Kljubovalni torek
Metelkova mesto:
A-Infoshop ob 19:00: veganska kuharska večerja!
Pozivamo stare in nove jedce in jedke, da aktivirajo/ustanovijo kuharsko ekipo in aktivno doprinesejo h gurmanskim večerom!
Galerija Alkatraz ob 20:00: Eva Lucija Kozak: (Ne)preizkušeno, otvoritev razstave
Akademska slikarka Eva Lucija Kozak je v Galeriji Alkatraz svoje slike, kolaže in objekte povezala v instalacijo, ki prežema ves razstavni prostor galerije. Struktura instalacije omejuje dostop do umetniških del. Pogled nanje je omogočen le določenemu številu obiskovalcev oz. obiskovalk naenkrat in le iz točk zrenja, ki jih je avtorica določila sama.
Eva Lucija Kozak se v svojih delih ukvarja z urbanim svetom, ki nas obdaja, in našo percepcijo le-tega. Fotokolaži in akrilne slike velikih formatov vsebujejo podobe potrošniške sodobnosti in rišejo situacije, ki iz nje izhajajo. Živahna barvitost človeških figur, živali in predmetov, sestavljenih iz fotografij časopisov, spleta in reklamnih materialov, podkrepljena z močnimi barvnimi kontrasti, orisuje iluzijo osebne izpolnjenosti in glamurja vsakdana potrošniške družbe. Mestoma dela dopolnjujejo tudi napisi, ki s svojo vsebino precej očitno karikirajo navidezno popolnost subjekta. Natrpanost slikarskega polja s postavami, predmeti, simboli in živimi barvami, ta umetničin fizičen in vsebinski horror vacui, izvrstno povzame smernice življenja v kapitalistični potrošniški družbi današnjega dne. Vizualno privlačne in premišljeno usklajene barvne kompozicije govorijo o prenasičenosti ponudbe in o možnostih, ki se nam ponujajo, vsebina pa govori o absurdnosti nastale situacije. Na umetničinih slikah so otroci na vrvicah, socializacija zarodkov, sadeži v obliki sedežnih vreč, otroci, ki se jim je svet domišljije umetno zožil, napihljivi otroci-lutke, priročniki za medsebojne odnose med izložbenima lutkama, resnični svet, prepleten z elementi virtualnega, in sorodne podobe. Vse ponazarjajo prenasičenost iluzornih možnosti izbir in shizofrenost sodobne družbe kot njihovo posledico.
Umetnica opaža, da je prepričanje, da je vse možno, postalo tako trdno, da se ljudje bojijo nasprotnega, zato se izogibajo dokončnih odločitev in si s tem navidezno ohranjajo odprte možnosti. Vse odločitve pa se prelagajo v nedoločeno prihodnost. Različni življenjski slogi, ustvarjanje družine, otroci, kariera, partnerske zveze, denar in izobrazba so po avtoričinem mnenju postali kot objekti v izložbi, njihova cena pa je izločitev drugih možnosti. Figure v njenih umetniških delih so prav tako le sijoči predmeti v izložbi, odtujene od sebe in drugih. To niso subjekti s svojo voljo, temveč pasivni uporabniki-objekti vsega, kar pride mimo.
Ustvarjanje Eve Lucije Kozak je kot komentar k prepoznavanju socialnih pojavov, potenciran in strnjeno povzet v posameznem umetniškem delu. Zaradi svoje heterogene in razpršene narave ostaja odprt za interpretacije in od gledalca oz. gledalke zahteva, da se vanj poglobi in dešifrira vse pomene videnega, ki je polno simbolov, znakov, namigov, zgodb iz zgodovine slikarstva in znanosti, popularne kulture in mitologij. Tudi če obstaja možnost, da se gledalci le površinsko dotaknejo vsebine del, kot vodilo ostajajo njihovi pomenljivi naslovi, ki usmerjajo in poudarjajo avtoričino izjavo. Ta je nujni razmislek o sodobnem času, ki mu vladajo odtujenost, popredmetenje odnosov, komercializacija, absurdnost in globoko vsidrani občutki nezadostnosti, nesposobnosti in razdrobljenosti ter predstava, da se z denarjem lahko kupi vse.
Tema njenih del je pogosto vsebinsko povezana z otroki, saj njihov svet plastično ponazarja družbena razmerja, z njihovo vzgojo pa se začne razvijanje slabih oz. dobrih rešitev na področju družbenih odnosov in vedenj. Rojstvo je v tem smislu prelomna točka, umetnica pa jo prevprašuje z raziskovanjem pojma nadomestnega materinstva, možnostmi alternativne proizvodnje dojenčkov, izposoje otrok, genskega inženirstva in kloniranja, dotakne pa se tudi prehajanja bioloških in spolnih vlog med spoloma ob nosečnosti in pri vzgoji. Eva Lucija Kozak v svojih delih gledalca in gledalko obsipava s podobami in informacijami na način, kot sta ga vajena iz vsakodnevnega življenja. Tu pa se podobnost ustavi, saj so elementi njenih podob kolažirani v kompleksno zgodbo s povsem drugo vsebino. Avtorica želi pokazati, kako so možnosti, ki so nedolgo tega veljale za neverjetne in uresničljive le v okviru znanstveno fantastične fikcije, v sodobnosti postale resničnost. Poudarja, da bo za nekatere stvari, ki jih danes omogočajo znanost, tehnologija in umetnost, šele v prihodnosti jasno, ali so vplivale na dobrobit družbe ali ne.
Ko avtorica svoja dela vplete v instalacijo, ki prežema ves razstavni prostor, predstavitvi doda še eno dimenzijo. Poleg tega da branja niso univerzalna, ker so dela interpretativno odprta in vsebinsko zapletena, gledalcu in gledalki določi še odmik od umetniških del. Pri postavitvi ne gre toliko za učinek nedostopnosti, ki naj bi večala zanimanje, kot za to, da gledalce in gledalke postavlja na mesto, s katerega lahko z distanco zrejo in fragmentiranost v delih po premisleku zlijejo v eno podobo. Eva Lucija Kozak s tem nudi možnost, da barvno in objektno fragmentiranost njenih del, ki ponazarjajo sodobno razdrobljenost subjekta, zaznamo kot od nas ločeno celoto in se od nje vsaj za trenutek odtujimo in o njej v miru razmislimo.
Eva Lucija Kozak (1989, Ljubljana) je leta 2013 diplomirala iz slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani pri profesorjih Žigi Karižu in Borutu Vogelniku, šolala pa se je tudi na Winchester School of Art v Angliji. Leta 2013 je bila nominirana za ESSL ART AWARD in zmagala na StartPoint Slo. Sodelovala je na številnih razstavah doma in v tujini, med drugim tudi na: Odtisi in vtisi v MGLC, Izbire pogleda v galeriji Kresija, Vstop v Galeriji Alkatraz, Zrcala s spominom v Galeriji SC (Zagreb, Hrvaška), Atlas v Kinu Šiška, galeriji Dimenzija napredka in festivalu Mesec oblikovanja Misliti prihodnost, Vabljeni mladi v galeriji DLUM, Artefatto (Trst, Italija), Power of Art (Metz, Francija), ESSL v Muzeju sodobne umetnosti Metelkova, StartPoint Slo v Galeriji Miklova hiša, festivalu Transform (Solun, Grčija), Bienalu neodvisnih v Kinu Šiška, Feministčnem in queerovskem festivalu Rdeče zore ... Njene samostojne razstave so Domnevno koristno v galeriji Simulaker (Novo mesto), Beyond Aura v reški galeriji Palach, na Hrvaškem, Ready to Hang (Solkan) in druge. Živi in dela v Ljubljani.
Gala hala ob 20:00: HRUPNI VEČERI: MOZES AND THE FIRSTBORN (Nizozemska) BRING ON THE VANGUARDS (Slovenija) Vstopnina: 5 €
Jalla Jalla ob 20:00: Otvoritev razstave "Risbe niso smeti", avtor: Nejc Franetič - Deso. Na razstavi bo mogoče videti risbice, ki so nastale v nekaj letih na razne kose papirja ali odrezke. Nikoli ne vržem risbice v smeti, vedno si jo spravim v predal ali mapco. Zdaj so se končno nabrale, da lahko naredim razstavico iz njih. Pridite si pogledat! :) Za glasbo bo skrbel DJ GALAXY 3000 z ROCK "N" ROLLom!
Klub Gromka ob 20:00: Torkovo zatiranje: Komedija Zatiranih
>> Predstava Komedija zatiranih združuje formo in tehnike tradicionalne Commedie dell' Arte z metodo forumskega gledališča zatiranih. Po predstavi bo za plesno atmosfero poskrbel selektor Borivoje (elektro, afrobeat, dub, rok, psihadelija).
