Alternativa je v ponudbi!
Metelkova mesto:
A-Infoshop ob 19:00: Veganska večerja
Klub Gromka ob 20:00: GLEJ, ČLOVEK! >> Open mike + stand-up komedija s slikami
Jalla Jalla ob 21:00: Torkpedo - Repulsion (1965)
Glasba izven:
CUK Kino Šiška ob 20:00: Izštekanih 10
Katarina Juvančič in Dejan Lapanja, Marko Hatlak z gosti, Hamo & Tribute 2 Love, Flirrt, Werefox, Čao Portorož, Leon Matek ter Murat in Jose.
Kot posebne goste so Izštekani v karavano povabili zasedbo Big Foot Mama, ki je v oddaji gostovala daljnega leta 1999, ter duo Slon in Sadež, ki je izštekane zatresel leta 2010. V nekaterih posebej za to priložnost aranžiranih skladbah se jim bodo pridružili člani Big Banda RTV Slovenija pod vodstvom Tadeja Tomšiča.
Kot poudarja avtor in voditelj oddaje Izštekani Jure Longyka, je namen tega izštekanega srečevanja pred občinstvom podoživeti Izštekane v minulem letu na prav poseben način. Vsak od nastopajočih bo izvedel svoje najboljše izštekane trenutke, ki jih je predstavil v oddaji; marsikdo pa bo šel ob tej priložnosti še dlje! Namignemo lahko, da se že kuhajo premiere novih skladb, zanimiva navzkrižna sodelovanja in še morebitni skriti gostje …
Vstopnina: 15 EUR na dan dogodka.
Cankarjev dom:
Linhartova dvorana ob 20:00: Larry Coryell: Vojna in mir, opera - svetovna premiera
Orkester: Simfonični orkester Akademije za glasbo v Ljubljani Dirigent: maestro Simon Dvoršak Solisti: Larry Coryell (kitara), Nenad Stefanović (kitara)
Znameniti kitarist Larry Coryell nam je poveril uprizoritev svetovne premiere njegove opere Vojna in mir, napisane po istoimenskem romanu Leva Nikolajeviča Tolstoja.
Opera Vojna in mir je zasnovana kot klasična opera, med arijami sledijo jazzovske variacije.
Klub CD ob 20:00: Ingebrigt Haker Flaten Chicago Sextet (Norveška, ZDA, Nizozemska)
Dave Rempis, pihala;
Ola Kvernberg, violina;
Jasper Stadhouders, kitara;
Ingebrigt Håker Flaten, akustčni in električni bas, elektronika, skladbe;
Jason Adasiewicz, vibrafon;
Frank Rosaly, bobni
V Austinu živeči norveški zvezdniški basist (The Thing, Atomic, Scorch Trio, Free Fall, ...) se po šestih letih vrača na oder CT s prenovljeno zasedbo chicaškega sekseta, ki je v svoji prvi različici izdal dva albuma za Weseltofovozaložbo Jazzland. Zadnjega z naslovom The Year of the Boar lahko štejemo med najboljše jazzovske albume minulega desetletja. Nova turneja še ne prinaša nove izdaje, bo pa oplojevala novo (koncertno) gradivo, ki nas bo najbrž razveseljevalo v prihodnjih letih. Vsekakor pa zbrana druščina ponovno obeta godbo, ki preseže jazz, a se k njemu vedno zvesto vrača.
Hostel Celica ob 21:00: Sozvočja sveta - V ptičji govorici
Matjaž Weingerl in gostje
Vstop prost.
Amfiteater II. gimnazije Maribor ob 19:00: Tomaž Grom: Duša, šum, ventil in žica
… koncertna dvorana/cesta, tradicija/prenova, slišno/nevidno, neslišno/vidno, avtorsko/ljudsko, prisotno/posredovano, fizično/virtualno, prikrito/neposredno, spontano/kodificirano, izvorno/poustvarjeno, akustika/elektronika, Evropa/Jugoslavija …
Kako lahko avtorska glasba potone v interpretaciji uličnih glasbenikov in se potem spet sestavi v novo avtorsko celoto. Tomaž Grom se je z ekipo odpravil na ulice balkanskih mest in svojo avtorsko glasbo ponudil v interpretacijo uličnim glasbenikom iz Prištine, Novega Sada, Tuzle, Maribora, Tetova in Zagreba. S projektom želi izbrisati ali vsaj zabrisati meje, ki obstajajo v percepcijah ljudi. In prav glasba je medij, ki ima izrazit potencial združevanja ljudi in ponuja navdih za nove vizije. Video in avdio posnetki z ulic se bodo v odrskem dogodku mešali z izvedbo v živo.
