Napovednik must go on

Oddaja
3. 11. 2021 - 16.30

____ GLASBA

Bar Prulček, ob 19.30
Boštjan Simon - sax
Gajšt Tomaž - trobenta
Milan Stanisavljević - klavir
Nikola Matošić - bas
Pedja Milutinović - Gost iz Srbije na bobnih

____ GLEDALIŠČE

Cankarjev dom, Linhartova dvorana, ob 19.00
Moby Dick

Lutkovno glasbeni spektakel za mlade mednarodno priznane norveške režiserke Yngvild Aspeli, ki jo je navdahnila brezčasna klasika ameriškega pisatelja Hermana Melvillea iz leta 1851. Vnemirljiva zgodba o lovu na velikanskega belega kita je eno najjih del svetovne literature. Je zgodba o mornarju, ki vodi vojno proti bitju, tako velikemu, nevarnemu in neznanemu, kot je morje samo. Kdo bo zmagal? Človek ali narava?
10 €

Oder pod zvezdami, LGL, ob 20.00
Rdeči čeveljci

Kaj so zgodi na presečišu sodobnega plesa, gledališča predmeta in vizualne umetnosti z elementi robotike? V produkciji DUM – društva umetnikov, ki producira dela na različnih področjih sodobne umetnosti, je nastala plesna predstava z elementi robotike Rdeči čeveljci, ki so jo nadahnili plesoči čevlji različnih znanih pravljic (Pepelka, Čarovnik iz Oza, Rdeči čeveljci ...). Zasnovala sta jo koreografinja Mateja Bučar in sodobni vizualni umetnik Vadim Fiškin, čigar umetniško delo Temni časi, je trenutno na ogled v galeriji Cukrarna. Predstava je v večernih terminih namenjena tudi odraslim.
5 €

____

Knjižnica Šiška, ob 18.00
Dolga zgodba - Arjan Pregl

Z akademskim slikarjem Arjanom Preglom, ki ustvarja tudi na literarnem področju, se bo o njegovem delu, predvsem pa njegovi najnovejši knjigi kratkih zgodb Dolga zgodba (izdana pri LUD Literatura), pogovarjal literarni kritik Tim Uršič.
Dolga zgodba je zbirka res kratkih, duhovitih, dobro poantiranih zgodb, polnih presenetljivih, pogosto do absurda pripeljanih uvidov v banalnost slehernikovega vsakdana, za katerimi pa stoji “dolga zgodba”, ki je avtor nima časa ali volje pojasnjevati.

 

____ RAZSTAVE

Aksioma, ob 19.00
Iris Pokovec: Angels & Discounts (otvoritev)
Angels & Discounts je oda potrošništvu in elegija nedoseženim sanjam in izgubljenim idealom. Govori o "love-hate" odnosu do potrošniške in popularne kulture, glorificira njen čar in moč hipnotiziranja množic, hkrati pa nudi refleksijo na bežnost kolektivnega miselnega toka družbe. Je pripoved o iskanju svobodne izbire v otopeli dremotnosti prehodov in stalaž s konzervami graha in vloženimi kompoti v supermarketu.
Razstava je replika na trenutni popularni nihilizem, na čas in prostor, ko je ideja zabavnega grajena na opevanju banalnosti obstoja, sporočilnosti brez sporočila in kjer je vrednote skoraj povsem izpodrinila vrednost. Plastična, dvodimenzionalna in direktna dela so očiščena vse nepotrebne forme do točke, kjer gledalca na razstavi popeljejo v zaodrje igre potrošništva.
Dela na eni strani pripovedujejo o poetiki ameriških sanj in romantizirajo posameznikov odnos do neskončnih zmožnosti, neomejene izbire in takojšnjega zadovoljstva, obenem pa ponujajo vpogled v fantazme masovno produciranih ideologij in marketinških sloganov. Razstava je avtoričina osebna zgodba o grabljenju po previsokih zvezdah, spopadanju z danostmi ter iskanju angelov in popustov v trgovinah sanj.
Danes brezplačno, kasneje 1 €
 

Cankarjev dom, ob 20.00
DK: Preostanki

DK se v svoji dolgoletni fotografski praksi, ne glede na dano temo posameznih serij, posveča predvsem konceptu pogleda in vrzeli med dejanjem opazovanja ter dejanskega videnja.
Večletno raziskovanje horizonta percepcije je avtorja pripeljala do prevpraševanja, kaj podobi dodeli vrednost in kako gledalec pristopa k razumevanju podobe. Rezultat tega raziskovanja so fotografske podobe, ki bodo prvič v seriji Preostanki razstavljene v Mali galeriji Cankarjevega doma in predstavljajo šele uvod v proces.
"V Preostankih preizprašujem, kaj vse je lahko podoba. Ali lahko neko pomensko podobo, morda celo lepoto, najdemo v zavrženih preostankih nečesa, kar je bilo nekoč namenjeno kot nosilec podobe? Posledično preizprašujem, ali je mogoče najti pomen in morda celo lepoto življenja v današnjem sodobnem trenutku, ki je zaznamovan z razkrojem vrednot ter sistemov in podsistemov, torej nosilcev tistega, čemur smo rekli človeštvo, človeška družba." DK
Ob odprtju bo pri vhodu v Malo galerijo potekala tudi zunanja projekcija.

