PERFORMIRATI RAZSTAVO
Pozdravljeni v Kulturnih novicah, ki se jih danes lotevamo od znotraj navzven. Medtem ko večina novic služi refleksiji preteklega dogodka, je zaradi strukture novega projekta kolektiva Pita Projekt tokrat nekoliko drugače. Avtorici Reo Vogrinčič in Nino Goropečnik smo včeraj obiskali kar med pripravami na zaključno razstavo projekta v galeriji Alkatraz, ki jo šaljivo imenujeta za svoje začasno domovanje. Fokus projekta je namreč sama forma razstave, predvsem v odvisnosti od naslovnih podpornih sistemov; od podstavkov za razstavljena dela do tehničnih sodelavcev. Ti vedno delujejo v ozadju in omogočajo nastanek razstave. Umetnici sicer sodelujeta pod imenom Pita Projekt, ki že od začetka delovanja obravnava podporne sisteme, kakor je naslovljena tudi prva razstava v aktualnem ciklu. Kako je to videti v praksi, podrobneje razloži Nina Goropečnik.
Podobno kontinuirano delovanje zaznamuje tudi Pita Projekt, ki sta ga umetnici začeli še med študijem. V prostorih Akademije za likovno umetnost in oblikovanje, ki nima lastnega razstavnega prostora, sta odprli svojo galerijo.
Že takrat je bilo torej v ospredju reševanje praktičnih problemov mladih umetnic, kot je prepoznavnost ali dostopnost galerijskih prostorov, kar umetnici poudarjata tudi v aktualnem projektu.
Korist, ki jo mlademu umetniku predvsem v obliki referenc za razpise pomeni pogosto razstavljanje, pa prinaša tudi določene izzive.
Hiperprodukcija dogodkov je zaznamovala izvedbo projekta v Alkatrazu postala pa je tudi njegova tema. Umetnici se tako nista toliko ukvarjali z vsebino posameznih razstav, temveč bolj z njihovo izvedbo.
Delo sta si avtorici še otežili s prevzemom funkcij, ki jih navadno prevzamejo drugi akterji v galerijskem sistemu. Goropečnik je tako v času svoje razstave na primer opravljala tudi funkcijo varnostnice, sami sta poskrbeli tudi za PR. Vseeno sta k sodelovanju povabili tudi vsaka eno kuratorico, skupno razstavo pa sta kurirala Ana Grobler in Sebastian Krawczyk. Tudi to kopico kuratorjev osmišljujeta na pragmatičen način, saj je mreženje na začetku kariere ključnega pomena. Vseeno pa množica sodelujočih in dogodkov odpira možnost, da vseh načrtov ne bo mogoče uresničiti ali pa razstav ne bo nihče obiskal. Kako se opredeljujeta do tega?
Zanimivo je, da so ob istem času na ogled vsaj tri razstave, ki podobno tematizirajo delo v odnosu do umetnosti; omenimo samo razstavo Delo v nastajanju v ŠKUC-u in Art At Work v Muzeju sodobne umetnosti. Umetnici svoje raziskovanje procesa razstavljanja razumeta bolj osebno in se ne ukvarjata toliko s sistemskimi vidiki umetniškega dela, raje jih pojmujeta kot dejstva.
Zadnja razstava, ki bo otvorjena danes, bo povzela vsa ta dejstva in tako sklenila cikel.
Ob včerajšnjem obisku v galeriji razstava še ni imela končne oblike, veliko lažje pa si predstavljamo, kako kaotičen je bil za umetnici mesec, ki je vodil do nje. Njegov prerez pa si lahko ogledate danes ob devetnajstih.
Kulturne novice je pripravila Neža U.
Dodaj komentar
Komentiraj