Zamisel: Tomaž Grom
Avtorji in izvajalci: Dario Krmpotić, Daniel Marinič, Šaban Karajić, Nermin Frljanović, Nevaip Saliu, Edison Shukriu, Gentijan Ymeri, Miroslav Matić, Ill Bylykbashi, Tomaž Grom
Soustvarjalka: Špela Trošt
Oblikovanje svetlobe: Igor Remeta
Filmska ekipa: Marion Trotté, Aleš Smolej, Boris Petković
Sodelavci na terenu: Adrian Aziri, Algert Skenderi, Anes Husanović
Producentke: Špela Trošt, Alma R. Selimović, Janja Buzečan
Produkcija: Zavod Sploh & Bunker, Ljubljana v okviru mreže Global City – Local City
S podporo: Ministrstvo za kulturo RS, Mestna občina Ljubljana, EU program Kultura
Glasbeni dogodek bo potekal v okviru festivala Drugajanje.
Vstop prost!
Teater, gledališče, odrske deske patakefore:
Lutkovno gledališče Ljubljana ob 17:00: Zverjašček
Zverjašček je nadaljevanje Zverjasca, velike uspešnice Lutkovnega gledališča Ljubljana, ki je bila premierno uprizorjena aprila 2013. Obe slikanici je napisala angleška avtorica Julia Donaldson. Zverjasec (The Gruffalo, 1999) je pravi mednarodni založniški fenomen, saj je bil preveden v 50 jezikov, po vsem svetu pa so ga prodali v več kot štirih milijonih izvodov. Zverjašček (The Gruffalo's Child) je njegovo nadaljevanje, izšel je leta 2004 in ni prav nič manj slaven in znan od predhodnika.
V Zverjascu si iznajdljiva miška izmisli strašnega prijatelja – pravega zverjasca, z "okli kot noži, kremplji postrani, strašnimi čeljustmi in groznimi čekani!", ki obožuje lisice na žaru, sladoled v sovjem soku in pražene kače –, da bi prestrašila požrešne plenilce, ki jo želijo pohrustati. Toda Zverjasec tudi v resnici obstaja. Ji bo uspelo ugnati tudi njega? Odgovor najdemo v Zverjaščku, kjer je "velika zlobna miš" od takrat strah in trepet vseh majhnih ter tudi velikih zverjascev.
Kar pomeni, da zgodba malega Zverjaščka ni prav nič manj napeta. Ravno nasprotno, samo pomislite: prihaja zima, zunaj je mraz, Zverjašček se prvič odpravlja v gozd sam, brez očetovega varstva, poln je zgodb o veliki zlobni miši, ki lomasti okoli njegovega doma. Razlogov, da ne gre ven, je torej ogromno. A vseeno – gre.
In se zgodi! Točno to in še več, kot mu vsak večer govori oče. Sreča vse "stare prijatelje", pa tudi največjega sovražnika zverjaščevskega rodu – veliko zlobno miš. A kot v vsaki napeti zgodbi, ki pa se konča srečno, se stvari kmalu začno zapletati. Pardon, razpletati. Kar se na začetku Zverjaščka zdi najhujše, kmalu postane manj hudo, nazadnje pa celo – prijetno. Vnovič se potrdi tista, da ima strah velike oči, ali pa tista, da je strah na zunaj velik, na notri pa ga nič ni. Polega tega Zverjašček spozna, da se je o stvareh treba prepričati na lastne oči in da je premagati strah nekaj, za kar ni potrebno veliko. Le ščepec radovednosti, predvsem pa poguma. Kar pa je ponovno dovolj, da se iz največjega sovraštva lahko zelo hitro razvije največje prijateljstvo. Vprašanje je le, kaj si o tem misli in kako se na to odzove glava družine, oče Zverjasec. Ta namreč še vedno živi v prepričanju, da je Zverjaščev največji sovražnik vseh sovražnikov – velika zlobna miš. Tudi o tem pa v Zverjaščku.
Šentjakobsko gledališče ob 17:00: Tamala v režiji Zvoneta Šedlbauerja
Avtorica: April De Angelis, režija: Zvone Šedlbauer, prevod: Mišo Mićić, cenografija: Ana Rahela Klopčič, kostumografija: Jerneja Jambrek, asistent kostumografije: Bojan Vister, izbor glasbe: Darja Hlavka Godina in koreografija: Jure Orel.
Igrajo:
Hilary..........Mirjam Sedmak
Mark, njen mož.........Grega Usenik
Tilly, njuna hči.........Nika Vidic
Frances, Hilaryjina prijateljica..........Lili Bačer Kermavner
Lindsey, Tillyjina prijateljica..........Tajda Perne, k.g.
Bea..........Mojca Lavrič
Roland, njen mož..........Srečko Kermavner
Josh, njun sin..........Matevž Štular, k.g. / Aljaž Novak, k.g.
Cam, študent..........Jure Orel
Natakarica..........Zdenka Bregant Muha
Hči v kulminaciji pubertete! Mama v jeku klimakterija! Oči, ki je pri hiši samo za sprehajanje psa, sicer pa – copata. Hormonski spopad.
Natančno preberite. Nismo zapisali homerski spopad temveč hormonski spopad med materjo in hčerjo. Pa za še en spopad gre v tem inteligentnem komedijskem delu gospe April De Angelis: za konfrontacijo permisivnosti z restrikcijo. Vas bo kaj motilo, ko boste med gledanjem zaznali, da so glavni junaki te družinske komedije zelo podobni nekim ljudem iz vašega okolja ali okolja vaše osnovne celice – družine? Ne predajte se miselnosti, ki jo označuje stališče: "Imam zadosti družinskega cirkusa doma! Zakaj bi si hodil ogledovat še cirkus, ki ga o družini uprizarjajo v Šentjakobu!". Zdrži, spoštovano občinstvo! Nagrajeno boš s pozitivnimi obrestmi!
Mini teater ob 20:00: Rozamunda
MINIFEST 2014 - Gostovanje Gledališča hotel Bulić iz Zagreba. V času Minifesta si lahko ogledate 3 postdramske predstave in plačate zgolj 2, tretjo vam poklonimo. Število kartic ugodnosti je omejeno, zato vas pričakujemo čim prej.
10KA, klub smeha, Miklošičeva 28 ob 20:00: 10kin Večer Novega 19 (nove šale in novi obrazi)
Stekleni atrij, Mestna hiša ob 17:00: Janez Vidic: razstava ilustracij Doberdob Prežihovega Voranca
Ilustracija predstavlja menda eno pomembnejših poglavij Vidičeve ustvarjalnosti. Če odmislimo medvojni angažma, se je kot izvrsten risar in likovni interpret pravljičnih besedil za otroke uveljavil že za časa študija na akademiji; leta 1946 je pri Mladinski knjigi izšla prva Pionirska slikanica, ki so ji sledili številni naslovi s področja otroške in mladinske literature. Pozneje se je kot tehnični urednik pri mariborski Založbi Obzorja posvetil opremi in ilustracijam poezije in daljših besedil za odrasle, predvsem za knjižno zbirko Iz slovenske kulturne zakladnice (npr. Ivan Tavčar: Visoška kronika; France Prešeren: Krst pri Savici; Juš Kozak: Šentpeter). V ta sklop sodi tudi izvrstna likovna spremljava Vorančevega besedila Doberdob (1979), ki je še posebej aktualno v letošnjem letu, ko se spominjamo stoletnice izbruha prve svetovne vojne. 20 ilustracij, izdelanih v prefinjeni perorisbi zgovorno priča o Vidičevem mojstrstvu pripovedovanja. Ne le prirojeni realistični dar, temveč tudi osebna izkušnja iz druge vojne sta lahko sooblikovali tako prepričljivo ilustracijo pretresljivih Vorančevih opisov človeških usod in uporniškega duha slovenskih "Janezov".
Galerija Kresija ob 18:00: Vizije so 9: "Napori za Ljubljano - Sodobnost Plečnikovih javnih odprtih prostorov v mestu"
Društvo arhitektov Ljubljane skuša s serijo projektov/razstav z naslovom Vizije so odpreti in pokazati na nekatera prezrta poglavja problematike urejanja mesta in predlagati primerne smernice za oblikovanje posameznih urbanih ambientov. Akcija Vizije so, ki poteka že deveto leto zapored, je v strokovni in zainteresirani široki javnosti že pridobila pomembno vlogo in je zelo dobro sprejeta.
