Peklenske podobe resničnosti
V Španskih borcih bo nocoj zastonjska premiera plesne predstave Božanska komedija, koreografa Edwarda Cluga in beograjske plesne skupine Bitef. Clug je idejo za sodobno predstavitev srednjeveške pesnitve našel v Dantejevem simboličnem poskusu samomora. Zgradba poetične, groteskne predstave sledi izvirniku, grehi pa so se nekoliko posodobili. Pekel je tako umeščen v tekmovanje standardnih plesov, plesalca – "slehernega posameznika" pa se ocenjuje in presoja skozi oči sodobne družbe: biti mora lep, popoln in tekmovalen. Komedija bo razdeljena na tri dele, najkrajši čas pa je pripadel vicam – 12 minut, kolikor je potrebno, da se skuhajo špageti – res kratko obdobje za razmišljanje o lastnih grehih.
Z drugačnim peklom, peklom prostorske stiske, se soočajo na Celjskem. Domača umetniška scena, med vodilnimi v obdobju konceptualne umetnosti, omrtvičena pa pred koncem tisočletja, se počasi prebuja. Center sodobnih umetnosti Celje pripravlja razstavo Podobe resničnosti: Med zgodbo in dejstvom. Gre za temeljit vpogled v polpreteklo in sodobno ustvarjalnost lokalnega prostora, ki se smiselno umešča tudi v širšo slovensko okolje. Dela stalne zbirke bodo zaradi prostorske stiske razstavljena zgolj začasno. Kratko izjavo je podala kustosinja razstave Irena Čerčnik.
* Izjava je v posnetku.
Kulturne novice sledijo omrtvičenosti matere kulture in se z današnjim dnem – v premislek o lastnih grehih – poslavljajo do jeseni.
Kulturne novice je pripravil Miha Kelemina.
Dodaj komentar
Komentiraj