Muzika izven:
Cankarjev dom ob 19:30: Godalni kvartet Belcea
Corina Belcea-Fisher, violina
Axel Schacher, violina
Krzysztof Chorzelski, viola
Antoine Lederlin, violončelo
Rossana Rossignoli, klarinet
Program:
Anton Webern, Počasni stavek, za godalni kvartet, M 79
Franz Schubert, Godalni kvartet št. 13 v a-molu, D 804, "Rozamunda"
Johannes Brahms, Kvintet za klarinet in godala v h-molu, op. 115
Godalni kvartet Belcea sodi med vodilne tovrstne zasedbe nove generacije. Ustanovili so ga diplomanti Kraljeve akademije za glasbo v Londonu leta 1994. Pod mentorskim vodstvom priznanega britanskega Kvarteta Chilingirian je mladi ansambel opozoril na svoj dar z zmagami na tekmovanjih godalnih kvartetov v francoskem Bordeauxu in na Japonskem ter postal prvi izbrani kvartet v ciklu Mlade generacije BBC. Godalni kvartet Belcea gostuje v najprestižnejših koncertnih dvoranah sveta (Wigmore v Londonu, Carnegie v New Yorku, Concertgebouw v Amsterdamu, Koncertna hiša na Dunaju) in hkrati navdušuje z izjemnimi posnetki (nagrada Gramophone za najboljši debi 2001, priznanje echo klassik za najboljšo komorno skupino leta 2008, nagrada midem v Cannesu za posnetke Brittna, številne nominacije Gramphone za posnetke Fauréja, Schuberta). Britanski godalni kvartet redno sodeluje z izvrstnimi glasbeniki, posebno pozornost pa namenja vsebinski zasnovi koncertnih programov, med katerimi izstopa literatura Beethovna in Schuberta.
Godalni kvartet Belcea je od 2006 rezidenčni ansambel prestižne londonske Šole za glasbo in gledališče Guildhall, v sezoni 2010/11 je postal rezidenčni ansambel Koncertne hiše na Dunaju.
"Briljantna predstavnica nove generacije italijanskih glasbenikov", takšno poimenovanje so mladi klarinetistki Rossani Rossignoli, prejemnici številnih priznanj in nagrad, nadeli v rodni Italiji. Rossana Rossignoli je od leta 2008 soloklarinetistka Simfoničnega orkestra v Baslu, redno koncertira z veronskimi filharmoniki in se vedno bolj uveljavlja kot odlična komorna glasbenica.
Od spomina na Brahmsa do Brahmsa, v njenem srcu pa priljubljen Schubertov kvartet, poimenovan po prevzetem intermezzu iz baleta Rozamunda; tako bi lahko poimenovali program, s katerim bomo odkrivali zlato dobo komorne igre.
17, 23 EUR
KD Španski borci ob 19:30: Feel Harmonika
Letni koncert pihalnega orkestra z gosti
KUD Pihalni orkester Litostroj vabi na koncert z naslovom FeelHARMONIKA.
Gosti:
Marko Hatlak, Harmonika
Ansambel Minutka
MPZ Zora Janče
GŠ FrancA šTURMA
Kazemate, Ljubljanski grad ob 20:00: Vasko Atanasovski Trio – Izštekano
3. koncert iz cikla "Vasko Atanasovski z gosti na Ljubljanskem gradu"
Glasbeni cikel Gost z gosti na Ljubljanskem gradu, ki temelji na tradiciji ljudske dediščine in uglaševanju le-te s sodobnim avtorskim izrazom, stopa v svojo četrto sezono. Po vokalistki Bogdani Herman in dveh virtuozih na harmoniki – Juretu Toriju in Janezu Dovču je selektor v letu 2014 virtuozni pihalec, pevec in skladatelj Vasko Atanasovski.
Atanasovski velja za enega najbolj kreativnih in mnogostranskih slovenskih skladateljev in glasbenikov; znan je predvsem po transžanrskih sodelovanjih s svetovno znanimi jazzovskimi, rockovskimi, klasičnimi in tradicionalnimi glasbeniki. Skupaj z gosti, ki jih je povabil k sodelovanju, nam pripravlja pet zanimivih, živahnih, očarljivih virtuoznih popotovanj po glasbenem svetu.
Zasedba:
Vasko Atanasovski, vokal, saksofon, flavta
Dejan Lapanja, akustična kitara
Marjan Stanić, bobni in tolkala
High Energy Vitamin Music
Zasedba treh izjemnih mednarodno uveljavljenih slovenskih glasbenikov z Vaskom Atanasovskim na čelu je spomladi 2012 izdala znameniti album "Come To Me", še precej pa je svež tudi njihov album "Feel". Obe izdaji sta prejeli izjemne kritike in močno zaznamovali slovenski in tudi tuji glasbeni prostor. Poleg številnih gostovanj na Hrvaškem je zasedba izpeljala kar dve koncertni turneji v oddaljeni Kitajski.
Glasbo stilsko težko klasificiramo, so pa ekstatičnost, živahnost, eklektično mešanje glasbenih stilov in brezkompromisnost znane značilnosti njenih nastopov, ki nikogar ne pustijo hladnega ali brezbrižnega. Živahni ritmi nas hitro pokličejo k plesu. Besedila v angleščini in srbohrvaščini so v glavnem ljubezenska, navdihnjena s humorjem in z izvirnimi, duhovitimi metaforami.
Trio, ki ga sestavljata še virtuoz na bobnih in tolkalih Marjan Stanič ter izjemen, eklektičen kitarist Dejan Lapanja, se je odločil, da na Ljubljanskem gradu prvič izvede repertoar na akustičnih glasbilih. To bo skladbam dalo povsem drugo zvočno podobo.
