implicitno explicitni

Oddaja
7. 9. 2021 - 16.30

Ne/muska:

 

28. Obletnica AKC Metelkove mesta:

16:00 klopca pred vhodom v Garaže: Dokončajmo klopco! Delavnica mozaika z Miho Pernetom
17:00 Škratov vrt: Zeleni zaklad; ustvarjalna otroška delavnica
20:30 dvorišče pred Pešaki: KUD Mreža / FriFormA\V: Galerija Nočna izložba Pešak: koncert Etceteral
 

Cankarjev dom, Štihova dvorana ob 19:00: FORUM I. in .abeceda ansambel za novo glasbo

Neža Zupanc: Serija Tu _ (10 min)
FORUM I. – Gašper Livk: String Ensemble+ [Gašper Livk] _ (10 min)
FORUM I. – Gašper Livk: [dsc.pln] . [Gašper Livk] . [ii.ie] _ (15 min)
odmor

OPUS I. _ composition for .meta [Dré A. Hočevar, 2020/2021] _ (75 min)
Vstopnina: 7,00 EUR

 

Galerija Jakopič ob 20:00: SOUND EXPLICIT 2021

X.U.L
ROUGE-AH
OR poiesis

X.U.L

Gašper Selko je trobentač mlajše generacije, ki pod imenom X.U.L ustvarja avtorsko glasbo, kjer združuje moderno klasiko, minimalizem in elektroniko ter raziskuje nove načine interakcije med glasbo in poslušalci. Glasbenik bo predstavil material iz prvega albuma VOID - A Story About a Man ter nekaj skladb s prihajajočega albuma 'A Guide for Lost Travellers'.
---
ROUGE-AH

Urška Preis, ki solistično deluje pod pvsevdonimom rouge-ah, je glasbenica, harfistka, vizualna umetnica in glasbena piska. Na koncertnem ciklusu Sound Explicit bo predstavila zvočne raziskave na temo sanj, ki bodo del njene druge studijske plošče.
---
OR poiesis (alias Petra Kapš)

OR poiesis je umetnica in raziskovalka na področju zvoka in slušne percepcije ter poetičnega performansa. OR poiesis se bo predstavila s projektom KAMIsTONE. Gre za instrument, s katerim avtorica uglašuje frekvenčna polja kamenin, izvedbenega prostora in vseh prisotnih entitet ter vabi v sonični substrat mineralov in tekočin. V performansu so uporabljeni terenski in snovni posnetki.
:::::::

Vstopnina: 7 EUR

 

Cirkulacija2 ob 20:00: John Duncan - Ž

Ambiosonični koncert, video projekcije najnovejših del, instalacija. V obratnem vrstnem redu. Estetika skrajnega hrupa, simbolika prenasičenja informacij, redukcija na golo telesnost. Nobenega nadomestka za človečnost, varnost in užitek. Golo nasilje (in krivda).

Pred koncertom pa tudi na valovih Radia Študent!
Pogovor z Johnom Duncanom in skladba za radijske valove in vokal: The Shape of Minds to Come (sl: Podoba umov, ki prihajajo). Naslov je parafraza običajno bolj pozitivnega “the shape of things to come” (sl: podoba stvari, ki prihajajo) – doslej optimističnega pogleda, izhajajočega iz vere v “novo=bolje”. V parafrazi je nasprotno.

Avtor predlaga za uverturo njegov 20-minutni video John Duncan “HORROR OBSOLETE: Endless Mardi Gras” (2017).

Instalacija z naslovom VAMPIRE RELIEF predstavlja v tla pritrjen lesen kol – na vrhu tipično priostren, plus lestev za lahek dostop in lasersko gravirani napis s spiskom izbranih družbenih negativitet, ki jim sugerira da se “nataknejo”.

 

KUD Španski borci ob 20:00: Neforma 89: Matej Kejžar, Mala Kline, Žiga Jenko, Muzikačaka (Sara Korošec)

Če bi zbrali izhodišča, ki zaznamujejo delo tokratnih gostov Neforme, bi lahko iz njih sestavili kar prodorno definicijo tega cikla. Vsi se vztrajno poskušajo izmikati konvencijam, a jih hkrati zaznamuje široko znanje o njih, ki prvo sploh pogojuje. Dolgoletne izkušnje napajajo vsega očiščeno in surovo energijo večnega začetništva z zaupanjem. Zaupanjem, ko gre gib in zvok v neznano. In kot vedno – vse bo pogojeno z nepredvidljivostjo prvega srečanja sodelujočih.

