22. 4. 2014 – 16.30

Hop!

Metelkova mesto:

 

Jalla Jalla:

18:00 Otvoritev frazstave ob dnevu Zemlje + predstavitev Ekološkega društva Porevit.

20:00 Predstava: UNIČEVANJE "(anti)eko forum". Režija: Nena Močnik joker: Tajda Logar. Igrajo: Dolores Trol, Katja Ropret Perne, Neža Dali Novak, Blažka Čas...

 

A-Infoshop:

19:00 veganska kuharska večerja!

Tokrat bo veganska večerja obarvana nekoliko bolj politično, zbrane prispevke bomo namreč namenili tovarišem in tovarišicam v beloruskih zaporih. Večerji sledi predstavitev anarhističnega gibanja v Belorusiji ter izmenjava izkušenj o kriminalizaciji družbenih gibanj.

Pridružite se nam!

20:30 Diskusija: Kriminalizacija v Belorusiji*

Ljubljano bodo v sklopu evropske info-turneje o represiji obiskali tovariši iz pobude Anarchist Black Cross Belarus. Predstavili nam bodo anarhistično gibanje v Belorusiji, namen obiska pa je tudi izmenjava izkušenj o kriminalizaciji družbenih gibanj in strategijah upora proti represiji, tako v Sloveniji kot drugje po svetu. Predstavili nam bodo tudi Teden solidarnosti z anarhističnimi zaporniki, ki se bo zgodil konec avgusta 2014. Gre za skupen projekt različnih skupin ABC po Evropi, ki poskušajo graditi skupno podporo naših tovarišic in tovarišev po zaporih.



Galerija Alkatraz ob 20:00: otvoritev razstave Boštjana Drinovca - Drevesni delec

 

Gromka ob 21:00: ELEKTRIČNI ORGAZAM

Električni orgazam gostuje v Ljubljani po dolgih sedmih letih - njihov klubski špil pa je rariteta, ki je nikakor ne gre zamuditi. Oba večera bo za ogrevanje skrbela dobro varovana metelkovska atrakcija THE INTERNATIONAL ROCK'N'ROLL CIRCUS.

ELEKTRIČNI ORGAZAM (Beograd)

Srđan Gojković "Gile" – kitara, glavni vokal, sporemljevalni vokal, produkcija

Branislav Petrović "Banana" – vodilna kitara, spremljevalni vokal, orgle, klavir, violina, ksilofon

Zoran Radomirović "Švaba" – basovska kitara, spremljevalni vokal

Blagoje Nedeljković "Pače" – bobni

Ljubomir Đukić "Ljuba" – klaviature, spremljevalni vokal, glavni vokal

Električni orgazam, skozi desetletja eden izmed najbolj proslavljenih bendov "YU rocka" nastane sredi januarja 1980 v beograjskem bistroju Mornar po koncertu grupe Leb i sol. Člana hard rock zasedbe Hipnotisano pile in prijatelj Ljuba na hitro osnujejo punk različico za predskupino, med čakanjem na natakarja sestavijo komad "Konobar" in gredo zelo hitro naprej, v zgodovino ... Električni orgazam se kmalu pojavijo na mladinskem festivalu v Subotici, ki je bil pomembno stičišče zagrebške, ljubljanske, reške in beograjske novovalovske scene in so leta 1981 s štikli "Krokodili dolaze", "Zlatni papagaj" in "Vi" družno s kolegi iz bendov Idoli in Šarlo Akrobata angažirani na znameniti Jugotonovi kompilaciji Paket aranžma, eni najpomembnejših edicij v zgodovini jugoslovanske popularne glasbe. Prav Jugoton še isto leto izda album, naslovljen z nazivom benda, potem ko tisk zavrneta tako PKP RTV Ljubljana ("pomanjkanje originalnosti") in PGP-RTB, ki jih zmotijo teksti za komada "Krokodili dolaze" in "Nebo".

Spremembe v zasedbi postanejo stalnica Električnega orgazma - paradoks je, da je zasedba, ki jo imamo spoznati pri nas, še najbliže začetkom. Čelnik “Gile” že v prvi fazi sprememb obišče London, saj Kris Bohn, novinar New Musical Express najde za EO precej spodbudnih besed. Od tedaj se jih prime naziv "najbolj angleški med vsemi YU novovalovci". Podpis pogodbe z Rough Trade Records omogoči EO distribucijo albuma v Veliki Britaniji. V istem obdobju pride Grzegorz Brzozowski, mladi študent iz Poljske na noro idejo, da organizira Paket aranžma turnejo". Zadeva je tudi posneta na preprost magnetofon in pod naslovom Warszawa '81 pomeni prvi bootleg na ozemlju SFRJ. Naslednji album Lišće prekriva Lisabon je posnet v ljubljanskem studiu Tivoli.

