Plesišče afekta
Dandanes, v času konceptualnega umetniškega pristopanja se včasih še srečamo z nečim takim, kot je preprost afekt. Afekt kot nekaj, kar nas notranje sili v dejanje, ne da bi pri tem dobro – ali pa sploh vedeli, kakšno to dejanje bo in kaj bo pomenilo. Tako preprosta kot sam afekt je tudi želja po premiku in tem, da ga peljemo in razvijamo naprej. V Plesnem teatru Ljubljana se v tem duhu danes premierno na oder postavlja plesna predstava Plesišče - miks, ki ga prinaša sodelovanje plesalk in koreografinj Jane Menger in Maše Kagao Knez. Uveljavljeni ustvarjalki tako k skupni koreografiji prispevata vsaka svojo, že dobro izoblikovano plesno govorico, na plesišče pa postavljata le Jano Menger. Gre za hvalnico gibajočemu se telesu in temu, kar je le-to na plesnem odru sposobno prikazati. Plesu torej. Pomenljivost afekta se giblje na subjektivni ravni posameznika, prav tako je plesno ustvarjanje vedno nekaj osebnega. O skupnem ustvarjanju Plesišča smo povprašali plesalko Jano Menger:
Menger je bila v zadnjem času soočena z umetniškimi situacijami, temelječimi bolj na performativni podlagi, kar jo je tudi pripeljalo do dotičnega projekta.
Kulturne novice je pripravila Kaja Vidanovski.
Dodaj komentar
Komentiraj