15. 10. 2013 – 16.30

Napolnjen torek

Metelkova mesto:

 

A-Infoshop ob 19:00: veganski kuharski večeri

Vabimo vas na vegansko večerjo, ki jo bodo za Vas pripravili člani Slovenskega veganskega društva. Za predjed bodo pripravili korenčkovo juho s pšeničnim zdrobom, za glavno jed noro okusen bulgur s porom in sojino smetanco ter solato, sladica pa je zaenkrat še presenečenje. Vabljeni!

 

Jalla Jalla ob 19:00: Otvoritev razstave "Utrinki", avtorji: Kralji ulice (Marjan, Arne, Danilo, Zvezdana, Melanija, Marija, Polde in Laura). Kralji ulice je društvo za pomoč in samopomoč brezdomcev. Likovne delavnice potekajo približno tri leta in sicer dvakrat tedensko..

 

Menza pri koritu ob 21:00: Natural Child (ZDA) + Can of Bees (Slovenija). Južnjaški rock’n'roll. Vstopnina: 10 €. Organizacija: FV Music.

 

Glasba Izven:

 

MSUM: EARZOM – festival zvočnih umetnosti

Zavod IRZU v koprodukciji s Cankarjevim domom in MSUM

Predavanja:

16:00 Ryan Jordan

16:20 Simon Penšek

16:40 Dario Sanfilippo

17:00 Hideyuki ENDO

 

Koncerti:

19:00 Cameron Bobro

Cameron je rojen v Kaliforniji in je starejši kot bi želel priznati. Predstavil bo kratki uvod v koncept, zgodovino in praktično implementacijo „mikrotonalonosti“ in „alternativnega uglaševanja“. Začel bo v Starem Egiptu in Starem Zahodu, nato pa izpostavil probleme produkcije sodobne glasbe, ki v osnovi temelji na alternativnih konceptih. Gospod Bobro je glasbenik in kulturni producent v mariborski KIBLI.

20:00 Simon Penšek

“InPiano” je hibridni klavir. Zvok se producira s pomočjo sistema elektromagnetnih tuljav, ki ustvarjajo kontroliran harmonski feedback. Za pridobivanje vhodnega signala je uporabljen mikrofon. Povratna vezava oz. feedback je krmiljen s pomočjo programa MAX, v katerem se filtrira spekter signala. Parametre filtra lahko glasbenik upravlja v realnem času preko različnih vmesnikov in MIDI kontrolerjev. Sistem lahko uporabi kateri-koli zvok iz okolja (petje, glasbeni inštrumenti, naključni šumi, itd.) ter ga preko tuljav re-projicira na klavirske strune. Rezultat je zelo naraven klavirski zvok, ki pa je hkrati radikalno drugačen kot karkoli, kar je možno zaigrati na klavir, na tradicionalen način.

20:30 Dario Sanfilippo

LIES (distance/incidence) je improviziran performans in predstavlja interakcijo med človekom in strojem, pri čimer gre za vzpostavitev kompleksnega, dinamičnega sistema analogno-digitalnega avdio omrežja s povratno povezavo. Digitalno omrežje sestavljajo enote za transformacijo zvoka, katerih feedback koeficienti so pod pragom stanja lastne oscilacije. Vsaka enota se odziva drugače na jakost in spektralni profil vhodnih signalov. Analogni del omrežja predstavljajo zvočniki in mikrofoni. Ko je vzpostavljena zadostna mera ojačitve, sistem prične oscilirati. Digitalno omrežje nato vstopi v določeno operativno stanje in oba, med seboj povezana sistema (digitalni in analogni) pričneta delovati kot samostojni zvočni generator. V sistemu sicer niso implementirani generatorji naključnih signalov, vendar je naključje in nepredvidljivost - v sistemih kjer zvok preko povratnih povezav vpliva sam nase - kljub temu velik faktor, ki se pojavlja in spreminja spontano. Izvajalec lahko vpliva na sistem s premikanjem mikrofonov po prostoru oz. s spreminjanjem razdalje, naklona in lokacije mikrofonov glede na pozicijo zvočnikov. www.tirriddiliu.net

21:00 Hideyuki ENDO

“Drive Mind” je unikatni elektro-akustični sistem, ki ustvarja novo zvočno izkušnjo, na osnovi lomljenja svetlobe. Glavna značilnost sistema “Drive Mind” je vizualizacija abstraktnega zvoka z žarkom LED svetlobe ter manipulacija tega zvoka s pomočjo lomljenja svetlobnega žarka. Za voljo nazornosti, izvajalec neposredno operira z akrilnimi objekti, s katerimi (pre)usmerja svetlobne žarke. Na podlagi fizikalnih pojavov svetlobnega lomljenja glasbenik pridobiva podatke, s katerimi upravlja zvočne parametre. Publika tako doživi popolno avdio-vizualno izkušnjo, pri čimer so vzročno-posledične povezave jasno izpostavljene. http://on.fb.me/Y1UDvQ

21:30 Ryan Jordan

"Possession Trance” je performans v katerem avtor raziskuje kibernetiko, underground rave glasbo ter (o)kultne rituale. Močne stroboskopske luči, krmilijo strojno opremo, ki je občutljiva na spremembo svetlobe, s čimer nastajajo intenzivni in sinhroni avdio-vizualni signali. Ko možgani zaznajo takšne signale, se avtomatsko sprožijo tudi mehanske, telesne reakcije, kar lahko povzroči tudi avdio-vizualne halucinacije oz. „mistične“ izkušnje. Transcendentalna izkušnja je inducirana z glasnim hrupom, ki nastane ob neposredni ojačitvi elektronskega signala, kateri pod vplivom močne elektronske ionizacije ksenonovega plina, prehaja skozi surove kovine. Signali nato prehajajo v fotonične napetosti, ki se v neskončnost preganjajo skozi cevi in stožce ter z visoko jakostjo vstopajo v vlažne nevronske kanale, kjer drvijo v frontalna trčenja z delci olfaktornega sistema, ter se povezujejo s taktičnimi centri notranjih mišičnih ovojnic. http://ryanjordan.org/ - http://nnnnn.org.uk/

 

http://www.irzu.org/files/Earzoom_2013_Program.pdf

 

Križanke, Viteška dvorana ob 19:30: Koncert samospevov

Danilo Kostevšek, tenor
; Ivan Ferčič, klavir; Program: R. Schumann, H. Wolf, A. Lajovic, R. Simonitti, M. Lipovšek; več na www.glasbenamatica.si

Danilo Kostevšek, tenor


Ivan Ferčič, klavir

 

Narodna galerija ob 19:30: Sozvočje svetov: Čarobni Vzhod

N. Forte: "Mantra" za godalni orkester G. Kancheli: "Uspavanka za Ano" za flavto in godalni orkester Alja Velkaverh, flavta A. Pärt: Orient&Occident P. Vasks: Musica dolorosa

Skupaj z našo odlično flavtistko Aljo Velkaverh se bomo sprehodili skozi sodobno a tradicionalno pisano glasbo čarobnega evropskega vzhoda ter v družbi skladb Pärta, Kanchelija in Vasksa izvedli tudi noviteto naše skladateljice Nane Forte. O umetnosti na začetku in na koncu 20. stoletja bo predaval zaslužni profesor Tomaž Brejc.

 

Klub CD ob 20:00: Colin Stetson solo

Colin Stetson, saksofoni

Eden najintrigantnejših glasbenikov tega stoletja prvič v Sloveniji!

Stetsonova osupljiva telesna sinergija z inštrumentom (pretežno basovski in altovski saksofon) poraja čustveno bogate in polifonske kompozicije, ki vsakič znova prehajajo meje ustaljenega pihalnega muziciranja. Stetson je doma tako v avant jazzu, katerega izvajalci (npr. Evan Parker in Mats Gustaffson, s katerim tudi občasno nastopa) so razsežnosti inštrumenta razširili s tehnikami, kot sta krožno dihanje in embouchure (položaj ustnic), kakor tudi v spoju noisa in minimalistične glasbe. Tu se spoprijema z žanri, kot so dark metal, post-rock in sodobna elektronika (npr. Tim Hecker, Ben Frost – pri Stetsonovih posnetkih sta oba sodelovala kot mešalca zvoka).

Aprila 2013 je pri založbi Constellation izšel album New History Warfare Vol. 3: To See More Light in zaokrožil konceptualen in vsebinski krog cikla ter doprinesel k izpolnitvi Stetsonove neprekosljive poustvarjalne virtuoznosti in skladateljske tehtnosti.

http://www.youtube.com/watch?v=k9YJM2GCvk8

 

Slovenska filharmonija, Dvorana Marjana Kozine: 15. Festival Slowind 2013

Prodajanje vetra - Festival ob 79-letnici Vinka Globokarja

PRODAJANJE VETRA

Festival ob 79-letnici Vinka Globokarja

19:00 Predkoncertni pogovor: Larisa Vrhunc, Vinko Globokar

20:00 6. koncert - PREGNANSTVO

Slowind

Ensemble S

Ensemble Aleph

Vinko Globokar

dirigent Michel Pozmanter

Monica Jordan, Barbara Jernejčič Fürst, mezzosopran

Larisa Vrhunc (r. 1967): Grajska (2013) za komorni ansambel

Vinko Globokar (r. 1934): Eksil/L'exile

Luciano Berio (1925–2003): Ljudske pesmi (1964) za mezzosopran, flavto, klarinet, tolkala, harfo/kitaro, violo in violončelo

Vinko Globokar: Kaleidoskop v megli (2013)

Cena abonmaja: 30 EUR, s popustom 15 EUR.

Vstopnina za posamezni koncert: 10 EUR, s popustom 5 EUR.

 

Ringlšpil Bar ob 21:00: Jam Session - Live Music

 

Teater, razstave, predavanja....:

 

Pogačarjev trg ob 17:00: Mesto žensk: Hodim za tabo in gledam te

Vodstvo – instalacija – performans

120'

Hodim za tabo in gledam te je ženski zemljevid mesta, v katerem lastnice spomina oblikujejo manjkajoče in spregledane zgodbe žensk, ki so se prebijale skozi to mesto, ga ustvarjale, nanj prisegale, ga dihale ter tiste, ki so vanj dnevno migrirale. Če je v slovenski prestolnici kar 360 spomenikov lokalnega pomena, koliko je zaznamb, na katerih so omenjene ženske?

Idejna zasnova: Barbara Kapelj Osredkar; Avtorstvo: Barbara Kapelj Osredkar, Leja Jurišić, Teja Reba, Mia Habib; Vodičke: Barbara Kapelj Osredkar, Leja Jurišić, Teja Reba, Mia Habib.



Število udeležencev je omejeno na 30, zato je potrebna predhodna rezervacija na @email.

Produkcija in organizacija: Mesto žensk.

Donator: Založba Tuma

Cena: 5€.

 

Cankarjev dom, Linhartova dvorana ob 18:00: Pepelka

Zaradi izjemnega zanimanja nove ponovitve

Za vrtce, prvo, drugo in tretjo triado.

Režija: Matej Rotovnik in Ksenija Kovač

Scenarij: Matej Rotovnik

Koreografija: Ksenija Kovač

Scenografija: Ksenija Konvalinka

Izvršni producent: Matej Rotovnik

V predstavi je v živo izvajana glasba Johanna Christiana Bacha, Petra Iljiča Čajkovskega in Frédérica Chopina.

Nastopajo

Princ: Luka Žiher in Damjan Mohorko in Gregor Guštin

Pepelka: Metka Beguš in Eva Gašparič in Karmen Kobe

Čarovnik: Matej Rotovnik

Sestra 1: Ajda Šegula in Ksenija Kovač in Gabriela Stoyanova Chausheva

Sestra 2 - Pianistka: Irina Milivojević

Dvorni Čarovnik s pravimi čarovnijami pozdravi vse povabljene na gradu, kjer Princ Ludvik XIV, priredi svečani dogodek, da si bo izbral nevesto. Med dvornim plesom imenovanim Pavana, se Princ zagleda v prelepo damo, ki zapleše čudoviti ples, ki ga Princ ne prepozna. Ko se ji hoče približati mu gospodična zaradi pozne ure uide. Zaljubljeni Princ poskuša na vsak način najti neznano plesalko (Pepelko), zato se po pomoč zateče k dvornemu Čarovniku. Princ si žal ni zapomnil prelepih gibov, zato ne zna opisati skrivnostnega plesa. Čarovnik mu pomaga, toda zaradi napačnega Prinčevega opisa so plesi napačni. Zlobna sestra poskuša ves čas z lažjo omrežiti Princa in mu s prevaro zatrjuje, da je ona tista, ki je plesala na plesu toda, ko Princ zahteva, da mora, zaplesati na konicah prstov, pa ji žal nikoli ne uspe. Čarovnik na koncu s pomočjo velike čarovnije in čarobnih čeveljcev pomaga Princu, da najde svojo izbranko, da skupaj zaplešeta.

