Pajek pleše
Svoje niti danes na različnih lokacijah po Ljubljani zopet razpleta festival Spider. Ostro in odločno se bo prek različnih umetniških pristopov in umetnikov loteval definicije prostora in razmerja prostora do umetniških praks. Poudarek bo na plesu, od tam pa so poti odprte. Festival obljublja, da se bo izmikal konvencionalnim formam in percepcijah ter usmerjal pogled čez rob.
Festival Spider je sicer del mednarodne mreže podobno usmerjenih festivalov, ki potekajo v različnih evropskih mestih. Zanimalo nas je, kako je prišlo do vključitve Ljubljane v to mrežo. Odgovarja umetniški vodja festival, Matej Kejžar.
Vsi nastopi oziroma performansi so opisani kot zelo samosvoji, interdisciplinarni in inovativni. Kaj pa povezuje vse te dogodke? Je bil morebiti uveden kakšen kriterij za njihov izbor? Zopet Matej Kejžar.
Kakšni pa so obeti za letos, služi festival tudi kot neke vrste platforma za mreženje umetnikov in potencialna sodelovanja na podobnih festivalih drugod po Evropi? Odgovarja Matej Kejžar.
Festival Spider se bo s plesnim performansom Mateja Kejžarja z naslovom Hiša! uradno začel v prostorih ZRC SAZU, in ne v Atriju na Salamandrovi 4, kot je bilo sprva napovedano. Vstop na ta festivalski dogodek je brezplačen, vstopnice za druge dogodke v Stari mestni elektrarni pa lahko kupite prek strani Eventbrite.
V Centru za sodobno fotografijo Photon pa bo ob 19-ih potekalo odprtje razstave Zlati dnevi preden se končajo. Razstava je rezultat dolgoletnega projekta fotografa Klausa Pichnerja in pisca Clemensa Marschalla. Avtorja sta sistematično raziskovala dunajske gostilne ali brloge, ki služijo kot zbirališče družbenih obstrancev, ki na take kraje zahajajo zgolj z namenom opijanja. Princip je torej podoben tistemu projekta Najlepše mesto na svetu na socialnem omrežju Tumblr. Pischler je goste fotografiral, Marschall pa je v tekstu, ki razstavo spremlja, popisal intervjuje z lastniki vključenih lokalov. Kuratorka razstave, ki je nastala s podporo Avstrijskega kulturnega foruma Ljubljane, je Jasna Jernejšek, ki bo na odprtju vodila pogovor z avtorjema.
V Photonu sosednji Galeriji P74 pa bo istočasno odprta razstava Staša Vrenka, Tehnike posvojitve. Razstava temelji na umetnikovem terenskem snemanju zvokov, pri čemer je že snemanje samo performativno dejanje, saj sam prek tipke play in stop odloča, kaj bo posneto in kaj ne. Pri poslušalstvu se neizogibno pojavi vprašanje, zakaj so posneti prav ti zvoki, kaj je njihov pomen. In že to pozorno poslušanje je umetnikov cilj.
Beznico bere Anja.
Dodaj komentar
Komentiraj