3. 6. 2014 – 16.30

Dovolj čepenja!

Metelkova mesto:

 

A-Infoshop ob 19:00: veganska kuharska večerja!

Tokrat bodo

kuhalnice vzeli v svoje roke poskusni zajčki. Hkrati pozivamo stare in nove jedce in jedke, da aktivirajo/ustanovijo kuharsko ekipo in aktivno doprinesejo h gurmanskim večerom!

 

Jalla Jalla ob 21:00: GUAKA "Rock Sudaka" Igor Quezada (France-Chili): vocal, guitars Mauro Ceballos (Chili): Drums Nevid Rahal (Mexico): Bass; FREE Entry!

 

Muzika izven:

 

Kongresni trg ob 17:00: Preplavimo trg za pomoč žrtvam poplav! - Dobrodelni koncert

Nastopajo: Alenka Godec, Alya, Anja Rupel, Cover Lover, Crvena Jabuka, Dan D, Danijela, Divlje Jagode, Društvo Mrtvih Pesnikov, Gadi, Gibonni, Grega Skočir, Halid Bešlić, Hamo&Tribute2Love, Hari Mata Hari, Kemal Monteno, Kingston, Lepa Brena, Mambo Kings, Manouche, Massimo, Miro Todosovski, Mladi Dolenjci, Muff, Neisha, Nermin Puškar, Nude, Nuša Derenda, Omar Naber, Petar Grašo, Pop Design, Rock Partyzani, Rok'n'Band, Samuel Lucas, Sausages, Severina, Tinkara Kovač, Tomi M, Trkaj, Vlado Kreslin & Mali Bogovi in Zlatko.

Ves izkupiček od prodanih vstopnic bo namenjen za žrtve poplav, poleg tega pa lahko pomagate tudi na druge načine:

Na Slovenski cesti bodo parkirani prazni vlačilci, ki bodo čakali na vašo pomoč. Nujne potrebe po pomoči so: spalne vreče, zložljive postelje, posteljnina, ležalne podloge, dežna oblačila, gumijasti škornji, plenice, higienski vložki, ustekleničena voda, konzervirana hrana, žepne svetilke in odeje.

 

Cankarjev dom, Gallusova dvorana ob 20:00: La vie en rose 2014

Café teater Mednarodni večer šansonov

Mednarodni večer šansonov bo v vedno polno Gallusovo dvorano že petnajstič povabil vrhunske izvajalce ter vrhunske glasbe in poezije pričakujoče občinstvo. Ker bomo ob jubileju La vie en rose praznovali tudi 20-letnico delovanja Cafe teatra, se bomo vrnili tja, kjer se je vse skupaj začelo: k Franetu Milčinskemu Ježku ob 100-letnici njegovega rojstva. Na odru žlahtne zabave se bomo posvetili njegovemu opusu, ki mu čas ne more odvzeti umetniškega sijaja.

 

Prulček Bar ob 21:00: Koncert - Cikcak

Avtorska glasba na etno frekvenci

Bor Zakonjšek: klasična kitara

Dennis Lampret: akustična in električna kitara

Peter Lebar: bas

Andrej Tomazin: cajon, tolkala

Gostja: Anja Beltran: vokal

 

Hostel Celica ob 21:00: Sozvočja sveta: Matija Solce in Mahesh Vinayakram z gosti

Sozvočja sveta in uvod v Glasbeni festival Godibodi 2014

Igrajo in pojejo:

Mahesh Vinayakram (Indija) - vokal, tolkala

Matija Solce (Slovenija) – vokal, harmonika

... in gostje ...

Sledi Celični etno jam.

 

Teater, razstave, predavanja... in Kung-fu:

 

Slovensko mladinsko gledališče ob 17:00: Mefisto - Zadnja ponovitev

Za abonma Gledališče ob petih B in izven

Klaus Mann – Žanina Mirčevska

Mefisto

Režija: Eduard Miler

Predstava o igralcu Hendriku Höfgenu, ki prostituira svoj talent za ceno minljive slave, uokvirjena v strašljivo dobo nacizma. In vprašanja: Kaj se je danes zgodilo z etiko v gledališču? Mar tudi danes obstaja povezava med gledališko in politično igro?

Roman Mefisto (1936) je zgodnje literarno pričevanje o vzponu nacizma. Klaus Mann, sin Thomasa Manna, je eden najpomembnejših predstavnikov emigrantske, protinacistične književnosti.

Leta 1949 si je razočaran nad povojno Evropo v Cannesu vzel življenje. "Pogodba s hudičem", ki jo v Mefistu z nacisti sklene igralec Hendrik Höfgen, je pomembna tema za vse režime in vse čase.

Smo za ceno družbenega uspeha pripravljeni hoditi po truplih?

Mefisto je najboljši primer prepletanja avtobiografskih elementov in fikcijske domišljije, uokvirjen v strašljivo dobo vznika in prvih simptomov ter potem že realnih groženj nacizma. Ta roman o Mefistu – Gründgensu, izdajalskem intelektualcu, ki prostituira svoj talent za ceno minljive slave, je Žanina Mirčevska dramatizirala v gledališko predlogo, s katero se po skorajda desetletju v naše gledališče vrača eden najbolj doslednih in intrigantnih režiserjev tega prostora Eduard Miler.

V novi predstavi za Slovensko mladinsko gledališče si postavlja vprašanja in nanje odgovarja z gledališko domišljijo in igralsko prezenco: Kaj nam omogoča Mefisto? Locirati tiste mefistovske mehanizme, ki tudi danes poganjajo obrat gledališča in predvsem igralca narcisa, ki je pripravljen za slavo – pretiravamo – izdati svoje najbližje? In naprej: Kakšno vrsto krize spola uteleša Mefisto? In še naprej: Mar tudi danes obstaja (mogoče še celo močnejša) povezava med gledališko in politično igro? Kakšna je politika gledališča, ki to igro omogoča?

Igrajo:

Dario Varga - Hendrik Hofgen

Maša Kagao Knez - Juliette

Romana Šalehar - Angelika Sielbert

Daša Doberšek - Barbara Bruckner

Robert Prebil - Otto Ulrichs

Matija Vastl - Hans Miklas

Maruša Geymayer-Oblak - Lotte Lindenthal

Boris Kos - Ministrski predsednik

Olga Grad - Dora Martin

Ivan Rupnik - Oskar von Kroge

 

SNG Drama ob 17:00: Drama Festival

17:00 Pogovor v Drama Kavarni: Režijski dialog: Horvat, Jovanović, Lorenci

20:00 Nekaj sporočil za vesolje, drama

22:00 Druženje v Drama Kavarni: Laren Polič Zdravič: izbor glasbenih del

 

10KA, klub smeha, Miklošičeva 28 ob 20:00: 10kin Večer novega

V ceni vstopnine (3 €) je vključena tudi ena pijača ter ogromna doza smeha.

Ta torek nastopajo: Andrej Podbevšek, Grega Čepon – Umetnik, xx, xx, xx, xx

 

PTL ob 21:00: Veronika Valdés : Dan potem, plesno-gledališki prvenec 2012

 

Narodni muzej Slovenije:

17:00 Odprtje razstave Sveto sorodstvo - študije detajlov

Pridružite se nam na odprtju razstave SVETO SORODSTVO - ŠTUDIJE DETAJLOV, ki bo v torek, 3. junija, ob 17. uri v Narodnem muzeju Slovenije – Metelkova.

Slika Mojstra iz Okoličnega, Sveto sorodstvo, iz zbirke Narodnega muzeja Slovenije je kakovostno in tehnološko raznoliko delo iz 16. stoletja. Študentje Oddelka za restavratorstvo ALUO so v muzeju ob originalu izdelali študije detajlov in ob tem spoznavali tehnologijo nastajanja del avtorja in obdobja ter hkrati možnosti pristopov h kopiranju. Znanje, ki so ga s tem pridobili, jim bo v pomoč pri razumevanju in reševanju podobnih umetnin. Oglejte si, kako pripravimo okolje za delo in kako zgradimo klasično tabelno sliko.

Avtorica fotografij je izr. prof. Tamara Trček Pečak.

18:00 Predavanje iz cikla "Prvi torek v mesecu": OPREMLJENA ZA VEČNOST. O človeški in živalski mumiji

Leta 1846 je vitez Anton pl. Lavrin, avstrijski generalni konzul v Egiptu, tedanjemu Deželnemu muzeju v Ljubljani poslal egipčansko mumijo v poslikani leseni antropomorfni krsti.

zvedeli boste, kaj se je z mumijo A-keswy-to dogajalo med transportom v Ljubljano in pozneje v muzeju – vse do danes, ko je eden izmed osrednjih eksponatov na razstavi Mumija in krokodil. Posebna pozornost bo namenjena konservatorsko-restavratorskim posegom in raziskavam, ki so bile na mumiji in njeni krsti opravljene med letoma 1999 in 2003.

Egipčani pa niso balzamirali zgolj ljudi, pač pa tudi različne vrste živali. Narodni muzej Slovenije hrani balzamiranega ibisa, te ptice pa so simbolizirale Tota, enega najpomembnejših bogov egipčanskega panteona, boga modrosti in zavetnika pisarjev.

Predava mag. Miran Pflaum, konservatorsko-restavratorski svetovalec z Oddelka za konserviranje in restavriranje Narodnega muzeja Slovenije.

Vstop prost!

 

Trubarjeva hiša literature:

17:00 Kaj se rima na nič? - predstavitev romana Olge Pega Kunstelj.

Izzivi so del življenja - hoteli to ali ne. Nikomur ni prizanešeno, kar v nas poraja nova in nova vprašanja. Vabimo Vas, da bi skupaj poiskali odgovor vsaj na eno, ki nam ga v novem romanu zastavlja Olga Pega Kunstelj: Kaj se rima na nič?, pa tudi da skupaj premislimo teme, ki jih odpira roman: ljubezen v zrelih letih, životarjenje v ljubezenskem trikotniku, hrepenenje, osamljenost – tegobe, ki lahko vodijo tudi v depresijo ... Pogovor bo povezovala Tjaša Zorc Rupnik.

20:00 Predstavitev knjige Nezvestoba in klinična praksa

Pogovor z avtorico dr. Veroniko Podgoršek o načinih in procesu zdravljenja parov z izkušnjo nezvestobe.

Dr. Veronika Podgoršek je doktorirala iz področja družinske relacijske terapije na Univerzi v Ljubljani in specializirala objekt relacijsko teorijo in prakso na Mednarodnem psihoterapevtskem inštitutu v Washingtonu, D.C., ZDA. Dodatno izobraževanje je na temo ocenjevanja in zgodnjega zdravljenja v okviru partnerske terapije zaključila na Mednarodnem Psihoterapevtskem Inštitutu (IPI) v Washingtonu v sodelovanju s Tavistock centrom za partnerske zveze (TCCR). Deluje kot polnopravna članica tako Združenja zakonskih in družinskih terapevtov Slovenije kot tudi združenja terapevtov na Mednarodnem Psihoterapevtskem Inštitutu v Washingtonu.Od leta 2006 vodi svoj psihoterapevtski inštitut (PTI), v okviru katerega je do zdaj po modelu relacijske družinske terapije obravnavala preko 2000 parov in posameznikov. Redno sodeluje z drugimi terapevti kot njihova supervizorka, doma in v Ameriki.

Poleg svoje terapevtske prakse kot gostujoča strokovnjakinja redno predava študentom različnih družboslovnih smeri, se udeležuje strokovnih delavnic na fakultetah in drugih institucijah ter sodeluje na vseh pomembnejših psihoterapevtskih konferencah doma in v tujini. Leta 2008 je izdala svojo prvo knjigo Nezvestoba (Kako razumeti nezvestobo, se soočiti z njo in premagati njene posledice), ki je bila prva celostna obravnava tega področja pri nas.

 

Galerija Jakopič ob 18:00: Kaj odzvanja v meni po ogledu razstave Josef Koudelka: Vestiges / Sledi 1991–2012

Vstop prost. Do 30 udeležencev.

 

Fakulteta Za Arhitekturo, stara predavalnica ob 18:00: "Star Wars Project" – Razstava

Dve leti pred izidom novega dela sage “Vojna zvezd” smo se lotili snovanja svoje vizije filma...

“Star wars Project” je medfakultetni ustvarjalni projekt, v okviru katerega smo študenti in študentke Univerze v Ljubljani ustvarili lastno vizijo za prihajajoči film “Star Wars: Episode VII”.

Projekt je nastajal tekom celotnega študijskega leta na Fakulteti za arhitekturo, pod mentorstvom doc. dr. Ora Ettlingerja v okviru Ustvarjalnega studija za eksperimentalne projekte v arhitekturi. Med sodelujočimi fakultetami so še Akademija za likovno umetnost in oblikovanje - Oddelek za industrijsko oblikovanje in Oddelek za kiparstvo, Naravoslovnotehniška fakulteta - Oddelek za tekstilstvo, Biotehniška fakulteta - Oddelek za krajinsko arhitekturo in Fakulteta za računalništvo in informatiko.

Vabimo vas na ogled razstave, kjer si boste lahko ogledali našo galaktično avanturo s starimi in novimi junaki, odkrili do sedaj še ne videne svetove in njihove kulture - arhitekturo, pokrajino, dizajn, vesoljske ladje, modo, bitja,...



