V spomin Nevenki Koprivšek
Današnje Kulturne novice posvečamo spominu na igralko in prvo slovensko neodvisno producentko Nevenko Koprivšek, ki je nenadno umrla v nedeljo, 14. februarja letos.
Koprivšek je svojo gledališko pot začela na pariški šoli za gledališče, mim in gib Ecole Jacques Lecoq, na kateri je leta 1983 diplomirala iz igre. Po študiju je igrala v raznih gledaliških skupinah v Parizu in New Yorku. Ob vrnitvi v Ljubljano je bila dva mandata umetniška direktorica gledališča Glej. V tistem času sta prvič nastopila Iztok Kovač in skupina Betontanc, oba ključna za postavitev slovenskega plesa na evropski zemljevid. Bila je tudi soustanoviteljica zagovorniškega Društva Asociacija.
Nekaj spominov na Nevenko Koprivšek je z nami delila vodja Glejevega programa Inga Remeta:
Decembra 1997 je ustanovila zavod Bunker ter mednarodni festival gledališča in plesa Mladi levi. Z raznimi mednarodnimi projekti in povezovanji, kot so mrežaInformal European Theatre Meeting ali krajše IETM, Junge Hunde, Balkan Express in Network Imagine, je slovensko umetnost odpirala mednarodnemu kulturnemu prostoru. Ozaveščanje o kulturi pa je izvajala tudi s poučevanjem plesa kot certificirana učiteljica metode ozaveščanja giba Feldenkrais.
Govorili smo tudi s Tamaro Bračič Vidmar, vodjo komunkacije v Bunkerju, ki se drage direktorice spominja tako:
Za svoje delovanje je Koprivšek prejela mnogo nagrad – leta 2003 Župančičevo nagrado za izjemne dosežke v kulturi, leta 2011 pa je od francoskega ministrstva prejela častni naziv vitezinje reda umetnosti in leposlovja.
Koprivšek se je trudila podpirati mlade, jim dati čim več izkušenj in možnosti udejstvovanja, jih spodbujati na njihovi poti. Njenemu mentorstvu in podpori ob vstopu na kulturno sceno je nekaj besed namenila tudi Bračič Vidmar:
Prav gotovo lahko zatrdimo, da je bila Koprivšek kulturnica z veliko začetnico. O njenem značaju in sodelovanju z mladimi ustvarjalci je nekaj besed povedala še Alja Lobnik, urednica revije Maska:
Kulturne novice je pripravila vajenka Eva. Pomagal je Marko.
Dodaj komentar
Komentiraj