Plesna urica v sobi za samopomoč
Pozdravljeni v Kulturnih novicah. Včeraj – v sredo – zvečer je v dvorani Plesnega Teatra Ljubljana potekala uprizoritev plesne predstave korejske plesalke Hyekyoung Kim s korejskim naslovom Jajobangbang oziroma v prevodu Soba za samopomoč. Hyekyoung Kim je ne le izvajalka, ampak tudi avtorica in koreografinja predstave, ki jo je lastnoročno oborožila tudi z glasbeno podlago. Umetnica je v dvorani izvedla uprizoritev gibanja po intimnem prostoru, ki po avtoričinih besedah – s prevodom misli ji je pomagala mentorica ter oblikovalka svetlobe Eun-Me Ahn lahko postane igrišče in človeku ponuja prostor za osvoboditev. Performans je nastal pred približno dvema letoma iz skrbi za korejsko družbo, po pandemiji, ki je svetovno javnost priklenila v ozko odmerjene sobe, pa je plesna predstava dobila dodaten pomen, ki naj ljudem služi kot pomoč pri pobegu iz majhnih izoliranih prostorov.
V bleščeče belo in oprijeto obleko odeta plesalka se je večinoma brez glasbene podlage s počasnimi in metodično odmerjenimi gibi premikala v bližini kromatičnega stola. Odsevni premaz štirinožnega rekvizita je med izvedbo zrcalil snope luči in na stenah izrisoval svetlobne pege. Plesalka se je počasi in previdno kakor buba plazila pod stolom, se zdaj vila na njegovi površini ter zdaj ob njem, v sklepnem delu pa si je stol nadela na ramena in se po prostoru z njim gibala v uniji. V nekem trenutku prestave je avtorica pogledala skozi odprtino med ritno in hrbtno platnico stola in gledalcem namenila uprizoritev z obraznimi mimikami. Kot je povedala avtorica, izvedba ne vključuje elementov improvizacije, vsak gib v predstavi je skrbno pripravljen, zaradi emocij ob vsakokratni izvedbi pa vsak performans vendarle doseže poseben, karakterističen učinek.
Hyekyoung Kim emocije za vsakokratno izvedbo plesne predstave vleče iz ljubezni, inspiracijo pa ji ponujajo tudi razmišljanja o preteklosti in prihodnosti.
Po približno 45-minutni predstavi je avtorica prejela bučen, večminuten aplavz s posameznimi vriski, ki so zamrli šele po tretjem avtoričinem poklonu in osvetlitvi prizorišča.
Foto: PTL
Dodaj komentar
Komentiraj