Obdobje 1984-89 pomeni za EO čas nenehnih osebnih kriz, ki vodijo do nekajletnega razpada, obenem pa gre tudi za čas prvega preboja v mainstream. Malo je slavnih bendov na ozemlju nekdanje države, ki bi preživeli toliko menjav, kriz, prehodov ... To je seveda tudi čas, ko se maje država, EO pa poleg novih studijskih albumv Kako bubanj kaže in Distorzija in "greatest hits" plošče ponudi tudi nekaj nepozabnih hitov, med katerimi sta najbolj v ušesih cover Rolling Stones "Bejbe, ti nisi tu" in "Igra rokenrol cela Jugoslavija". "Gile" se v osebno in družbeno problematičnem obdobju odloči za solistično kariero, spiše soundtrack za film Kako je propao rokenrol in z Vladom Divljanom (Idoli) posnamen dva ljubka albuma Rokenrol za decu in Rokenrol bukvar.

Pride vojna, EO miruje, se občasno pretvarja v kaj drugega, predvsem pa je pomembno, da se spet na polno aktivira - pa čeprav sta gonilni sili prejkone le "Gile" in bobnar "Čavke". Ključno je leto 1992, ko EO skupaj s člani Ekatarine Velike in Partibrejkers osnujejo protivojni bend Rimtutituki in v gnevu proti Miloševiću in agresiji turbo-folka posnamejo single Slušaj 'vamo! EO med vojno opravijo manjšo evropsko turnejo z naslovom Ko to tamo peva in so poleg vinkovških Majk eden izmed prvih ex-Yu bendov, ki že kmalu nastopijo v Sloveniji.

Kriza in koketiranje z glasbenimi okusi devetdesetih se nadaljuje - "Gile" ja zato močno angažiran tudi zunaj EO, igra z Vlada Divljan Old Stars Band in z njim posname pomemben album Odbrana i zaštita. Konec stoletja zaznamuje medijsko precej razvpit škandal: Oba zagrebška koncerta (Tvornica in KSET) maja 2000 odpadeta, ker policija pri "Giletu" najde 0,22 grama heroina. Zadeva se po prenočevanju razplete precej srečno - z deljenjem avtogramov na policijski postaji in minimalno varščino.

Leta 2004 se začnejo za EO spet precej srečnejši časi. Po velikem tovariškem srečanju za 30-letnico novega vala v Jugoslaviji se v Beograd iz ZDA vrne prvoborec "Ljuba", kar da drugim članom izjemen zagon in množico novih idej. Zadeve se počasi sestavljajo, postavljajo na novo mesto, EO se vnovič ozrejo k novemu valu, kar leta 2010 rezultirajo v vnovično odličnem albumu To što vidiš to i jeste (Dom omladine / Dallas Records). Leta 2007 se jim spolni tudi velika želja, ko so predskupina Rolling Stones na koncertu v Beogradfu. V kondiciji zadnjega albuma EO delujejo tudi zdaj, ko se po dolgih sedmih letih zelo razpoloženi vrnejo v Slovenijo.

Še nekaj statistike: Med 100 najboljšimi rock albumi iz nekdanje SFRJ najdemo tri (3) EO, pri pesmih pa je zadeva še boljša - med stotimi najboljšimi so kar štiri (4) njihove. Zagotovo jih slišimo tudi tokrat, na underground dogodku v Gromki!

+

THE INTERNATIONAL ROCK'N'ROLL CIRCUS (AKC Metelkova)

Ivan Arsenov "Arsa" - kitara, vokal

Sabina Kraner "Skabina" - basovska kitara, vokal

Emir Kovačević "Tuljo" - bobni, vokal

Naj vas za ogrevanje preseneti skrbno varovana metelkovska skrivnost!

