Hiperkulturemia

Oddaja
17. 4. 2018 - 16.30

Metelkova mesto:

 

[A] Infoshop ob 19:00: veganska večerja

Kuha vegansko društvo.

 

Klub Gromka ob 20:00: Gledališče zatiranih: ČIGAVA SKRB? – forumska gledališka predstava skupine “Das ReflActiv” >> Na tokratnem Zatiranju v Gromki gostimo dunajsko skupino Tdu Wien s forumsko predstavo Čigava skrb, kjer bomo odpirali tematiko patriarlahnih idealov družine in različna gledišča na nepravičnost, povezano z oskrbo in nego.

 

Jalla Jalla:

20:20 ANTIFA FEST: Spremljevalni dogodek: Razstava Zorana Vujovića Vuje - DECA SREBRNE EMULZIJE.

22:15 Parjenje kačjih pastirjev v mraku 5 // Blaž Božič Boško

Blaž Božič s svojo poezijo na petem Parjenju kačjih pastirjev v mraku. Veliko branja, nekaj vprašanj in kakšen odgovor. Kratko. Jedrnato. In nezateženo. Ob steklenici piva, se ve.

 

Tovarna Rog, Modri kot ob 21:00: Blue Tuesday Safr

Blue Tuesday Safr je prvi od periodičnih safr večerov.
Večerov, ko vsi v kotu srebamo svoj viski, poslušamo mračno, žalobno glasbo v soju sveč in cigaretnega dima, ko se nam orosijo oči in je to čisto sprejemljivo ter se med seboj solidarno tolažimo in smo nežni drug do drugega.
Ta večer si bomo dali šanso, da se zares počutimo, kakor se počutimo.
Pravilo je, da se medsebojno spoštujemo, ne diskriminiramo in smo do okolice in ljudi uvidevni ter senzibilni.
Prostovoljni prispevki se delno namenijo obratovanju Modrega kota, delno visokim sodnim stroškom, delno pa mačji hrani, ker so ravno mačke izmed tistih, ki nas spravljajo v boljšo voljo.
 

Glasba:

 

Galerija bar Trenutek ob 20:00: Jam session: Ana Vipotnik in Igor Leonardi

Pevka Ana Vipotnik in kitarist Igor Leonardi sta kreativni par že od leta 1998. Kot gonilna sila zasedbe Fake Orchestra sta ustvarila štiri zgoščenke, ter le v zadnjih desetih letih odigrala preko 450 koncertov tako doma kot v tujini, kjer je skupina nastopala od Istanbula do New Yorka. Igor Leonardi je v svoji bogati glasbeni karieri igral s svetovno znanimi jazz glasbeniki in kultno rock skupino Metallica, na RTV Slovenija pa je bil idejni vodja glasbene oddaje Muzikajeto.

Posebno poglavje njunega umetniškega sodelovanja so tudi nastopi v duetu, kjer repertoar sestavlja zelo širok izbor glasbenih zvrsti, ki zrcalijo njune najrazličnejše glasbene okuse in preference.

Brez vstopnine

 

Španski borci ob 20:00: Folklorno Urbano, območno srečanje odraslih folklornih skupin

Nastopajo: Folklorna skupina Črnučan, Folklorna skupina Veselje, Folklorna skupina ŽKUD Tine Rožanc, Folklorna skupina Emona, Folklorna skupina COF, Osrednja folklorna skupina KUD Židan parazol, Folklorna skupina mladi ŽKUD Tine Rožanc, Akademska folklorna skupina France Marolt. Strokovn aspremljevalka srečanja je Marija Kapušin.

Vstopnina: 5 eur, otroci brezplačno.

 

Prulček ob 20:00: Spoji - Gemuse

Obnovljeni sklop nastopov na Prulčkovem odru - Spoji! Multiinštrumentalist Rok Škrlj je pripravil izbor pozabljenih in še neodkritih bendov, ki vam želijo in zmorejo pričarati nepozaben večer. Uvertura bo set koncertnega programa (traja dobro uro), po pavzi pa se vse skupaj prelije v jam session.

GeMÜSE

GeMÜSE smo 5 članska zasedba živopisanih biološko pridelanih brhkih mladcev, gorzraslih na rodovitni rovtarski grudi. Naše osnovno poslanstvo je osveščanje soljudi o pomembnosti samooskrbe, tako v vrtičkarstvu, kot tudi v glasbi. Tako smo po dolgih in vročih dneh pletja in okopavanja njiv v hladnih večerih iz rok spustili svoje rovnice in motike ter poprijeli za glasbene inštrumente z namenom preigravanja pesmi skupine Muse. Glavno gonilo skupine GeMÜSE torej ni želja po mednarodni slavi in kopičenju bogastva, temveč kopičenje bioloških odpadkov v kompostnik, da bo prihodnje leto koleraba še bolj debela.