Z razstavo Vizije 9 želimo opozoriti na velik pomen pravilnega vzdrževanja mestnega zelenja. Pri Plečnikovih ureditvah je le-to enakovredno kompoziciji grajenega. Avtentična podoba z vegetacijo sooblikovanega odprtega prostora je izjemnega pomena za celovito razumevanje arhitektovih zasnov. Vegetacija je najobčutljivejši in najbolj spremenjeni del Plečnikovih krajinsko-arhitekturnih ureditev. Žal so nekateri ključni ljubljanski primeri zaradi neprimernega vzdrževanja izrazito degradirani. Zaradi kandidature za uvrstitev Plečnikovega avtentičnega opusa na seznam dediščine UNESCA je tema Vizij 9 še posebej aktualna.
S projektom bomo na podlagi predhodnih spomeniškovarstvenih analiz in raziskav na konkretnih primerih predstavili, kakšen bi bil današnji videz nekaterih prepoznavnih mestnih ambientov, če bi jih v preteklih desetletjih primerneje vzdrževali. S tem bi ohranili izvirno podobo Plečnikove dediščine in njeno vpetost v organizem mesta, obenem pa bi nadgradili promocijo in trženje slovenske prostorske kulture.
MSUMaistrova ob 18:00: Tomislav Vignjević: "Od cesarice do čarovnice." Ženske in mrtvaški ples
Mrtvaški ples je eden najznačilnejših in tudi najzanimivejših motivov poznogotske in renesančne likovne umetnosti, saj nazorno vizualizira fascinacijo s smrtjo, značilno za čas prehoda v zgodnji novi vek, kot tudi stanovsko razčlenjenost tedanje družbe. V osnovi gre za motiv, ki razglaša egalitaristično misel enakosti, pa čeprav zgolj v smrti, saj so v mrtvaških plesih tako s podobami kot z besedili predstavniki najrazličnejših stanov, od papeža do berača in od cesarja do kmeta, upodobljeni v trenutku soočenja s koncem življenja. Predavanje bo jedrnato predstavilo razvoj tega motiva od prvega mrtvaškega plesa v Parizu iz let 1424/5 pa do konca renesančne dobe, ko ikonografijo tega motiva povsem obvladuje zgledovanje po Hansu Holbeinu ml.
Posebna pozornost bo namenjena upodobitvam žensk v mrtvaškem plesu, kjer je pred gledalca razgrnjena cela vrsta različnih stanovskih opredelitev, od mlade matere, ki ji smrt iztrga otroka iz rok, do starke, od cesarice do čarovnice ter od nune do prostitutke itd. Ženske v mrtvaškem plesu pa so le del izjemno kompleksne vizualizacije vloge žensk v dobi renesanse, kjer je s številnimi podobami ravno tako razgrnjena cela paleta variacij: od motiva Deklice in Smrti s povsem jasnimi, pogosto skrajno morbidnimi erotičnimi prvinami, do izzvenevanja motivike poznosrednjeveške dvorske ljubezni, od idealizacije do istočasnega razbohotenja motivike čarovnic.
Predavanje je del programa razstave Vlasta Delimar: Zrela ženska.
Trubarjeva hiša literature ob 18:00: Okrogla miza: Položaj in perspektive Indije v sodobnem svetu
Na okrogli mizi bodo sodelovali dr. Maja Bučar in dr. Tanja Rener iz Fakultete za družbene vede v Ljubljani ter Gregor Kos in Robert Shetkintong s strani Veleposlaništva Indije. Udeleženci okrogle mize bodo spregovorili o položaju in razvojnih problemih Indije v sodobnem svetu ter njeni prihodnosti v luči njenega geostrateškega položaja in mednarodnih odnosov. Spregovorili pa bodo tudi o posameznih družbenih temah kot je položaj žensk v sodobni Indiji, ki je še zmeraj vpet v tradicionalne okvire in zgodovinsko specifiko.
Galerija Srečišče, Hostel Celica ob 18:00: Aleksa Ivanc Oliveri - iskalka luči
Razstava predstavlja v Sloveniji malo znano slikarko Alekso Ivanc Olivieri, ki je velik del svojega življenja preživela v tujini. Živela in ustvarjala je v deželah in pokrajinah Sredozemlja: od Rima, Sardinije, Pariza do Provanse, Španije, Alžira in Maroka vse do puščave Mavretanije. Od leta 1965 je živela na Korziki. Na razstavi bodo predstavljena dela iz korziškega opusa, ki je nastajal med letoma 1965 in 2011 in je pred dobrim letom prvič prišel v Slovenijo. Ob razstavi je nastal tudi film o življenju in delu slikarke. Film vključuje tudi arhivske posnetke ki jih je snemalec Jože Jagrič posnel leta 1994 na slikarkinem domu na Korziki. Scenarij in režijo za film so soustvarili: Tamara Trček Pečak, Vesna Krmelj, Rahela Jagrič; glasbo pa Gašper Trček.
Galerija Vžigalica ob 19:00: Nemški animirani film
Razstava Nemški animirani film ponuja vpogled v sodobne ustvarjalne tokove področju animiranega filma v Nemčiji. Na ogled postavlja izbor animiranih filmov, kulise iz filmov ter grafike in plakate.
Bežeče sličice!!!
Kinoteka: 30. Festival LGBT filma
18:30 Življenje na visoki nogi (predfilm) | Kajpirinja na Ipanemi (predfilm) | Danes bi se vrnil sam
Življenje na visoki nogi, Jasna Merklin, Kaja Vrhovec Andrić, Slovenija, 2014, DVD, barvni, 10’
Kajpirinja na Ipanemi (Caipirinhas en Ipanema), Antonio Hernández Centeno, Španija, 2013, DVD, 7’, ap
Danes bi se vrnil sam (Hoje Eu Quero Voltar Sozinho), Daniel Ribeiro, Brazilija, 2014, Blu-ray, barvni, 95', ap, svp
Slepi najstnik Leonardo se upira pretirano zaščitniškim staršem, saj bi rad živel bolj neodvisno. Na veliko razočaranje svoje najboljše prijateljice Giovane se prijavi na mednarodno izmenjavo, saj si želi novih izkušenj in znanstev. Ko pa razred dobi novega sošolca Gabriela, v Leonardu dozorijo nova čustva in vsi načrti zdrsnejo na stranski tir, saj ga novo prijateljstvo tako prevzame, da doživlja svet povsem drugače.
21:00 TipiPunce (predfilm) | Odpri se mi
TipiPunce (MecsMeufs), Liam Engle, Francija, 2013, DVD, barvni, 13’, ap
Odpri se mi (Kerron sinulle kaiken), Simo Halinen, Finska, 2013, Blu-ray, barvni, 95', ap, svp
Maarit je lepa, inteligentna in privlačna ženska, ki je bila nekoč moški. Zaradi spremembe spola se ne sme več videvati s svojo hčerko. Zaposlena je kot čistilka v psihiatrični ordinaciji, kjer v neobičajnih okoliščinah spozna nogometnega trenerja Samija. Takoj sta si naklonjena, a žal je Sami poročen in včasih še sam poln zakoreninjenih predsodkov do transseksualnosti. Maarit pa ne želi več sklepati kompromisov, ampak hoditi po svoji lastni poti, s Samijem ali brez njega.
Kinodvor:
17:15 Medena koža (Couleur de peau: Miel), Jung, Laurent Boileau, Belgija / Francija, 2012, DCP, 75'
Film, posnet po avtobiografskem grafičnem romanu priznanega belgijskega striparja Junga, s prepletom animacije ter odlomkov iz družinskega in zgodovinskega arhiva razkriva življenjsko pot korejskega posvojenca, za vedno razpetega med dve kulturi. Poetična, ganljiva in nežno humorna zgodba o večnem iskanju identitete si je prislužila nagrado občinstva na festivalu v Annecyju.
19:00 Medena koža (Couleur de peau: Miel), Jung, Laurent Boileau, Belgija / Francija, 2012, DCP, 75'
Film, posnet po avtobiografskem grafičnem romanu priznanega belgijskega striparja Junga, s prepletom animacije ter odlomkov iz družinskega in zgodovinskega arhiva razkriva življenjsko pot korejskega posvojenca, za vedno razpetega med dve kulturi. Poetična, ganljiva in nežno humorna zgodba o večnem iskanju identitete si je prislužila nagrado občinstva na festivalu v Annecyju.
20:30 Jauja: Raj na zemlji (Jauja), Lisandro Alonso, Argentina / Danska / Francija / ZDA / Mehika / Brazilija / Nemčija / Nizozemska, 2014, DCP, 108'
Kino Komuna:
18:15 Gozdovi so še vedno zeleni, Marko Naberšnik, Slovenija, Avstrija, 2013, 107'
20:30 Amaterji, akcijska komična kriminalka, Hans Petter Moland, Norveška, Švedska, Danska, 2014, 116'
Dodaj komentar
Komentiraj