mal dnarja, mal muske
___________GLASBA
Doša @ Kino Šiška, 21H
Starosta slovenskega hiphopa Doša, ki brez dlake na jeziku celo predsedniku RS pove svoje, prihaja v Šiško. Odkar je prvič pozval k dvigu sredincev v zrak, je Doša vedno znal preliti svojo jezo nad družbenimi krivicami v pronicljiva besedila – nič čudnega, da je kmalu po pismu predsedniku poslal še “Razglednice” trenutni vladi. V času, ko se zdi, da so glasbeno štafeto upora prevzeli reperji, njegov pristop izpade še toliko bolj preroško, a kdor ga je spremljal skozi leta ve, da je Doša že od nekdaj težkokategornik slovenskega hiphopa.
ogled preko platforme Entrio stane 7e oz. 20e za family pack
___________PREDAVANJE
Martin Pogačar: Konzervirana preteklost. Kako govorijo ribje konzerve?, 16H
predavanje, ki ga bo imel znanstveni sodelavec na Inštitutu za kulturne in spominske študije ZRC SAZU dr. Martin Pogačar
Kaj je konzerva? Kdaj se pojavi in zakaj? Kaj lahko o preteklosti in sedanjosti izvemo, če jo odpremo? Predavanje se najprej posveti zgodovinskemu ozadju izuma konzerve, ter družbenim in zgodovinskim pogojem inovacije in smerem kasnejše industrializacije proizvodnje ter poblagovljenja enega prvih industrijskih prehranskih izdelkov. V nadaljevanju se osredotoči na zgodovino predelovanja rib na Jadranu, ter s tem povezanih družbenih sprememb, tako demografskih, arhitekturnih kot tudi sprememb v medosebnih odnosih. Skozi predstavitev problematike preoblikovanja in propadanja industrije predelave rib, predavanje zaokroži debato s premislekom o konzervi kot mnemotehničnem predmetu, skozi katerega prehajajo in se v njem srečujejo procesi in pomeni vprašanja odnosa med človekom, okoljem in tehnologijo, zlasti v kontekstu industrializacije in modernizacije. Pri tem se osredotoči tudi na metodološki pristop k raziskovanju predmetov in spomina.
brezplačno preko ZOOM-a
Salvatore Pappalardo: Koper, Karst, Kakanien: The Adriatic Exhibition in Vienna, 1913, 17H
Pappalardo v svojem govoru sledi odnosu med habsburškim cesarstvom in pristaniškim mestom Trst s posebnim poudarkom na jadranski razstavi, ki je bila na Dunaju leta 1913. Cilj jadranske razstave, zadnje večje razstave cesarstva, je bil za praznovanje avstrijskih kolonialnih posesti ob Jadranskem morju, Primorju in na Krasu, obenem pa je spodbujal novo poživljeno avstrijsko sredozemsko misijo.
Dr. Pappalardo je izredni profesor angleščine in primerjalne književnosti na univerzi Towson. Je tudi avtor monografije Modernism in Trieste: The Habsburg Mediterranean and the Literary Invention of Europe, 1870–1945 (Bloomsbury Academic 2021).
brezplačno preko ZOOM-a
Aleš Bunta: Nietzschejeva kritika objektivnosti, 19H
cikel dveh predavanj, ki ju bo v okviru predmeta Oblikovanje pojmov na doktorskem filozofskem modulu imel doc. dr. Aleš Bunta
V ciklusu dveh predavanj se bomo posvetili kompleksni in s filozofskega vidika zelo aktualni temi Nietzschejeve kritike objektivnosti. Nietzsche, ki je med drugim podal znamenito tezo »ravno dejstev sploh ni, samo interpretacije so«, velja za enega najostrejših kritikov koncepta objektivnega spoznanja. Takšna ocena je v številnih pogledih nedvomno upravičena: Nietzsche je ne le razvil kritiko vseh obstoječih utemeljitev objektivnega spoznanja, temveč tudi ostro nastopal proti sami težnji po objektivnosti v sodobni filozofiji. Kljub temu, pa izraz »kritika objektivnosti« vsebuje določeno kontroverznost: ne zato, ker Nietzsche ne bi kritiziral tako rekoč vseh oblik pojmovanja objektivnosti, pač pa zato, ker Nietzschejeva kritika objektivnosti v sebi vključuje tudi zahtevo po radikalni preobrazbi samega pojma kritike. V ciklusu predavanj bomo pojasnili nekatere ključne pojme Nietzschejeve epistemologije, pojasnili pa bomo tudi nekatere ključne pojme Nietzschejeve teorije vrednot.
brezplačno preko ZOOM-a
___________RAZSTAVA
Urška Preis, Luka Prijatelj, Jure Goršič: Madež, 11H
razstava magistrskih del z naslovom Madež Urške Preis, Luke Prijatelja in Jureta Goršiča, študentk_ov Akademije za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani
Vse_i tri_je se v magistrskih delih na različne načine ukvarjajo s fotografijo. Luka Prijatelj vidno svetlobo razdeli na barvne spektre, jo ponovno sestavi ter ujame na fotografski medij, Jure Goršič odkriva in vzpostavlja nianse v odnosu med ready madeom - najdeno fotografijo in gledalko_cem, Urška Preis pa bolečino telesnosti upodablja in raziskuje preko fotogramov, ki so sestavni del knjige umetnice. Vsak_a od umetnikov_ic se fotografskega medija dotika poglobljeno, s svojimi vsebinami presegajo zgolj medij, njihova dela pa se tako uvrščajo na polje angažiranega in političnega.
ogled v Galeriji Alkatraz
Mario Santamaria: Netrdne instrastrukture in zajčje luknje, 12H
Vse bolj se zavedamo, da je internet fizična infrastruktura, ki jo sestavljajo ogromni podatkovni centri, podmorski optični kabli, usmerjevalniki, naprave za dostop, kot so telefoni in računalniki, omrežni objekti. Temu navkljub pa zaradi moči »oblaka« kot metafore, težavnosti vizualizacije omrežne infrastrukture in hitrosti informacij, za katere se zdi, da potujejo onkraj prostora in časa, metafora vedno premaga realnost. Španski umetnik Mario Santamaria, čigar glavni fokus je materialnost informacijskega prostora, skozi delo Netrdne infrastrukture in zajčje luknje naslovi odnos med spletnim in nespletnim in uveljavi dojemanje omrežja kot materialnega, fizičnega prostora.
ogled v Projektnih prostorih Aksiome stane 1e
___________POGOVOR
Predstavitev Krizologije, zbirke esejev Béle Hamvasa v slovenskem prevodu, 18H
Založba KUD Apokalipsa je leta 2020 izdala zbirko esejev enega najvidnejših madžarskih filozofov 20. stoletja, Béle Hamvasa. Zbirka je izšla pod naslovom Krizologija. O razmišljanjih, ki jih je filozof oblikoval v svojih esejih pred letom 1936, o krizi in o Béli Hamvasu samem se bodo na spletnem literarnem večeru v organizaciji MKI pogovarjali filozof Primož Repar, književna prevajalka Gabriella Gaál in arhitekt Janko Rožič.
ogled preko https://fb.me/e/1fVfRiosn
___________GLEDALIŠČE
Jan Rozman in Julia Keren Turbahn: REČI REČI, 18H
Reči so rumene, zelene, rdeče. Lahko so pri miru ali vrteče. Nekatere so zvite v res čudne oblike. Lahko imajo črte, lahko imajo pike. Meni pa so fine, tiste mehke kot blazine. Res veliko je reči, jim ni konca videti! Reči »reči«, če jih vidiš tudi ti!
Kakšne reči nas obkrožajo? Ali reči res lahko kaj rečejo? Imajo vse reči obliko? Kaj je pravzaprav ta presneta reč!?
V predstavi REČI REČI sta se Jan Rozman in Julia Keren Turbahn namenila priti rečem do dna. Kaj porečeš na to, da se jima pridružimo v tem raziskovanju? Rečeno - storjeno! Jan in Julia v predstavi na igriv način puščata prostor za interpretacijo, raziskovanje in srečanje ter nas vabita, da rečimo skupaj.
nakupom vstopnice preko: https://tix.emanat.si/, cena 5e
Evripid: Trojanke, 20H
Trojanska vojna je končana, vsi trojanski junaki so padli; pred gorečimi razvalinami nekdaj slavnega mesta Trojanke in njihovi otroci čakajo na odhod v grško suženjstvo. Ženske, na čelu z ostarelo kraljico Hekabo, objokujejo žalostno usodo svojega mesta in sebe. Kraljičina hči Kasandra bo pripadla mikenskemu kralju Agamemnonu za priležnico, snaha Andromaha Ahilovemu sinu za ženo, hčer Polikseno bodo žrtvovali na Ahilovem grobu, kraljica sama pa bo sužnja Odiseju. Tudi Andromahinemu otroku, ki je njihovo zadnje upanje za obnovo mesta, neizprosni zmagovalci določijo, da mora umreti. Za vse zlo Trojanke obsodijo lepo Heleno, ki jo je princ Paris brez težav speljal špartanskemu kralju Menelaju, začetniku te vojne. Obračun žensk je neizprosen, vendar ne more omiliti tragike povojnega trpljenja. Medtem ko se goreče mesto podira, Trojanke zapuščajo rodno zemljo in odhajajo v suženjstvo.
prireditelj SNG Nova Gorica, ogled stane 8e (https://sng-ng.kupikarto.si/index.php)
Prikaži Komentarje
Komentiraj