Zasedba: Boštjan Lukan (vokal), Matej Celarc (kitara), Jaka Logar (bas kitara), Bert Logar (kitara, sintetizator zvoka), Žiga Mlinar (bobni)

Brez vstopnine

 

Cankarjev dom:

Klub CD ob 20:00: EX EYE / Stetson, Fox Ismaily, Summerfield

Nepozabna glasba EX EYE, ki ga sestavljajo saksofonist Colin Stetson, Shahzad Ismaily na basu in sintetizatorju, bobnar Greg Fox in kitarist Toby Summerfield, se trajno vtisne v zavest poslušalcev. Bučen zvok z metalnim priokusom je rezultat tako neomajne sile, ki jo vsak od glasbenikov sprosti na svojem inštrumentu, kot tudi kompleksne medigre med člani tega vražjega kolektiva.
Colin Stetson, saksofoni
Toby Summerfield, kitara
Shahzad Ismaily, kitara, bas, elektronika
Greg Fox, bobni
17, 12* EUR

Gallusova dvorana ob 20:00: Bergenski filharmonični orkester (Bergen Filharmoniske Orkester)

Prvič z Viktorio

Dirigent: Edward Gardner
Solistka: Viktoria Mullova, violina

Program:
Leoš Janáček, Taras Bulba, rapsodija za orkester
Dmitrij Šostakovič, Koncert za violino in orkester št. 1 v a-molu, op. 77
Johannes Brahms, Simfonija št. 1 v c-molu, op. 98

Bergenski filharmonični orkester se ponaša z bogato, več kot dvestopetdesetletno tradicijo in sodi med najstarejše orkestre na svetu (ustanovljen je bil leta 1765). Osrednje koncertno središče orkestra je dvorana, poimenovana po Edvardu Griegu, s katerim so bili filharmoniki v 19. stoletju tesno povezani – skladatelj je bil med letoma 1880 in 1882 tudi umetniški vodja orkestra. Od 2015 je glavni dirigent Britanec Edward Gardner, pred tem dolgoletni glasbeni direktor Angleške narodne opere. Kot prejemnik prestižnih nagrad velja za enega najbolj nadarjenih dirigentov svoje generacije.

Sijajno violinistko Viktorio Mullovo je iz takratne Sovjetske zveze na pot mednarodne koncertantke ponesla zlata medalja na tekmovanju Čajkovskega leta 1982. Izjemna poustvarjalka Bachove dediščine se odlikuje z obsežno diskografijo njegovih del, od preloma tisočletja pa umetnica rada eksperimentira z zvrstno razvejanim repertoarjem. Pri nas se bo predstavila s Šostakovičevim veličastnim Prvim violinskim koncertom.

Programska polarnost, s katero so gostovanje začrtali Bergenski filharmoniki, sooča glasbene velikane: z ruskim duhom zaznamovani mojstrovini Janáčka in Šostakoviča na eni ter k novemu simfoničnemu idiomu romantike usmerjeni Brahmsovi Prvi.

Vstopnina: 24, 34, 49, 60 €

 

Orto bar ob 22:00: Orto Fest 2018 - Monsun (SLO)

Škofjeloška skupina Monsun je nastala kot plod sodelovanja članov v različnih rockovskih zasedbah na prelomu tisočletja, najmočneje pa so se sprva povezali v  akustični zasedbi Candle With Hair v skorajda današnji obliki. V letu 2013 se je iz želje po ustvarjanju avtorske glasbe in še danes naraščajoče izpovedne energije razvil projekt Monsun. Sprva žanrsko pod velikim vplivom glasbe generacijsko zlatih 90ih let je zasedba ustvarila množico skladb, kjer je slogovno in tehnično preizkušala in iskala svoj značilni zvok, rezultat pa je fuzija rock, indie, grunge in alternativnih prvin. Ta fuzija še vedno poteka in se odraža v prijetno samosvoji glasbeni shemi, ki zapolnjuje vrzel v sodobnem slovenskem  glasbenem prostoru. Tematsko glasba z besedili izpoveduje pogled na današnjo družbo in umestitev posameznika v aktualni prostor-čas, se sooča z izzivi slehernika in odpira tudi manj prijetna življenska vprašanja. Zvesti koreninam ohranjajo svoj, na izraziti kitarski osnovi zgrajen zvok, ki pa je nadgrajen v sodobno, dinamično, strastno in čustveno nabito telo.

V letu 2018 je dokončala svoj studijski prvenec, 10 novih, žanrsko svobodnejših skladb, ki so pod taktirko Draga Popoviča združene v album V eter.

vokal: Matija Krajnik

bobni: Aleš Avguštin

kitara: Miran Hažić

kitara/vokal: Mario Lovrić

bass: Aleksander Šarić

klaviatura: Miha Dolinar

vstopnina 5€

 

Odrske umetnosti, razstave in predavanja:

 

MGL:

Studio ob 17:00 Življenje kot delo, črna komedija

Hanoh Levin: Življenje kot delo
Maalehet hajim, 1981
Noč je. Jona in Leviva Popoh, zakonca v poznih petdesetih, ležita v postelji. Leviva mirno spi in sanja, Jona pa se buden predaja malodušnim mislim. Občutek ima, da je zapravil svoje življenje, in prevzame ga silovita želja, da bi ga korenito spremenil, dokler je še čas. Grobo prebudi svojo ženo in oznani, da jo po tridesetih letih zakona zapušča. Sledi neusmiljen spopad dveh, ki se po dolgih letih skupnega življenja poznata do obisti. Naveličanost, nakopičene zamere in zavedanje o človekovi minljivosti sprožijo plaz očitkov, zmerjanja, obtoževanj in žalitev, seveda pa tudi izraze globokih nežnosti in skrivnostnih prepletenosti. Medsebojno obračunavanje je mestoma grenko-sladko, večinoma pa boleče okrutno. Izrečeno je vse tisto, kar si drug o drugem dostikrat mislimo, a zelo redko povemo. Levin skozi živ in prepričljiv besedni dvoboj mojstrsko in subtilno razgrinja tudi številna kompleksna vprašanja
o smislu človekovega bivanja v bližini neizogibne smrti. Ko se zakoncema kasneje v igri pridruži osamljeni znanec, njuno zvezo vsaj za hip uzremo s povsem drugačne perspektive …
Hanoh Levin je ena najpomembnejših osebnosti sodobne izraelske dramatike in gledališča. V svojem kratkem življenju (umrl je leta 1999, star 56 let) je ustvaril okrog 60 dramskih del, nekatera je zrežiral sam. Pisal je tudi prozo in poezijo. Po svetu najbolj znani sta njegovi igri Rekviem, ki ga je pred nekaj leti v MGL režiral Matjaž Zupančič, in Življenje kot delo, ki v Studio prihaja novembra.

