Videne in vidne
Pa ga imamo tudi pri nas – prvi slovenski feministični filmski festival, ki se začenja danes in se bo na spletu odvijal do 10. marca. Jana Burger, Nataša Pivec in Žiga Brdnik so programsko srce ekipe, ki je v sodelovanju z Društvom za razvoj filmske kulture iz Maribora pripravila letošnjo prvo edicijo festivala. FeFi, poimenovan po Genovefi, zaščitnici oči, ki gleda in ni gledana, je namenjen vzpostavljanju prostora za filmarke in feministično perspektivo.
V tujini so tovrstni festivali že uveljavljeni in utečeni. Organizatorke FeFija pa prepoznavajo velik problem slovenske filmske distribucije, ki avtoricam, režiserkam in producentkam ne omogoča zadostne vidnosti v slovenskem filmskem prostoru. V svoji spletni objavi so navedle raziskavo Nike Gričar za Slovenski filmski center; po njenih ugotovitvah je v Sloveniji le vsak dvanajsti z javnimi sredstvi podprti celovečerni film in le vsak šesti kratki film režirala ženska. FeFi teži k vzpostavljanju prostora za feministično perspektivo v slovenskem filmu, posledično pa želi slovenske distributerje in filmsko sceno spodbuditi k temu, da bi ženskam omogočali več možnosti za ustvarjanje. Razvoj pobude za nastanek festivala predstavi Nataša Pivec.
Program festivala je razdeljen na tri sklope. Prvi, bolj mednarodni segment Frišno predstavlja štiri kratke filme radikalnih ustvarjalk queerovskega feminističnega kolektiva GRRL HAUS CINEMA iz Berlina. Njihovo delo temelji na nizkoproračunski produkciji po principu do-it-yourself, pri čemer ubirajo drugačne pristope, ki izhajajo iz dekonstrukcijske, feministične perspektive.
Kinotečni segment Retro se osredotoča na slovensko igralko Ito Rino, ki je svojo filmsko pot začela v Berlinu in tam tudi živela. Prvič bo v Sloveniji na ogled digitalizirana različica celovečernega nemega filma Erotikon iz leta 1929, v katerem igra Rina glavno vlogo.
Tretja sekcija z naslovom Zdaj! se usmerja v sedanjost feminističnega filmskega ustvarjanja v slovenskem prostoru. Pivec v programu izpostavi dva filma, ki se zdita še posebej relevantna za trenutni slovenski družbeni kontekst.
Poleg filmskega programa organizatorke pripravljajo dva pogovora z avtoricami kratkih filmov ter filmskokritično diskusijo o filmu Erotikon. Pogovorni dogodki se bodo zvrstili vsak večer med 6. in 8. marcem ob 20. uri na platformi Zoom.
Organizatorke izpostavljajo tudi povezovanje in nerazdiralnost kot pomembni vrednoti pri trenutnem in tudi nadaljnjem delu v okviru festivala. Smisel delovanja vidijo v kolektivnem delu in v prihodnosti si želijo nadaljnje širitve ekipe. Vizijo za prihodnost opiše Pivec.
Filmski medij lahko zaradi svoje splošne priljubljenosti po besedah Pivec služi kot mehak mehanizem družbenih sprememb, prijetna opcija za spreminjanje sistema.
Vsebine festivala FeFi so brezplačne, organizatorke pa v podporo svojemu delu in delu predstavljenih filmark sprejemajo prostovoljne prispevke. Vsi filmi bodo od danes do 10. marca dostopni na spletni strani festivala Fefi.si.
Kulturne novice je pripravila vajenka Tina, pomagal je Matej.
Dodaj komentar
Komentiraj