24. 11. 2015 – 16.30

Kam?

- vprašate!

Življenje za žico:

Fakulteta za socialno delo v Ljubljani (predavalnica 8) ob 17:00: Okrogla miza na temo migracij: pogled s perspektive socialnega dela

Pogovor bo tekel o politični reakciji EU migracije in kako bodo le te vplivale na Evropsko unijo. Zanimajo nas pravice, ki jih imajo begunke in begunci in zakaj EU ne zmore spoštovati vrednot na katerih je zgrajena? Diskusija bo potekala tudi o tem, kakšno vlogo lahko prevzame socialno delo v času begunske krize in po njej.
Naši sogovorniki bodo izr. prof. dr. Gabi Čačinovič Vogrinčič (Fakulteta za socialno delo), doc. dr. Srečo Dragoš (Fakulteta za socialno delo), izr. prof. dr. Vesna Leskošek (Fakulteta za socialno delo), Slovenska Filantropija, dipl.soc. delavka in aktivistka Maja Ivačič, ter ostale študentke in študentje Fakultete za socialno delo, ki imajo izkušnje na področju dela z ljudmi, ki migrirajo.
Pogovori o trenutni begunski situaciji so nujno potrebni na večih ravneh, sploh v stroki socialnega dela, zato iskreno vabljeni, da se pridružite diskusiji, izmenjavi mnenj ter podaji predlogov za nadaljne delo.

 

Metelkova:

 

A-Infoshop ob 19:00: Veganska večerja morda tudi danes. Razen če ne.

 

Jalla Jalla ob 20:00: Torkpedo-> Tokyo Drifter (1966)

 

Menza pri koritu ob 22:00: The White Dominos (Danska) + StillOut The White Dominos igrajo sodoben Rock ‘n’ Roll s pridihom 70-ih. Zasedba je znana po svojih energičnih nastopih v živo in odličnimi avtorskimi komadi. Stillout so mlada slovenska štiričlanska rock zasedba.

Vstopnina: 3 €

 

Glasba:

 

Narodna galerija ob 19:30: Sozvočje svetov XV - Divertimenti

Uživanje v revščini, trpljenje v bogastvu? Ideologije prostega časa in zabave Enjoyment in Poverty, Suffering in Riches? Ideologies of Leisure and AmusementUmetniki so stoletja iz različnih vzgibov predstavljali različne družbene skupine in njihov prosti čas. Dela so pod vplivom miljeja nastala kot komentar o vedênju, morali, vzrokih za trenutno stanje v družbi, oziroma so sčasoma to postala. Na predavanju bomo primerjali odraz ideologij v različnih upodobitvah prostega časa in zabave od nizozemskih mojstrov 17. stoletja do zgodnje moderne prve polovice 20. stoletja, vključno z deli Almanacha, Pernharta, Karingerja, Jakopiča, Rembrandta, Courbeta in Maneta.

20:00 Komorni godalni orkester Slovenske filharmonije
5’ za Divertimento (AG Ljubljana)
Leon Firšt (mentor red. prof. Prof Dušan Bavdek)
Mali jutranji divertimento
Krzysztof Penderecki (1933):Capriccio za oboo in godala
solist: Matej Šarc, oboa
Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791):
Divertimento št. 11 v D-duru, KV 251
Komorni godalni orkester Slovenske filharmonije
Janez Podlesek, koncertni mojster
Matej Šarc, oboa
Jože Rošer, rog
Metod Tomac, rog

Vstopnina: 19, 15

 

Klub CD ob 20:00: Bratko Bibič & The Madleys z gosti

Bratko Bibič, harmonika, vokal; The Madleys: Matjaž Sekne, violina, viola, vokal; Vasko Atanasovski, sopranski, altovski, baritonski saksofon, prečna flavta, vokal; Uroš Polanc, pozavna, vokal; Boštjan Gombač, klarinet, piščali, različna zvočila, pojoča žaga, vokal; Marjan Stanič, bobni, tolkala; Bogo Pečnikar, klarinet, baritonski saksofon; Aleš Rendla, bobni, tolkala; Nino de Gleria, kontrabas, el. bas kitara; Sašo Vollmaier, klavir, vokal

Gosti: Irena Tomažin, vokal; Tibor Kerekeš, trobenta; Godalni kvartet Godalika: Jelena Ždrale, violina; Klemen Bračko, violina; Matjaž Sekne, viola; Klemen Hvala, violončelo

Hiša strahov Bruhka Bombića predstavlja: "Če že tonemo, potonimo s plapolajočimi zastavami – poslovilni koncert skupine Bratko Bibič & The Madleys z gosti ob 20. obletnici delovanja."

