16. Suprematizem/konstruktivizem
03.30-04.30
16. koordinata: Suprematizem/konstruktivizem::Suprematis/Constructivism::
Konstruktivizem je stilna formacija, ki je kategorično zavračala dvojnost med umetnostjo kot templjem poglobljenega mišljenja in tovarno kot mestom produkcije: »tovarna mora postati nov tempelj dela, intelektualne in materialne proizvodnje«.
Tako razlika med vsebino in obliko v umetnosti izgine za vselej. Vsebina je tista, ki se hoče izražati v živi, svobodni, organični obliki. Biti hoče vsebina in oblika obenem! Tradicionalna estetska misel je poznala dihotomijo vsebine in oblike, kjer je bila oblika sicer relativna, a vedno »časovno upravičena«.
Moderna estetska misel XX. stoletja uveljavi novo dihotomijo med postopkom in materialom. Konstrukcija je izrazit primer tega, kako lahko »forma« »vsebuje« nujnost in moč poenotenja med obema, poenotenja med vsebino in formo.
Suprematizem je stilna formacija, zgrajena iz suprematističnega aparata. Suprematistični aparat pa ni sestavljen iz delov, ki tvorijo celoto, temveč je monoliten brez kakršnih koli veznih elementov. Suprematistične forme so kot realizirana abstrakcija postale utilitarna popolnost. Tako barvno zaporedje ni povezano z estetsko nujnostjo. Najpomembnejša sta dva principa: energija črnega in energija belega. Suprematizem je imel v svojem zgodovinskem razvoju tri stopnje: črno, barvno, belo. Vse suprematistične oblike so se razvijale v znakovnih površinah, ki so vnaprej načrtovale svoj razvoj. Razvoj v volumen – v arhitektone!
_______________________________
Točno je eno leto od 50-urnega informansa Postgravity Art Dragana Živadinova v Kinu Šiška. Še točno štiri leta do druge ponovitve 50-letne gledališke predstave Noordung 1995:2045::. Ob tej priložnosti smo PRVIČ predvajali EKSKLUZIVNE posnetke iz drugega dneva predpostgravitacijskega dogodka; natančneje, izbor tistega, kar se je dogajalo v Kinu Šiška med peto in dvanajsto uro 21. aprila 2010 ste lahko poslušali med pol drugo in sedmo uro 22. aprila 2011 - samo na valovih Radia Študent...
Dodaj komentar
Komentiraj