 

Festival Sound Walk City · prelude

Pilotni festival, ki s svojim programom tematizira akustično ekologijo preko hoje kot umetniške prakse, danes začenja s svojim programom!

ob 20:00 na spletu: Anne Cecilie Lie: Zvočni sprehodi v antropocenu
predavanje
 

Klub CD ob 20:30: Mala terasa sredi Ljubljane: Jani Kovačič: Ženske štorije

O ženskah z Medeo Novak in Nežo Pajek Arambašić

Jani Kovačič, kitara; Medea Novak, glas; Neža Pajek Arambašić, klavir, tolkala; Luka Dobnikar, kontrabas

Ženske štorije obelodanjajo nekaj ženskih usod. Celovečerni koncert je namenjen tem pripovedim. Vsaka pesem opisuje dogodek, v katerem se neredko znajdejo ženske. Ženske ženejo življenje naprej in v dalj, moški se izgubljajo v prepirih in vojnah. Moški so pozabili svojo vlogo v tvorjenju življenja – povprečen moški običajno svojo odgovornost prelaga na državo, na žensko, na otroke. 21. stoletje je stoletje žensk!
Naj bodo ženske ženstvene, saj zaradi tega pravi moški izgubé glavó.

Vstopnina: 12,00 EUR

 

Vrt hostla Celica: Sozvočja sveta – Hannah James / Miro Božič & Benjamin Barbarič

20:00 Sounds of Slovenia Trio

Gregor Volk, vokal, kitare, orglice

Janez Dovč, harmonika, vokal, elektronika

Goran Krmac, tuba, elektronika

21:30 Tomaž Hostnik & Nerodnozabavni ansambel

Tomaž Hostnik, vokal

Janez Dovč, harmonika, elektronika

Goran Krmac, tuba, elektronika

 

Teater, predavanja, razstave...:

 

SNG Drama:

Veliki oder ob 19:30: Samuel Beckett Konec igre

Vstopnina: 10, 16, 18, 20 EUR

mala Drama ob 20:00: Lucy Prebble Učinek

Vstopnina: 17 EUR

 

Cankarjev dom, Gallusova dvorana ob 20:00: Fabula v teoriji: Umberto Galimberti

Teoretsko jedro festivala bo letos v svoje središče postavilo dva, med seboj povezana, a zrcalno nasprotna dogodka. Sklop Kako misliti skupnost prihodnosti? se bo posvetil izzivom prihodnjih skupnosti oziroma gradnji novih družbenih tvorb utopične ali distopične prihodnosti, s svojim predavanjem pa bo nastopil eden najpomembnejših italijanskih sodobnih filozofov Umberto Galimberti. Njegovo predavanje ob moderaciji Matejke Grgič nas bo vodilo skozi možno prihodnost sveta in prostorov, za katere se danes vse bolj zdi, da drsijo nazaj v ideje preteklosti, v območje političnega in družbenega nadzora in nosijo elemente distopije.

Umberto Galimberti (1942) je redni profesor na Univerzi Ca’ Foscari v Benetkah, na kateri poučuje od leta 1976. Študiral je filozofijo, antropologijo in psihologijo, najprej v Italiji in nato v Nemčiji. Je avtor številnih izvirnih znanstvenih in poljudnoznanstvenih del, prevodov in strokovnih objav v raznih italijanskih medijih. Njegova dela so bila prevedena v več jezikov; knjigi Grozljivi gost: nihilizem in mladi in Miti našega časa tudi v slovenščino. Umberto Galimberti je eden najvidnejših predstavnikov filozofske šole, ki se je nehomogeno razvila v drugi polovici 20. stoletja, tako da pravzaprav nima nekega skupnega imena. Gre za miselni tok, ki se tesno navezuje na psihologijo, delno tudi na antropologijo in religiologijo. Za ta tok je značilna filozofska obravnava tem, ki jih ponujajo analitična psihologija C. G. Junga, antična filozofija (predvsem Platon) in tiste smeri antropologije in religiologije, ki se ukvarjajo z arhaičnimi religijami in miti. Filozofija Umberta Galimbertija temelji na predpostavki, da filozof ne živi v trdnjavi znanja, racionalnosti in logike, ampak sredi življenja neke skupnosti, je človek med ljudmi, ki mu znanje, racionalnost in logika ne onemogočajo, ampak šele dovoljujejo, da se sooča z realnostjo svojega časa. Galimberti razmišlja o izzivih sodobne družbe, pri čemer uporablja temu primerne metode analize in sinteze, vendar pa ne zavrača antičnih in celo arhaičnih oblik modrosti. Njegov človek je celota, ne le seštevek organov ali kontrapozicija duha in telesa, ki se mu razpirajo nove perspektive. V svojem delu Galimberti obravnava pojave sodobne družbe, ki so izgubili vsakršno razsežnost arhaične pripovedi in s tem postali samoumevni, dogmatski – aksiomi 21. stoletja.

Moderatorka: Matejka Grgič.

Ob dogodku bo na voljo tudi revija Razpotja, ki je v okviru letošnjega festivalskega fokusa nastala v sodelovanju s Festivalom Fabula in Cankarjevim domom.

Vstopnice so brezplačne in si jih lahko priskrbite preko spletne strani Cankarjevega doma.