____ KINO

Slovenska kinoteka | Retrospektiva: Abbas Kiarostami
18.00 

    Rešitev | Abbas Kiarostami, Iran, 1978, DCP (posneto na 35 mm), 1.37, barvni, 11', ap, svp
Eden redkih filmov Centra za intelektualni razvoj otrok in mladine, ki ne vključuje otrok, je nenavaden film ceste, posnet med revolucijo, ki je Kiarostamiju omogočil to, kar je bil mogoče dobrodošel pobeg iz prestolnice. Posnet je bil sredi spektakularne gorske pokrajine severno od Tehrana in prikazuje mladeniča ob cesti z gumo, ki skuša dobiti prevoz. Po nekaj neuspešnih minutah enostavno vzame gumo in jo zakotali po bregu navzdol. Lirično vizualno potovanje, ki ga spremlja zmagoslavna glasba.
   Sodržavljan | Abbas Kiarostami, Iran, 1983, DCP (posneto na 35 mm), 1.37, barvni, 53', ap, svp
Kiarostamijeva fascinacija tako s teheransko avtomobilsko kulturo kot tudi z uporabo moči v postrevolucionarni družbi se združita v tem dokumentarcu o prometnem policistu, ki je zadolžen za uveljavljanje prometnih omejitev v osrednjem Teheranu (v predelu blizu režiserjeve pisarne v Centru za intelektualni razvoj otrok in mladine). Policist, ki je v svojem svetu roker, ostane hladno avtoritativen, medtem ko se sooča s stalnim tokom ogorčenih voznikov.

20.00
   Pod oljkami | Abbas Kiarostami, Iran, 1994, DCP (posneto na 35 mm), 1.66, barvni, 103', ap, svp
V zadnjem delu svoje slavne kokerske trilogije Kiarostami potisne metanarativnost do mojstrskih novih višav. Pod oljkami, ki se odvija v »zakulisju« snemanja prejšnjega filma Življenje teče dalje, sledi zapletom, ki nastanejo, ko ljubezenske tegobe enega od igralcev – nesrečno zaljubljenega mladeniča, ki hrepeni po igralki v vlogi njegove žene, čeprav v resničnem življenju ta noče imeti nobenega opravka z njim –, ustvarijo nemir na setu, ubogi režiser pa je ujet na sredini. Ta pirandellijevska pastorala in nepopisno očarljiva, nežna človeška komedija, prežeta z običaji iranskega vaškega življenja, lušči plast za plastjo umetnije, medtem ko raziskuje izmuzljiv, alkimističen odnos med filmom in realnostjo.
 

Kinodvor
    17.30 | Krt | Maite Alberdi / Čile / 2020 / 84 min / španščina
Nenavadna mešanica dokumentarca in detektivke, polna humorja, topline in slikovitih likov, nam pokaže, da nikoli ni prepozno za nove izzive in nova prijateljstva. Film je navdušil festivalska občinstva ter prejel nominacijo za oskarja za najboljši dokumentarec.
    18.00 | Mož, ki je prodal svojo kožo | Kaouther Ben Hania / Tunizija, Švedska, Nemčija, Francija, Belgija / 2020 / 104 min / angleščina, arabščina, francoščina
Tunizijska režiserka z veliko igrivosti, drznosti in trpkega humorja sooči dva povsem različna svetova: svet sodobne umetnosti in svet beguncev. Nominacija za oskarja v kategoriji najboljši mednarodni film in nagrada za najboljšega igralca v sekciji Obzorja Beneškega filmskega festivala.
    20.15 | Delo na zahtevo | Shannon Walsh / Kanada, Francija / 2021 / 88 min / podnapisi, angleščina, francoščina / 16+
Dokumentarec razkriva človeški davek, ki ga terja uporabniku tako zelo udobna, trilijone dolarjev vredna ekonomija na zahtevo. Čudovita nova tehnologija, ki pričara vse, kar si želimo, kadarkoli si želimo, morda ni tako zelo čudovita za milijone prekarnih delavcev, ki skrbijo, da se kolesje obrača.
    20.45 | Fabian ali Ko gre vse k vragu | Dominik Graf / Nemčija / 2021 / 176 min / nemščina
Dominik Graf priredi delno avtobiografski avantgardni roman Ericha Kästnerja iz leta 1931, ki so ga nacisti prepovedali in sežgali, v slogovno dovršeno romantično melodramo, prežeto s tesnobo in razočaranjem mladih v politično vse bolj polariziranem svetu.

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness