Utrip uličnega gledališča
Dan pred 22. Mednarodnim festivalom uličnega gledališča Ana Desetnica, ki je potekal med 2. in 7. julijem po več krajih v Sloveniji, smo se z Gorom Osojnikom in Vido Cerkvenik Bren pogovarjali o uličnem gledališču - kaj so njegove specifike in v čem se razlikuje od drugih gledaliških zvrsti. Goro Osojnik velja za starešino slovenskih uličnih gledališčnikov: je dolgoletni vodja Gledališča Ane Monro, direktor festivala Ana Desetnica od njegovega nastanka 1998 ter seveda tudi ulični performer in režiser. Je pobudnik programa neformalnega izobraževanja na področju uličnega gledališča ŠUGLA oziroma Šole sodobnih performativnih in uličnih umetnosti, ki poteka pod okriljem Gledališča Ane Monro od 2007.
Vida Cerkvenik Bren je diplomantka gledališke režije na AGRFT, ustvarjalna pot pa jo je pripeljala v ulično gledališče, kjer deluje znotraj kolektiva KUD LJUD. Skupina raziskuje predvsem interaktivne razsežnosti ulične umetnosti. LJUDova najbolj prepoznavna dolgoletna projekta sta Invazija, v kateri roza vesoljci pristanejo med nami in se lotijo raziskovanja okolice in komunikacije z domorodci, ter Pocestnica, readymade galerija na prostem, v kateri ulični galeristi obiskovalcem razkrivajo umetniške dimenzije pocestnih pojavov.
Slika: Goro Osojnik kot gost v predstavi Invazija, Kud Ljud (Hamburg, 2019).
Dodaj komentar
Komentiraj