Čepico pod noge in - pot v glavo!
Metelkova mesto:
Jalla Jalla ob 21:00: Radio Defonija: Dj Marx-Engels
Channel Zero ob 22:00: DubLab: Seasplash Pula Crew - Tokrat nas bo na DubLabu prvič obiskala celotna ekipa Seasplash Crew-ja iz Hrvaške. V ekipi, ki prihaja so trije DJi in producenti, na odru DUB LAB-a bodo tokrat vsi skupaj nastopili prvič.
Glasba Izven:
Ljubljanski grad, Stanovska dvorana ob 19:00: Trio Gombač & Dovč & Krmac: Sounds of Slovenia, Etno
5. koncert cikla Janez Dovč z gosti
Glasbeniki, ki ustvarjajo letošnji koncertni cikel na Ljubljanskem gradu, so v slovenski in mednarodni javnosti prepoznavni po svežini, s katero se lotevajo glasbenih izzivov. Njihove interpretacije klasike, jazza, avtorske ali ljudske glasbe, so do izvirnikov spoštljivi, a hkrati moderni odzveni. Njihove pripovedi na različnih odrih Ljubljanskega gradu bo vodil harmonikar in skladatelj Janez Dovč, katerega ustvarjalno bistvo je – poleg globoke predanosti slovenskemu ljudskemu izročilu – zmožnost zbliževanja in spretnost povezovanja. Pred nami so torej sozvočja: osebnosti, pogledov in glasbenih stvaritev.
Boštjan Gombač, klarinet, piščali, vokal, pojoča žaga, zvočila
Janez Dovč, harmonika, vokal
Goran Krmac, tuba
Glasbeniki, ki so se že uveljavili kot odlični solisti, hkrati pa igrajo in pojejo v različnih zasedbah, se nam bodo predstavili v zanimivi kombinaciji in predstavili slovensko ljudsko glasbo v sodobnih in živih priredbah. Pa tudi duhovitih. Razvili so poseben občutek za kontrapunkt med danostjo različnih glasbenih tradicij in svobodo osebnega izraza. Na koncu novega veka ne gre več za renesančnost, temveč za resonančnost prostora, ne le za zvočnost, ampak za sozvočnost, ne samo za oglaševanje, temveč za uglaševanje. Zato je njihova zgodba, zgodba vseh, ki v svetu individualizma iščejo skupno in skupnost. In delujejo za človeka in človečnost.
Cena vstopnice:
- za odrasle: 10,00 € (cena za celoten cikel: 40,00 €);
- za študente, upokojence, skupine nad 15 oseb in brezposelne osebe: 7,00 € (cena za celoten cikel: 28,00 €).
Cankarjev dom, Gallusova dvorana ob 20:00: Londonski filharmonični orkester (London Philharmonic Orchestra)
Zlati abonma in za izvenPosvečeno filharmonikom
Dirigent: Andrés Orozco-Estrada
Pianist: Rudolf Buchbinder, klavir
Program:
Zoltán Kodály, Plesi iz Galánte
Ludwig van Beethoven, Koncert za klavir in orkester št. 5 v Es-duru, op. 73, "Imperator"*
Antonin Dvořák, Simfonija št. 7 v d-molu, op. 70
Maxi Klub ob 20:30: Študentski jam session in Nina Strnad
Večer za vokalni jazz!
Skupaj z Nino Strand bo zaigral Jazz Club Gajo Trio v zasedbi: Blaž Jurjevčič klavir, basist Klemen Krajc in bobnar Drago Gajo. Preživite Martinovo v najboljši družbi. Vabljeni!
Kino Šiška, Komuna ob 21:00: WAMPIRE, Karmakoma
INDEKŠ lekcija
Po STRFKR (Starfucker) iz Portlanda v Šiško prihaja dvojec WAMPIRE, ki je s svojimi electro-dance komadi najprej razburkal domačo party sceno, nato pa se je s prvencem podal v zvokovne širine in globine, primerljive s kolegi UNKNOWN MORTAL ORCHESTRA, in svojo poetiko našel nekje med Motownom in The Strokes!
Zasedba Wampire, ki sta jo l. 2007 ustanovila Rocky Tinder in Eric Phipps, je sad portlandske scene, iz katere izhajajo tudi STRFKR in Unknown Mortal Orchestra. S prvimi so Wampire odigrali skupni koncert v domačem Portlandu, medtem ko se je Jacob Portrait iz UMO kot producent podpisal pod njihov prvenec Curiosity (Polyvinyl Record Co., 2013).
Album je začel nastajati sredi avgusta lani, ko sta Tinder in Phipps vsak s svojimi zametki komadov prišla v studio, kjer sta jih potem razstavljala, preurejala in jih kos za kosom spet sestavila v celoto – včasih sta določena besedila in melodije zavrgla, jih potem spet obudila od mrtvih ali sproti improvizirala. V ta kreativni proces se je – na kar sta Wampire računala – v precejšnji meri vključil tudi Portrait, ki je prispeval zamisli za besedila ter finese k aranžmajem in instrumentaciji.
Nastalo je devet komadov, ki hitro zlezejo v uho in pod kožo poslušalca, čeprav se upirajo preprosti kategorizaciji. Kot pravi Phipps: »Zavedla sva se, da je album krenil s poti oblikovanja določenega zvoka, saj je postopoma postal pladenj z naborom zvokov. Na njem sva prikazala pridih, do katerega se prej še nisva podala.« Od tod tudi ideja za naslov albuma – Curiosity (radovednost).
Prvi single The Hearse služi kot popoln uvod za tiste, ki benda še ne poznajo, saj v prvih tonih nemudoma postreže z električnimi orglami, ki jih naprej žene beat bobnov. Ko nastopijo bas in vokali, ste že njihovi. V nadaljevanju komad Orchards stke nalezljivo vedro melodijo, ki temelji na harmoniji vokalov, melodičnem žvižganju in valujočih kitarah.
Wampire svoje edinstvene ritme v nekaterih primerih najbolje opišeta sama. Tako za posnetek Trains, v katerem se Motown sreča z The Strokes, Tinder na primer pravi: »Seksi je, zveni mogočno, in brez dvoma bi mu lahko pripisali bodoče dojenčke.«
Album se zaključi s prav tako čutnim posnetkom Magic Light, ki se osredotoča na temačen in zapeljiv basovski grooove, na katerega se uglasi Tinderjevo spogledljivo besedilo. S tem komadom plošča poslušalca še močneje stisne v svoj prijem in pusti trajen vtis, ki ostane še dolgo po tem, ko izzvenijo zadnji toni.
Karmakoma je tričlanska zasedba iz Krškega, ki bo še pred koncem letošnjega leta izdala svoj dolgo pričakovani prvenec in se podala na promocijsko turnejo po Sloveniji, bivši Jugi in Evropi; najprej pa se bo ustavila v Šiški!
Enej Mavsar (vokal, kitara, sintetizator), Benjamin Kovač (bobni) in Miha Škafar (kitara, bas in sint bas) pri ustvarjanju združujejo elemente rocka in elektronike,
kar na momente spominja na New Wave glasbo iz osemdesetih let. Zaradi svojih izvirnih idej so kmalu pridobili na prepoznavnosti in priljubljenosti znotraj ter izven domačega kraja. Nastopali so na Klubskem maratonu Radia Študent in Festivalu Kunigunda ter si oder delili s številnimi priznanimi skupinami kot so Eyesburn, Demolition Group, The War on Drugs, Shyam in še mnogimi drugimi. Na odru presenečajo z energijo, ki se hitro prenese na občinstvo in ga ogreje. Z glasbo, ki jo izvajajo na sebi lasten način, so dokazali, da je tudi danes možno ustvariti nekaj novega, udarnega in predvsem užitnega.
Orto Bar ob 22:00: Valient Thorr
Ne gre seveda toliko za rock bend, kot gre za hard'n'heavy napad, ki Valient Thorr uvršča nekje v svet Motörhead, Zeke ipd. mož, katerih nobena mama noče predstaviti svoji hčerki. Severnokarolinški kvintet deluje kot ena velika družina, zgleduje se po starodavnih bojevnikih in mitološki svobodi ameriške rock'n'roll mladine, kar iz njih naredi eno veliko neustavljivo silo, še posebej, kadar nastopajo v živo, v kar smo se v Sloveniji nekajkrat že lahko prepričali.
Možakarji so do zdaj izdali 7 albumov, zadnjega - Our Own Masters - so izdali junija letos in zdaj je čas, da tudi ta album spoznate v živo.