Cena vstopnice: 10,00 €, 7,00 €*
MoTA Point ob 20:30: SONICA SERIES XI: Giuseppe Ielasi, koncert elektroakustične glasbe
Eden izmed vodilnih producentov in izvajalcev elektronske in elektroakustične glasbe.
Cena: 7 EUR
GIUSEPPE IELASI (IT)
Giuseppe Ielasi je vsestranski glasbeni ustvarjalec, improvizator, producent, založnik in skladatelj, ki snuje v širokem zvočnem in glasbenem miljeju. Ielasi je ustanovitelj ali soustanovitelj večih založb in distribucijskih kanalov, katerih delovanje tudi sousmerja in znotraj njih je ali je bil neposredno aktiven. V preteklosti sta to bili Fringes Recordings ter Schoolmap Records, prisoten je bil tudi pri vzplavljanju pomembne založbe italijanske eksperimentalne glasbe Bowindo Recordings. Trenutno vodi eno prodornejših založb za sodobno musko Senufo Editions. Ielasijevo ustvarjanje zaznamuje več dejavnikov. Eden je gotovo njegovo posebno posvečanje pozornosti izvorom zvoka, zvočenju procesov, površin in materialov. Ielasi se v večji meri posveča skrbno kreiranim, kompleksnejšim zvočnim strukturam, v katerih ne manjka drznih, bolj eksperimentalnih rezov, ki koketirajo z dediščinami elektronske godbe, zapohanih jamajških eksperimentov, techno repeticij, tradicijami minimalizma, celo s sodobnimi strunskimi folk odmevi in improvizatorskih prekopicevanj strukturnih vzorcev. Sodeloval je s številnimi glasbeniki in izdal plošče na številnih mednarodnih založbah. Trenutno ustvarja glasbo na podlagi mukotrpnega seciranja zvoka akustične narave, ki jih ustvarja preko magentofonskih naprav, gramofonov, vsakdanjih objektov in analognih sintetizatorjev zvoka, ki jih nato izjemno umešča v kompozicije. Te temeljijo na zvočnih zankah, ki jih nato umešča v goste zvočne plasti ali v ritmične strukture. Gre za enega najbolj znanih producentov in ustvarjalcev sodobne elektroakustične glasbe ta hip.
Prulček Bar ob 21.00: Koncert All strings detached
Jana Beltran- vokal, elektro-akustična kitara
Vesna Godler- vokal, električni bas
Zmes melanholije, minimalizma, eteričnosti dvojnega vokala in dvojnega seta strun.
Narodna galerija ob 21:30: Sozvočje svetov: Mozart Requiem
Zadnji koncert iz ciklusa
Program:
Slavko Osterc: Religioso
W.A. Mozart: Requiem (prir. P. Lichtenthal)
dr. Andrej Smrekar: Mrtvaški ples
V 18. in 19. stoletju je bilo prirejanje velikih glasbenih del za manjše komorne sestave splošno razširjena metoda popularizacije klasične glasbe med meščanstvom. Zdravnik, skladatelj in muzikolog Peter Lichtenthal je obsežno Mozartovo partituro mojstrsko priredil za štiriglasni godalni ansambel, s čimer je ustvaril novo, drugačno perspektivo te veličastne in večne umetnine (TV snemanje).
Teater, razstave, predavanja:
SNG Drama:
Veliki oder ob 19:30: Kralj na Betajnovi
V središču drame Kralj na Betajnovi (1901) je fabrikant, mogotec in kandidat za poslanca Jožef Kantor: povzpetnik, egocentrik, manipulant, nasilnež, oblastnik, materialist … Podkupovanje, umazan lobizem in spletke so temeljni načini za dosego cilja, ko pa ti ne zadostujejo, je tudi umor sredstvo, po katerem rad poseže Kantor. Čeprav vsi vedo za Kantorjeve zločine, si nihče ne upa pokazati s prstom nanje. Nasprotno, Kantor je vodja, je kralj na Betajnovi in vzbuja strahospoštovanje. Betajnova si zaradi svojega hlapčevskega duha ne zasluži nič boljšega. Jožef Kantor je tisti, ki bo Betajnovo vodil ali pokončal, in to visoko poslanstvo mu izroča v roke sama Betajnova.
mala drama ob 20:00: Angel pozabe
Govorci lepenskega dialekta na zvočnih posnetkih: Bredica Županc, Mici Kucher, Klara
Haderlap, Vili Ošina.
Roman Angel pozabe (2011) pesnice in dramaturginje Maje Haderlap z intimno poetičnostjo spregovori o pomenu partizanskega gibanja na avstrijskem Koroškem. Prek delovanja avtoričinega spomina se pred nami izrisujejo pokrajine, skozi katere se preliva čas, ki s pomočjo izkušnje spreminja tako navade v Železni Kapli kot tudi zavest domačinov o lastnem življenju. Izjemen pomen in vrednost Angela pozabe potrjujejo številne nagrade in priznanja, pa tudi ponatisi romana.
