 3. februarja v Kinu Šiška obeta izid katalogov v večji publikaciji. Za sklenitev cikla s projektom FaceOrFactory so se odločili, ker združuje tako arhiviranje kot ustvarjanje novega sistema. Več o večletnem projektu nam pove Mejač.
Zaradi arhiviranja osebnih in biometričnih podatkov ter DNK-ja se je izpostavil tudi pravni aspekt. Rudolfa smo vprašali, ali se jim je kdaj zgodilo, da bi kdo od darovalcev želel prekiniti sodelovanje in da bi zahteval izbris osebnih podatkov.
Projekt torej vključuje tudi zadrugo, v kateri v zameno za podatke dobiš delež v korporaciji, hkrati pa zadruga deluje tudi kot pravni ščit. FaceOrFactory dobi največ darovalcev podatkov ravno s pomočjo razstav. Obiskovalce Galerije Kamera smo povprašali, ali bi bili pripravljeni za projekt deliti svoje osebne podatke.
Govorili smo tudi z obiskovalcem, ki je bil zelo pripravljen dati svoj DNK, izjave za Radio Študent pa ne. Rudolf pa nam je opisal morebitne zaplete, ki lahko nastopijo pri skeniranju obrazov in zbiranju biometričnih podatkov nasploh.
Kulturne novice zaključujemo z dogodkom, ki zaenkrat še ne arhivira osebnih podatkov. Sinoči sta v Osmo/zi Maks Valenčič in Tisa Troha predstavila najnovejšo izdajo revije ŠUM. Revija nosi naslov Meta prihodnosti, navdih pa črpa predvsem iz dela nemškega sociologa Davorja Löfflerja.
Biometrične podatke je zase zadržala vajenka Minka. Marko tudi.
Dodaj komentar
Komentiraj