Kdo bi si sploh drznil ostati doma, ko pridejo ameriški norci?!! Le mevže. Ne bodite torej mevža, naredite nekaj za svojo nesmiselno eksistenco in ''rock out with your cock out'' - Valient Thorr vas ne prosijo, temveč ZAHTEVAJO.
Teater, razstave, predavanja:
SNG Drama ob 19:30: Albert Camus: Kaligula
Kaligula (1938) je Camusovo osrednje dramsko delo, v katerem je izpostavil enega najprivlačnejših in najbolj usodnih zgodovinskih motivov. Kaligula pooseblja posebno obliko spervertirane oblasti, ki razglaša, da deluje v imenu pravega in koristnega, je pa brez nujnega moralnega čuta. Čeprav je Kaligula v "vsakem izmed vas", kakor je Camus zapisal v enem izmed prvih osnutkov, ni naključje, da se mu je ideja za dramo porodila v času vzpona fašističnih voditeljev in da je igro pisal ter dopolnjeval v času svetovne vojne. Kaligula je prototip avtoritarnega oblastnika, ki pod krinko ciničnega leporečja o prizadevanju za občo srečo uveljavlja izključno le svojo neizprosno in hladnokrvno voljo do moči.
"Še sem živ!"
Albert Camus
Prevajalec Jaroslav Skrušný
Režiser Vito Taufer
Avtorica priredbe in dramaturginja Lara Simona Taufer
Scenograf Branko Hojnik
Kostumografinja Barbara Stupica
Avtorja glasbe Magnifico, Schatzi
Lektorica Tatjana Stanič
Avtor videa Voranc Kumar
Koreograf Klemen Janežič
Oblikovalec luči Deni Šesnić
Asistent režije (študijsko) Daniel Day Škufca
Nastopajo:
Marko Mandić - Kaligula
Polona Juh - Kesonija
Bojan Emeršič - Helikon
Klemen Janežič - Scipio
Jernej Šugman - Kereja
Jurij Zrnec - Senekt
Valter Dragan - Lucij
Saša Tabaković - Metelij
Boris Mihalj - Mereja
Rok Vihar - Mucij
Gorazd Logar - Lepidij
Zvone Hribar - Kasij
Daniel Day Škufca k.g. - Suženj
Matija Rupel k.g. - Suženj
Stara mestna elektrarna ob 20:00: Beton Ltd.: Vse, kar smo izgubili, medtem ko smo živeli
Predstava z naslovom Vse, kar smo izgubili, medtem ko smo živeli izhaja iz absurda, kot ga opredeljuje trenutni kontekst časa in kot ga v delu Morilec brez razloga [fr. Tuer sans gages] razvija francoski dramatik romunskega rodu Eugene Ionesco. Vračanje k stvarnosti, ki jo vse bolj nadomešča fiktivno, izmišljeno, napeljuje na premislek o nas samih, kakršni smo, in stalno spreminjajočih se okoliščinah, ki nas obdajajo. Po drugi strani pa gre tudi za vračanje k izhodiščem teatralnega in množici uprizoritvenih postopkov, zavitih v grenko-sladko kombinacijo preteklega in sedanjega, obljubljenega in zapravljenega, predvsem pa izgubljenega časa, ki je pretekel vmes, ko s[m]o zaznavali neko drugo realnost od tiste, ki je dejansko bila.
Za Eugena Ionesca je svet absurden, grotesken, boleč. Za razliko od zgodovine, po kateri se da ugotoviti, zakaj so se stvari zgodile, je življenje popoln absurd; nepredstavljiv del eksistence. Za like iz svojih dram pravi, da govorijo stvari, ki jih ne more zagrabiti, ki so neumne, smešne, nore, medtem ko se sam počuti, kot bi bil odtujen od sveta. In tako, kakor se Morilec sooči z Berengerjem in mu postavi nekaj eksistencialističnih vprašanj, so člani kolektiva Beton Ltd. v projektu zastavili vprašanja sami sebi in drug drugemu, ki se nanašajo na osebna, poklicna in družbena izhodišča, ki segajo v tri ločena časovna obdobja; v leto rojstva [1976 in 1977] in kontekst nekdanje skupne države Jugoslavije, v obdobje odraščanja, ki se zaključi z zrelostnim izpitom [1995 /1996] in v projekciji v prihodnost, ki ostaja neoprijemljiva.
