11. 10. 2023 – 15.10

Upor smrti

Audio file

Drage poslušalke, jesenski večeri so za filme! Če se strinjate, napnite ušesa, saj bomo v današnjem Kulturnem obzorniku spregovorile o filmu Klondike, ki si ga je bilo pretekli ponedeljek moč ogledati v okviru festivala Mesto žensk. Filmski projekciji je sledil pogovor z režiserko Marino Er Gorbač, ki ga je vodila Petra Meterc.

Film je postavljen v leto 2014, ko je ukrajinska regija Doneck ob ruski meji postala žarišče oboroženih spopadov med separatističnimi proruskimi silami in ukrajinsko vlado, čemur je poleti istega leta sledilo še strmoglavljenje malezijskega potniškega letala. Kljub krvavosti spopadov pa Gorbač teh v filmu ni želela izpostavljati. 

Izjava

Film Klondike je, po besedah režiserke, zgodba o uporu. Kot je bilo poudarjeno v pogovoru po projekciji, je Gorbač želela napisati in posneti film, ki ima tempo dihanja in se osredotoča na intimno življenje ženske, ki je med vojno pogosto spregledano.

Gorbač v svojem filmu v ospredje postavi bodoča starša Irko in Toleka, ki živita v Donecku, v hiši, skoraj uničeni zaradi eksplozije, nedaleč od strmoglavljenega letala. Namesto eksplozij in padajočih teles ter krvavega nasilja tako spremljamo visoko nosečo Irko, ki se mora nepretrgoma oklepati tistega kančka vsakdanjosti, da je sploh zmožna preživeti.

Izjava

Klondike opozarja na mračna grozodejstva vojne s prikazom življenja ženske, katere banalnosti vsakdana se ne končajo, saj mora ta za občutek normalnosti kljub vsemu zjutraj pomolsti kravo pa zvečer vložiti zelenjavo. Čeravno se torej s hišnimi opravili poskuša zamotiti, so za protagonistko ključni trenutki, ko v tišini ob zori opazuje rožnato obarvano nebo. Kadarkoli je Irka preobremenjena, se namreč obrne k naravi, katere moč je želela izpostaviti tudi Gorbač.

Izjava

Klondike se s temo, kot je vojna, spopade na način, ki je gledalki morda bližji kot nasilje, s katerim se ne more poistovetiti. S tem, ko se osredotoči na pozabljeno banalnost vsakdana, je trpljenje civilistov, predvsem žensk, v času vojne gledalki, odmaknjeni od dogajanja, lažje razumeti.

___

foto: Kinodvor

Avtorji del
Kraj dogajanja

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.