THE INTERNATIONAL R'n'R CIRCUS je še ena v vrsti skupin, ki prihaja iz bogate ustvarjalne zakladnice Metelkove mesta. Dolgega, kompliciranega imena si niso izmislili, da bi ljudem grenili življenje z izgovorjavo, pač pa zaradi izvirne mednarodne zasedbe, ki je štela Romuna na bobnih, Srba na kitari in Slovenko na basu. Originalno vznikla avgusta 2011 je skupina po prvih dveh koncertih zaradi odhoda bobnarja za nekaj časa obtičala na mrtvi točki, iz katere pa je v začetku leta 2012 s prihodom novega bobnarja Emirja izšla še močnejša kot prej. Od takrat gre njihova pot samo naprej. Pred kratkim so posneli prvi demo z osmimi nabritimi punk'n'roll himnami, katerih tematika se giblje med osebno izpovedno in socialnopolitično angažirano liriko. Vrnili so se tudi na koncertne odre, kjer z energičnim nastopom, prodornimi vokali, težko ritem sekcijo in r'n'r kitaro, kot se šika, navdušujejo mnoga prisotna ušesa.

Vstopnice na dan koncerta 15.- evrov.

 

Menza pri koritu ob 22:00: koncert Puukotus (Finska) & Derrida (Finska).

Novejši finski hardcore. Obiskovalci Menze pri koritu bodo lahko ta večer v živo preverili, ali znameniti zvok finskega hardcora 80-ih še premore kontinuiteto.

Vstopnina: 3 €.

 

Muska izven:

 

Velika dvorana FDV ob 17:00: Dobrodelni koncert Fakultete za družbene vede

120 GLASOV, 1 SKUPEN NAMEN – POJEMO ZA MALICE!

Nastopajoči:

Mešani pevski zbor Fakultete za družbene vede,Jazzva, Študentski pevski zbor Filozofske fakultete, Bee Geesus, Šaleški študentski oktet, A-Kamela... in VI!

Prijetna druščina, združena v enem skupnem namenu; priskočiti na pomoč našim najmlajšim, da jih v šolskih klopeh ne bo pestila lakota in zanje ne bo zmanjkalo malic ali kosil.

Podarjamo vam vstopnico, ki jo lahko od ponedeljka, 14. aprila 2014 naprej vsak delavnik prevzamete na Fakulteti za družbene vede (pred predavalnico št. 1), oziroma uro pred samim dogodkom. Naj vas spomnimo, kako zelo nam skupaj prijata glasba in občutek, ko drug drugemu priskočimo na pomoč. Ob prevzemu vstopnice pa boste imeli tudi možnost, da otrokom podarite znesek v vrednosti malice oz. kosila.

Celoten izkupiček namenjamo projektu Podari malico ter se skupaj veselimo prihajajočega dogodka.

 

Bežigrajska galerija 2 ob 19:00: O-zvočenje 12: Saeta

 

Klub CD ob 20:00: Arve Henriksen feat. Jan Bang & Ingar Zach Norveška

Arve Henriksen, trobenta, elektronika;

Jan Bang, elektronika;

Ingar Zach, elektronika

Arvejeva avtorska glasba, ki je na plošči Places Of Worship dosegla novo intenzivnost, vas bo pomirila, osupnila, očarala … ter navdala s hvalospevom.

Z albumom Places Of Worship se je Arve Henriksen povzpel med najvidnejše glasbenike. Norveški trobentač se je že pred tem globoko vrisal v mednarodni glasbeni zemljevid, ne samo kot trobilec z nenehno izzivalno in dolgoletno zasedbo Supersilent, temveč tudi kot odličen in prepoznaven solist, ki je od leta 2001 izdal štiri samostojne albume. Založba Rune Grammofon jih je nedavno ponudila v kompletu Solidification.

Henriksenova glasba, ki je globoko zakoreninjena v plemeniti geologiji umetnikove domovine, se je razvila v notranje uglašeno celoto, ki odseva naravno norveško okolje, križano s svetovljanstvom 21. stoletja.

Koncert 4teta Arveja Henriksena uvaja norveški fokus na 55. jazz festivalu Ljubljana.



Hostel Celica ob 21:00: Sozvočja sveta - Damir Višič & Nino Mureškič, indijska in tolkalska glasba

Sledil bo Celični Etno jam.

Damir Višič je študiral indijsko klasično glasbo v New Delhi-ju (inštrument Sarod), pri učitelju Moni Das-u,nadaljeval na Akademiji za ples in glasbo PRACHEN KALA KENDRA in na Akademiji SHRIRAM BHARATIYA KALA KENDRA pri prof. Biswayit Roy Chowdhury. Sodeloval je z mnogimi glasbeniki, tako doma kot v tujini. Nino Mureškič je v več kot petindvajsetih letih svojega delovanja je posnel veliko število plošč in zgoščenk z najrazličnejšimi umetniki širom sveta. Učenje afriške bobnarske umetnosti je pričel pri gvinejskem mojstru Mamadyu Keiti (Gvineja). Nadaljeval je s študijem vzhodnih bobnov pri mojstru Glen Velezu (NY), in se specializiral za okvirni boben (frame drum), riq, bendir. Nadaljuje s študijem indijske ritmične teorije pri Pandit Suresh Talwalkarju (Indija).

 

KUD Ivana Cankarja na Vrhniki ob 20:00: Feecho + Vid Drašler

Premierni nastop Kaje Draksler v zvočnovezju s tolkalcem Onno Govaert-om, s katerim tvorita skupino Feecho

(http://feecho.wordpress.com/)

https://www.youtube.com/watch?v=FDrTwyUFVCQ

https://www.facebook.com/events/292614414236947/

Isti večer bo svoj solistični tolkalski prvenec "Kramljanja" predstavil ustanovni član Humanističnega in Umetniškega Društva "O" Vid Drašler in tako postavil mejnik s svojem dosedanjem glasbenem izrazu.

 

Teater, razstave, predavanja:

 

SNG Drama:

Veliki oder ob 19:30: Rihard III. + II.

Režiser Tomaž Pandur se po motivih historičnih kronik Williama Shakespeara Rihard III. in Rihard II. ukvarja z "velikim mehanizmom" krvave zgodovine vzpona na oblast, izgube oblasti, in posledično smrti skozi psihologijo osebnosti, ki so v svojem osnovnem bistvu in krvotoku misli danes še vedno aktualne, prisotne in prepoznavne.

 

Mini Teater, Križevniška 1 ob 20:00: Snajper

Prazno in zapuščeno stanovanje. Čas politične kampanje. Muki in njegova noseča prijateljica Sončica morata izvesti naročen uboj predsedniškega kandidata, da bi s tem zaslužila za odhod v Pariz, ki je zanju postal mitsko mesto za uresničitev boljših priložnosti, nasproti neperspektivni sliki vsakdanjosti in 'naroda luzerjev', iz katerega želita pobegniti.

V njun načrt se vmeša Študent, resignirani pacifist, čigar pomirljiva prepričanja kažejo samo še ostanke upora in željo, da se prekine s konvencijami družbe. Trije pripadniki mlajše in izgubljene generacije preizprašujejo vzroke svojega nezadovoljstva z družbo in motive, ki jih silijo k spremembam. Idealistični boj za 'pravičnejšo družbo', potreba po revoluciji, sebični materialistični razlogi in osebne frustracije se prepletajo v motivu snajperja, čigar metek mora ubiti visokega politika, pri čemer snajper služi kot metaforični prikaz obračuna z družbo in samim seboj.

Avtor: Damir Karakaš

Prevod: Zlatko Wurzberg

Režija: Ivica Buljan

Igrajo: Irie Philippe Irie Bi (Muki), Larissa Ouei (Sončica), Landry Kouamé Bienvenu Amon (Študent), N' Goran Kouamé Armand (Policaj)

Dramaturgija: Robert Waltl

Scenografija: Kone Wagnelba et Le Cresas

Kostumografija: Ana Savić Gecan

Glasba: N' Goran Kouamé Armand

 

Slovensko mladinsko gledališče ob 20:00: Zakulisje prvakov, Gledališki avtoportret Daria Varge

Režija: Natalija Manojlović, igra: Dario Varga

Igralec Dario Varga bo v sodelovanju z režiserko in koreografinjo Natalijo Manojlović ustvaril avtobiografski gledališki portret in nas povabil v zakulisje svojega ustvarjanja v gledališču, zakulisje, ki nam je doslej ostajalo zastrto.

Od leta 1989, ko je prišel v Slovensko mladinsko gledališče, je Dario Varga ustvaril okoli petdeset pomembnih gledaliških vlog.

