Neki malga
.: Lj
PLAC // cel dan // konferenca: "Ženske, ki tkejo prihodnost; Naša revolucija: Osvoboditev življenja”
Nedelja 9:00 – 11:45 // Želeno življenje ne bo prišlo s čudeži, temveč z revolucijo
- Feminizem - upor najstarejše kolonije in kaj se skriva za njo
- Sociologija svobode in Jineolojî
11:45 – 14:15 // Naša vizija: Gradnja svobodnega življenja
- Kako živeti, kaj početi in kje začeti
- Organizirajte se!
- Braniti življenje: Ne vojni, da samoobrambi
15:30 – 18:30 // Iskanje poti
**
Channel 0 // 20.00 // Level 26: Omni Selassi (CH) + Olfamož
Na ulici med domačimi glasbenimi navdušenci vsako leto krožijo zgodbe o tem, kdo je bil največje odkritje festivala Ment. Letos je ta naziv prav gotovo pripadel švicarsko-nemški trojki Omni Selassi, ki je navdušila z raznoliko zmesjo vplivov, združenih v nekakšen psihedeličeni kraut pop. Postava vključuje frontwomanko, postavljeno med dva bobnarja, ki poleg bobnov obvladujeta še nebroj bolj ali manj improviziranih glasbil in zvočil. Pred slabim mesecem so izdali debitantski album Dance or Dye, ki ga predstavljajo na tokratni turneji.
Andrej Fon alias Olfamož ne potrebuje posebne predstavitve. Zadnjih 25 let venomer osvežujoča stalnica domače podzemne godbe, najsi bo to s svojim prvim triom Strahuljarji, najnovejšo artrockovsko zasedbo Svojat ali s kopico projektov, v katerih je sodeloval skozi leta (Kraški solisti, Oholo!, Samo Gromofon …). S prvencem Omahuj! se je leta 2013 prvič predstavil kot Olfamož in takoj razkril svoje mojstrstvo avantgardnega kantavtorstva. Dve leti kasneje je projekt razširil v Olfamoštvo in izdal album Hupam, da ste dobro, enega domačih glasbenih vrhuncev prejšnjega desetletja. V nedeljo se obeta ena redkih priložnosti, da Olfamoža spet doživimo v solistični izvedbi.
Level 26 will offer a psychedelic trip through the worlds of avant-garde singer-songwriter Olfamož and the wonderfully elusive Swiss kraut-pop trio Omni Selassi.
Vstopke: 7e
**
:: Oder
SMG . Nova pošta // 20.00 // Krize
V življenju se nenehno soočamo s takšnimi in drugačnimi krizami – osebnimi, poklicnimi, socialnimi, političnimi, begunskimi, zdravstvenimi, bivanjskimi itn. Za njimi pa preži nemara največja v zgodovini človeštva – okoljska. Po svojem bistvu je radikalno bivanjska, vendar ji kljub temu še vedno posvečamo premalo pozornosti, energijo pa raje izgubljamo za reševanje drugih, vedno novih kriz, in skušamo zgolj ohranjati trenutno stanje. Ob tem pozabljamo, da je kriza izredni čas, čas, ko na videz nemogoče ideje postanejo mogoče. Toda katere ideje? Tiste, ki bi ljudem omogočile večjo varnost, zdravje in blaginjo, ali one, namenjene nadaljnjemu bogatenju že tako nepredstavljivo bogatih? V Krizah se bo Žiga Divjak z ekipo posvetil tem vprašanjem, ob čemer bo posebno pozornost namenil človekovi zmožnosti za sodelovanje in potrebi, da svet narave znova odkrijemo ne le kot vir, temveč kot enakovrednega partnerja.
Režija: Žiga Divjak
Dramaturgija: Goran Injac
Scenografija: Igor Vasiljev
Kostumografija: Tina Pavlović
Glasba in oblikovanje zvoka: Blaž Gracar
Oblikovanje svetlobe: David Orešič
Snemanje besedila in obdelava posnetka: Silvo Zupančič
Prevod delovnega gradiva v slovenščino: Tina Malič
Lektorica (slovenska različica): Mateja Dermelj
Lektorica (angleška različica): Nataša Hirci
Producentka: Tina Dobnik
**
Cankarjev dom (produkcija Emanata) // 19.00 // Sad Sam Revisited
*Mátija Ferlin je eden najboljših sodobnih ustvarjalcev in cikel “Sad Sam” je načeloma odličen, zato sklepam, da bo tole tudi (ŽK)
To je sreča moškosti.
Slike in podoba.
Goreča mirna vročica ljubezni.
Pritisnem na gumb.
On čuti.
Omedlevica ob oviri dotika.
Nič, kar mi je mar, ne ostane.
