''NO MORE ART''
V British Museum, na Otoku, boste v tem trenutku naleteli na Graysona Perrya - umetnika, transvestita, rokodelca, obrtnika in dobitnika Turnerjeve nagrade. V naslovu razstave: Grobnica neznanega rokodelca, bi lahko dandanes začutili drobne zametke cinizma, vendar je Perry v svojem prepričanju zelo resen in strikten.
Ironičnega glasu Graysona Perrya preprosto ni mogoče preslišati. Človeku, ki si je v nekem trenutku v življenju delil prebivališče z Boy Georgeom in z njim tekmoval kdo se bo bolj ekstravagantno oblačil, enostavno moramo prisluhniti. Človeku, z alter-egom ''Claire'' – gospodinja in borka za ''No More Art'', lahko mirne duše prepustimo svoje potrplenje v varstvo.
Perry se ne boji oznak kot sta na primer: obrtnik ali lončar; sam se namreč naslanja na grške umetnosti lončarjenja. Tako se v British Museum poskuša prikloniti vsem neznanim obrtnikom, ki so kakorkoli sooblikovali arhiv muzeja. ''Z umetnostjo izbiranja'', kot sam pravi, iz arhiva vleče najrazličnejše artefakte in jih razvršča med svoja dela. V takšnih zmešanih perspektivah je seveda tudi poučen, ker omogoča vpogled v temne cone historične antropologije. Avtor ne dopušča dvoma, da s predmeti, ki jih razstavlja, upravlja tudi s sredstvi časovnega diagnostika in kulturnega kuratorja.
Med njegovimi avtorskimi deli na razstavi najdemo: vaze opremljene z duhovitimi napisi, tapiserije in osrednji eksponat: bogato okrašeno krsto iz litega železa v obliki ladje. Tem kosom pa je dodal še kakšno Hello Kitty brisačko in unikatno motorno kolo, vse skupaj pa stlačil med artefakte iz zadnjih dveh milijonov let kulture in civilizacije.
Perry poskuša na primeru posmrtnega življenja dohiteti svoj imaginarni svet ter raziskati različne teme povezane s samim pojmom izdelave. Že izdelanim predmetom pa nudi nekakšen azil pred pozabo. Prignan na določeno višino, je Grayson Perry radikalno romantičen lik, saj kot kakšena ''Udba'' opreza za nezavednim in pozabljenim.
Za razliko od svojega sodobnika Aia Weiweija, ki preko tradiconalne obrti ustvarja anagažirano umetnost, Perry pri svojem obrtništvu izhaja iz čiste estetike in je zato bolj družbeno opisen kot družbeno kritičen. Medtem ko Ai Weiwei za svojo umetnost zaposluje tradiconalne obrtnike, pa Perry zaposli kar svoje okončine.
S postavitvijo obrtniškega izdelka na piedestal, mu avtomatsko odvzamemo uporabnost. Perry pa se zavestno odmika od uporabnosti z namenom, da bi obrtniško približal umetniškemu.
S Hello Kitty brisačko si je brisal švic Skušek.
Dodaj komentar
Komentiraj