 

SNG Opera in balet ob 19:30: Balet 100

Stoletnico zasnove poklicnega ljubljanskega baletnega ansambla v letu 1918 bomo obeležili s postavitvijo baletnega triptiha, sestavljenega iz večera koreografov, ki so umetniško obogatili slovensko baletno umetnost v preteklosti. Dogodek bo prvi v naboru različnih tematskih in vsebinskih obeleževanj tega pomembnega trenutka za slovenski kulturni prostor. Občinstvu želimo ponuditi zgodbo, ki bo rekonstrukcijo brala na nov, neobremenjen način. Obnovitev treh plesnih stvaritev pa bo hkrati odprla možnosti za plesno študijo nekdanjega konteksta, skupne plesne dediščine in njenega vpliva na današnjo baletno umetnost.

"V plesu je nekaj religioznega, nekaj, kar te zveže z vsem kozmosom." Pino Mlakar

Lok, plesna pesnitev

Pia (1910–2000) in Pino (1907–2006) Mlakar sta umetniški par evropskega slovesa, plesalca, koreografa in baletna pedagoga, ki sta slovenskemu baletu vtisnila neizbrisen pečat. Njun ikonični plesni duet Lok (1940) je stvaritev, ki so jo poimenovali "brezčasje nad prizori časa". Vse v tej najnežnejši stvaritvi Pie in Pina Mlakarja je docela prepojeno s čarom silno tankočutne intimnosti.

Žica

Vlasto Dedović (1934–2013) se je slovenskemu baletu zapisal že s prihodom v Ljubljano, kjer je razen nekaj let, ki jih je preživel na Švedskem, živel, poustvarjal in ustvarjal podobo slovenske baletne umetnosti. Prijateljeval je s številnimi ustvarjalci iz drugih umetniških zvrsti, to ga je bogatilo in utrjevalo v prepričanju, da je prav dialog med umetniki dobro vodilo za doseganje ustvarjalnih ciljev. Njegov prvenec Žica (1976) je rezultat sodelovanja s skladateljem Janezom Gregorcem (1934–2012) in likovnim umetnikom Jožetom Spacalom (1939).

 

Cankarjev dom:

Linhartova dvorana ob 19:30: MNDance: ON/A

Iskanje Nje in Njega ter razkorak med idealom in resničnostjo njunega sveta.

Avtorji koncepta in izbora besedil: Michal Rynia, Nastja Bremec Rynia, Ana Kržišnik Blažica, Maja Nemec
Avtorji besedil za parafrazo in navdih: Bertolt Brecht, Franz Kafka, John O‘Donohue, Platon, Rumi, Visoka pesem, Dane Zajc
Dramaturginja: Ana Kržišnik Blažica
Lektor :Srečko Fišer
Scenografi in kostumografi: Michal Rynia, Nastja Bremec Rynia, Ana Špacapan
Avtorji glasbe: Diaphane, Viperstone
Oblikovalec svetlobe: Samo Oblokar
Oblikovalec zvoka: Matej Čelik
Plesalci: Nastja Bremec Rynia, Tjaša Bucik, Giordano Orchi, Hanna Röckner, Michal Rynia, Maria Pia Taggio, Jan Valentinčič
Igralca: Jure Kopušar, Maja Nemec
Glasbeniki: Viperstone

V iskanju svoje celostnosti, sreče in izpolnitve se pogosto zanašamo na drugega, na moškega ali na žensko ob nas. Zdi se nam, da so nas bogovi nekoč davno razcepili na dvoje in da

odtlej neustavljivo iščemo svojo drugo polovico. Lastno enost smo si obetali najti v idealu romantične ljubezni, v popolnosti osebe, s katero smo združili svoje življenje, vendar nas to vedno in znova pušča same, zaprte v lastno samoto in nedosegljivost takšnega ideala v vsakdanjem in zemeljskem življenju. Morda nas bo neustavljivo iskanje nekoč pripeljalo do cilja in bosta tisti drugi On ali Ona oživela zunaj in

znotraj nas, se z nami združila v neuničljivo zavezništvo; in morda bomo ob tem ugotovili, da nismo bolj kot vse na svetu potrebovali tega, da nas nekdo ljubi, ampak to, da nekoga ljubimo. Michal Rynia in Nastja Bremec Rynia, ustanovitelja MN Dance Company, ki deluje na področju popularizacije plesa med vsemi generacijami in razvija navdihujoč ter prepoznaven plesni stil, sta v koprodukciji z SNG Nova Gorica ustvarila že dve odmevni celovečerni uprizoritvi, plesno Urbane zgodbe – Soba z razgledom in Kravata (2014) ter plesno-dramsko Zarota tišine (2016). Tokrat so se mednarodni zasedbi plesalcev in igralcema iz novogoriškega ansambla pridružili še glasbeniki, ki z živo glasbo spremljajo pare v strastnem iskanju formule ljubezni in osebne izpolnitve.

Vstopnina: 15, 12, 10* EUR

 

Gledališče Glej ob 20:00: Festival Vizije 2018

Študent Teater- Gledališče Glej - PREDSTAVA O DORIS

Brez vstopnine

 

SNG Drama Ljubljana:

Mala drama ob 20:00: Prekleti kadilci

"Pomisli, da se uničuješ,
raje na zdrav način umri ..."

Uprizoritev Prekleti kadilci je označena kot gledališki koncert, ker se na eni strani spogleduje s koncertno formo in na drugi ohranja tipično gledališke elemente. Glasba prehaja v gledališke prizore in obratno. Pri tem pa se razmišljanje o kajenju in kadilski problematiki nenehno prepleta z utrinki iz življenja in dela naše prve dame nikotina, Svetlane Makarovič.
Svetlana, ta iskrena in brezkompromisna lučenoska, s svojim delom vedno znova zadene v osrčje problemov sodobne družbe. Neizprosno razgalja dvoličnost, zahrbtnost, povzpetništvo in samoljubje. Njena beseda je kot nabrušen nož, oster in precizen tudi takrat, kadar govori o lepem, dobrem, nežnem in o ljubljenem. V kratki satirični knjižici Prekleti kadilci skozi genezo kadilskega rodu obračuna z nasprotniki kajenja. Z bridkim humorjem se prehodi skozi svetovno tobačno zgodovino in tako naslika hudomušen mozaik kadilske problematike. Začne prav ob stvarjenju sveta, se sprehodi mimo ambicioznega Krištofa Kolumba, ki je prinesel tobačno zlo v Evropo, nadaljuje z nikotinsko evforijo dvajsetega stoletja in se ustavi šele pri temnih, zastekljenih kadilnicah našega časa. Ob tem ji uspe z različnih zornih kotov osvetliti vse bolj perečo problematiko nestrpnosti. Nestrpnosti, ki je venomer usmerjena v kakšno družbeno skupino in se nad njo v končni fazi tudi manifestira.
Nestrpnost do kadilcev pa lahko v nekem trenutku postane metafora za vsakršno nestrpnost, ki se pojavlja v naši družbi. To je nestrpnost, ki zlahka dobi krila in preraste v sovraštvo. Pri tem ostaja odprto vprašanje, ali naj ta občutja v družbi zatiramo ali priznavamo. Negativna čustva so ravno tako del našega celostnega psihološkega sveta. Mogoče bi jih bilo veliko bolje prepoznati in izraziti kot pa zatirati? Svetlana Makarovič je v svojem prepričanju neizprosno jasna: "Kdor ne zna sovražiti, tudi ljubiti ne zna!" Kako naj se do tega kompleksnega vprašanja opredelimo sami?

 

Pocket Teater Studio ob 20:00: Pod vodo

Potopljena koncertna predstava

Število gledalk in gledalcev je omejeno, zato je obvezna vnaprejšnja rezervacija. Pišite nam na k.narobov@gmail.com!

Pod vodo je avtorski projekt Alenke Marinič in Maje Dekleva Lapajne, ki ju družijo poglavitna obdobja skupnega ustvarjanja v preteklosti ter tesen prijateljski odnos. Znotraj glasbeno-gledališkega dogodka predelujeta svoja doživljanja neokapitalističnih družbenih razmerij, preizprašujeta pozicijo ne več tako "mladih umetnic" in samozaposlenih mam, podoživljata večne časovne stiske in delovne zgostitve, pritiske in radosti tako v profesionalnem kot v zasebnem življenju, ter vsaka zase in skupaj iščeta nova zatočišča. Pod vodo je igriva koncertna predstava o doživljanju tesnob današnjega časa ter duhovit razmislek o tem, kje trenutno smo in kam se lahko umaknemo.

Glavni medij predstave Pod vodo je glasba, kljub temu ali pa ravno zato, ker gre za zvrst, kjer so zmožnosti ustvarjalk omejene. Maja Dekleva Lapajne in Alenka Marinič delujeta namreč na področju uprizoritvenih umetnosti s poudarkom na gledališki improvizaciji, klovnskemu gledališču in gibalnih predstavah, medtem ko je njuno glasbeno znanje zgolj osnovno. Medij glasbe jima tako omogoča poigravanje znotraj močnih omejitev in obenem iskanje ozkih prostorov svobode. Skupek avtorskih pesmi se prepleta s spontanimi govorno-gibalnimi vložki, predstava pa se odvije na intimistični scenografiji, ki daje zavetje tople domačnosti, in v kateri se udobno namestite tudi gledalke in gledalci. Vabljeni torej na podvodno druženje!

Avtorici in izvajalki: Maja Dekleva Lapajne in Alenka Marinič
Kostumografija in svetovanje za sceno: Katarina Zalar
Svetovanje za gib: Andreja Rauch Podrzavnik
Fotografija: Špela Škulj
Podpora: Ministrstvo za kulturo in Pocket Teater
Produkcija: Družina umetnosti Narobov
Hvala: Borut Cajnko, Justin Durel, Jaša Jenull, Gregor Kamnikar, Kreatorij DIC, Tomaž Lapajne Dekleva, Gregor Moder, Samo Oleami, Jelena Oleami, Barbara Polajnar, Zanda Priedite, Maja Smrekar, Eva Š. Maurer, Sara Šoukal in Sonja Vilč

Predstava ima prost vstop. Lahko pa jo podprete s prostovoljnim prispevkom, s katerim se bodo pokrivali stroški najema prostora in honorar ustvarjalk. Za prispevke in podporo se vam že naprej zahvaljujemo, saj nam omogočajo, da bomo predstavo in svoje delo lahko nadaljevali tudi v prihodnosti!

Prostovoljni prispevki

 

10KA klub smeha ob 20:30: Večer Novega #24

Stand up

Vstopnina: 3EUR

 

- - -

 

Zgodovinski atrij, Mestna hiša ob 17:00: ALIUS, razstava likovnih del štipendistov MOL

Letos mineva 20 let od začetka štipendiranja nadarjenih Mestne občine Ljubljana. V sklopu dogodkov ob obeležitvi jubileja je Oddelek za predšolsko vzgojo in izobraževanje v sodelovanju z Galerijo Kresija pripravil tradicionalno razstavo likovnih del štipendistov MOL. Na razstavi si boste lahko ogledali likovna dela obetavnih mladih umetnikov, ki prejemajo štipendijo za nadarjene MOL, in sicer: Nike Erjavec, Tise Neže Herlec, Roka Korenčana, Urške Preis, Teje Samsa in Nejca Zajca.

Brez vstopnine

 

Photon - Center za sodobno fotografijo ob 18:00: Javno vodstvo in pogovor z umetnikoma Urošem Djuri

Uroš Đurić (1964, Beograd) je študiral umetnostno zgodovino na Filozofski fakulteti (1984−1987) in slikarstvo na Fakulteti za likovno umetnost v Beogradu, kjer je diplomiral (1992) in magistriral (1998). Od leta 1989 aktivno razstavlja. V preteklih letih je svoja dela predstavil v Jeu de Paume v Parizu, Kunsthalle Fridericianum v Kasslu, Kunsthalle Wien, Frankfurter Kunstverein, Musée d’art moderne de Saint Étienne, Secession Wien, Katzen Arts Center v Washingtonu, Centre Cultural Tecla Sala v Barceloni, Museum Moderner Kunst Stiftung Ludwig Wien, La Maison Rouge v Parizu in drugod.

Tomaž Tomažin (1971, Ljubljana) je diplomiral iz kiparstva na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost (2000), kjer je končal tudi podiplomski študij novih medijev in kiparstva (2004). Predstavil se je na številnih samostojnih (Mesec fotografije, Sokolski dom, 2010; Center in Galerija P74, Likovni salon Celje, 2007; Galerija A+A, Benetke, 2006 idr.) in skupinskih razstavah (Moskovski bienale sodobne umetnosti 2009; Mednarodni grafični bienale, MGLC Ljubljana, 2008; Slovenska umetnost 1995−2005, Moderna galerija in drugod).

V razstavnem projektu Onkraj sebe / Beyond Myself se ukvarjamo z vprašanjem relevantnosti avtoportreta kot umetniškega motiva v času in kontekstu družbenih omrežij. Avtoportret lahko umetniki uporabljajo kot avto-refleksivno umetniško izpoved, kjer raziskujejo sami sebe in svoj odnos do družbe. Lahko pa fotografijo uporabljajo kot medij eksperimentiranja, preoblikovanja in manipuliranja z lastno podobo, pri čemer preizprašujejo ne le osebne, ampak predvsem družbeno relevantne teme.

Brez vstopnine

 

Plečnikov hodnik NUK ob 19:00: Odsev prihodnosti z dijaki SŠOF Ljubljana

Tematska razstava

Na Srednji šoli za oblikovanje in fotografijo Ljubljana so se v evropsko leto kulturne dediščine vključili s projektom, ki  je nastajal in se razvijal v okviru učnih vsebin ter kreativnih delavnic pri predmetih osnove varovanja dediščine in bivalne kulture na likovni gimnaziji. Vzporedno je nastajala fotografska kulturna dediščina (nastajala je v studiu in na terenu). Dijaki so v ospredje so postavili sedem slovenskih mojstrovin, sedem kvalitet,  ki nam omogočajo obstoj in razvoj ter zagotavljajo prepoznavno in obstojno identiteto v globaliziranem svetu: čebelarstvo, hmeljarstvo,  les, klekljane čipke,    kurenta, škocjansko podzemlje in Ivana Cankarja. Pri predmetu osnove varovanja dediščine so teh sedem različnih izhodišč poustvarili v uporaben izdelek – šal, ki je narejen po najstarejši rokodelski tehniki – polstenju. Šale so izdelali po tehniki mokrega polstenja. Raziskali so izbrano dediščino z vidika vsebine in njeno sporočilo oživili v uporaben oblačilni izdelek. Sporočilo je največkrat nastalo v obliki stiliziranih vzorčnih motivov, ki so jih na kompozicijsko različne načine vključevali v trak, ki je služil za podlago. Povezovali so jih v harmonično celoto ali pa so izpostavili posamezen motiv – vzorec. Tudi s pomočjo novih tehnologij so nastali vzorci, ki poleg tega, da izpričujejo nekatere vidike identitete, ki jo lahko razumemo tudi kot odsev preteklosti, na zanimiv način izražajo ambicijo ljudi nekega prostora in časa, da oblikujejo pogled v prihodnost.

Brez vstopnine

 

RAVNIKAR GALLERY SPACE ob 19:00: R — urška rednak

Likovna razstava

Slikarka mlajše generacije Urška Rednak mojstrsko sestavlja razmerja med površinami, barvami in kompozicijo. Preko vezenja volne na platno v sodobno slikarstvo vnaša obujeno staro in tradicionalno, ki se skupaj s ploskvami akrila in drugimi mediji prevaja v spokojno in hkrati igrivo abstrakcijo.

Umetnica je v preteklosti raziskovala razmerje med podobo in tekstom, pri čemer so nastali vezeni teksti na platnu. V novejših delih se izogiba prej izraženim notranjim podoživljanjem in občutkom, še vedno pa lahko najdemo izjave, ki se ne zmenijo za svojo podobo in so gradniki celotne abstraktne kompozicije slike. (S)prehod v svet abstrakcije se je zgodil spontano z idejo o vključevanju volne z akrilnimi barvami. Ob reliefu v slikah z volno se zgodi premik iz dvorazsežnega v trirazsežni likovni prostor, zraven pa pride tudi mehkoba, ki jo volna vnese v sliko in katera kliče po dotiku. Umetnica pravi, da sestavlja barve v celoto kot pisec besede v tekst. "Dolgo iščeš pravo besedo, jo nadomestiš z drugo, izbrišeš, dodaš, zamenjaš. Na koncu naj ima smiselno celoto."

Razstava Na površju ustavi gledalčev pogled na površini slik in ga povabi, da se sprehodi skozi kompozicije, sestavljene iz volne in akrila, barv in oblik ter se prepusti toku lastne domišljije in interpretacij. Dela so slečena strogosti, resnosti, (ne)napisanih pravil in namesto tega izvabljajo sproščenost. Medtem ko je harmonična barvna abstrakcija osvobodila umetnico, nam razstava ponuja ravno vpogled v zakulisje procesa, kjer je kombinacija barve in volne zakrpala tesnobo vsakdana.

Urška Rednak (1987) je leta 2014 diplomirala na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. V času študija je bila Zoisova štipendistka in je sodelovala na večih skupinskih razstavah (Večerna risba/Galerija Kresija, Projekt Figurama/Češka, Večerna risba/Galerija Loterije Slovenija, Resnične laži slikarstva/Galerija Kresija). Leta 2017 se je s svojimi deli predstavila na samostojnih razstavah Razmerja (Layerjeva hiša, Velika galerija Ivana Varla) in na skupinskih razstavah (Mali format/Lična hiša, Mednarodni likovni simpozij/Sinji vrh, Pogled od zgoraj/Velika galerija Ivana Varla). Živi in ustvarja v Ljubljani.

Brez vstopnine

 

Galerija ZDSLU ob 19:00: Spominska razstava Vladimire Bratuž Furlan – Lake

Pregledno razstavo pripravljamo ob tridesetletnici njene zadnje razstave v Likovnem razstavišču Rihard Jakopič v Ljubljani. Prireditev sodi v okvir spominskih razstav pokojnih članov društva, ki so pomembno zaznamovali slovensko likovno umetnost. Vladimira Bratuž Furlan je poleg kiparstva študirala tudi pri arhitektu Jožetu Plečniku, pri katerem je po diplomi tri leta delovala kot asistentka. Na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani je pri profesorju Frančišku Smerduju končala podiplomski študij kiparstva. Oba profesorja sta ji omogočila širino pogleda in razvoj lastnega umetniškega ustvarjanja. Zanjo je bilo značilno predvsem eksperimentalno delo, saj je v svojih skulpturah uporabljala različne postopke, tehnike in materiale, od železne pločevine, kamna, do osnovnega materiala – žgane gline in lesa. Kot diplomantko arhitekture in kiparstva, ki je rada raziskovala oblike v prostoru, so jo zanimali tudi dekorativni učinki zavrženih in poškodovanih predmetov v primitivistični obdelavi, oziroma "reday made" produkcija (npr. izprane in izlužene oblike okrušenega prodnega kamna, kosti, glina, sadra - samostojna razstava v ljubljanski Mali galeriji 1954). S svojsko prečutenimi oblikami in z dognano estetsko formo se je prav posebej uveljavila na področju moderne keramike in dekorativne male plastike, v kateri je ena najpomembnejših za razvoj in popularizacijo. Njeno uspešnost na področju potrjujejo tudi udeležbe na pomembnih razstavah, med drugim na Mednarodni razstavi moderne keramike v Cannesu (1954). Ustvarila je številna javna dela, med njimi tudi eno prvih skulptur - igral, ki je namenjena otrokom za igro in zabavo - obliko ribe v Tivolskem parku. Spominsko razstavo Vladimire Bratuž Furlan - Lake, ki sodila tudi v širši okvir IV. MEDNARODNEGA TRIENALA KERAMIKE UNICUM 2018, pripravljamo na ZDSLU skupaj s poznavalci njenega dela in sopotniki.

Vladimira Bratuž Furlan je bila rojena 1923. Zraven kiparstva je pri Plečniku študirala še arhitekturo. Diplomirala je 1950 na obeh smereh, tako kiparstvo kot arhitekturo. Vpisana je bila v kiparsko specialko pri prof. Frančišku Smerduju. S Plečnikom je pri Mesarskem mostu sodelovala s skicami za figure, sodelovala je tudi pri nekaterih drugih delih, na primer v stolnici pri škofovskem prestolu in pri spominski plošči na Vodnikovi 27. Leta 1958 je razstavljala skupaj z Marjanom Dovjakom, sama pa je imela celo vrsto razstav doma in na tujem. Med drugim je napravila več spomenikov narodnoosvobodilne borbe.

Brez vstopnine

 

Galerija Hest ob 20:00: Gani Llalloshi, Nostalgie

Likovna razstava

Gani Llalloshi se je rodil, odraščal in oblikoval v Prištini (Kosovo). Po končani Akademiji za likovno umetnost v Prištini, kjer je na oddelku za slikarstvo (prof. Nysret Salihamenxhiqi) diplomiral leta 1989, je na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost leta 1991 zaključil še slikarsko specialko pri profesorju Andreju Jemcu ter leta 1993 grafično specialko pri profesorju Lojzetu Logarju. Izpopolnjeval se je tudi v Parizu in kot študent štipendist DAAD je v letih 1997/98 študiral na HDK v Berlinu. Od leta 1990 je član Društva slovenskih likovnih umetnikov (DSLU). Živi in dela v Portorožu. Njegov celoten slikarski in grafični opus je kljub razvojnim premenam določljiv z enakovrednim zanimanjem za figurativno in abstraktno izražanje, z nenehnim eksperimentiranjem z različnimi tehnologijami ter z vsebinsko angažiranostjo z življenjem človeka v sodobni družbi.

"Ustvarjam fiktivne podobe. V bistvu rišem laž, ki je zares laž, a hkrati ta laž pripoveduje mojo resnično zgodbo." Tako kontradiktorno, samokritično in odkrito slikar Gani Llalloshi govori o svojem zadnjem ciklu – velikih platnih, pravzaprav preprogah, na katerih je stkal idilične pokrajine, ki jih je navdihnil film Sanje japonskega režiserja Akire Kurosawe.

"Morda so bile te pokrajine že dolgo v meni in so šele sedaj udarile na plan," ugiba Llalloshi in hkrati poudari, da bordure preproge, ki obkrožajo pokrajine, niso okvirji slik, ampak abstraktni simboli z albanskih preprog, poimenovanih čilimi. Z njimi želi poudariti geografski prostor, iz katerega prihaja in kamor se vedno znova vrača. To je Kosovo. Njegova mama je pred poroko tkala čilime za balo in hkrati kot doto za vstop v hišo njegovega očeta. Pravila in kontekst takratne družbe so za Llalloshija teža, ki mu leži na plečih, in rahlja jo z idiličnimi slikami iz tokratnega cikla Nostalgie.

Umetnika bo predstavila kustosinja Elizabeta Rogović. Razstavo bo odprl veleposlanik Republike Kosovo v Sloveniji njeg. eksc. Nexhmi Rexhepi. 

Brez vstopnine

 

- - -

 

Poligon kreativni center, Tobačna ob 18:00: Geert Lovink: Digitalni denar za vse!

Politika in estetika internetnih prihodkovnih modelov, PREDAVANJE
+ predstavitev publikacije MoneyLab Reader 2: Overcoming the Hype

Geert Lovink je nizozemsko-avstralski medijski teoretik, spletni kritik in aktivist. Lovink je eden od ključnih teoretikov, odgovornih za koncept taktičnih medijev – to je uporaba medijskih tehnologij kot orodja za kritično teorijo, ki naj postane umetniška praksa. Je tudi ustanovitelj projektov, kot so nettime, fibreculture, organised networks in virtual media. Lovink je profesor raziskovalec interaktivnih medijev na Hogeschool van Amsterdam in profesor medijske teorije na European Graduate School. Njegove knjige so izdale založbe, kot so MIT Press, University of Melbourne Press, Amsterdam University Press in Polity.

Brez vstopnine

 

Mladinska Postaja Moste ob 18:00: Džuskanje brez cenzure #3: Živalska fama, debata

Spraševali se bomo, ali imamo ljudje oblast nad živalmi in kako se ta kaže. Jo kdaj zlorabimo?
Se psi smejejo in ali papagaji zares govorijo z nami? So kokoši iz ekološke reje srečnejše kot tiste iz baterijske?

Do živali smo brezbrižni in jih izkoriščamo, hkrati pa jim pripisujemo človeške lastnosti. Mislimo, da vemo kaj želijo in kako čutijo. Odločamo namesto njih.

Kje se začnejo in kje končajo pravice živali? O tem bo z nami razpravljalo Slovensko vegansko društvo.

VABLJENI na slasten in brezplačen džus ;)

Brez vstopnine

 

FDV, Akademska čitalnica Aleša Debeljaka ob 18:00: Problem ljubezni pri Avguštinu: Dr. Vlasta Jalušič

Leta 1929 je v Berlinu izšla disertacija Hannah Arendt, posvečena izključno pojmu ljubezni. Kot strnjena in sistematična analiza tega pojma pri Avreliju Avguštinu je odstopala od tedanjih utečenih interpretacij Avguština kot religioznega pisca, obenem pa je avtorica v njej že pričela razvijati ključne pojme svoje filozofske in politične misli.
Predavanje bo posvečeno nekaterim poudarkom, distinkcijam in protislovjem Avguštinove analize pojma ljubezni, ki se porodi v srečanju antične in krščansko-orientalske tradicije. Arendt se pri tem osredotoči na Avguštinovo pojmovanje ljubezni kot želje (appetitus), ki se izgubi v objektu, ki ga ljubi zaradi njega samega. Po drugi strani pa izpostavi kontradikcije, ki vzniknejo z vezavo tega pojma na krščansko solipsistično samorefleksijo in zahtevo po brezkompromisni ljubezni do bližnjega. Kako vendarle razumeti to zapoved in relevantnost bližnjega za krščansko fenomenologijo, ko pa ta v resnici opusti svet? Arendt s pomočjo branja Avguštinovih idej konstruira specifičen odgovor, ki implicira njen premislek sveta, življenja in časovnosti ter vpelje pojem natalitete, ki je vtkan v njeno poznejše razumevanje pojmov politike in revolucije kot novih začetkov.
Dr. Vlasta Jalušič, poznavalka misli Hannah Arendt, sicer pa doktorica političnih ved, je zaposlena na Mirovnem inštitutu, kjer proučuje teme feminiz
ma, spola, (ne)enakosti ter rasizma in nasilja.

 

  1. Trubarjeva hiša literature:

  2. 18:00 Metamorfoze – Vid Sagadin Žigon (literarni dogodek)

  3. Kritik Igor Divjak o pesniškem svetu Vida Sagadina Žigona in avtor sam o Metamorfozah, tretji pesniški zbirki, ki sledi Drevoredu in Špilungi, in nekaj o četrti, ki je ravno v tisku. V pogovoru s Petro Koršič.

  4. 20:30 Družina pod feminističnim drobnogledom – Pia Brezavšček (predavanje) ODPADE

  5.  
  6. Prepišno uredništvo – festival bralne kulture in teden odprtih vrat LUD Literatura:

  7. Mikropolitike branja

LUD Literatura, Erjavčeva 4:

17:00 Nakratki
Ana Vogrinčič Čepič: Telesnost branja
Suzana Tratnik: To ni za brat!
Aljoša Harlamov: Brati tekst kot nekaj nezaključenega
Dijana Matković: Kdo potrebuje bralca?

19:00 Impro – tema: Slovenija, častna gostja frankfurtskega knjižnega sejma 2022
improvizatorska skupina: Petrov panj
nastopajo: Mark Džamastagič, Mojca Hrabar, Jure Jamnik, Rok Štemberger, Teodora Švet, Mojca Zupančič

20:00 Intimna čitalnica – samo še eno prosto mesto!
Neponovljiva pop-up branja s Prišleki – edinstveno doživetje v intimnem in domačnem vzdušju. V kuhinji, kopalnici ali spalnici – pri avtorjih_icah doma. Obvezne rezervacije na info@ludliteratura.si. Dobimo se pred uredništvom.

 

Kino Šiška, Komuna ob 20:00: stripolis: IZNAJDBA STRIPOVSKEGA ROMANA, predavanje

Stripovski roman je danes star komaj 40 let, četudi se morda zdi, da obstaja že od nekdaj. Kaj je prispevalo k rojstvu te nove umetnostne oblike na preseku vizualnega in pripovednega? Zakaj je stripovski roman danes uveljavljena oblika pripovedovanja in kakšen je duh časa, ki ga je omogočil?

Odgovore na ta vprašanja bo na primeru stripovskega dela Gemma Bovery predstavil Bojan Albahari, stripovski prevajalec in urednik revije Stripburger.

vstop prost

 

Bežeče prireditve:

 

Kinoteka:

19:00 Večer SFA: Slovenski filmski arhiv 50 let/Obletnica filma

Blues za Saro, Boris Jurjaševič, Slovenija, 1998, 35mm, 1.66, barvni, 92’ 

Nekega večera zasebni detektiv Emil Marovšek (Bojan Emeršič), ki se lahko ob pomoči tajnice Bebe (Metka Trdin) in upokojenega oficirja Milivoja (Ljubiša Samardžić) pohvali le z nekaj najdenimi pobeglimi kužki, spozna v baru, kjer v prostem času igra klavir, lepo Saro (Nataša Barbara Gračner) in se vanjo zaljubi na prvi pogled. Naslednji dan ga obišče podjetnik Maks Grubelič, ki pogreša svojo ženo. Emil ugotovi, da je pogrešana prav Sara, in se nemudoma loti iskanja. Kmalu se izkaže, da je Sara zaradi Maksovih nečednih poslov, v katere je vpleten tudi sam policijski inšpektor Oman, postala ujetnica mafije.
Program je pripravil Slovenski filmski arhiv pri Arhivu RS.

21:00 Večer Društva slovenskih režiserjev, Podelitev častnih priznanj

Vstop prost.

 

Kinodvor:

17:00 Proti svetlobi (Hikari), Naomi Kawase / Japonska, Francija / 2017 / 101'

Deveti igrani celovečerec priznane japonske režiserke Naomi Kawase (Kresnica, Okus življenja) je poetična zgodba o dveh izgubljenih dušah, ki ju združi čarobni svet filma.

19:00 Playing Men (Playing Men), Matjaž Ivanišin / Slovenija, Hrvaška / 2017 / 61'

Dokumentarni esej o moških in igri, dobitnik vesne za najboljši dokumentarec na Festivalu slovenskega filma v Portorožu.

20:30 Filmske zvezde ne umirajo v Liverpoolu (Film Stars Don't Die in Liverpool), Paul McGuigan / Velika Britanija / 2017 / 106'

Jamie Bell (Billy Elliot) in Annette Bening v resnični ljubezenski zgodbi med mladim britanskim igralcem in ugašajočo hollywoodsko zvezdo.

Mala dvorana:

18:00 Vsaka dobra zgodba je ljubezenska zgodba, Rajko Grlić, Matjaž Ivanišin / Slovenija, Hrvaška / 2017 / 71'

Dokumentarni film o nastajanju gledališke predstave Boris, Milena, Radko pripoveduje univerzalno zgodbo o odnosu med resničnim in izmišljenim, zgodbo o odnosu med osebnim in javnim dojemanjem umetnosti.

19:30 Družina, Rok Biček / Slovenija, Avstrija / 2017 / 107'

Rok Biček (Razredni sovražnik) je deset let beležil življenje mladeniča, ki je odraščal v zelo neobičajni družini. Film je prejel glavno nagrado na Tednu kritike v Locarnu in vesno za najboljši celovečerec v Portorožu.

 

Komuna:

18:00 Igralec št. 1 (Ready Player One), Steven Spielberg, z.f. akcijska pustolovščina, ZDA, 140'

20:30 Tiho mesto (A Quiet Place), John Krasinski, nadnaravni triler / grozljivka, ZDA, 95'

 

 

 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness