13. 11. 2014 - 14.15

Več kot obrobne prakse

Audio file

Film je zaradi estetsko-kreativnih lastnosti samostojna umetniška zvrst, kaj pa glasbeni videospoti? To, da so le spremljava glasbi, pač ne drži … Od 90. let dalje je zaradi inovativnih idej in specifične estetike ta zvrst presegla oznako komercialne podobe glasbe. Vseeno pa je na večjih filmskih festivalih glasbeni video navadno zanemarjen. Sprockest Internatinal Music Video Festival, ki se odvija vsako leto v Gorgi, ZDA, je specializiran posebej za videe. Podobno kot drugje tudi tu podeljujejo nagrade strokovne žirije in občinstva. Nagrado za najboljši predvajani glasbeni videospot pa bodo letos že drugič zapored predali tudi na ljubljanskem festivalu LIFFe. Ob 18. uri se v Kino Šiška prične komentirana retrospektiva glasbenih videospotov Mihe Knifica in Aljoše Korenčana, ob 20h pa sledi še mednarodni tekmovalni program. Program sta zasnovala Matic Majcen in Ana Šturm, ta pa nam je zaupala, zakaj sta bila izbrana prav ta slovenska ustvarjalca:

*Izjava se nahaja v posnetku oddaje.

Kaj pa je pravzaprav dober primer opevane inovativnosti glasbenega videospota? O tem ponovno Ana Šturm:

*Izjava se nahaja v posnetku oddaje.

 

Saša Nabergoj je bila letos gostujoča glavna kustosinja mednarodnega trienala sodobne umetnosti PORTIZMIR3 v Turčiji. Med sodelujočimi je bil tudi slovenski kolektiv petih oblikovalk Oloop. Ta se je povezal z izmirsko lokalno tradicijo in smernicami industrijskega ter umetniškega oblikovanja. Od 6. novembra so na razstavi TELO TEKSTIL SPOMIN vplivi medsebojnega soustvarjanja na ogled tudi pri nas. Razstava stoji v Galeriji Društva likovnih umetnikov Ljubljana, kjer bo danes ob 19.00 uri projekt predstavila že omenjena kustosinja Saša Nabergoj, vodja šole Svet umetnosti in programa Studio 6. Kot nam je zaupala, bo spregovorila predvsem o načinu in rezultatu sodelovanja kolektiva Oloop in gostujoče izmirske industrijske oblikovalke. Delovne skupine, ki jih je na trienalu izbrala Nabergoj, namreč povezuje posamezna ustvarjalna praksa, zato pa je tudi poudarek trienala predvsem na procesualnosti. Projekti še trajajo, prav tako kot velja, da tudi kultura kot taka ni že zaključen in izoliran pojem. Več o tem Saša Nabergoj:

*Izjava se nahaja v posnetku oddaje.

 

 

Kraj dogajanja

Dodaj komentar

Komentiraj