"Veš, če te je v gozdu strah, je treba peti partizanske pesmi."
Maja Haderlap
10KA, klub smeha, Miklošičeva 28 ob 20:00: 10kin Večer novega
V ceni vstopnine (3 €) je vključena tudi ena pijača ter ogromna doza smeha.
8 komikov bo preizkušalo nove šale, vse pa bo povezal Andrej Težak Tešky :)
Ta torek nastopajo:
Dušan Tomić - Dule
Simon Zajc
Zvonko Kožić (HR)
Tihomir Paravina (HR)
Kornelija Vukasović (HR)
Igor Šanti Vukošić (HR)
Alen Muzelj
Perica Jerković
Slovensko mladinsko gledališče ob 21:00: Zakulisje prvakov
Gledališki avtoportret Daria Varge
Režija: Natalija Manojlović
Igra: Dario Varga
Igralec Dario Varga bo v sodelovanju z režiserko in koreografinjo Natalijo Manojlović ustvaril avtobiografski gledališki portret in nas povabil v zakulisje svojega ustvarjanja v gledališču, zakulisje, ki nam je doslej ostajalo zastrto.
Od leta 1989, ko je prišel v Slovensko mladinsko gledališče, je Dario Varga ustvaril okoli petdeset pomembnih gledaliških vlog.
"Zakulisje prvakov je moja zgodba. To je zgodba o igralcu, ki se je četrt stoletja ukvarjal z uprizoritvami v režiserskem gledališču ali v avtorskih projektih najrazličnejših režiserjev, zdaj pa si želi ustvariti predstavo, ki bi se ukvarjala z igralcem. Igralec, ki ga najbolje poznam, sem jaz sam. Odločil sem se, da bom ustvaril predstavo o svojem življenju v gledališču. O zakulisju svojega življenja v gledališču.
Sprašujem se, kaj je tisto, o čemer v petdesetih predstavah, v katerih sem igral, še nisem spregovoril, in ali v meni sploh še obstajajo svetovi, v katere občinstva nisem spustil. Očitno obstaja neka norost, ki me žene v vedno nove, izmišljene pokrajine, za katere se mi zdi, da jih še nisem povsem odkril. In v tej norosti živim v svetu, ki ni resničen. V laži, ki mora biti v umetnosti vselej verjetna in iskrena, bi se zlahka tudi izgubil. In številni so se.
Kot pravi Hendrik Höfgen v Mefistu: "Samo igralec sem. In to je to." Torej, avtobiografija na odru. Igralec umre, ko ne igra, in ne, ko umre. Morda mi bo ta predstava pomagala ubežati smrti."
Galerija Jakopič danes: Josef Koudelka: Vestiges / Sledi 1991–2012
Koudelka je eden izmed najbolj uveljavljenih mojstrov fotografije, član agencije Magnum in prejemnik prestižnih fotografskih nagrad, ki je doslej razstavljal v najpomembnejših svetovnih centrih za fotografijo in sodobno umetnost.
V Galeriji Jakopič, ki je sama po sebi prostor spomina na preteklost, saj stoji na mestu nekdanje bazilike, najpomembnejše stavbe v rimskem mestu Emona, ustanovljene pred 2000 leti, predstavljamo prostorsko prilagojeno predstavitev Koudelkove serije Vestiges / Sledi 1991–2012. Gre za serijo impozantnih črno-belih panoramskih fotografij, ki jih je Koudelka med omenjenima letoma posnel v devetnajstih državah ob Sredozemskem morju, pri čemer se je ustavil ob več kot dvesto grških in rimskih arheoloških spomenikih. Razstava, ki je bila doslej na ogled le v Marseillu leta 2013, je vpogled v neprimerljivo osebno raziskovalno pot, ki še ni zaključena - Koudelka se še vedno podaja na arheološke lokacije v Grčijo, Turčijo, Tunizijo, Alžirijo, Sirijo, Jordanijo, Egipt, Libanon in druge sredozemske države, kjer z neizmerno vztrajnostjo in z le malo pomoči dokumentira ruševine iz drugačnega, zgolj njemu lastnega zornega kota.
Cena vstopnice: 3 €/2 € (znižana za upokojence, študente, otroke)
Spomeniškovarstveni center, Trg francoske revolucije 3 ob 20:00: ArtHouse,
Razstava del študentov Šole za risanje in slikanje. Razstava je na ogled do 3. junija 2014.
Na pričujoči predstavitvi tekoče likovno-umetniške produkcije samostojnega visokošolskega zavoda Šole za risanje in slikanje so predstavljena dela, ki so porojena pri predmetih Kreativno risanje in slikanje, Seminar kreativnega risanja in slikanja, Umetniško-likovni projekt ali kot izvedbena dela predmeta Likovne analize.
Prostori IDS, MIklošičeva 38 ob 17:00: Pogovor o mariborski pobudi participatornega proračuna
Lokalni odbor IDS Ljubljana je pripravil srečanje, na kateremo se bomo pogovorili z Maticem Primcem iz mariborske Iniciative mestni zbor. Matic Primc je pripravljalec predloga participatornega proračuna za Maribor in dobro pozna pomembnost participatornega proračuna za občane in občanke. Na kratko je participatorni proračun sistem razporejanja dela proračunskega denarja tako, da o njegovi porabi soodločamo občanke in občani. Občanke in občani z odločanjem o investicijah izboljšujemo kakovost življenja v mestu. Sami vemo, kaj najbolj potrebujemo in kako poiskati najprimernejše rešitve. Pogovor in sestanek na temo participatornega proračuna je odlično izhodišče za razmislek in morda že prvi korak proti eni izmed najboljših možnosti neposredne demokracije tudi v Ljubljani.
Kreativni center Poligon, Tobačna ulica 5, ob 17:30: Okrogla miza: O avtorskem pravu v digitalni dobi
Ob izidu prevoda knjige »Zakaj reforma avtorskega prava« švedskega pirata in evropskega poslanca Christiana Engströma ter njegovega kolega Ricka Falkvingeje vas vljudno vabimo na okroglo mizo na kateri bodo sodelovali:
- Doc. dr. Klemen Podobnik, Pravna fakulteta v Ljubljani
- Matija Šuklje, vodja pisarne FSFE in aktivist pri Kiberpipi
- Nataša Dot Muševič, avtorica, založnica in predstavnica CC Slovenia
- dr. Maja Jančič Bogataj, Inštitut za intelektualno lastnino
- Rolando Benjamin Vaz Ferreira, prevajalec in kandidat za evropskega poslanca
Moderator: Igor Brlek
Muzej za arhitekturo in oblikovanje, grad Fužine ob 19:00: Arhitektura ≠ umetnost: Apolonija Šušteršič – Tomo Stanič
Kot izhodišče programa arhitektura ≠ umetnost (si) zastavljamo vprašanje o arhitekturi kot umetnosti oziroma neumetnosti. S postavitvijo tega vprašanja stopamo v samo jedro problema arhitekturnega ustvarjanja.
Arhitekturo težko opredelimo kot zgolj umetniško ali zgolj tehnično prakso. Kot izhodišče programa arhitektura ≠ umetnost (si) zastavljamo vprašanje o arhitekturi kot umetnosti oziroma neumetnosti. S postavitvijo tega vprašanja stopamo v samo jedro problema arhitekturnega ustvarjanja oziroma pod vprašaj postavljamo samo definicijo arhitekture. Kako torej misliti arhitekturo danes? Na kakšen način arhitektura (če sploh) vstopa v polje umetnosti oziroma kako (če sploh) umetnost vstopa v polje arhitekture?
V prvem predavanju iz serije bosta svoji mnenji soočila Apolonija Šušteršič in Tomo Stanič. Pogovor bosta moderirali Urška Jurman (Društvo Igor Zabel za kulturo in teorijo) in Maja Vardjan (MAO).
Apolonija Šušteršič: Pre-misliti arhitekturo
Mar ne bi morali ponovno premislili arhitekturo, njeno vlogo v sodobni družbi in njeno mesto v našem vsakdanjem življenju? Zakaj ne razmišljati o arhitekturi kot o procesu, ne samo kot o končnem izdelku – tj. objektu? Ali bi lahko potem ponovno oblikovati postopek, ki bi ustvaril prostor za konstruktivno spremembo? Predlagam, da se artikulirajo obstoječe teorije in metodologije za kritično interpretacijo in artikulacijo arhitekture v odnosu do aktualnih družbeno-političnih izzivov in vprašanj. V tem primeru moramo preučiti socialne vidike življenjskega okolja, ki se kažejo tako v umetnostnem kot tudi arhitekturnem kontekstu. Interdisciplinarni pristop k ustvarjanju prostora, ki oblikuje družbenoangažirano prakso naj združuje umetnost, arhitekturo in druge prostorske discipline.