"Zakulisje prvakov je moja zgodba. To je zgodba o igralcu, ki se je četrt stoletja ukvarjal z uprizoritvami v režiserskem gledališču ali v avtorskih projektih najrazličnejših režiserjev, zdaj pa si želi ustvariti predstavo, ki bi se ukvarjala z igralcem. Igralec, ki ga najbolje poznam, sem jaz sam. Odločil sem se, da bom ustvaril predstavo o svojem življenju v gledališču. O zakulisju svojega življenja v gledališču.

Sprašujem se, kaj je tisto, o čemer v petdesetih predstavah, v katerih sem igral, še nisem spregovoril, in ali v meni sploh še obstajajo svetovi, v katere občinstva nisem spustil. Očitno obstaja neka norost, ki me žene v vedno nove, izmišljene pokrajine, za katere se mi zdi, da jih še nisem povsem odkril. In v tej norosti živim v svetu, ki ni resničen. V laži, ki mora biti v umetnosti vselej verjetna in iskrena, bi se zlahka tudi izgubil. In številni so se.

Kot pravi Hendrik Höfgen v Mefistu: "Samo igralec sem. In to je to." Torej, avtobiografija na odru. Igralec umre, ko ne igra, in ne, ko umre. Morda mi bo ta predstava pomagala ubežati smrti."

 

10KA, klub smeha, Miklošičeva 28 ob 20:00: 10kin Večer novega

Nastopajo: Simon Zajc, Stefan Šumanac Privat, Dušan Tomič

 

Narodni muzej Slovenije – Metelkova ob 18:00: Odprtje razstave Kristijana Sadnikarja: Krajinske slike – svit in zarja lepote

Slikarjev opus bo predstavil gospod Jože Kopeinig, rektor Katoliškega doma "Sodalitas", Tinje

Glasbeni okvir bo zagotovil Sonus-Trio iz Male vasi pri Globasnici v sestavi: Mira Gregorič, violina; Sara Gregorič, kitara; Angelika Kos, kitara

Vstop prost, požrtija in napitki pričakovani!

 

Modra soba Filozofske fakultete (5. nadstropje) ob 16:30: 30 let Druge godbe

Etnolog/kulturni antropolog Rajko Muršič, etnomuzikolog Svanibor Pettan in sociolog Ičo Vidmar nam bodo razkrili vsak svoj pogled na bogato bero glasbenega dogajanja treh desetletij, obenem bo to izvrstna priložnost za vse, ki bi želeli bolj poglobljeno spoznati pomen in vrednost Druge godbe. Bliža se namreč 30. izdaja.

Poleg omenjenih predavateljev bosta kot posebna gosta sodelovala Irena Tomažin in Damir Imamović, ki bosta predstavila pogled domačega in tujega izvajalca na festival.

Program:

Rajko Muršič: »Druga« glasba pred »Drugo godbo« in po njej: glasbena drugačnost v prvih dveh desetletjih Druge godbe

Avtor bo predstavil svoja srečevanja z drugačno glasbo in Drugo godbo od druge polovice sedemdesetih let do prvih let festivala, ko ga je najprej spremljal kot navdušen poslušalec. Nato se je prelevil v glasbenega kritika, ki je aktivno spremljal festival vse do leta 2001, ko se je poslovil tako od glasbene kritike kot večinoma tudi od festivala. Poleg nekaterih zgodnjih posnetkov nastopov na Drugi godbi in fotografij, ki jih je mimogrede posnel, bo spregovoril predvsem o potrebi po vztrajnem iskanju in zagovarjanju drugih in drugačnih glasb, saj časi, ki jih živimo, ubijajo vsako drugačnost, ki se jim upira.

Svanibor Pettan: Ko Folk Music Revival sreča World Music: Etnomuzikološki pogled na festivale tradicijske glasbe.

Prispevek predstavlja nekaj modelov rekontekstualiziranja tradicijske glasbe v okoliščinah odrskih nastopov, ki so zaživeli tako v svetovnem merilu, kot tudi v slovenskem okolju. S tem namenom se sklicuje na temeljni zgodovinski veji etnomuzikološke stroke – glasbeno narodopisje in primerjalno muzikologijo ter analizira diskurze posameznih etnomuzikologov, ki so raziskovali ali še raziskujejo to tematsko področje. Neposredne izkušnje avtorja v različnih okoljih in obdobjih prispevajo k večplastnosti refleksij in k oblikovanju smernic, katerih namen je izboljšanje obstoječih modelov.

Ičo Vidmar: Zastarelost Druge godbe?

Tole je parafraza. Aktualnost Druge godbe je v njeni zastarelosti. Preizprašali jo bomo zgodovinsko. Najprej institucionalno ozadje in razmere njenega formiranja leta 1984. Potem priklop DG na mednarodno polje »world music« in problem programske avtonomije. Na koncu nastavimo koordinate DG danes.

 

Podiplomska šola ZRC SAZU ob 17:00: dr. Peter Klepec nadaljujs sklopom predavanj: DEKONSTRUKCIJA DRUŽBENE VEZI: PSOVKA, PANIKA, TESNOBA

V okviru tematskega sklopa nas zanimajo tisti pojavi, ki prinašajo določeno razdejanje družbene vezi. V nadaljevanju predavanj »Destrukcija družbene vezi: psovka, panika, tesnoba« si bomo ogledali fenomen panike, ki že v Freudovem tekstu o množični psihologiji nastopi takrat, kadar se neka množica razkraja. Skušali ga bomo opredeliti v razmerju do psihoanalitičnega pojma tesnobe, ter ga umestiti znotraj Lacanovih štirih diskurzov družbene vezi in Deleuzove »družbe nadzora«.

 

Mednarodni grafični likovni center ob 18:00: Mladen Dolar: Obstajajo pomembnejše stvari od otroštva

Predavanje si bo vzelo za vodilo dva stavka. "Na svetu so važnejše stvari od otroštva." Prvi stavek izvira iz literature Franza Kafke in si ga je za eno od vodil vzel tudi Janez Janša pri projektu Življenje [v nastajanju]. Drugi je iz Sofoklejevega dela Ojdip na Kolonu: "Največja sreča je ne biti rojen." Predavanje bo tako postavljeno med dva pola: na eni strani hvalnica življenju in glorifikacija otroštva (kar je en očitni način, kako razumeti Janšev projekt), na drugi strani misli Kafke in Ojdipa.

Dr. Mladen Dolar spada med najbolj prepoznavne filozofe in kulturne teoretike. Skupaj s Slavojem Žižkom, Rastkom Močnikom in Alenko Zupančič je eden od ustanoviteljev tako imenovane ljubljanske šole teoretske psihoanalize in eden najboljših poznavalcev Heglove filozofije in francoskega strukturalizma. Deluje kot profesor za filozofijo in teoretsko psihoanalizo na Oddelku za filozofijo Filozofske fakultete v Ljubljani, je gostujoči profesor na tujih univerzah in avtor številnih monografij s področij nemške klasične filozofije, strukturalizma, teoretske psihoanalize in filozofije glasbe.

Vstop je prost.

 

Trubarjeva hiša literature:

18:00: First reader: Pogovor in branje z mlado slovensko pesnico Tinko Volarič.

S perspektivno mlado literatko se bomo pogovarjali o neizrekljivih, družbenih in bivanjskih tematikah njene poezije, se dotaknili jezika njenega ustvarjanja in odnosa do njega, saj se je poleg pisanja ukvarjala tudi s prevajanjem in uredniškim delom.

20:00: Irena Svetek: Zaspi, mala moja, zaspi.

Vabimo vas na literarni večer, kjer se bo z avtorico pogovarjal urednik založbe Litera Orlando Uršič.

 

Galerija Škuc ob 19:00: predstavitev knjige Barbare Borčić Celostna umetnina Laibach.

Knjigo bo predstavila avtorica, veselimo se tudi skupine Laibach. Zavrteli bomo video Morte ai sciavi (1983).

Avtorica bo spregovorila o metodah in postopkih likovne produkcije Laibacha, o njihovem znakovnem sistemu in referenčnem polju. Prikazala bo vlogo reproduktivnih tehnik kseroksa in videa, njihovi izrazni moči in specifiki v praksi Laibach Kunst.

Ogledali si bomo tudi video Morte ai sciavi, ki ga je naredil Marijan Osole-Max na podlagi treh zgodnjih koncertnih nastopov skupine Laibach – dokument preteklega in za naše današnje oči intrigantnega časa.

 

Kino kino kino!!!

 

Kinoteka:

18:30 Klasiki: Povečava (Blowup), Michelangelo Antonioni, VB/Italija/ZDA, 1966, 35mm, 1.85, barvni, 111', svp

Thomas (David Hemmings), londonski fotograf, nekega dne v parku slika ptiče, vendar njegovo pozornost kmalu pritegne mlad par. Ko ženska, Jane (Vanessa Redgrave), odkrije fotografa, mu zaman poskuša odvzeti kamero. Thomas se vrne domov, kjer ga prestreže Jane in od njega zahteva fotografije. Thomas jo odpravi z lažnim filmom in Jane odide. Ko Thomas razvije in poveča eno izmed slik, ki jih je posnel v parku, v grmu odkrije obris postave s pištolo. Še ena povečava razkrije madež, ki bi lahko bil truplo. Thomas se vrne v park in tam res odkrije truplo moškega, ki ga je prej videl z Jane. Vrne se domov in stanovanje najde povsem izropano. Vse, kar mu ostane, je nerazpoznavna povečava.

21:00 Retrospektiva: Roberto Rossellini – otvoritev!

Stromboli, Roberto Rossellini, Italija/ZDA, 1950, 35mm, 1.37, čb, 107, svp

»Dragi gospod Rosselini, videla sem vaša filma Rim, odprto mesto in Paisà in v njiju izjemno uživala. Če potrebujete švedsko igralko, ki zelo dobro govori angleško, ki še ni pozabila svoje nemščine, ki se ne znajde preveč dobro s francoščino in ki zna po italijansko reči samo 'ti amo', sem pripravljena pripotovati in z vami posneti film.« Ingrid Bergman Karen (Ingrid Bergman), vojna begunka s severa Evrope, se poroči s preprostim ribičem Antoniom, da bi tako ubežala internacijskemu taborišču. Antonio nevesto pripelje domov, v Stromboli, majhno, revno, surovo ribiško vasico pod vulkanom, v kateri se Karen nikakor ne more udomačiti. Nemir jo naposled prižene pod vznožje vulkana, ki grozi z izbruhom. Prvo sodelovanje znamenitega evropskega režiserja in slovite hollywoodske igralke, ki sta se na snemanju tudi zaljubila in nato nekaj časa ostala skupaj, je obenem klasičen primerek italijanskega neorealizma in veličastna humanistična meditacija na temo ljubezni, pripadnosti in morale.

 

Kinodvor:

17:30 Grand Budapest hotel (The Grand Budapest Hotel), Wes Anderson, Velika Britanija / Nemčija, 2014, DCP, 100'

Brezčasna zgodba o prijateljstvu, časti in izpolnjenih obljubah, posneta po navdihu klasičnih hollywoodskih komedij iz 30-ih let in spominih dunajskega pisatelja Stefana Zweiga, je divje kinetična krimi-komedija, ki od režiserjevih značilno ekscentričnih likov poka po šivih.

19:30 Epizoda v življenju zbiralca železa (Epizoda u životu berača željeza), Danis Tanović, BIH / Slovenija / Francija, 2013, DCP, 77'

Romsko naselje daleč od urbanih središč Bosne in Hercegovine. Nazif preživlja družino z zbiranjem odpadnega železa, njegova noseča žena Senada pa skrbi za dom in hčerki. Ko se Nazif nekega dne vrne z dela, najde Senado v bolečinah. Izposodi si avto in jo odpelje v najbližji zdravstveni dom. Zdravnik jima pove, da je plod mrtev, in ju nemudoma napoti v bolnišnico v Tuzlo. A ker Senada nima urejenega zdravstvenega zavarovanja, ju v bolnišnici zavrnejo in nazadnje sta se prisiljena vrniti domov. Naslednjih deset dni mora Nazif narediti vse, kar je v njegovi moči, da bi rešil ženino življenje …

21:00 Nebraska, Alexander Payne, ZDA, 2013, DCP, 115'

Alexander Payne (Potomci, Stranpoti, Gospod Schmidt) se vrača na cesto z nežno in pretanjeno komedijo, ki se izkaže kot izvrsten eliksir za te krizne čase. Film je veteranu Bruceu Dernu prinesel nagrado za najboljšega igralca v Cannesu in nominacijo za oskarja.

Mala dvorana ob 19:00 in 21:15:

Abeceda (Alphabet), Erwin Wagenhofer, Avstrija / Nemčija, 2013, DCP, 113'

Analiza in obsodba tekmovalno naravnanega sodobnega izobraževalnega sistema ter poziv k izobraževanju, ki bi temeljilo na človeški domišljiji in ustvarjalnosti.

 

Kino Komuna:

21:00 Maska demokracije, dokumentarni, Igor Prodnik, 2014, 50'

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.