31. 7. 2024 – 13.15

Polaganje novih tirnic

Audio file
Vir: Midnight Munchies

Pozdravljene v sredinem Kulturnem obzorniku, v katerem bomo zakrožile okoli domače neodvisne igričarske produkcije. Govorile bomo o igrah, ki sodijo pod oznako indie oz. independent, tistih ločenih od velikih igričarskih korporacij, ki jih imenujemo industrija trojnih A-jev. To so igre, ki si pogosto dovolijo odkrivati nove koncepte ali eksperimentirati s formo. Njihova majhnost, tako v finančnem kot številčnem smislu, je lahko omejitev, saj so se njihovi razvijalci primorani posluževati bolj preprostih estetik, največkrat pikslastih, ki so najcenejše in najdostopnejše. Obenem pa je majhnost tudi velika prednost, saj njihove grafike velikokrat izražajo neverjetno unikatnost. Same ideje, ki se jih igre lotevajo, pa so neobremenjene z zagotovitvijo enormnega finančnega povratka, zaradi česar se imajo priložnost odcepiti od bolj formulaičnih formatov in lahko zavzamejo nove, še nikoli videne oblike.

Izjava

Svoj pogled nam je pravkar predstavil ustvarjalec video iger Brin Žvan. Kot študijo primera bomo danes uporabile njegovo novonastalo igro ONE BTN BOSSES pri kateri se lahko poučimo o prednostih, ki jih ponuja indie produkcija. Delno slovenska bodoča neodvisna ljubljenka ali indie darling je sporadično nastajala skozi zadnja štiri leta. Svoje delo in igričarski studio Midnight Munchies, ki je igro razvil, nam predstavi eden izmed njenih razvijalcev – Žvan.

Izjava

Igralka torej pilotira drobno letalce, ki se krožno giblje po zarisani tračnici. Smer premikanja spreminja s pritiskom na gumb, cilj igre pa je poraz sovražnika, ki sedi v središču zarisane poti. Igralka se mora izmikati napadom, ki prihajajo z vseh strani, hkrati pa sama napada sovražnika oz. šefa, ki motri na sredini ekrana. Igra je unikatna, saj deluje kot dekonstrukcija dveh drugih na prvi pogled medsebojno izključujočih se igričarskih žanrov. V bullet helligrah projektilnega pekla, se mora igralka izogibati strelskim valom s spretnim manevriranjem po ekranu v vseh smereh. Pri rail shooterjih ali streljankah na tračnicah pa je igralki odvzeta skrb premikanja, osredotoča se zgolj na spretno merjenje. Kaj prinese kombinacija obeh žanrov in katere so ostale inspiracije, pove Žvan.

Izjava

Poleg glavne igre pa obstaja tudi roguelike ali roguelična sekcija, kjer igralka ob vsakem ponovnem poskusu začne od začetka in spotoma pridobiva različne nadgradnje, ki spodbujajo določene načine igranja. Tako je vsaka igra edinstvena, hkrati pa spodbuja učenje mehanik igre napram zanašanju na nadgradnje. Velik cilj je bil torej približati igro tistim, ki so jim podobne izkušnje sicer nedostopne. Zato ima igra možnost izbire različnih barvnih palet za igralke z barvno slepoto. Kako pomembna je bila dostopnost in na kakšne načine je igra zgrajena okoli tega koncepta?

Izjava

Glede na to, da je to ena redkih iger, pri kateri je sodeloval domač ustvarjalec, nas za konec zanima še, kakšno je stanje razvijanja iger pri nas?

Izjava

Čez nekaj dni, natančneje šestega avgusta, bo igra ONE BTN BOSSES izšla na platformi SteamTiste, ki vas zanima razmišljanje o in spoznavanje z indie igrami, pa se lahko udeležite tudi Ljubljanskega game cluba, kjer zbrane igralke vsak teden skupaj igrajo igro, nato pa delijo svoje misli in izkušnje. 

Neodvisna igričarska scena je resnično pomembna, saj je majhen del celotne produkcije, ki raziskuje, kaj vse je mogoče znotraj medija video iger, ki je resnično svojevrsten. Spomniti se moramo, da v morju pozabljivih in generičnih iger brez duše obstaja tudi manjši zaliv takih, ki so bile narejene z ljubeznijo in čakajo, da nas očarajo. 

Igro je imela priložnost predčasno igrati Lea.

Leto izdaje
Institucije

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.