Drzen glamur in vrhunski šov; veličastne stavbe in čas, ko je vse mogoče; so to le sanje, ki pripadajo preteklosti? V kaj smo se rodili in med čem odrasli? Kaj bi morali narediti, pa nis[m]o? O čem bi morali premišljevati, pa nis[m]o? Nis[m]o bili ne racionalni, ne odgovorni. Zato, ker nismo premišljevali o rezultatih, ampak ustvarjali predstave. Kot da je celotno življenje, medtem ko smo živeli, nadomestila lažna svoboda, v kateri drugi odločajo o tem, ali bomo nekje v bližnji prihodnosti pomirjeni državljani, obupani posamezniki in/ali emigranti nekje daleč stran.
"Mogoče bi se moral vrniti na začetek in ugotoviti, kje se je izgubilo, razblinilo. Na začetku je bilo vse mogoče. In tudi kasneje. Kolikor se spomnim. Veliko energije. Ogenj. Mladost. Pomlad. Svetloba. Užitek. Ne sreča, ampak zadovoljstvo, ki mi je omogočalo živeti. To je morala biti življenjska sila. Ne vem, to je bilo že precej časa nazaj. Mogoče samo par let nazaj. Lahko da je bilo včeraj. Ampak ves čas sem verjel, da je nekje. Pot. Smer. Smisel. Ampak zdaj to ni več pomembno. Zdaj sem tukaj. Za začetek se bom vrnil na začetek. Star sem petintrideset let. Šestintrideset. No, če povem po resnici, sem star štirideset, petinštirideset. Mogoče še več. Počutim se starega. Saj veste, o čem govorim. Potrebujem drugo življenje, novo življenje. Drugačne okoliščine, drugo okolje. Saj to ni preveč? Želeti si česa takega? Drugačne okoliščine?"
To bi lahko bil začetek. Napisal ga je nekdo drug, podpisali ga bomo mi.
Koncept in režija: Beton Ltd.
Glasba: Dead Tongues (Janez Weiss, Jure Vlahovič)
Scenografija in oblikovanje svetlobe: son:DA
Dramaturgija: Andreja Kopač
Kostumografija: Mateja Benedetti
Lektura: Barbara Rogelj
Oblikovanje zvoka: Jure Vlahovič
Oblikovanje maske: Luka Luka
Oblikovanje tiskanih materialov: Gašper Brezovar
Nastopajo: PRIMOŽ BEZJAK, BRANKO JORDAN, KATARINA STEGNAR
Glas voditeljice: Taja Zuccato
Tehnični koordinator: Andrej Petrovčič
Garderoba: Nataša Recer
Šivanje kostumov: Slavica Šubašič, Irena Tomažin, Marija Špeh
Vodja projekta APT: Andrej Berger
Producentka zavoda Bunker: Maja Vižin
Produkcija: Anton Podbevšek Teater, Novo mesto
Koprodukcija: Bunker, Ljubljana
Unionska dvorana ob 18:00: Pričevanje o pravičnosti in pravici, pogovor s Pedrom Opeko
Organizira: Civilna družba za pravično Slovenijo
Pedro Opeka, duhovnik lazarist in misijonar na Madagaskarju
Hiša sanjajočih knjig ob 19:30: V času Brez človeka Zavzemimo denar (pogovor ob aktualnih knjižnih novostih)
Pogovor ob knjigah Brez človeka (Vojko Starovič) in Zavzemimo denar (Margrit Kennedy).
Prof. dr. JOŽE MENCINGER, eden najuglednejših slovenskih ekonomistov vseh časov, VOJKO STAROVIČ, univerzitetni diplomirani pravnik z dokončanim magistrskim študijem poslovnih ved IEDC, in arhitekt IRA ZORKO, pobudnik prevoda knjige Zavzemimo denar, bodo v pogovoru z glavno urednico založbe Sanje TJAŠO KOPRIVEC pretresali ideje in sporočila dveh divje aktualnih, pravkar izdanih knjig.
Hostel Celica ob 20:00: Potopisni večer v Celici: Lepa Himalaja - od Kančendzenge do Kašmirja
Na predavanju se bomo s fotografijami, filmčki in Tomotovimi zgodbami, sprehodili od najbolj vzhodnega 8 tisočaka Kančendzenge, preko Everesta, Manasluja, Anapurne in Ladaka, vse do Kašmirja.
