Stoletja baleta in oblikovanja
Tradicija ni bavbav. Ko motrimo dela “velikih mož in žena” iz muzejev, galerij in železnih repertoarjev glasbe in baleta, se včasih jasneje zavemo svojega lastnega momenta v kulturni zgodovini.
Za tovrstno ekskurzijo v tradicijo, nekakšen “highlights” 20. stoletja, so se letos odločili v SNG Maribor Opera-Balet. V petek bo namreč premierno uprizorjena baletna predstava z naslovom Favn - Carmen - Bolero. Koreografi Edward Clug, Valentina Turcu in Johan Inger so v tem projektu nekoliko kompilacijske narave segli po samem jedru jedra železnega repertoarja 20. in malo tudi 19. stoletja - glasbi Clauda Debussyja, Mauricea Ravela in Georgesa Bizeta ter plesu Vaclava Nižinskega - za balet Carmen je sicer rabljena suitna priredba Bizetove opere izpod peresa Rodiona Ščedrina.
Proces izbire teh znamenitih del klasične glasbe in tudi nekatere lastne tradicije je za Radio Študent pokomentiral koreograf Edward Clug:
Na vprašanje, ali se je pri koreografiji prvega, favnovskega dela plesne “trilogije” oprl na Vaclava Nižinskega, ki je bržkone najbolj znani plesni interpret Debussyjevega Favnovega popoldneva, Clug odgovarja tako:
Muzej arhitekture in oblikovanja (MAO) v Ljubljani pa danes pripravlja pregled nekoliko drugačne umetnosti, ki pa ima prav tako svojo tradicijo in specifično nacionalni značaj. V Gradu Fužine se bo ob drugem marcu, dnevu italijanskega oblikovanja (Italian Design Day), zvrstil cikel predavanj o multidisciplinarnem oblikovanju. Gosta dogodka bosta Lorenzo Palmieri in Luka Stepan.
Soorganizator dogodka, kulturni ataše Republike Italije v Sloveniji Stefano Cerrato, nam je dogodek orisal takole, pri čemer je posebej poudaril kulturne vezi med Italijo in Slovenijo:
Cerrato je tudi mnenja, da korenine specifično italijanskega oblikovanja segajo v renesanso in so povezane s takratnimi rokodelskimi praksami:
Kulturne novice je pripravil Aljaž Glaser.
Dodaj komentar
Komentiraj