Ustanovitelj, avtor glasbe in harmonikar Bratko Bibič bo sklenil dolgo in plodno mednarodno in domačo pot zasedbe The Madleys s poslovilnim koncertom po temeljitem premisleku aktualnega objektivnega (kulturno)političnega položaja in subjektivno-kreativnega odzivanja nanj, kakor jo ironično izražajo navedene besede "jingla" Radia Študent iz osemdesetih let prejšnjega stoletja (Iztok Saksida). S pokončno držo in voljo do prihodnjega sokljubovanja se bodo s koncertom od skupine skupaj z Bibičem poslovili redni člani zasedbe, ki se je v dvajsetih letih postopoma spreminjala, ter gostujoči glasbeniki, ki so sodelovali v razširjenih zasedbah, povezanih s posebnimi koncertnimi in multimedijskimi projekti.

Vstopnina: 14, 11 EUR

 

Hostel Celica ob 21:00: Sozvočja sveta - Mateja Gorjup

Mateja Gorjup glas, zvočila, looper

avtorska, improvizirana in ljudska glasba

Vabljeni na predstavitev glasbenega prvenca Mateje Gorjup IJEKARU.

Upeta poezija, improvizacijski vložki, zvočna ozadja, nekaj priredb slovenskih ljudskih pesmi ter oživljenje ljudskih pesmi, ki jim je melodija v času pošla, besedilo pa je zabeleženo.
Glasba ustvarjena z glasom, looperjem, različnimi zvočili, glasbili in vsakdanjimi zvenečimi predmeti.

Sledil bo Celični etno jam.

Brez vstopnine

 

Fotografija, komedija in podobno:

 

Slovenski gledališki inštitut, Mestni trg 17 ob 18:00: Naježeno in jedrnato v živo: Alja Predan

V sklopu pogovorov Naježeno in jedrnato v živo, ki jih vodi Jedrt Jež Furlan na temo gledališča v najširšem pomenu, se bomo tokrat v dvorani Slovenskega gledališkega inštituta (SLOGI) pogovarjali z umetniško direktorico Festivala Borštnikovo srečanje, dramaturginjo, prevajalko, urednico in teatrologinjo Aljo Predan. Vstop prost.

Alja Predan je od leta 2009 umetniška direktorica Festivala Borštnikovo srečanje. Pred tem je bila tri sezone vodja gledališko-plesnega programa v Cankarjevem domu. Dolga leta je bila dramaturginja v MGL in urednica Knjižnice MGL. Bila je tudi umetniški vodja Primorskega dramskega gledališča v Novi Gorici in kustosinja v Mestni galeriji Ljubljana. Leta 2008 in 2009 je bila selektorica Tedna slovenske drame v Kranju. Kot dramaturginja je sodelovala pri nekaj več kot štiridesetih uprizoritvah po vsej Sloveniji. Prevedla je šestdeset dram, večinoma iz sodobne britanske in ameriške literature. Prevaja tudi iz poljščine, srbščine in hrvaščine. Od leta 1984 sodeluje z avstrijsko-nemško založbo Gregor/Dietrich Der Schauspielführer kot avtorica prispevkov o aktualni slovenski dramatiki. Bila je umetniška svetovalka za slovenski fokus na 7. festivalu sodobne drame v Budimpešti (2008) in kuratorka Slovenskega fokusa na festivalu Nova drama v Bratislavi (2011). Bila je članica številnih domačih in mednarodnih žirij. Je članica Društva gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije, Društva slovenskih književnih prevajalcev, ZDUS in ITI. Za svoje delo je med drugimi prejela Glazerjevo listino  za dosežke na področju kulture, Veliki bršljanov venec za življenjsko delo in Grün-Filipičevo priznanje za dramaturgijo.

Z Aljo Predan bo pogovor tekel o kondiciji gledaliških festivalov v Sloveniji. Poudarek bo na Festivalu Borštnikovo srečanje. Kaj si je ob začetku mandata zadala, koliko ji je po njenem uspelo in kaj še snuje? Podpis pogodbe o trajnem financiranju ji marsikaj omogoča. Kakšno sporočilo širi festival Borštnikovo srečanje doma in kako odmeva preko meja?

Publicistka Jedrt Jež Furlan se aktivno ukvarja s področjem uprizoritvenih umetnosti in kulturne politike. V sklopu pogovorov z gosti obravnava teme in izzive sodobnega gledališkega prostora … Naježeno in jedrnato v živo.

 

Slovensko mladinsko gledališče ob 19:00: Kompleks Ristić

Režija: Oliver Frljić

Koprodukcija: Slovensko mladinsko gledališče (Ljubljana), HNK Ivana pl. Zajca (Reka), Bitef (Beograd), MOT (Skopje)

Igrajo: Primož Bezjak, Uroš Kaurin, Jerko Marčić, Nika Mišković, Draga Potočnjak, Matej Recer, Blaž šef

Zgornja dvorana

Predstava traja približno 60 minut in nima odmora.

Slovensko mladinsko gledališče glavni program svoje jubilejne, šestdesete sezone začenja z artaudovsko gledališkoarheološko raziskavo pod naslovom Kompleks Ristić, intrigantnim projektom, ki je posvečen opusu Ljubiše Ristića, enega najpomembnejših režiserjev, povezanih z našim gledališčem. Ristić nas navdihuje kot kulturni terorist, kot del paradoksa zgodovine umetnosti in civilizacije na prelomu 20. v 21. stoletje, kot sprožilec razprav o umetniških strategijah, njihovem pomenu za gledališče in družbo ter o njihovi političnosti.

Vstopnina: 1. prostor: 15,50 € / *9,50 € (status); 2. prostor: 12,50 € / *7,50 €

 

Cankarjev dom, Gallusova dvorana ob 19:30: Edward Clug: Peer Gynt

Koreografija: Edward Clug
Glasba: Edvard Grieg
Scenografija: Marko Japelj
Kostumografija: Leo Kulaš

Produkcija: Balet SNG Maribor

Premiera: 6. november 2015, Velika dvorana SNG Maribor

Peer Gynt zavzema posebno mesto med dramskimi protagonisti, saj se v njem združujejo poteze tako rekoč vsakega velikega junaka klasične in romantične literature, čeprav je od drugih vseskozi drugačen in samosvoj. Ibsenova verzna drama še danes razpira številne zagate nepomirljivih bivanjskih nasprotij in identitetne razklanosti sodobnega človeka. Čeprav izhaja zgodba o Peeru iz norveške ljudske pravljične zakladnice, je pravzaprav razprta projekcija Ibsenovih najintimnejših identitetnih dilem. Peer se na začetku predstavlja kot pesnik, ki nas lahko očara z močjo svoje besede in domišljije, v nadaljevanju pa se spremeni v brezčutnega povzpetnika in koristolovca, ki s preprodajo ljudi in z vojnim dobičkarstvom brezobzirno streže svoji pogoltnosti. Z enako neomajnostjo živi v vlogah ljubimca in morilca, iskalca resnice in obsedenca …

Koreograf in plesalec Edward Clug izhaja iz klasičnega baleta, čeprav zastavlja svojo plesno govorico v sodobnih estetikah in jo dopolnjuje s prvinami drugih kulturnih ozadij. Z avtorsko prepoznavnim slogom se je Clug uveljavil na mednarodnem koreografskem prizorišču in trenutno velja za enega najbolj iskanih evropskih koreografov, ki med drugim sodeluje s priznanimi plesnimi skupinami, kot so NDT (Nizozemsko plesno gledališče), Balet Züriške operne hiše, Stuttgartski balet, Flamski kraljevi balet idr. Kljub temu pa ostaja njegovo ustvarjalno domovanje Maribor, kjer je kot vodja tamkajšnjega Baleta oblikoval umetniško prodorno plesno skupino. Kot sam pravi, je mariborski plesni ansambel še vedno edinstven prostor za ustvarjanje ter jedro njegovega osebnega in umetniškega razvoja.

Clug je svojo koreografsko interpretacijo nordijskega "junaka" zastavil v smeri sodobnega pripovednega baleta, ki je postavljen na rob objektivnega nadrealizma, racionalnega absurda in duhovite samoironije, kar so obenem tudi temeljne psihološke poteze Peera Gynta, ki so prevedene in na novo izoblikovane v plesno stanje oziroma moment. Glasbena podlaga obsega izvirno Griegovo komorno, priložnostno in odrsko glasbo, ki jo je danes najbolj znani norveški romantični skladatelj napisal prav za premiero Ibsenove drame leta 1876. Glasbena učinkovitost posameznih točk je pozneje delu utrla samostojno pot na simfonične odre, kjer je še danes glasbena sopomenka za preprosto lepoto ljudskega izraza in zamaknjeno čarobnost nordijskega sveta.

Vstopnina: 14, 18, 20, 23, 12 EUR

 

SNG Drama:

mala drama ob 20:00: Hotel Modra opica

"Sem rekel, da bi moral Dramo voditi Cankar!" – Miha Nemec, Nejc Valenti

Dogajanje dramske novitete Hotel Modra opica je naslonjeno na realne dogodke v gledališki sezoni 1913/14, v času, ko se je že naznanjala senca velike vojne – kot finančna kriza, predvsem pa kot temeljni preobrat v načinu mišljenja in sistemu vrednot. Gledališče je sredi takih tektonskih premikov in kot ustanova in kot umetniška zvrst skrajno ranljivo in najbolj priročen kandidat za to, da se "skrb" zanj manifestira kot rezanje sredstev in poziv h komercializaciji in amaterizaciji. Avtorja Miha Nemec in Nejc Valenti, uveljavljajoči se režisersko- dramaturški tandem, sta za osišče svoje igre izbrala epizodo v karieri (in življenju) velikega slovenskega igralca in režiserja Ignacija Borštnika, ki ga pristojne instance pokličejo iz Zagreba v Ljubljano z željo, da popelje slovensko gledališče iz krize. A ne samo, da naloga sama po sebi presega moči utrujenega umetnika stare šole, tudi lokalna slovenska stvarnost mu ne gre prav nič na roko: pod visokoletečimi besedami učinkovito
Dogajanje dramske novitete Hotel Modra opica je naslonjeno na realne dogodke v gledališki sezoni 1913/14, v času, ko se je že naznanjala senca velike vojne – kot finančna kriza, predvsem pa kot temeljni preobrat v načinu mišljenja in sistemu vrednot. Gledališče je sredi takih tektonskih premikov in kot ustanova in kot umetniška zvrst skrajno ranljivo in najbolj priročen kandidat za to, da se "skrb" zanj manifestira kot rezanje sredstev in poziv h komercializaciji in amaterizaciji. Avtorja Miha Nemec in Nejc Valenti, uveljavljajoči se režisersko- dramaturški tandem, sta za osišče svoje igre izbrala epizodo v karieri (in življenju) velikega slovenskega igralca in režiserja Ignacija Borštnika, ki ga pristojne instance pokličejo iz Zagreba v Ljubljano z željo, da popelje slovensko gledališče iz krize. A ne samo, da naloga sama po sebi presega moči utrujenega umetnika stare šole, tudi lokalna slovenska stvarnost mu ne gre prav nič na roko: pod visokoletečimi besedami učinkovito delujejo spletkarstvo, nečimrnost, zavist, strankarski boji, pa tudi čisto banalno dobičkarstvo. Borštnik po nepolni sezoni tako rekoč pobegne nazaj v Zagreb, v Sarajevu se zgodi atentat, v Deželnem gledališču pa odprejo kinematograf.

 

10KA klub smeha ob 20:30: 10kin Večer Novega #51

stand-up komedija

Ta torek nas bodo nasmejali: Eva Virc, Rok Bohinc Bohn, Andrej Podbevšek, Žan Papič, Sašo Stare, vse pa bo povezal naš MC Andrej Težak Tešky

Vstopnina: 4€

 

Photon - Center za sodobno fotografijo ob 19:00: Video večer # 22: Hrana

Dvaindvajseti Video večer je rezultat ponovnega sodelovanja z mednarodnim festivalom Magmart - video pod vulkanom iz Italije.

Video večer #22
HRANA

Torek, 24. novembra ob 19.00
Photon – Center za sodobno fotografijo
Trg prekomorskih brigad 1, 1000 Ljubljana

Sodelujejo: Gérard Cairaschi (FR), Marcos Bonisson & Khalil Charif (BR), Didier Feldman (FR), Francesca Fini (IT), Barbara Hertiman (VE), Francesca Llopis (ES), Lina Alejandra Pulido Barragán (CO), John Sanborn (US), SSMIDD (DE), V.G.Venugopal (IN)

Umetniški direktor projekta: Enrico Tomaselli (IT)
Trajanje projekcije: 60 min

O projektu

Projekt Hrana (FOODS) je nastal kot odziv na svetovno razstavo EXPO 2015 v Milanu na temo "Hrana za planet, energija za življenje". Projekt se osredotoča na mejna področja med obiljem in lakoto, anoreksijo in bulimijo, telesom in duhom, ter drugimi nasprotji v okviru koncepta hrane.

 

Hostel Celica ob 20:00: Jožica Zafred: Portreti hišnih ljubljencev, fotografska razstava

Fotografski opus Jožice Zafred (1953) sega od dokumentarne in portretne fotografije do motivno pestrega krajinarstva, izjemno uspešni pa so njeni  "fotografski posegi" v prelestni svet lepot slovenske (predvsem kraške) kulturne, etnografske in naravoslovne dediščine. Izjemno je izmojstrena v portretni fotografiji tako človeka kot živali. V pričujoči razstavi se predstavlja  ravno s portreti živali, hišnih ljubljenčkov, s tehnično perfekcijo izpovedno ujetih v trenutku večnosti. Številne nagrajene, uvrščene in tudi medijsko objavljene fotografije - predvsem v mednarodnem prostoru, so dovolj velik in neizpodbiten pokazatelj njene polne ustvarjalnosti in umetniške kakovosti.

Brez vstopnine

 

Center in Galerija P74 ob 20:00: Druga eksplozija: 90.leta (uvod - drugi del)

Druga eksplozija: 90. leta (Uvod – Drugi del) je druga študijska razstava večletnega raziskovalnega in izobraževalnega projekta Druga eksplozija – 90. leta (2014-2016), ki raziskuje umetniško in kulturno produkcijo devetdesetih let dvajsetega stoletja v socialnem in političnem kontekstu. Na prvi študijski razstavi v lanskem letu smo predstavili kronologijo prelomnih političnih in socialnih dogodkov, kulturno politiko osamosvojene Slovenije ter izbor pomembnejših razstavnih projektov na področju sodobne vizualne umetnosti. Druga delovna razstava se posveča splošnem kulturnem utripu devetdesetih, njegovi popularni kulturi, socialni dinamiki ipd. in kulturni sceni devetdesetih, ki jo zasledujemo skozi film, humanistično produkcijo, neodvisno založništvo ter popularno glasbo in gledališče.
Ob ustanovitvi lastne države se je slovenski film znašel v veliki finančni negotovosti, predvsem neodvisna produkcija. Kljub začetnim problemom, so bila devetdeseta leta čas zanimivih prvencev – izpostavili smo tiste, ki so se bodisi priljubili občinstvu, so bili kritiško priznani ali pa so bili uspešni v tujini. Na področju gledališke produkcije posebej izpostavljamo ustvarjanje na področju neinstitucionalnega gledališča, t.j. oblike neverbalnega in gibalnega gledališča. Na področju glasbe smo izbor omejili na zasedbe in izvajalce popularne glasbe, ki so svojo pot pričeli v devetdesetih oz. so v devetdesetih doživeli svoj vrhunec. Osredotočili smo se na kantavtorje, žanr popularnega rocka, prve začetke domačega hiphopa in rapa.
V devetdesetih je pomemben vznik in dejavnost novih družbenih gibanj. Posamezne skupine so izdajale svoje publikacije, ki so v aktualni družbeni diskurz prinašale nove teme in problematike. Med neodvisnimi izpostavljamo periodiko Društva Škuc, med založnike, ki so izdajali prevode ključnih in aktualnih družboslovnih del pa publikacije in knjige založb Krtina, Studia Humanitatis in Študentske založbe.

Za prijazno pomoč in sodelovanje se zahvaljujemo dr. Jožetu Vogrincu (izbor strokovnih publikacij), dr. Barbari Orel (gledališko področje), knjižnici Fakultete za arhitekturo Ljubljana, Mestni knjižnici Ljubljana, Narodni in univerzitetni knjižnici Ljubljana, Muzejskemu oddelku Slovenske kinoteke, Slovenskemu gledališkemu inštitutu ter Slovenskemu mladinskemu gledališču. Priprava in izvedba razstavnega projekta Druga eksplozija: 90. leta (uvod – drugi del) je nastal v okviru programa izobraževalnega programa INKUBATOR za mlade kustose. Razstavo sta pripravili in zasnovali Iza Pevec in Nina Skumavc.

Več o projektu Druga eksplozija – 90. leta je večleten raziskovalni in izobraževalni projekt, ki ga Zavod P.A.R.A.S.I.T.E. pripravlja in organizira v sodelovanju s Koroško galerijo likovnih umetnosti Slovenj Gradec. Projekt je injicirala delovna skupina, ki jo sestavljajo Andreja Hribernik, Marko Košan, Jože Barši, Tadej Pogačar. Projekt je dvodelne narave in poteka sočasno na dveh lokacijah v Ljubljani in v Slovenj Gradcu. Ta dvojna perspektiva "središča" in "roba" je ključna pri razumevanju in iskanju kompleksnejše podobe devetdesetih. Projekt vključuje raziskave, razstave, predavanja, pogovore in delavnice. Uvodni del projekta je namenjen raziskavi zgodovinskega, socialnega in političnega konteksta devetdesetih. Poseben poudarek je namenjen transformaciji umetniških praks, novim pogledom in radikalnim premikom. Zanima nas institucionalni razvoj in razmerja med urbanim okoljem in ostalim delom Slovenije, na kar je odločilno vplivala uradna kulturna politika takratnega časa.

 

Filozofska fakulteta, Modra soba / V. nad. ob 17:00: Besedna postaja: Grmade, parade in molk

Na Besedni postaji bomo tokrat govorili o knjigi, ki jo je uredil Brane Mozetič, Grmade, parade in molk (Škuc, 2014)
Zbornik prispevkov za neheteroseksualno slovensko zgodovino prinaša tri večje sklope. Najprej so tu portreti oseb iz zgodovine, vse od začetka 18. stoletja do danes. Sledijo pogovori z večinoma anonimnimi osebami, ki odstirajo svoje osebne zgodbe in čas, o katerem govorijo. Knjigo zaključujejo avtoportreti iz sodobnosti. Zgodovina, ki jo zaznamujejo dogodki od grmad do parad, nad vsemi pa ves čas bedi molk. Pričujoče delo je poskus preseganja tega molka. Rezultat truda in pomoči številnih posameznikov in posameznic, naj bo le začetek razkrivanja neke druge zgodovine, ki je bila doslej zamolčevana. Potrebna bo še cela vrsta dolgotrajnih natančnih raziskav ter četica zanesenjakov, ki bodo brskali po ruševinah in pepelu, kolikor je sploh ostalo še kaj neuničenega in neizbrisanega.

V pogovoru bodo sodelovali pesnik in pisatelj ter urednik knjige Brane Mozetič, prof. dr. Roman Kuhar in dr. Maja Šorli. Z njimi se bo pogovarjala Maja Ličen.

Brez vstopnine

 

KOŽ ob 18:00: Filozofija Emmanuela Levinasa - dr. Edvard Kovač

 

Trubarjeva hiša literature ob 18:00: Mučenje, nečloveško in poniževalno ravnanje v slovenskih zaprtih institucijah dandanes – Miha Horvat

Varuh človekovih pravic Republike Slovenije med drugim izvršuje tudi pristojnosti in naloge državnega preventivnega mehanizma, to je posebnega organa po eni izmed mednarodnih pogodb Združenih narodov. S ciljem preprečevanja mučenja in ponižujočega ravnanja z osebami mora redno obiskovati kraje odvzema prostosti kot so zavodi za prestajanje kazni, psihiatrične bolnišnice, varovane oddelke socialnovarstvenih zavodov ter tudi centre za tujce in azilne domove.

 

 

Kino Šiška, Komuna ob 20:00: STRIPOLIS: DRUŽABNI VEČER ZA VSE STRIPORISCE IN STRIPOLJUBCE

Stripolis bo novo, že 4. sezono priljubljenih stripovskih srečanj otvoril s predstavitvijo dveh novih domačih albumov: biografije v stripu slovite celjske pisateljice in svetovne popotnice Alma M. Karlin: Svetovljanka iz province scenaristično-risarskega tandema Marijan Pušavec in Jakob Klemenčič , ter stripovske predelave rezijanske ljudske pripovedke Pijani zajec izpod peresa Davida Krančana. Avtorje bo zasliševala Pia Nikolič.

 

Bežeče sličice!!!

 

Prulček Bar ob 18:00: AGRFT - izbor kratkih filmov

Dobro uro trajajoča projekcija kratkih igranih filmov Akademije za gledališče, radio, film in televizijo (AGRFT) bo razkrivala študijska dela, začetke filmskega ustvarjanja izbranih, sedaj že uveljavljenih in mednarodno nagrajenih slovenskih filmskih režiserjev

Brez vstopnine

 

Slovenska kinoteka:

18:00 D-dan za dokumentarec: Kulturna ambasada Palestine

Rodoviten spomin (Al Dhakira al Khasba/Fertile Memory), Michel Khleifi, Palestina/Nizozemska/Belgija, 1980, video, barvni, 104', ap

Mešanica fikcije in dokumentarnega sledi življenju dveh zelo različnih žensk. Khleifi natančno opazuje ženski v njunih vsakdanjikih in naslika portret življenja žensk v palestinski družbi, življenja pod okupacijo in življenja žensk v družbi, ki ji vladajo moški. Prvi celovečerni film, posnet v Palestini (znotraj »zelene črte«).
Projekcija bo potekala v prisotnosti avtorja. Vstop prost.

20:00 Nagrada Darko Bratina. Poklon Viziji: Villi Hermann

Od nekod do nikoder (From somewhere to nowhere), Villi Hermann, Švica, 2009, digital, 1.85, barvni, 86', svp

Švicarski fotograf Andreas Seibert je od leta 2002 fotografsko dokumentiral življenje in delo kitajskih migrantov – delavcev s podeželja. Villi Hermann je v letih 2006, 2007 in 2008 sledil Andreasu Seibertu preko Kitajske. Potovala sta od juga (provinca Guangdong) do severa (provinci Liaoning in Notranja Mongolija). Migrantske delavce sta obiskala na delovnih mestih in v njihovih preprostih, majcenih začasnih domovanjih. Potovala sta tudi v rodne kraje migrantov in obiskala družine, ki so jih delavci pustili za seboj. Že okoli 150 milijonov ljudi je iz nerazvitih ruralnih provinc odšlo iskat delo v razvijajoča se središča Kitajske.
Projekcija bo potekala v prisotnosti avtorja. Vstopnice so brezplačne.

 

Kinodvor:

18:30 Zenit (Zvizdan), Dalibor Matanić, Hrvaška / Slovenija /Srbija, 2015, DCP, 123'

Tri zgodbe o prepovedani ljubezni med hrvaškim fantom in srbskim dekletom, postavljene v tri zaporedna desetletja v sosednji vasi z dolgo zgodovino medetničnega sovraštva. Nagrada žirije v sekciji Posebni pogled v Cannesu.

21:00 Morilka (Nie Yinniang), Hou Hsiao-hsien (Hou Xiaoxian), Tajvan, 2015, DCP, 105'

Samosvoja reinterpretacija filma borilnih veščin tajvanskega mojstra Hou Hsiao-hsiena (Trikrat, Potovanje rdečega balona). Film izjemne lepote in zgodovinske preciznosti; počasi tleča, detajlirana pripoved o skrivnostni morilki, postavljeni pred težko dilemo. Nagrada za najboljšo režijo v Cannesu.

Mala dvorana:

19:30 Doberdob - Roman upornika, Martin Turk, Slovenija, 2015, DCP, 74'

Igrano-dokumentarni film o trnovi poti edinega slovenskega avtobiografskega romana na temo prve svetovne vojne in portret njegovega klenega avtorja, pisatelja in političnega aktivista Lovra Kuharja – Prežihovega Voranca.

 

Komuna:

18:45 Spectre, John Logan, ZDA, Velika Britanija, akcijski pustolovski triler

21:30 Spectre, John Logan, ZDA, Velika Britanija, akcijski pustolovski triler

 

 

 

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

Napovedi