 

Španski borci ob 19:00: Janez Janša in Iztok Kovač: SOKOL! (premiera v okviru dogodka Trije redi časa: 2993-2913-2023: Za nove načine umetniške produkcije)

Solo Kako sem ujel Sokola (1991) koreografa Iztoka Kovača predstavlja enega izmed mejnikov v sodobnoplesni produkciji, nastali v Sloveniji.Prestava Sokol! pa je nastala v sodelovanju z Janezom Janšo.

Solo Kako sem ujel Sokola (1991) koreografa Iztoka Kovača predstavlja enega izmed mejnikov v sodobnoplesni produkciji, nastali v Sloveniji. Kultna predstava, v kateri je Kovač odplesal neverjetno poetično koreografijo, nabito z lepoto, sublimnim, magičnim razmerjem med telesom, gibom, glasbo, svetlobo in prostorom, je postala emblem nekega novega časa in nove produkcije, s katero se je slednja začela vpisovati v mednarodni kontekst. Po tej predstavi je Kovač ustanovil skupino in zavod EN-KNAP in razvil samosvoj koreografski in plesni jezik.

Predstava z naslovom Sokol!, ki je nastala v sodelovanju z Janezom Janšo, odpira drugi tip in drugo raven vprašanj, kot jih je original. Ples je edina umetnost, ki jo staranje udari. Noben umetnik ne zaključi svoje kariere že pred petdesetim, medtem ko je plesno telo na odru nezaželeno in nekonkurečno že dosti prej. Kovač bo predstavo odplesal pri enainpetdesetih, Janša mu pri svojih devetinštiridesetih ne bo le pomagal rekonstruirati izvirne predstave, ampak se bosta skupaj posvetila novemu plesnemu telesu. Skupaj z gosti bosta odgovarjala na vprašanja, kaj plesalca sodobnega plesa lahko vodi, da v plesu vztraja tudi v zreli dobi, kakšen je lahko ta ples, kako se ples spreminja s staranjem ter kateri so izzivi, ki jih plesu postavlja to obdobje.

V torek, 15. oktobra ob 22.00 uri, bo v bralnici potekal pogovor z avtorjema, ki ga bo vodila Jedrt Jež Furlan.

Produkcija: Zavod EN-KNAP

Koprodukcija: Maska Ljubljana

Koncept in izvedba Iztok Kovač, Janez Janša

Glas: Nada Vodušek

Gostje na posnetkih: Jonathan Burrows, Julyen Hamilton, Mateja Rebolj, Renata Salecl

Oblikovanje svetlobe in tehnično vodstvo: Luka Curk

Oblikovanje prostora: Iztok Kovač, Janez Janša, Luka Curk

Kostumografija: Valter Kobal

Foto: Miha Fras

Izvršna produkcija: Marjeta Lavrič

 

Slovensko mladinsko gledališče ob 20:00: Jean Genet: Služkinji, režija: Vinko Möderndorfer

Jean Genet

SLUŽKINJI

Režija: Vinko Möderndorfer

Igrajo: Janja Majzelj, Daša Doberšek, Olga Kacjan

Jean Genet ni bil le intriganten ustvarjalec, temveč tudi sam vedno na družbenem robu; samo med letoma 1937 in 1943 je bil trinajstkrat v zaporu in izgnan iz petih držav. Tudi v Služkinjah (1949) ga privlači element lažnosti, goljufije in izumetničenosti, predvsem pa preizprašuje pozicijo človeka in umetnika z družbenega roba. "Drame pišem, da bi izkristaliziral odrsko, dramsko emocijo. Ne zanima me, na primer, ali bodo Črnci koristili črncem. Poleg tega ne mislim, da jim koristijo. Mislim, da bi neposredna akcija, boj proti kolonializmu, naredil mnogo več kot katerakoli drama. V dramah sem poskušal oživiti nekaj, česar črnci in drugi zatirani ne morejo izraziti. Neki kritik je o Služkinjah napisal, da služkinje 'ne govorijo tako'. Ja, one tako govorijo – toda samo meni, ponoči. Če bi mi kdo rekel, da črnci ne govorijo tako, bi mu odgovoril, naj nastavi uho na njihovo srce in bo slišal natanko to. Morate znati slišati tisto, kar je brezoblično," je povedal.

Drama Služkinji ponuja navdihujoče gledališko gradivo tudi za današnji čas, na kar opozarjajo številne uprizoritve slovitih režiserjev po vsem svetu in postavitve na slovenskih odrih.

 

Cankarjev dom, Dvorana Duše Počkaj ob 20:00: Barbara Novakovič Kolenc: Muzej pisem

Gledališko-plesna predstava

Muzeum Ljubljana, CD

Platforma Šift teater II / Trilogija Source Image

Zasnova in režija: Barbara Novakovič Kolenc

Performerki: Petra Govc, Sanja Nešković Peršin

Scenografija in oblikovanje svetlobe: Uroš Rustja; kostumografija: Alan Hranitelj; izbor glasbe: Blaž Peršin

Šift teater II je platforma, ki v kontekstu gledališkega jezika raziskuje svojo bit v različnosti čutov (fizično, plesno, vizualno gledališče). Trilogija Source Image, ki nastaja v sklopu platforme, osmišlja vir v razmerju do podobe in podobo v razmerju do vira, podaja sporočilo v mediju besedila, slike, telesnosti.

Vir tridelnega projekta Source Image je dopisovanje: v prvem delu Knjižnica pisem (2012) so to renesančni mojstri (Paolo Veronese, Albrecht Dürer, Leonardo da Vinci), v drugem delu z naslovom Muzej pisem sledijo pisma umetnikov 18. in 19. stoletja. Vsaka od uprizoritev izlušči jedro zapisa, okrog katerega se razraste predstava.

Dopisovanje likovnih umetnikov (Joshua Reynolds, J. H. W. Tischbein, François Doyen, Johann Heinrich Füssli, Eugene Delacroix, Dante Gabriel Rossetti, Elizabeth Eleanor Siddal, Evelyn de Morgan, Gustave Courbet, Georges Seurat, Paul Cezanne) skozi oživljen muzej pisem niha med preteklostjo in sedanjostjo ter vedno znova vznika v palimpsestne zgodbe o srečanjih, na katerih potekajo pogovori o umetnosti. Zasnova središči v zanosu stilnih preobrazb in kontinuiranem nizu ambientov, medprostorov, predprostorov in zaprostorov, ki se spreminjajo glede na kompleksnost in značilnost pisemskega dopisovanja od intimnosti, prek tesnobe, strahu, ujetosti, pasivne enoličnosti do norosti, impulzivnosti, akcije in svobode dejavnega posameznika.

 

Španski borci ob 17:00: Kako naprej? (v okviru dogodka Trije redi časa: 1993-2013-2023: Za nove načine umetniške produkcije)

Okrogla miza ob izidu Maske let. XXVIII, št. 157–158: Slovenska postalternativa (1993-2013)

Sodelujejo: Lidija Radojević, Simon Kardum, Rok Vevar

Povezuje: Amelia Kraigher

 

Galerija ZDSLU, Komenskega 8 ob 18:00: Video Match 13

Odprtje Sekcije za video in nove medije ZDSLU in otvoritev predstavitve - razstave projekcije študentskih video del

Vljudno vas Vabimo vas na slovesno ustanovitev nove sekcije, Sekcije za video in medijsko umetnost, v okviru Zveze društev slovenskih likovnih umetnikov, ki bo v torek ob 18. uri v Galeriji ZDSLU.

Istočasno bo odprtje mednarodnega Video Match-a 13, predstavitve - razstave projekcije študentskih video del študentov Akademije za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani v selekciji prof. Dušana Bučarja in dela študentov Facultad de Bellas Artes de Cuenca iz Španije, pod mentorstvom in v selekciji prof. Sylvie Molina.

 

Trg OF ob 19:00: Otvoritev likovne razstave *Nebotičnik*

Predstavili se Vam bodo likovniki in sanjalci unikatnega ateljeja in Me Vi Art likovno društvo.

Tokratni opus predstavlja arhitekturo novega in starega sveta, fantazijsko arhitekturo stavb in nebotičnikov, blokov ,ki nas obkrožajo okoli mestnih središč.

Predstavili se bodo likovniki ,ki ustvarjajo v slikarskem ateljeju pod ment. slikarke Metke Gosar.

Program: Urška in Jure Kavčič

 

Hiša sanjajočih knjig ob 19:00: Pridobljeno s prevodom: Stana Anželj in Ana Barič Moder

 

Trubarjeva hiša literature ob 19.00: Pogovor ob knjigi: Thierry Bizot in Edvard Kovač – Stereotipi v Franciji in Sloveniji; o stereotipih, s katerimi se na različnih področjih soočamo Slovenci in Francozi, bosta na podlagi lastnih izkušenj in opažanj spregovorila dr. Edvard Kovač, predavatelj na več fakultetah v Ljubljani in na Katoliški univerzi v Toulousu, ter Thierry Bizot, televizijski producent in avtor knjige Anonimni katolik (Emanuel, 2013); pogovor bo potekal v francoščini in slovenščini, prevod v slovenščino pa bo zagotovljen.

Smo si glede stereotipov zelo različni ali prej podobni? Kateri stereotipi so najbolj trdovratni? Kako jih lahko presegamo? Ali je res, kar pravi Einstein, da je lažje razbiti atom kot predsodek? Kako je s pravo svobodo v zahodni družbi? Odgovori na ta in podobna vprašanja pa na samem dogodku.

 

Galerija ŠKUC ob 20:00: Irwin: Back to the USA

Vljudno vabljeni na odprtje razstave v torek, 15. oktobra, ob 20. uri v Galeriji Škuc.

IRWIN

BACK TO THE USA

Predogled razstave s skupino Irwin bo na dan otvoritve, v torek, 15. oktobra 2013, ob 19.30 uri v Galeriji Škuc.

Tridesetletnico delovanja skupine Irwin bo obeležila ponovitev razstave Back to the USA, ki je bila v ljubljanski galeriji ŠKUC na ogled med 2. 4. 1984 in 7. 4. 1984. Razstava je bila zasnovana kot podvojitev razstave predstavitve sodobne ameriške umetnosti z naslovom Back to the USA, ki si jo bilo mogoče ogledati v več prestolnicah zahodne Evrope v letih 1983 in 1984. Na ljubljanski različici razstave sicer niso bila predstavljena vsa dela, temveč je bil izbor avtorjev in del prilagojen velikosti galerije. Back to the USA je bila prva galerijska razstava skupine Irwin in, kot je pokazal čas, tudi prva res pomembna.

Ker je bila razstava odprta en teden, jo je tedaj videla le, čeprav izvrstna, publika, omejena na obiskovalce galerije ŠKUC. Ker je o razstavi napisanega le malo, predvsem pa, ker se je po uveljavitvi termina "reenactment" v sodobni umetnosti zadnjega desetletja, izkazalo, da je razstava Back to the USA zgodnji primer "reenactmenta", smo se odločili, da razstavo vnovič predstavimo slovenski publiki.

Predstavljena bo v istih, v tridesetih letih popolnoma nespremenjenih prostorih toda ne v celoti. Večina del je bila namreč pravzaprav narejena za enkratno uporabo, z najcenejšimi materiali in na papirju, brez namena kljubovati času. Razstavljena bo dobra polovica del izpred tridesetih let: tista, ki so se kljub vsemu ohranila in tista, ki jih je mogoče mehanično reproducirati.

 

Kino kino kino!!!

 

Kinoteka:

17:00 Podelitev nagrad Društva slovenskih filmskih in televizijskih prevajalcev

Slavnostna podelitev stanovskih nagrad Društva slovenskih filmskih in televizijskih prevajalcev. Nagrado Brede Lipovšek za življenjsko delo in žanrske nagrade Društvo podeljuje prvič. Vljudno vabljeni!

Vstop prost.

19:00 Retrospektiva: Joe Dante

Pobegle hčere (Runaway Daughters), Joe Dante, ZDA, 1994, video, 1.37, barvni, 83', bp

Trojka najstnic, razočaranih nad konservativnim vzdušjem malega mesteca, v katerem prebivajo, in razsrjenih nad fantom ene izmed njih, ki punci najprej napravi otroka, nato pa pobegne v vojsko, jo mahne čez Ameriko, da bi ujele plašnega mladca in ga soočile z odgovornostjo. Na poti trčijo ob resničnost razrednega, rasnega in spolnega boja, ki se bohoti pod zloščeno površino Združenih držav Amerike petdesetih let prejšnjega stoletja. Odtrgana cestna komedija je priredba istoimenske nizkoproračunske drive-in klasike iz leta 1956.

21:00 Klasiki

Razkošje v travi (Splendor in the Grass), Elia Kazan, ZDA, 1961, 16mm, 1.37, barvni, 124', svp

Kansas, 1928. Mlada, lepa in občutljiva Deanie (Natalie Wood) je zaljubljena v Buda (Warren Beaty), sina lokalnega mogotca. Oba mlada človeka živita v globokem spoštovanju do svojih staršev in prevladujočih moralnih nazorov takratnega časa. Stvari se zapletejo, ko Bud od svojega dekleta zahteva spolne odnose, ona pa bi rajši počakala na poroko. Obupani Bud se zateče v objem druge.

»Meščanski puritanizem in materializem pravzaprav nezadržno vodita junaka Razkošja. Kazan predstavlja mlad par, ki želi videti jasno, vedeti, kako naj živi, kaj je dostojno in kaj ne skruni njunega občutka za lepoto in poštenje; vse to je prikazano skozi oči depresije v Ameriki poznih dvajsetih let, ki je svet spremenila čez noč. /.../ Kazan nam s svojim filmskim stilom, še posebej z oblikovanjem igralskih vlog, predstavlja svetove, v katere vstopajo tolikokrat omenjeni divji, včasih presenetljivo novi, pa zato tem okrutnejši trenutki, skozi katere se ljudje razvijajo, dopolnjujejo, pa tudi ugašajo ob napačnih izbirah. Obnemorejo.« Matjaž Klopči

 

Kinodvor:

17:30 Kaj ko bi živeli vsi skupaj (Et si on vivait tous ensemble?), Stéphane Robelin, Francija / Nemčija, 2011, 35 mm, 96'

Peterica igralskih veteranov z Jane Fonda na čelu se težavam poznejših let postavi po robu z dobrim vinom, dobro hrano, živahnim humorjem in osvežujočo iskrenostjo. Uradni zaključni film festivala v Locarnu je komična drama o vprašanju, ki ga le redko slišimo med starejšimi: "Kaj ko bi živeli vsi skupaj?"

20:00 Leto kina: otvoritev! / Leto Silvana Furlana

Erotikon, Gustav Machatý, 1929, 35 mm, 89'

Glasbena spremljava na klavirju: Andrej Goričar.

Pionirsko delo filmske erotike in avantgardna klasika nemega filma, ki utripa s čutnostjo in dekadenco dvajsetih let. Machatýjev (mehki) fokus je uperjen k enemu samemu objektu: ženski senzualnosti. Ita Rina se je s filmom zapisala med filmske zvezde svetovnega slovesa, režiser Gustav Machatý pa med velikane nemega filma

Mala dvorana

18:30 Več kot med (More Than Honey), Markus Imhoof, Švica/Nemčija/Avstrija, 2012, DCP, 91'

Več kot med je pretanjen in s srcem narejen dokumentarec o globalni čebelji krizi, ki se ponaša z nekaterimi izmed najbolj osupljivih posnetkov čebel, kar jih je kdaj zabeležila filmska kamera. Glede na to, da so čebele postale podobne delavkam za tekočim trakom, bi film prav lahko označili za čebeljo različico Modernih časov.

20:30 Duh leta '45 (The Spirit of '45), Ken Loach, Velika Britanija, 2013, DCP, 98'

Aktualen, zelo oseben in z veliko predanostjo narejen dokumentarec Kena Loacha obuja spomin na duh sloge in solidarnosti, ki je med drugo svetovno vojno prežemal Veliko Britanijo in prinesel idejo o novi, socialno pravičnejši družbi.

 

Kino Komuna:

18:00 Čefurji raus! (Čefurji raus!), komedija, Goran Vojnović, Slovenija, 2013, 100'

20:00 Čefurji raus! (Čefurji raus!), komedija, Goran Vojnović, Slovenija, 2013, 100'

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.