3. 11. 2016 – 15.10

Pojdite v galerijo, v suženjstvo zakleti

Audio file

Današnje Kulturne novice začenjamo z žalostno novico. Pri 86 letih se je včeraj zvečer zaradi srčnega napada na turneji poslovil Oleg Konstantinovič Popov. Klovn, mimik, vrvohodec in žongler. Na 8. Mednarodnem cirkuškem festivalu v Monte Carlu leta 1981 je prejel nagrado Zlatega klovna. Znan je bil predvsem po karakterju Ivanuška, ki izhaja iz ruske tradicije in se norčuje iz vseh ostalih ter draži samega sebe. Za časa svoje kariere se je od ruskega permafrosta poslovil za 28 let, dokler se ni vrnil in pri 75-ih še vedno prejemal stoječe ovacije. Rekli so mu: Sončni klovn.

Drevi pa se v Muzeju sodobne umetnosti Metelkova ob 20. uri otvarja razstava Misliti spomenik urbanim vstajam. Gre za raziskovalni in umetniški projekt Niloufar Tajeri in Gala Kirna. S slednjim smo se pogovarjali o tem, kako razumeta urbane vstaje na razstavi, kaj sploh so ter kje in od kdaj se dogajajo?

*Izjava

Na urbanih vstajah po besedah Gala Kirna najdemo predvsem predstavnike deprivilegiranih, izkoriščanih delov populacije. Za prihodnost pa predvidevata, da bo tovrstnih vstaj vedno več, saj naj bi se jih medijska in politična javnost otepali kot nekaj minljivega in njihove vzroke raje pometata pod preprogo. Ampak ali imajo te vstaje vseeno kakšen učinek na družbo? Gal Kirn:

*Izjava

Opozarja, da v današnjem svetu pravzaprav ne poznamo strategije »uspomeničevanja« urbanih vstaj, ki bi gradile neko kolektivno zavest. Politika jih nadalje razume kot nekaj, kar ruši družbeni red, zato jim ne želi postavljati spomenikov, s tem pa se postopoma slabi družbeni spomin. V prihodnjem mesecu že načrtujejo srečanje z različnimi aktivisti in umetniki, s katerimi bodo objavili javni poziv, kjer se bo o urbanih vstajah začelo govoriti še bolj javno in ne zgolj v umetniškem smislu kot danes v MSUM. Umetniški projekt Misliti spomenik urbanim vstajam je plod večmesečnega sodelovanja avtorjev na univerzi v Berlinu.

Institucije

Dodaj komentar

Komentiraj