Mestni napovednik brez meja

Oddaja
14. 4. 2021 - 16.30

Festival Ljubljana ter Opera Balet SNG Maribor, ob 19.30
Otvoritev 35. Slovenskih glasbenih dnevov
Nina Šenk: MARPURGI, opera
Sodobna slovenska opera po motivih romana Zlate Vokač
Operni poklon Mariboru ob stoletnici Opere SNG Maribor
Igor Pison, libretist in režiser
Simon Krečič, dirigent
Operni solisti, zbor in orkester SNG Maribor
Brezplačni prenos na spletni strani https://ljubljanafestival.si

________________________

Mladinska postaja Moste, ob 16.30
Delavnice Preživetje

Bi se rad/-a naučil/-a osnovnih veščin za preživetje kot mladi/-a glasbenik/-ca, DJ/-ka ali delavec/-ka v kulturi? Potem si na pravem mestu. Studio MOST preko natečaja Preživetje pripravlja serijo brezplačnih delavnic za znanja, ki pridejo prav, ko DJ lajf udari na hard.
Način izvedbe delavnic je odvisen od razmer - obveščamo sproti. Dobrodošli mladi in mladi po duši.
Razpored delavnic:
-14.4. Oglaševanje na socialnih omrežjih kot so Facebook in Instagram ter analitika in promocija na spletnih straneh (npr. Youtube, Twitch, Reddit, Gigmit in LinkedIn)
-21.4. Livestream od A do Ž: spoznavanje opreme in osnova tehnične izpeljave prenosa v živo
-28.4. Delavnica osnov zbiranja sredstev (Fundraising): spoznanje z osnovami Fundraisinga
-5.5. Delavnica prostih rok: delavnica, kjer boš svoje novo pridobljene veščine lahko preizkusil/-a na svojem projektu
prijave na posamezne delavnice preko maila (info@postajamoste.si)
https://tinyurl.com/z5zet6m

__________GLEDALIŠČE

Slovensko mladinsko gledališče, ob 20.00
Paloma (Brina Klampfer, Kaja Blazinšek)

Uprizoritev se bo naslonila na zgodbo o tovarni Paloma – Sladkogorska, ki je proizvajala higienski papir za vso nekdanjo Jugoslavijo in ki je pravzaprav razlog, da se je okoli nje razvilo naselje. Krmarila bo med tremi obdobji v življenju kraja. Sedemdesetimi, ko so bili ljudje polni sanj in upanja ter usmerjeni v boljšo prihodnost. Devetdesetimi, ko se je sistem spremenil in so zaradi uvajanja novih tehnologij začeli izgubljati službe. In današnjim časom, ko diskurza o prihodnosti ni več, blokovska stanovanja samevajo, mladi večinoma odhajajo.Intimne zgodbe odpirajo ogromno tem, povezanih s širšimi družbeno-političnimi vprašanji: Kako so politični projekti izgradnje krajev vplivali na življenja ljudi? Kakšna je usoda malega človeka, ki se je znašel znotraj monokulturnega konteksta? Kako s tem shajati danes?
6€ https://tretjioder.si/trgovina/predstava-paloma-14-4/

MGL, ob 20.00
Ta obraz

Mia, petnajstletnica iz zgornjega srednjega razreda britanske družbe, večino časa preživi v dekliškem internatu. Neke noči s sošolko Izzy v internatski sobi opravita iniciacijski obred, ki se ga udeleži tudi njuna mlajša sošolka, trinajstletna Alice. Ta obred je v angleških internatih nekaj vsakdanjega, tradicija, ki je tako uveljavljena, da je kljub nasilnemu ravnanju, do katerega lahko pride med obredom, pravzaprav del šolskega kurikuluma. A med tem obredom gre marsikaj narobe. Mio izključijo iz šole, zato se mora vrniti domov, v premajhno stanovanje, v katerem živita njena mama Martha in starejši brat Henry. Martha ima težave z alkoholom in tabletami, Henry, ki si želi postati slikar, pa je pred nedavnim prekinil šolanje, da lahko vse dneve skrbi za mamo. Zdi se, da se krotki brat popolno razlikuje od svoje uporne sestre, ki se zdaj nenadoma pojavi na pragu stanovanja. 
Ta obraz je prvo dramsko besedilo britanske dramatičarke Polly Stenham (1986), ki je bila ob izidu besedila stara komaj devetnajst let. Besedilo je nastalo v programu za mlade pisce (Young Writers Programme), ki ga izvaja londonski Royal Court Theatre, v katerem so leta 2007 Ta obraz krstno uprizorili v režiji Jeremyja Herrina, Martho pa je igrala Lindsay Duncan. Besedilo je deloma avtobiografsko: problematičen odnos med materjo in hčerko odseva zapleteno avtoričino razmerje z lastno mamo, s katero je imela po ločitvi staršev le malo stikov, avtobiografski pa je tudi podatek o odtujenem očetu poslovnežu.
10€ https://tretjioder.si/trgovina/predstava-ta-obraz-14-4/

Anton Podbevšek Teater, ob 18.00
Dečki Pavlove ulice

Igra je nekaj, kjer so prav vsi udeleženci enaki. Boj, takšen ali drugačen, je enak. Dečki prihajajo iz različnih socialnih okolij, ki jih tudi močno določajo. A ko so v prostoru igre, vsa ta »prtljaga«, to breme določenosti odpade. V igri so lahko le oni sami. Le če so takšni, lahko vzdržijo vse preizkuse, se dokažejo, zmagajo. Igra je tako prostor enakosti, enakovrednosti, igra je najbolj čista oblika druženja. In zato je nujna. Poleg vsega opisanega družbeno aktualnost dokazuje tudi usoda številnih izginjajočih prostorov – skrivališče, igrišče, tabor, štab in ostalo nazadnje zavzame gradbena družba, ki se bo tam odločila zgraditi  vse kaj drugega kot prostor za igranje. 
Mladinski roman madžarskega pisatelja Ferenca Molnárja (1878-1952) Dečki Pavlove ulice je izšel davnega leta 1907. Takoj je postal ne samo domača, madžarska, uspešnica, ampak je bil nemudoma preveden v številne tuje jezike. Dokaz kvalitete in ustvarjalnega izziva, ki ga zgodba romana ponuja, so tudi številne odrske (tudi radijske) adaptacije ter filmske priredbe, ki se pojavljajo praktično vse od prve izdaje – vsakih nekaj let jih je mogoče zaslediti v katerem od evropskih gledališč. Za kako popularno delo tudi v naši (zaenkrat zgolj) bralni javnosti gre, pričajo vsaj štiri knjižne izdaje, med njimi tudi striparska, zadnja je izšla leta 2018 pri založbi Beletrina.
8€ https://tretjioder.si/trgovina/predstava-decki-pavlove-ulice-14-4/

Slovenski gledališki inštitut, ob 17.00
Pismenost za gledališče

Vabljeni strokovni delavci v vzgoji in izobraževanju ter kulturi, koordinatorji KUV, gledališki ustvarjalci, mentorji gledaliških skupin ter vsi, ki verjamete v gledališče in umetnost!
Na drugem strokovnem posvetu o kulturno-umetnosti vzgoji (KUV) na področju gledališča se bomo posvetili vprašanju razvoja občinstva ter gledališkemu opismenjevanju otrok, mladine in strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju ter kulturi. V plenarnem delu vam bomo predstavili spletno platformo Zlata paličica in razmišljali o spodbujanju gledališke pismenosti – kako brati in razumeti gledališko predstavo. Spoznali bomo različne primere kreativnega partnerstva profesionalnih gledaliških ustanov in ustvarjalcev z vzgojno-izobraževalnimi zavodi in strokovnimi delavci v vzgoji in izobraževanju. Z interdisciplinarno skupino strokovnjakov bomo govorili o dejavnostih za razvoj aktivnega in kritičnega občinstva in vključevanju mladih kot aktivnega, kritičnega občinstva v kulturne dejavnosti. Del izobraževanja bo namenjen gledališkim delavnicam za dvig gledališke pismenosti. Udeležba je brezplačna.
https://www.slogi.si/

 

______RAZSTAVE

DobraVaga, ob 15.00
ZINE VITRINE | Bor Kokelj: Nočne kronike

14. 4. - 5. 5. 2021
V zinu so kot v nekakšnem abstraktnem dnevniku prikazani in zbrani različni utrinki z avtorjevih internetnih ponočevanj. Posamezno delo je nastalo kot reakcija na vsakodnevno večurno konzumiranje vsebin, ki ga je avtor začel vse bolj izvajati z nastopom karantene. Avtor to kritično in tudi idilično prikazuje z raznimi simboli, kot so prizori iz filmov, besedila pesmi, zastarela internetna podoba in podobno.
Vstop prost.

Galerija Jakopič, ob 16.30
Redno vodstvo po razstavi "Na drugi strani. Slovenska fotoreportaža"

Po dveh letih raziskovalnega dela in stotisočih prelistanih časopisnih in revijalnih strani, vključevanju strokovnjakov s številnih področij, pregledih muzejskih in arhivskih zbirk, intervjujih s fotoreporterji in uredniki, smo zasnovali platformo, ki je drugačna od dosedanjih pregledov zgodovine fotografije ali posameznih fotografskih zvrsti – in ki predvsem odpira številne možnosti nadaljnjega raziskovanja, razmisleka, diskusije.
Svoje mesto si zagotovite s klicem na 014254096

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness