14. 10. 2024 – 23.00

To)pot podrastja

Audio file
Vir: Matej Tomažin / Cona
Vir: Cona
Audio file
8. 10. 2024 – 13.30
O festivalskem dnevniku festivala TO)pot 2024 z avtorico Urško Savič

Kako prisluhniti mestu? Mu prisluškovati in se zavedati, da je vsakdanji zvok mesta, ki nas zaobjame takoj, ko odpremo okno in stopimo na cesto, v resnici najdaljša, vse trajajoča glasbena kompozicija. Kako brati in poslušati tovrstna umetniška dela, jih dokumentirati ter vanje participatorno posegati?

V etru Radia Študent svoja dela predstavljajo udeleženke zvočno-poetične delavnice festivala korenite zvočne hoje To)pot 2024:

 

Lučka Zajc, Dovolj_1, 8min 34s

Z rezanjem in manipulacijo zvokov posnetih v sklopu festivala Topot, ustvarjam neprijetne ritme in zvočne gmote, v kateri podoživljam teden poln dežja, čistoče in občutkov preplavljenosti. 

 

Mrtvo Rođena Živa Lešina, Okoli nas jasno nebo, 8min 16s

Okoli nas jasno ne bo, da se kritika gentrifikacije uporablja kot vsebinsko mašilo dejavnosti, ki se izvajajo v že gentrificiranih prostorih. Cukrarna si z gostovanjem kritičnih vsebin navidezno zagotavlja legitimnost svojega obstoja. Tovrstni manevri onemogočajo neodvisno samoorganizacijo. Zato sem bojkotiral snemanje v prenovljeni »cukrarni«. Moj pristop je osnovan na impresijah doživljanj festivalskega dogajanja, ki pa sem jih snemal takrat, ko mi je mesto omogočilo refleksijo; torej ponoči na praznih ulicah, napolnjenih z vetrom, in doma med pomivanjem posode.

  

Filip Jelovšek, Topotornotopot, 7min 37s

Topotornotopot je predelano posneto gradivo iz kompozicije Colina Blacka, v katerem je uporabljen tudi zvok dvorane in publike pred začetkom predstave. Iz zvoka okolja sem poskusil narediti ritem in od umetnika izbral dele, ki so imeli občutek suspenza. 

 

Naomi Uma Zorman, Mal zadihi, 6min 4s

Vizija zvoka se kot valovna frekvenca širi prek vtisov festivala To)pot. Ko med betonskimi bloki in zelenimi površinami hitimo, posvečamo malo pozornosti stereo harmoniji nikoli končanega koncerta. Fokus preusmerim na izbrane zvoke, ki sem jih doživela med soundwalki, predavanji umetnikov, koncerti in šumečo tišino intonirane atmosfere. Vsem zvokom ponudim prostor, da izzvenijo. Uporabljeni zvočni materiali: Tetiana Khoroshun: Landscape_people, Nika van Berkel, Karmen Ponikvar: Zeleni atrij mesta, Colin Black: Soundwalk As Art Therapy. ptice, a lLj a, Eduardo Raon, Tea Vidmar: AnimotMUZIK ter moji lastni posnetki.

 

Tadej Grum, Terapija za ušesa, 8min 35s

Moja zvočna kompozicija je sestavljena iz šestih različnih zvokov. Vsi zvoki se prepletajo z govornimi vložki, ki opisujejo dogajanje in moje počutje. Začne se s hojo po Cukrarni. Ta posnetek je nastal, ko smo delali posnetek za vajo. Začutil sem, da posnetek paše v ta kontekst. Nadaljuje se s prvim koncertom ukrajinske pevke. Koncert je bil v avli Cukrarne. V okviru predavanj smo obiskali cerkev in smo poslušali tišino. Posnel sem jo in opisal svoje doživljanje. Po tišini sem posnel zvok reke. Ujel sem ga na poti, ko smo se vračali v Cukrarno. Na koncu pa je sledil moj najljubši koncert. To je bil Topljenje ledenika na Triglavu. Vse to bomo slišali v tej zvočni predstavi.

 

Ana Lora, Pasivistka, 5min 40s

Kompozicija je navdahnjena z zvočnimi sprehodi Zeleni atrij mesta, Memodrom, Po.monolog z interverncijami in z ekološkim koncertom v AnimotMUZIK. Tematizira gentrifikacijo mesta in povezavo med živo in neživo naravo. Na koncu je zaradi konteksta dodana pesem Pasivistka Veronike Razpotnik (pesniška zbirka Sršena pičim nazaj). ///// Uporabljeni zvočni materiali: Sava Šumi: Polmonolog, beepblip: Memodrom, AnimotMUZIK: ekološki koncert.
 
 

Zvočno delo temelji na 20-minutnem posnetku interakcije z neznanimi mladeniči v parku na Filipov trideseti rojstni dan (vse najboljše). Govorjena beseda s posnetka je rezana, lepljena in premeščana v narativno linijo, podkrepljeno z zvočno spremljavo narave in koncerta. Delo v nas izzove razmišljanja o vrednotah in moralno-etičnem stanju današnje družbe, zlasti mladine, in nas preko sprva temačnega in grozečega vzdušja, popelje v resničnost ter nam pokaže, da so mladi fantini v parku blizu Cukrarne zelo prijazni, aktivistični in celo seznanjeni s feminističnimi nazori ter da ima Filip 30 let. Gre pa nekako takole ... //// Uporabljeni zvočni materiali: moji zvočni posnetki, zvok ptic nekje iz interneta.

 

Lara Slekovec, RESTART, 7min 11s

Zvočno delo z naslovom Restart je produkt zvočnega dokumentiranja festivala To)pot. Je preizpraševanje pomena zvoka. Zvoke namreč zaznavamo na subjektivnih ravneh, kar pa je v tesni korelaciji s posameznikovim trenutnim stanjem in dotakratnim poznavanjem. Tako se ti dokumentirani zvoki v delu abstraktno prepletajo, nudijo igro asociacij ... nato pa poslušalca vrnejo na sam začetek. S tem pa odpirajo prostor za lastno kontemplacijo in ponovni premislek. ////// Uporabljeni zvočni materiali: Tetiana Khoroshun / Landscape people, Maja Bjelica / Listening to Silences, Listening to Rhythms, Miloš Vojtechovský / About the Field, Jacek Smolicki / Between Planetary and Situated Modes of Listening lectures and peripatetic lectures, Colin Black / Avian love / Sound Walk As Art therapy, zvoki Zvočno-poetične delavnica in Adrian Paci / Valovi.

 

 

 

 

 

 

Aktualno-politične oznake
Institucije
Kraj dogajanja

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.