Na tem potopisu, boste spoznali marsikatero mogočno himalajsko dolino, najvišje gore našega planeta, nore ceste, poti, divje reke in kulturo teh lepih ljudi, ki živijo v Himalaji.
Avtor:
ToMo - popotnik, fotograf, organizator in vodnik potovanj...Rad odkriva naš planet in izkušnje iz potovanj deli z drugimi.
Cankarjev dom, Linhartopva dvorana ob 19:00: Bruno Šimleša in Zoran milivojević: Soareje
Zablode v ljubezni
Katere so najpogostejše zablode o ljubezni? Ali obstajajo sorodne duše? Ali se nasprotja privlačijo? Ali je pomembno, da imamo skupna zanimanja? Zakaj raje verjamemo v zablode kot pa sprejmemo resnico?
Mestni napovednik izpostavlja in priporoča:
Atrij ZRC ob 17:00: Okrogla miza: Tretji medijski sektor in neodvisni radiodifuzni mediji
Radio Študent v okviru projekta D.E.P.R.A. 2 in kampanje ReŠi RŠ! vabi na pogovor o tretjem medijskem sektorju in neodvisnih radiodifuznih medijih. Participatorni/skupnostni radiodifuzni mediji so konstitutiven del evropskega medijskega prostora, v Republiki Sloveniji pa njihovo za medijsko pluralnost vsake samozvane evropsko demokratične družbe ključno vlogo opravljata predvsem obe obstoječi študentski radijski postaji v Mariboru in Ljubljani. Prihodnost in sedanjost tako mariborskega kot ljubljanskega Radia Študent pa je zaradi upada sistemskih virov financiranja negotova, na kar te dni opozarjata tudi kampanja in peticija ReŠi RŠ!
Sodelujejo:
dr. Mojca Pajnik, raziskovalka alternativnih medijev ter docentka na Katedri za medijske in komunikacijske študije na Fakulteti za družbene vede Univerze v Ljubljani in znanstvena sodelavka na Mirovnem inštitutu
mag. Mojca Planšak, raziskovalka tretjega medijskega sektorja, nekdanja odgovorna urednica MARŠ, soustanoviteljica Evropskega foruma skupnostnih medijev
Lenart J. Kučič, novinar Dela, raziskovalec tradicionalnih in novih medijev, spleta ter medijskega lastništva in učinkov, ki jih ima lastništvo na neodvisnost medijev v Sloveniji.
Klemen Šali, odgovorni urednik MARŠ
Robert Mohorič, v.d. direktorja RŠ
Robert Bobnič, urednik Redakcije za kulturo in humanistične študije RŠ, nekdanji urednik Tribune
Moderator:
Tomaž Zaniuk, sodelavec Aktualno politične redakcije in nekdanji odgovorni urednik RŠ.
Kako je s tretjim medijskim sektorjem in neprofitnimi radiodifuznimi mediji drugod po Evropi, zakaj jih pri nas z izjemo RŠ in MARŠ pravzaprav ni ter kako bi se lahko to spremenilo, bomo poskušali ugotoviti z gosti iz medijske teorije in prakse danes ob 17.00 v Atriju ZRC.
Vabljeni, da se nam pridružite, dogodek je del kampanje in peticije ReŠi RŠ!
Trubarjeva hiša literature:
18:00 Odzven in Sigic, predavanja o glasbeni kritiki:
Dr. Gregor Pompe: Kaj je kritika in kdo je kritik + vloga, pomen in namen kritike (klasična glasba) in Igor Bašin: Kaj je kritika in kdo je kritik + vloga, pomen in namen kritike (popularna glasba).
20:00 Seminar za politično teorijo – Zdravko Kobe: Legenda o Heglu
Gostili bomo prvo javno predavanje Seminarja za politično teorijo z naslovom Legenda o Heglu, Predaval bo dr. Zdravko Kobe, filozof in predavatelj nemške klasične filozofije na oddelku za filozofijo Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani.
Gostili bomo prvo javno predavanje Seminarja za politično teorijo z naslovom Legenda o Heglu, Predaval bo dr. Zdravko Kobe, filozof in predavatelj nemške klasične filozofije na oddelku za filozofijo Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani.
Povzetek predavanja: Po neki razširjeni predstavi je Heglov absolutni filozofski sistem, vsekakor pa vsaj njegova politična filozofija, predvsem glomazen logični aparat, ki ima za svojo banalno resnico sistemski konformizem, skupaj z glorifikacijo države. Očitek je v paradigmatski obliki formuliral Rudolf Haym leta 1857: z Orisom filozofije pravice naj bi Hegel iz svoje filozofije naredil »znanstveno prebivališče duha pruske restavracije« in izrekel »absolutno formulo političnega konzervativizma, kvietizma in optimizma«. Legenda skratka pravi, da je bil Hegel ustrežljivi filozof pruske države. V predavanju bomo skušali pogledati, koliko je ta legenda utemeljena in kakšni napotki za branje Filozofije pravice izhajajo iz tega.
Seminar za politično teorijo je nova študijska dejavnost Mirovnega inštituta in je namenjena vsem, ki jih skrbi stanje na področju misli o politiki. Na eni strani jo duši družboslovna znanost oziroma tehnika, na drugi pa se jo utaplja v teoretiziranju, ki se želi neposredno pretvoriti v revolucijo, četudi le plitvo razume politične probleme. To stanje zahteva premišljevanje in razumevanje temeljnih konceptov in problemov politike ter avtorjev, ki so pogosto prezrti ali narobe razumljeni.
V prvem študijskem letu (2013/2014) je seminar posvečen Heglovi filozofiji prava in premisleku koncepta in zgodovinskega položaja države. Ta je danes ogrožena, saj jo desnica pojmuje vse bolj kot represivni servis zasebnih interesov, levica pa ne ve, kaj bi v politiki z njo počela. Teoretsko se ji že dolgo odreka in jo razume kot goli ideološki instrument. S tem se odreka tudi vsemu tistemu, kar državo predpostavlja, vključno s političnimi in socialnimi pravicami.
Knjižnica Šiška ob 18:15: Barbara Drole: Nasilje v kapitalizmu
V predavanju bomo uvodoma identificirali različne oblike nasilja na katere velja biti pozoren ob kritični analizi družbe in njenih pojavov. V centralnem delu predavanja se bomo osredotočili na prikaz aktualnih dogodkov v Španiji, s poudarkom na stanovanjski krizi. Orisani bodo predvsem boji prebivalcev Španije z zakonodajnimi in finančnimi institucijami, ki v aktualni krizi zavzemajo mesto zastopnikov objektivnega kapitalistično-birokratskega nasilja. V diskusijskem delu bo spodbujan razmislek o prednostih in pasteh tovrstnega ljudskega organiziranja.
Barbara Drole je diplomirala z odliko iz mednarodnih odnosov. Sodelovala je z Radiem Študent, teoretsko revijo Agregat, med drugim je predavala tudi na Škratovi filmski šoli. Je podiplomska študentka teoretske psihoanalize.
Projekt Aktivna sedanjost je prihodnost! se izvaja v organizaciji Kulturno umetniškega društva Anarhiv (Škratova Čitalnica), v sodelovanju s Knjižnico Šiška, ki tudi finančno podpira predavanja. Poleg Knjižnice Šiška projekt finančno podpira tudi organizacija Univerze v Ljubljani ŠOU, izvajamo pa ga tudi s pomočjo YHD – Društva za teorijo.
Kino kino kino!!!
Kinoteka: Večer SFA
18:00 Slovenski dokumentarni in igrani film
Vsiljivec Koni Steinbacher, Slovenija, 1982, 35mm, barvni, 5'
Zavetje Marjan Manček, Slovenija, 1982, 35mm, barvni, 1'
Zid Žarko Lužnik, Slovenija, 1982, 35mm, barvni, 12'
Josipdol Igor Prodnik, Slovenija, 1983, 35mm, barvni, 8'
Tenor Jure Pervanje, Slovenija, 1982, 35mm, barvni, 11'
Akne-mozolji Tugo Štiglic, Slovenija, 1983, 35mm, barvni, 13'
Vprašaj Jure Pervanje, Slovenija, 1983, 35mm, barvni, 2'
Kmečki turizem Boštjan Hladnik, Slovenija, 1983, 35mm, barvni, 13'
20:00 Slovenski celovečerni film
Eva, Franci Slak, Slovenija, 1983, 35mm, 1.37, barvni, 86'
Eva živi sama z dvema odraščajočima otrokoma. Nič posebnega se pravzaprav ne dogaja v njenem dozdevno urejenem življenju. Z družino živi v prostornem in sodobno opremljenem meščanskem stanovanju, apatično hodi v službo v arhitekturni biro, občasno pa se sestaja z nekaj let mlajšim ljubimcem. Drama o krizi ženske v srednjih letih. Program je pripravil Slovenski filmski arhiv pri Arhivu Republike Slovenije.
Kinodvor:
18:30 Kaj ko bi živeli vsi skupaj (Et si on vivait tous ensemble?), Stéphane Robelin, Francija / Nemčija, 2011, 35 mm, 96'
Peterica igralskih veteranov z Jane Fonda na čelu se težavam poznejših let postavi po robu z dobrim vinom, dobro hrano, živahnim humorjem in osvežujočo iskrenostjo. Uradni zaključni film festivala v Locarnu je komična drama o vprašanju, ki ga le redko slišimo med starejšimi: "Kaj ko bi živeli vsi skupaj?"
20:30 Veliki mojster (Yi dai zong shi), Wong Kar Wai, Hongkong / Kitajska, 2013, DCP, 123'
Dolgo pričakovani ep Wong Kar Waija najde navdih v življenju in času legendarnega mojstra kung fuja ter mentorja Brucea Leeja, Ip Mana. Film čiste vizualne poezije melanholično obuja čas, ki živi le še v spominih. Otvoritveni film festivala v Berlinu.
Mala dvorana ob 20:00:
Duh leta '45 (The Spirit of '45), Ken Loach, Velika Britanija, 2013, DCP, 98'
Aktualen, zelo oseben in z veliko predanostjo narejen dokumentarec Kena Loacha obuja spomin na duh sloge in solidarnosti, ki je med drugo svetovno vojno prežemal Veliko Britanijo in prinesel idejo o novi, socialno pravičnejši družbi.
Cankarjev dom, Kosovelova dvorana
18:00 Projekcija zmagovalnega filma 24.LIFFa: Miele
Dobitnik nagrade VODOMEC
Italija, Francija, 2013
Režija: Valeria Golino
Scenarij: Valeria Golino, Francesca Marciano, Valia Santella
Fotografija: Gergely Poharnok
Igrajo: Jasmine Trinca (Miele), Carlo Cecchi (Grimaldi), Libero de Rienzo (Rocco), Vinicio Marchioni (Stefano), Iaia Forte (Clelia)
Celovečerni prvenec priznane igralke Valerie Golino je elegantna značajska študija mlade zdravstvene delavke, ki po nenavadnem srečanju začne dvomiti v svoja, do tedaj trdna prepričanja o življenju in smrti.
Zgodba o tridesetletni zdravstveni delavki Irene, ki z evtanazijo skrivaj pomaga umreti brezizhodno bolnim pacientom. Nekega dne se k njej po pomoč zateče sedemdesetletni arhitekt Grimaldi, ki je povsem naveličan življenja in si kljub dobremu zdravju želi umreti. To srečanje postavi Irenina prepričanja na preizkušnjo …
5'90, 5'50* EUR
20:30 Priletni parazit ali kdo je Marko Brecelj
Režija: Janez Burger
Dokumentarni film, 83min, HD-CAM, barvni, 2013
Produkcija: RTV Slovenija
Kako označiti Marka Breclja? Avtor dokumentarnega zapisa Janez Burger se je rešil s stavkom: »Marko Brecelj je poezija. Poezija, ki je življenje. Poezije pa se ne da ubesediti drugače kot z verzi.«
Marko Brecelj je skupna točka v egocentričnem svetu pop kulture, kjer je težko doseči konsenz o tem, kdo je bil začetnik drugačnega razmišljanja. Njegov »mehki« terorizem je terorizem poetične angažiranosti, ki je kot iniciacija pripeljala do radikalnih sprememb. Sprememb v glavah. Možnosti, da je možno.
Sistem se je spremenil, družba pa se ni, in tako je Marko Brecelj še vedno enak. S svojo mehko-teroristično poetično akcijo še vedno ostaja na okopih človeštva. Zdravega razuma.
4'50 EUR
Kino Komuna:
18:30 Otožna Jasmine (Blue Jasmine), drama, Woody Allen, ZDA, 2013, 98'
20:30 Otožna Jasmine (Blue Jasmine), drama, Woody Allen, ZDA, 2013, 98'
Dodaj komentar
Komentiraj