Apolonija Šušteršič, umetnica in arhitektka, je diplomirala na Fakulteti za arhitekturo v Ljubljani (1992) in zaključila podiplomski študij umetnosti na amsterdamski Rijksakademie (1996). Med leti 2003–08 je bila profesorica umetnosti na Kolidžu za likovne umetnosti Kraljeve univerze v Stockholmu. V študijskem letu 2012/13 je bila nosilka oddelka za kiparstvo na Kraljevem kolidžu za umetnost v Londonu. Leta 2013 je zaključila doktorski študij na Univerzi v Lundu (Likovna akademija Malmö) na Švedskem. Razstavljala je na številnih samostojnih in skupinskih razstavah v Sloveniji in tujini, mdr. na Manifesti 2 (Luksemburg, 1998); 2. berlinskem bienalu (2001); Kiparskem bienalu v Muensterlandu; Arhitekturnem bienalu v Benetkah (nordijski pavilijon, 2010). Razvija umetniške, arhitekturne in participatorne projekte za javni prostor: Home Design Service (Casco Projects, Utrecht, 2001); Garden Service (z Meike Schalk, Edinburgh International Festival, 2007); SUNSETCINEMA (z Bik van der Pol, Luxembourg, 2007); Community Pavilion Hustadt (Bochum, 2011).
Tomo Stanič: Razglednice
Predavanje predstavlja kratek prelet/razgled čez nekatera presečišča tako vizualnih umetnosti kot arhitekture. Teme kakršne so: forma, podoba, genius-loci/site-specific, ekonomija, arhitekturni/performativni dispozitiv, ravno kot presečišča največ povedo o odnosu arhitektura – umetnost. Bistveno vprašanje, ki tvori rdečo nit primerjav/razlikovanj, tako ni: Ali je arhitektura umetnost? oziroma: Kakšna je relacija arhitekture do sveta umetnosti?, ampak tem vprašanjem predhodna postavka: Kakšni mehanizmi delujejo tako v eni kot v drugi, da sploh lahko vzpostavijo razmerje/razliko.
Tomo Stanič je leta 2010 zaključil študij na Fakulteti za arhitekturo, trenutno je študent kiparstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje ter doktorski študent filozofije na Filozofski fakulteti v Ljubljani. Leta 2011 je izšla njegova monografija Arhitekturni gledalec (Studia humanitatis), od leta 2010 sodeluje kot urednik pri reviji Praznine (Glasilo za arhitekturo in umetnost).
Program vodita: Vid Zabel in Urška Jurman (Društvo Igor Zabel za kulturo in teorijo).
Program arhitektura ≠ umetnost organizira Društvo Igor Zabel za kulturo in teorijo v sodelovanju z Muzejem za arhitekturo in oblikovanje ter Moderno galerijo + Muzejem za sodobno umetnost Metelkova. Program podpira ERSTE sklad.
Trubarjeva hiša literature ob 19:00: URNE ZGODBE: In že je tu – drugi polfinalni večer literarne super-uspešnice; Urnih zgodb! Z vami bodo tokrat: Anja Cimerman, Ada Černoša, Dano Ličen in Mija Lan, kot gost večera pa bo nastopil Janez Grm!
Komuna Kina Šiške ob 20:00: STRIPOLIS (družabni večer za vse striporisce in stripoljubce)
Mesec ljubezni bomo obeležili z razburljivim sprehodom skozi seksi vidike stripovske zgodovine. Strip je bil z erotiko povezan že od svojih začetkov začenši s porno parodijami Popaja in drugih priljubljenih junakov, žanr pa se razcvetel v ameriškem podzemlju z brezsramnimi fantazijami Crumba in kompanije, dokler naposled ni dosegel novih vrhuncev v šik evropskih klasikah izpod peres Manare in Serpierija, ki še danes odzvanjajo tudi med slovenskimi ustvarjalci. O seksi stripih vam bo maja predaval Izar Lunaček.
Klub Daktari ob 20:00: Predstavitev novega romana Aleša Štegra "Odpusti" in pogovor z avtorjem
Skozi metafizično kriminalko‘o hobotnici trinajstih posvečenih, ki v srcu teme štajerske prestolnice obvladuje mesto’, se bo avtor pogovarjal s publicistko in pisateljico VESNO MILEK, odlomke iz knjige pa bo brala dramska igralka SAŠA MIHELČIČ.
O ROMANU: ALEŠ ŠTEGER: ODPUSTI [1], Beletrina, 2014, Obseg: 332 strani
Piše se leto 2012. V srcu teme štajerske prestolnice Maribor hobotnica trinajstih posvečenih obvladuje mesto. Sredi bizarnih peripetij okrog Evropske prestolnice kulture in karnevalske evforije se Adam Bely in Rosa Portero podata po sledeh zloveščega združenja z enim samim namenom: odpustiti njegove podanike s tega sveta
Kino kino kino!!!
JSKD - dvorana Cepetka, Cankarjeva 5 ob 20:00: KINOKLUB NA KLJUČ
V tokratnem Kinoklubu na ključ bo kinooperaterja Roka Vevarja zamenjala Nicole Speletic (rezidenčna umetnica JSKD) in predstavila linijo ameriških koreografov od Doris Humphrey preko Jose Limona do Lar Lubovitcha in Doug Varona.
“The arc between two deaths … that is where dance happens, according to Doris Humphrey. The arc spans the two extremes from the Apollonian (reason, order, light) to the Dionysian (non-rational, chaos, dark). These two opposing dynamics were in Nietzsche's view at the core of the human psyche. In this sense Humphrey was dancing Nietzsche's philosophy . . . in her fall (into Dionysian) and recovery (towards Apollonian). Doris Humphrey's dance shaped Jose Limon, and the work of Humphrey and Limon then were then strongly influential for other choreographers who stretched these principles further: dropping, falling, releasing and letting go. Contemporary dance is still falling - hanging off balance, diving, dropping, rolling to the floor and playing with the extreme of the Dionysian end of the arc. It's also time of social and economic uncertainty, when the economy is falling, and job rates are falling, and traditions are falling, and global borders are falling. Nietzsche also says “You must have chaos within you to give birth to a dancing star.” . . . so maybe that is what Dancing with the Stars is all about …” Nicole Speletic
»Kinoklub na ključ« je raziskovalno-samoizobraževalni program, ki zainteresirani javnosti (odprt je za vse - od plesalcev začetnikov do koreografov s kilometrino, od producentov in dramaturgov do urednikov in teoretikov...) enkrat mesečno zagotavlja ogled (zgodovinsko) referenčnega avdio-vizualnega gradiva s področja sodobnega plesa oz. scenskih umetnosti nasploh.
Po ogledu gradiv(a) sledi odprta debata, v kateri se komentira, problematizira ter asociativno kontekstualizira ogledano gradivo.
"Kinoklub na ključ" je skupni projekt Maske in JSKD.
Kinoteka:
19:00 Klasiki: Igra solz (The Crying Game), Neil Jordan, VB/Japonska, 1992, 35mm, 2.35, barvni, 112', sp
Irska republikanska armada ugrabi britanskega vojaka Jodyja (Forrest Whitaker), ki se v ujetništvu spoprijatelji z ječarjem Fergusom (Stephen Rea). Pred smrtjo Jody prepriča Fergusa, naj v Londonu poišče njegovo punco in ji pove, da jo je imel rad. Ker Fergusa preganja občutek krivde, to tudi stori, vendar se v dekle kmalu zaljubi še sam. Kulten psihološki triler na temo identitete in pripadnosti.
V sodelovanju s Filozofsko fakulteto UL in sejmom akademske knjige Liber.ac 2014.
21:15 Retrospektiva: Roberto Rossellini
Strah (La paura), Roberto Rossellini, Italija/ZRN, 1954, 35mm, 1.37, čb, 81', svp
Zgodba o Irene (Ingrid Bergman), ženi bogatega nemškega profesorja, ki brez pravega navdušenja vzdržuje tako zakonsko kot tudi zunajzakonsko zvezo. Nekega dne jo na ulici ustavi ženska, ljubosumna nekdanja ljubica Ireninega ljubimca, in zagrozi, da bo o aferi obvestila Ireninega moža, če ji Irene ne plača podkupnine. Irene ji ustreže, vendar se ženska vrača in terja vedno več denarja. Irene popade strah, celo panika, ko se izkaže, da je spletka mnogo bolj zapletena in nemoralna, kot je kazalo na začetku. Po zgodbi Stefana Zweiga posneta in za Rossellinija netipična mešanica izrazito psihološke drame in estetike nemškega ekspresionizma.
Kinodvor:
19:00 Ugrabitev (Kapringen), Tobias Lindholm, Danska, 2012, DCP, 103'
Tako kot Vinterbergov Lov, pri katerem je Tobias Lindholm sodeloval kot soscenarist, je tudi Ugrabitev vrhunski psihološki triler, zgrajen na napeti in avtentični zgodbi ter prepričljivih igralskih nastopih.
21:00 Nebraska, Alexander Payne, ZDA, 2013, DCP, 115'
Alexander Payne (Potomci, Stranpoti, Gospod Schmidt) se vrača na cesto z nežno in pretanjeno komedijo, ki se izkaže kot izvrsten eliksir za te krizne čase. Film je veteranu Bruceu Dernu prinesel nagrado za najboljšega igralca v Cannesu in nominacijo za oskarja.
Mala dvorana ob 18:45 in 21:15:
Abeceda (Alphabet), Erwin Wagenhofer, Avstrija / Nemčija, 2013, DCP, 113'
Analiza in obsodba tekmovalno naravnanega sodobnega izobraževalnega sistema ter poziv k izobraževanju, ki bi temeljilo na človeški domišljiji in ustvarjalnosti.
Kino Komuna:
17:00 Sivolasi žigolo, komedija, John Turturro, ZDA, 2013, 90'
19:00 Obljuba, romantična drama, Patrice Leconte, Francija, Belgija, 2013, 94'
21:00 Sivolasi žigolo, komedija, John Turturro, ZDA, 2013, 90'
Dodaj komentar
Komentiraj