KOŽ ob 18:00: Temeljno izobraževanje, Razkriti Parsifal in ostala dela Samaela Aun Weorja – Jani Urbanc in Fabricio Micatovich

 

Modrijanova knjigarna ob 18:00: Pogovor zgodovinarjev o monografiji Kako je nastal slovenski narod

Vabimo vas na predstavitev monografije Jerneja Kosija Kako je nastal slovenski narod, ki bo v Modrijanovi knjigarni v torek 3. junija 2014 ob 18. uri. Gosti pogovora bodo zgodovinarji mlajše generacije, ki raziskujejo zgodovino oblikovanja modernih narodov, razvoja nacionalizmov v Srednji in Jugovzhodni Evropi,

metodologijo in epistemologijo zgodovinopisja, pa tudi javno rabo in izrabo zgodovine: avtor dr. Jernej Kosi ter recenzenta dr. Rok Stergar in dr. Marko Zajc.

Avtor v knjigi opisuje in razlaga, zakaj, kako in čemu se je leta 1848 oblikovalo slovensko nacionalno gibanje in z njim prvi slovenski nacionalni programi oziroma kronološko najzgodnejši izpričani primeri retorike slovenskega nacionalizma, pronicljivo obravnava občutljivo razmerje med nacionalno memorijo in nacionalno zgodovino, kako se je oblikoval nacionalni jezik od vernakularnih in knjižnih različic slovenščine do

vseslovenskega jezika, od razsvetljenske ideje o ljudski suverenosti in herderjanskega pojmovanja ljudstva do

srednjeevropskih nacionalnih gibanj in slovenskega nacionalnega gibanja med drugo polovico 18. in sredino 19. stoletja, sooča koncepte sodobnih teorij o narodih in nacionalizmih s konzervativnimi in naivnimi paradigmami, kritično razčlenjuje razumevanje sodobnih narodov kot neposrednih dedičev starodavnih človeških skupnosti in še zlasti interpretacije, ki tako linearno kontinuiteto iščejo v jezikih – kajti konec 18. stoletja in v začetku 19. je v tako imenovanih slovenskih deželah (in širše) obstajalo več slovenskih narečij, ki so konkurirala kot knjižni jezik, in sploh ni bilo nujno, da bi »tekmo« za prvenstvo v ultimativni kodifikaciji knjižnega jezika dobila,

denimo, kranjščina. Po avtorju je bilo dejstvo, da se je slovenski knjižni jezik zvezal prav z določenimi deželami,

dokaj veliko naključje. Goli obstoj posameznega narečja, ki je deloval v vlogi knjižnega jezika, sam po sebi še nikakor ni zadoščal za narodno afirmacijo. – Kako so se ti procesi razvijali in zakaj so te tematike pomembne danes in v sodobnem zgodovinopisju? Vabimo vas, da se nam pridružite na pogovoru.

 

Tovarna Rog // fuzbalplace (zberemo se na dvorišču) ob 17:00: Delavnica KUNG-FU & 18svobodnih rok

SOLIDARNOST V GIBANJU.....Benefit za kanalizacijo ROGa

 

Kino kino kino!!!

 

Kinoteka: Retrospektiva: Roberto Rossellini

19:00 Stroj, ki ubija hudobne (La macchina ammazzacattivi), Roberto Rossellini, Italija, 1952, 35mm, 1.37, čb, 83', svp

Majhno, starodavno mestece na globokem jugu Italije s procesijo obhaja praznik lokalnega svetnika. Fotograf Celestino bi rad napravil nekaj posnetkov, toda redar Agostino mu to na grob način prepreči. Ponoči na Celestinova vrata potrka ostarel popotnik. Prosi ga za gostoljubje in ga vpraša, zakaj se je redar tako obnašal do njega. Fotograf mu pove, da je redar nadutež, ki zlorablja uniformo, ki jo nosi. »Hudobne je treba uničiti«, pravi popotnik in vpraša, če lahko dobi redarjevo fotografijo. Celestino mu jo izroči in starec mu naroči, naj fotografira fotografijo. Celestino se loti dela, zasliši krik z ulice, steče ven in najde Agostinovo truplo. Prestrašen se vrne v hišo, da bi poiskal starca, toda ta je izginil. Celestino naredi poskus na nekem oslu in tudi tokrat žrtev umre. Fotograf se odloči, da bo s svojim aparatom uničil vse zlobneže v vasi. Toda med pravičnim in krivičnim ni natančne meje in nekega dne se Celestino zave strašne odgovornosti, ki jo je prevzel, ko se je postavil v vlogo sodnika in izvrševalca pravice. Povsem unikatna mešanica komedije zmešnjav, neorealistične drame in religiozne pravljice. »V Stroju, ki ubija hudobne so moja romanja po obali Amalfija: kraji, kjer sem se počutil dobro in ki jih imam rad, kjer so ubogi vragi, ki mislijo, da so videli pekel; kjer mi je nekdo nekega dne dejal: 'Da, srečal sem ga, volkodlaka. Sinoči sem ga povozil z biciklom'. To so norci, pijani od sonca. A znajo živeti, ohrabreni z močjo, ki jo imamo le redki od nas: z močjo domišljije.« Roberto Rossellini

21:00 Paisà, Roberto Rossellini, Italija, 1946, 35mm, 1.37, čb, 124', svp

Druga velika Rossellinijeva mojstrovina opisuje različne vidike življenja v Italiji za časa prodora zaveznikov, s posebnim ozirom na odnose med domačim prebivalstvom in ameriškimi vojaki, od prvih izkrcavanj na obali Sicilije do zmagoslavnega pohoda proti severu in partizanskega boja, ki doseže vrhunec z osvoboditvijo dežele. Ena največjih klasik neorealizma je sestavljena iz šestih epizod, med seboj povezanih z dokumentarnimi odlomki o vojni v Italiji. 

»Nekdo je dejal, da je zadnja epizoda najlepša: tista z ustjem Pada, z vodo, s trsjem. In čudili so se, da sem tako dobro doumel tisti predel Italije. Toda v teh krajih sem prebil mnoga leta svojega otroštva. Moja mati je bila iz njih. Tja sem hodil lovit in ribarit.« Roberto Rossellini 

»Zgodovinski pomen Rossellinijevega filma Paisà upravičeno primerjajo s pomenom nekaterih klasičnih filmskih mojstrovin. Georges Sadoul ga je brez zadržkov postavil ob bok Nosferatuju, Nibelungom in Pohlepu. Tej pohvali se tudi sam v celoti pridružujem, pa čeprav se navezava na nemški ekspresionizem seveda nanaša samo na njegovo veličino in ne na globljo naravo njegove estetike. Veliko ustrezneje bi bilo spomniti na prihod Oklepnice Potemkin leta 1925.« André Bazin

 

Kinodvor:

17:00 Kraljestvo vzhajajoče lune (Moonrise Kingdom), Wes Anderson, ZDA, 2012, 35 mm, 94'

Novi film 'fantastičnega gospoda Andersona' je zabavna, prisrčna in vizualno domišljena pripoved o mladem paru, ki ju prva ljubezen tako prevzame, da se resničnost zazdi kot fantazija. Avtor nas z značilno mešanico ekscentričnega humorja in melanholije posrka v svoj univerzum, kjer se velike teme ljubezni, osamljenosti in brsteče spolnosti prepletajo z lahkotnostjo glasbene pravljice. Otvoritveni film letošnjega Cannesa in ljubljenec tamkajšnjih kritikov medtem že podira rekorde gledanosti v ameriških umetniških kinematografih.

19:00 Nevidna ženska (The Invisible Woman), Ralph Fiennes, Velika Britanija, 2013, 111'

Fiennesova intimna kostumska drama o skrivni ljubezni Charlesa Dickensa in mlade igralke Nelly Ternan namesto klasičnega biografskega portreta s pretanjenostjo razgalja tako malo znano ljubezensko življenje in silovito privlačnost slavnega pisatelja kot usodo in položaj ženske, ki je pod represijo viktorijanske spodobnosti primorana ljubiti in živeti v zanikanju.

21:15 Poti (Tracks), John Curran, Avstralija, 2013, DCP, 112'

Zgodba o zgodovinskem popotovanju Robyn Davidson čez avstralsko puščavo, ki je v sedemdesetih letih navduševala bralce revije National Geographic, je končno dobila svojo filmsko različico. Poti, posnete po spominih te nenavadne popotnice, so vizualno osupljiv ep, umeščen v enega najbolj divjih, neusmiljenih in najlepših kotičkov planeta, obenem pa intimna zgodba o samoodkrivanju.

Mala dvorana ob 19:15:

Abeceda (Alphabet), Erwin Wagenhofer, Avstrija / Nemčija, 2013, DCP, 113'

Analiza in obsodba tekmovalno naravnanega sodobnega izobraževalnega sistema ter poziv k izobraževanju, ki bi temeljilo na človeški domišljiji in ustvarjalnosti.

 

Kino Komuna:

17:00 Grace Monaška, biografska drama, Olivier Dahan, Francija, ZDA, Belgija, Italij, 2014, 103'

19:00 Grace Monaška, biografska drama, Olivier Dahan, Francija, ZDA, Belgija, Italij, 2014, 103'

21:00 Sivolasi žigolo, komedija, John Turturro, ZDA, 2013, 90'

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.