 

Galerija Kapelica ob 20:00: ALJAŽ RUDOLF, EVA SMREKAR: 'FaceOrFactory: Unstable Protocols'
'FaceOrFactory' je hibridni ekosistem družine, korporacije in laboratorija obrazov, mask ter novih identitet. Pogodbeno razmerje med obiskovalcem in umetniškim projektom ustvarja družinsko-korporativno okolje, v katerem se izmenjujejo genetski in osebni podatki za lastninski delež, ki ga podpisniki pogodbe dobijo v podjetju. Z oblikovanjem novih obraznih struktur, pri katerih je uporabljen DNK material in 3D sken posameznega darovalca, projekt vzpostavlja nove strategije decentralizirane subjektivacije v sodobnem korporativnem kapitalizmu. Tako postopno razvija obraz kot kompleksen teritorij genetskih, pravnih, kozmetičnih, ekonomskih in političnih razmerij moči.

'Unstable Protocols' predstavlja drugo raziskovalno poglavje, v katerem se prične oblikovanje biološkega ter informacijskega telesa/arhiva korporacije FaceOrFactory. Sestavljeno je iz dveh med seboj prepletenih delov: baze DNK materiala, oblikovanega kot fizični galerijski arhiv in njegovega digitalnega podaljška – genetskih informacij ter fotogrametrij obrazov, arhiviranih znotraj virtualnega ekosistema FaceOrFactory. Interaktivno simulirano okolje, po katerem se lahko obiskovalec prosto ali pa vodeno pomika in postopoma odkriva širok spekter vsebinskih ter tehničnih plasti projekta, vzpostavlja temelj tudi njegovemu prihodnjemu razvoju. Več

 

Bežeče sličice!!!

 

Slovenska kinoteka:

19:00 Večer SFA: 30 let osamosvojitve Slovenije

Slovenija, ljubezen moja, Jože Pogačnik, Slovenija, 1991, digitalni format (posneto na 16 mm), barvni, 60'

Prelomni dogodki v času nastajanja tega filma so se za vselej vpisali v zgodovino slovenskega naroda. Konstituiranje parlamentarne demokracije, poskus narodne sprave, svetovni slovenski kongres, praznik osamosvojitve, desetdnevna vojna.Program je pripravil Slovenski filmski arhiv pri Arhivu RS.

21:00 Festival lezbična četrt

BloodSisters, Michelle Handelman, ZDA, 1995, digitalni format (posneto na Hi-8 video), 1.33, barvni, 65', svp

Dokumentarec ponudi poglobljen vpogled v subkulturo znotraj subkulture: lezbično leatherdyke in BDSM sceno v San Franciscu sredi 90. let prejšnjega stoletja. Film nagrajene filmske ustvarjalke Michelle Handelman razširja diskusijo o zasebnih izrazih erotike in njihovih političnih posledicah. Osem samoopredeljenih leatherdyke lezbijk pripoveduje svojo zgodbo o sodelovanju v subkulturi, ki jo je zavrgla njena neposredna zaveznica – širša lezbična skupnost. Provokativno pionirsko delo, ki ga je ob izidu napadel kongres Ameriškega družinskega združenja.
Projekciji sledi pogovor z režiserko Michelle Handelman.

 

Linhartova dvorana, Cankarjev dom:

19:30 Nova svetloba: Premiera restavrirane kopije - Nasvidenje v naslednji vojni

Živojin Pavlović, Slovenija (Jugoslavija), 1980, DCP (posneto na 35 mm), 1.66, barvni, 117'

Med počitnicami v Španiji se srečata nekdanja smrtna sovražnika: slovenski partizan Berk (Metod Pevec) in nemški vojak Bitter (Hans Christian Blech), ki se je v okupatorjevih vrstah boril v Jugoslaviji. Sredi ljubeznive, turistično razpuščene Španije v njunih dialogih znova oživijo spomini na vojni čas, v katerem sta si bila nasprotnika. Pogovori se prepletajo z živimi podobami osebnih spominov na ljudi in dogodke iz vojnega časa. Kontroverzna, epska pripoved o intelektualcu v vojnem kaosu, posneta po romanu Menuet za kitaro Vitomila Zupana.
Brezplačne vstopnice. Prevzem kart na blagajni Cankarjevega doma.

 

Kinodvor:

18:00 Iskalci tartufov (The Truffle Hunters), Michael Dweck, Gregory Kershaw / Italija, Grčija, ZDA / 2020 / 84’

Topla, poetična in pogosto humorna oda izginjajočemu načinu življenja; zgodba o strasti, nežni vezi med človekom in živaljo ter življenju, polnem preprostih užitkov.

20:30 Annette, Leos Carax / Francija, Nemčija, Belgija / 2021 / 140’

Enfant terrible francoskega filma Leos Carax se devet let po Holy Motors vrača s svojim prvim celovečercem v angleškem jeziku, težko pričakovanim muzikalom z Adamom Driverjem in Marion Cotillard v glavnih vlogah. Film je odprl letošnji festival v Cannesu in prejel tamkajšnjo nagrado za najboljšo režijo.

Mala dvorana ob 18:30: Zakaj skačem (The Reason I Jump), Jerry Rothwell / Velika Britanija, ZDA / 2020 / 82’

Film, posnet po knjižni uspešnici negovorečega avtističnega dečka, je senzorično filmsko popotovanje po neznanem svetu. Dokumentarec, ki nam odpre oči in zruši naše predstave o avtizmu.

 

 

 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness