Malo v etru, malo po vetru

Oddaja
15. 11. 2021 - 16.30

Ne/glasba:

 

Fejs vala 202 ob 20:00: Skova in Skovani v Izštekanih

Novembrsko meglo bo z ulic prestolnice in iz naših neprezračenih glav v Izštekanih razpihal odlični mladi trnovski raper SKOVA z zasedbo SKOVANI. Po izidu odmevnega albuma “Theatrum” mu letos dogaja kot še nikoli. Zbral je odlično ekipo glasbenikov, ki je njegovim rimam in beatom dala čudovit pospešek. Za Izštekane pripravljajo akustične izlete in druge spremenbe aranžmajev, koketiranje z zgodovino ter nove bendovske praizvedbe Skovovih songov.

 

Razstave, predstave, predavanja...

 

Šentjakobsko gledališče ob 19:30: Pelikan, jubilejna predstava ob stoletnici

12. decembra 1920 je Gospodarsko napredno društvo za Šentjakobski okraj ustanovilo dramatski odsek, 9. junija 1921 je bila drama Pelikan Augusta Strindberga otvoritvena uprizoritev na Šentjakobskem gledališkem odru v Stari Ljubljani. Še vedno aktualno besedilo Pelikan Augusta Strindberga z novim branjem ustvarjalcev uprizoritve je sodobno naravnana igra o ljudeh in njihovem bivanju, ki je v izvirnem prevodu Juša Kozaka pred stotimi leti kot prva uprizoritev na odru Šentjakobskega gledališča, vdihnila temu ljubemu gledališču, njegovo dolgo gledališko življenje.

Vstopnina: Najdražja vstopnica 12 EUR. Sprejemamo BON21.

 

SNG Drama:

Veliki oder ob 20:00: Heiner Muller: Cement

Prevajalka MOJCA KRANJC
Avtor priredbe in dramaturg MILAN RAMŠAK MARKOVIĆ
Režiser SEBASTIJAN HORVAT
Scenograf in avtor videa IGOR VASILJEV
Kostumografinja BELINDA RADULOVIĆ
Avtor glasbe DRAGO IVANUŠA
Oblikovalec svetlobe ALEKSANDAR ČAVLEK
Lektorica TATJANA STANIČ
Asistentka režiserja NINA RAMŠAK MARKOVIĆ

Cement je ena največjih ljubezenskih zgodb svetovne dramatike. Gleb Čumalov se po nekaj letih državljanske vojne po oktobrski revoluciji vrne domov, kjer se znajde v tovarni cementa, ki kljub visokoletečim revolucionarnim maksimam sameva sama, prazna in nedelujoča. Njegova vrnitev domov je tudi vrnitev k ženi in njunemu otroku. Toda žena mu ne vrača poljubov in objemov. Zaljubljena je drugam: njena ljubezen je zdaj Revolucija, njeno telo in srce sta zapečatena, njun otrok pa zaradi lakote kmalu mrtev. Glebov cilj je od tega trenutka dvojen: prepričati novo oblast, da lahko ljudje/delavci sami ponovno usposobijo tovarno, ki lahko dela in proizvaja še več in bolje kot prej, ter ponovno pridobiti srce svoje žene.
Vstopnina: 10, 16, 18, 20 EUR

 

Stara mestna elektrarna ob 20:00: Matija Ferlin: Sad Sam Almost 6

Sad Sam je konceptualna serija, ki jo koreograf Matija Ferlin začel razvijati že leta 2004 v Amsterdamu s premiero Sad Sam Now I am. Drugi solo, Sad Sam Almost 6 je bil premierno prikazan janurja 2009, Sad Sam Almost Lucky pa je sledil leta 2012. Po številnih uspešnih predstavah, ki jih je razvijal med leti 2012 in 2020 se je v letošnjem letu vrnil k seriji Sad Sam in jo okronal z uprizoritvijo Sad Sam Matthäus v koprodukciji z Dunajskimi slavnostnimi dnevi in Centre national de la danse.

V solo predstavi Sad Sam Almost 6 želi Matija Ferlin raziskati otroški um, ki ga ne pogojuje nič, niti lastni obstoj. V procesu odraščanja zavest trči ob družbene norme in omejitve, ki jih občuti kot zatiranje in teror. Vsi fiktivni liki iz otroštva postanejo sovražniki. Dejstvo, da moramo odrasti pa vodi v nepopolnost, ki dela naša življenja in načine preživetja svojske in posebne.

10€

 

- - -

 

Mestni muzej ob 18:00: [M_oder] Živa Hanc: Tadao Andō – O svetlobi in senci v japonski arhitekturi

Ando v svojem slogu projicira lastno kulturno ozadje: kot japonskega arhitekta ga zanima povezava z naravo, minimalistične volumne povezuje z okoljem in se igra s prepletanjem svetlobe in sence. Ando kot izhodišče za razmišljanje o vlogi svetlobe v prostoru navaja delo Hvalnica senci (1933) pisatelja Jun'ichirōja Tanizakija, ki je mnogokrat opredeljeno kot esej o japonski estetiki.
Obvezne prijave za udeležbo na predavanju zbiramo na prijava@mgml.si ali 01 24 12 506.

 

MKLJ ob 18:00: Jan Vermeer van Delft (Johannes Vermeer)

Predavanje dr. Sarivala Sosiča

na fejsu od mestne knjižnice Lj

Danes je Vermeer (1632-1675) eden najbolj slavnih nizozemskih mojstrov iz 17. stoletja. Nekatere njegove slike (npr. Dekle z bisernim uhanom, Mlekarka, Umetnost slikarstva) so danes pridobile ikonični značaj. Velik del življenja je ostal neznan, tudi skrivnosten in po smrti celo za nekaj stoletij pozabljen. Šele v 19. stoletju so ga ponovno odkrili in le 36 slik opredelili kot njegova dela. Njegova zgodnja dela zaradi poudarjene svetlobne igre, z močnimi kontrasti, nihanji med ostrimi in mehkimi prehodi svetlobe in senc kažejo vpliv t. i. caravaggistov iz Utrechta. Njegove kasnejše slike pa odražajo natančnost v prikazovanju notranjosti, pa tudi ženskih figur. Upodobljene so ženske v določenih mirnih in intimnih, a tudi čustveno močnejših prizorih, kjer se subjekti ukvarjajo z vsakodnevno dejavnostjo (igranje na glasbila, pisanje pisem, opravljanje gospodinjskih del, točenje mleka, branje, izdelava čipk …), običajno s poudarjeno svetlobo, ki prihaja od strani skozi bližnje okno. Vermeer je bil mojster natančnosti in vsake najmanjše podrobnost tako v interierjih kot v eksterierjih. Pogostokrat je uporabljal posebno modro barvo, t. i. pigment -  ultramarin, narejen iz modrega minerala, imenovanega lazurit oziroma pigment, izdelan iz poldragega kamna lapis lazuli, ki je prišel iz Afganistana. Mojster je bil tudi neverjetno dober pri slikanju biserov, vidnih na uhanih ali pa slikanju kozarcev, ki v svoji tanki strukturi prosevajo svetlobo. Vermeer je celotno življenje preživel v Delftu.

Brez splačno

 

MGLC Švicarija ob 18:00: Gago Giorgi Gagoshidze: Poskus

34. Grafični bienale Ljubljana

Gago Giorgi Gagoshidze bo predstavil tri svoje dosedanje projekte – It's just a single swing of a shovel (2015), The invisible hand of my father (2019) in Mission accomplished: Balenciege (v soavtorstvu z Milošem Trakilovićem in Hito Steyerl, 2020) v katerih se ukvarja s pogoji produkcije v kapitalizmu, mehanizmi komodifikacije ter vlogo digitalnih tehnologij v tem kontekstu.

Predstavitev bo sklenil pogovor o aktualnem raziskovalnem projektu z delovnim naslovom Eksperiment, ki izhaja iz dveh dogodkov, ki sta se odvijala vzporedno: prvi poskusi uporabe računalnikov v Sovjetski zvezi in začetek uvajanja omejenih oblik lastništva za spodbujanje gospodarstva. Eksperiment odpira debato o sedanjih oblikah tehnologije, ki – še zlasti od leta 1989 – omogočajo metodologije množične privatizacije.

Pogovor, ki bo sledil predstavitvi, moderira Tjaša Pogačar.

Vstopnina: Vstopnica bienala

 

Aksioma - Spletni kanal ob 19:00: (re)programiranje: Odgovornost

Kako povedati

Gostja: Eyal Weizman
Vodi in kurira: Marta Peirano

STREAM #8

Prenos in klepet v živo

V informacijskem ekosistemu, ki ga definirajo hitrost, izkoriščanje, nepreglednost in neenakost, resnica skoraj ne uspeva. Toda novinarstvo ni ogroženo, le dogaja se nekje drugje. Eyal Weizman je ustanovil raziskovalno agencijo Forensic Architecture, da bi preizkusil metodologijo za analizo okupacije Gaze kot kraja zločina z uporabo stavb kot prič, satelitskih podatkov kot dokazov ter modelov in umetne inteligence kot orodij za testiranje in preverjanje novih hipotez. Ta vaja protiforenzike je bila z leti ponovljena in izboljšana, da bi zagotovila nove dokaze proti uradnim pripovedim na mednarodnih sodiščih za človekove pravice. Spodbudila je tudi nov žanr novinarskih postopkov in skupnost praks, ki se pod vzdevkom Investigative Commons poskušajo zoperstaviti dezinformacijskemu stroju "protidejstvenih" neofašističnih skupin s socializacijo razvoja in uporabe "protiforenzičnih" dokazov. V združenje Investigative Commons, ki so ga ustanovili Forensic Architecture, FORENSIS in Evropski center za ustavne in človekove pravice (ECCHR), so med drugim vključeni dokumentarna superzvezda Laura Poitras/Praxis Films, Bellingcat, Mnemonic in HKW.

Eyal Weizman je ustanovni direktor raziskovalne agencije Forensic Architecture in profesor prostorskih in vizualnih kultur na univerzi Goldsmiths v Londonu. Je avtor več kot petnajstih knjig, opravljal pa je tudi funkcije na številnih univerzah po svetu; med drugim na Princetonu, ETH v Zürichu in Akademiji za likovno umetnost na Dunaju. Je član tehnološkega svetovalnega odbora Mednarodnega kazenskega sodišča in Centra za preiskovalno novinarstvo. Leta 2019 je bil izvoljen za dosmrtnega člana Britanske akademije in imenovan za člana reda Britanskega imperija (MBE) v novoletnih odlikovanjih za leto 2020 za zasluge na področju arhitekture. Leta 2020 je bil izvoljen za štipendista Richarda von Weizsäckerja na Boschevi akademiji. Študiral je arhitekturo na Arhitekturnem združenju in diplomiral leta 1998. Doktoriral je leta 2006 na londonskem konzorciju na univerzi Birkbeck v Londonu.

Brezplačno

 

Galerija CD ob 20:00: 14. Slovenski bienale ilustracije in razglasitev nagrajencev

samo na fejsu od cankarjevega doma

Odprtja 14. Slovenskega bienala ilustracij zaradi slabe epidemiološke slike in ukrepov za preprečevanje širjenja koronavirusa v živo ne bo.

Nagrade, plakete in priznanja Hinka Smrekarja bodo kljub temu podeljeni. Vabimo vas, da spremljate razglasitev v živo na Facebook strani Cankarjevega doma.

 

Bežeče sličice!!!

 

Kinodvor:

Mala dvorana:

18:00 Delo na zahtevo (The Gig Is Up) Shannon Walsh / Kanada, Francija / 2021 / 88’

Dokumentarec razkriva človeški davek, ki ga terja uporabniku tako zelo udobna, trilijone dolarjev vredna ekonomija na zahtevo. Čudovita nova tehnologija, ki pričara vse, kar si želimo, kadarkoli si želimo, morda ni tako zelo čudovita za milijone prekarnih delavcev, ki skrbijo, da se kolesje obrača.

20:30Krt (El Agente Topo), Maite Alberdi / Čile / 2020 / 84’

Nenavadna mešanica dokumentarca in detektivke, polna humorja, topline in slikovitih likov, nam pokaže, da nikoli ni prepozno za nove izzive in nova prijateljstva. Film je navdušil festivalska občinstva ter prejel nominacijo za oskarja za najboljši dokumentarec.

 

LIFFe:

 

Kinodvor:

18:30 PANORAMA Hiša spominov (Casa de Antiguidades), 2020

21:00 Evropa na kratko - 2. sklop

 

Cankarjev dom:

Kosovelova dvorana: PERSPEKTIVE

16:00 Kala Azar (Kala Azar), 2020

18:30 Pohodi plin! (Jaddeh Khaki), 2021

21:00 Služabniki (Služobnici), 2020

 

Linhartova dvorana:

19:30 PREDPREMIERE Vojvoda (The Duke), 2020

22:00 PANORAMA Nitram (Nitram), 2021

 

Kino Bežigrad:

18:00 PREDPREMIERE Dogodek (L'evenement), 2021

20:40 KRALJI IN KRALJICE Pravi moški (Ich bin dein Mensch), 2021

 

Kino Komuna:

18:00 PERSPEKTIVE Telesce (Piccolo corpo), 2021

21:00 PANORAMA Belle: zmaj in pegasta princesa (Ryu to Sobakasu no Hime), 2021

 

Dvorana Slovenske kinoteke: RETRO: PREPOVEDANE ŽENSKE

18:15 Maškarada (Maškarada), 1971

20:30 Viridiana (Viridiana), 1961

 

 

 

d e l a v n i c a :

Filmskokritiška delavnica Ostrimo pogled na Animateki! 2021

Da bi lažje prebrodili dolgo zimsko obdobje v megleni Ljubljani, se bodo udeleženci filmskokritiške delavnice Društva za širjenje filmske kulture KINO! tudi letos zatekli v kinodvorane. Med 29. 11. in 5. 12. se bodo ob prijetnem druženju v Slovenski kinoteki in Kinodvoru na festivalu Animateka podali v živopisani svet animacije. Magičnost medija bodo ob sklopih najnovejših izstopajočih kratkih in celovečernih animiranih filmov spoznavali v poglobljenih razpravah po projekcijah in sproščenih pogovorih z (večinoma mladimi) gostujočimi avtorji. Ob pomoči mentorjev bodo svoje misli ubesedili v esejih.

Prijave pošljite v elektronski nabiralnik ostrenje.pogleda@e-kino.si do 22. 11.

Udeležba 7-dnevne delavnice: 20 EUR.

Prijavljeni prejmejo akreditacijo za ves festival.

Kontakt za več informacij: 040 302 808 (Zala).

Izvaja: Društvo za širjenje filmske kulture KINO!, mentorica: dr. Maja Krajnc, filmska teoretičarka in odg. ur. revije KINO!, asistiral ji bo filmski pisec Robert Kuret.

 

 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.