23. 12. 2021 – 15.10

Razvrat maničnega iskanja priložnostnega

Audio file

Kakor nemara kdo od vas, drage poslušalke, dragi poslušalci, smo se tudi na vašem radiu znašli v polnem razvratu maničnega vdajanja kapitalistično navdahnjenemu iskanju. Česa, se morda vprašate. Kar najboljšega materialnega izraza ljubezni in pozornosti, ki ga bomo v kratkem, pokorni družbenim normam, vročili svojim bližnjim, kakopak. Ponudba zasičenih polic veleblagovnic nas ne prepriča povsem, a k sreči odrešitev najdemo v priložnostnih pop-upih, na katere je te dni mogoče naleteti v Ljubljani.

V Metalki je tako zrasla pop-up trgovina Jelka, ki jo Silva Horvat iz Kreativnic – društva škofjeloških tekstilnih ustvarjalk – opiše kot »preplet mehkobe tekstila in lepo oblikovane keramike«. Jelka ponuja trajnostne izdelke slovenskih unikatnih oblikovalcev in oblikovalk. Pop-up združuje ustvarjalce ljubljanske Delavnice Levo, škofjeloške Kreativnice ter oblikovalko Špelo Ambrož, poleg njihovih izdelkov pa na obiskovalce čakajo še keramični izdelki Zanamizo, Pečeno pohištvo, kozarci Zvonko in biorazgradljivi lončki za rastline iz Kraterja. Več o Jelki nam pove član Delavnice Levo Rok Oblak.

Izjava

Pomen kakovosti izdelkov in individualnega odnosa do obiskovalcev, ki se lahko natančno seznanijo z materiali in postopki ustvarjanja izdelkov, izpostavlja Silva Horvat.

Izjava

Zasluge za rokodelsko kakovost in unikatnost izdelkov gredo seveda slovenskim ustvarjalcem, ki izdelke večinoma pripeljejo do kupcev s samopromocijo. Ta včasih ne seže tako daleč, kot bi lahko. Oba naša sogovornika zato izpostavljata, da tovrstni pop-upi pripomorejo k širši prepoznavnosti ustvarjalcev, obenem pa jim zagotavljajo večji delež izkupička od lastnih stvaritev. Rok Oblak nam zaupa naslednje.

Izjava

Včeraj, 22. decembra, smo pokukali tudi v Cukrarna.bar, v katerem je kot rdeča nit pop-upa prav tako izstopala težnja po trajnostni produkciji. Videli smo torbe iz nekdaj odpadnih materialov Smetumeta in Almire Sadar ter tekstilne izdelke Anselma, izdelane iz starega blaga. Nazadnje smo se ustavili ob stojnici manjše neodvisne založbe VigeVageKnjige. Specializirajo se za stripe in risoromane, ki se, kot nam pove urednica založbe Anja Zag Golob, kot žanr še vedno soočajo s predsodki. 

Izjava

Kakor ustvarjalci iz Jelke tudi pri založbi VigeVageKnjige poudarjajo pomen osebnega stika s kupci, ki jim je lahko po eni strani predstavljen žanr in ki pripomorejo k razbijanju predsodkov o risoromanu, hkrati pa je zanje dragocen tudi odziv bralcev.

Izjava

Tudi ustvarjalci v Cukrarni poudarijo promocijski pomen pop-upa. Kaj konkretno pomeni za založbo VigeVageKnjige, nam pove Golob.

Izjava

Pop-upi torej niso osvežujoč prigodek le za naključne ali nenaključne obiskovalce, marveč so dragoceni tudi za slovenske ustvarjalce, ki se lahko z njihovo pomočjo predstavijo nekoliko širši javnosti in spodbujajo k nakupu unikatnih, kakovostnih, trajnostnih izdelkov. Zato naj le še namignemo zvestim slušateljem, ki še ne vedo, kje bi v pristnem božičnem duhu potrošili preostanek mesečne plače – pop-up Jelka v prostorih Metalke ostaja odprt še danes in jutri med 11. in 19. uro.

V pop-up trgovinice je Majo zvlekla vajenka Tjaša.





 

Institucije
Kraj dogajanja

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.