Vzel si je tišino.
Vzel sem vdanost strmeči fantaziji.
Naredil sem komedijo iz tega, da sem postal človek ob živali.
Ferlinov prvi avtorski solo Sad Sam Revisited sega v zaključno obdobje njegovega študija v Amsterdamu. Čeprav je bil v Sloveniji v skoraj dvajsetih letih izveden zgolj dvakrat, sta izvedbi sprožili številne odmevne kritiške (in teoretske) odzive. Marina Gržinić denimo zapiše, da je predstava »skorajda ontologija plesa«, Ferlin pa »čisti terorist (deleuzovskega tipa), ki se je odločil, da izloči preveliko število vrnitev vsega v gledališču sodobnega plesa, pri čemer se odloči za razliko v njeni najčistejši obliki, ki je življenje«. Sad Sam Revisited z nepričakovano zrelostjo povzame postopke sodobnega gledališča in plesa, drzno se poda v zahtevna performativna ne-dejanja trajanja, vztrajanja v formiranju stanja, a vendar ne omahuje pri prekinitvah pripovedi. Paleta Ferlinovega uprizoritvenega korpusa v Sad Sam Revisited že vključuje prepoznavne nize fizičnih postopkov, pa tudi vešče prehajanje med humornim in trpkim, ki se v polju sodobnega plesa (in gledališča) performativno poigrava s poetičnimi fragmenti Kataline Mella.
**
Premiera v Španskih borcih // 20.00 // Od blizu
Predstava se dotika dinamike medosebnih odnosov znotraj različnih časovnih obdobij. V ospredju sta dvojina in osebni odnos vpeta v širši družbeni kontekst. Sprašujemo se kaj pomeni biti skupaj, biti narazen in biti skupaj a hkrati narazen. Skozi nostalgično toplino preteklosti se znajdemo v trenutni zmedenosti in negotovosti, ki nas neprestano spremlja in usmerja. Hkrati preizprašujemo prihodnost, vanjo polagamo upanje, poskušamo si jo predstavljati in hkrati dopuščamo njeno nepredvidljivost.
(dobesedno kopirano) 12 eur; 8 eur dijaki, študenti, upokojenci; brezposelni in hendikepirani vstop prost
**
:: Kino
Kinodvor // 19.00 // Sladičeva pica
Bilo je nekoč … v dolini San Fernando. Paul Thomas Anderson (Gospodar, Fantomska nit) nas odpelje v zgodnja sedemdeseta z edinstveno ljubezensko zgodbo, ki ji nikoli ne zmanjka bencina. Sladičevo pico si bomo med drugim zapomnili po prelomnih nastopih obeh glavnih igralcev. Do zadnjega diha!
Paul Thomas Anderson / ZDA / 2021 / 134 min / angleščina
*
Kinodvor // 19.30 // Tri minute - podaljšano
Bianca Stigter kot nekakšna arheologinja podrobno preučuje vsako sličico triminutnega domačega filma, posnetega leta 1938 v majhnem judovskem mestu na Poljskem, da bi v življenje priklicala skupnost, ki je izginila med drugo svetovno vojno. Esej o zgodovini, spominu in filmu spremlja pripoved Helene Bonham Carter.
Bianca Stigter / Nizozemska, Velika Britanija / 2021 / 69 min
**
Kinoteka // 18.00 // Dnevi nemško govorečega filma: Short Export - Made in Germany 2022
Potujoči program Short Export – Made in Germany 2022 predstavlja skrbno sestavljen izbor vrhunskih nemških kratkometražcev, ki so zaznamovali leto 2022.
Kratki filmi na ganljive in izvirne načine pripovedujejo o odnosih, o močnih ženskah, o uničenju, o izkušnji, kako je biti drugačen ter kako najti svoje mesto v družbi. Šest naslovov je bilo izbranih med več kot 400 nemškimi filmi, ki so bili leta 2021 prijavljeni na mednarodni festival kratkega filma v Clermont-Ferrandu ter predstavljajo širino tematskih in formalnih raznolikosti nemške kratkometražne ustvarjalnosti.
Filmi: Anna, Nizka pričakovanja, Sirene, Jeijay, Zakaj je Helen Koch nenadoma zagrešila veliko krajo avtomobila?, Samorog s snežnimi hlačami je nenadoma zbežal
https://kinoteka.si/projekcija/short-export-made-in-germany-2022/
*
Kinoteka // 20.00 // Dnevi nemško govorečega filma: Stasijevska komedija
Vzhodni Berlin, zgodnja osemdeseta. Ludgerja najame zloglasna vzhodnonemška tajna služba Stasi, da bi se infiltriral v kontrarevolucionarno gibanje v četrti Prenzlauer Berg. Potem ko se zaljubi v skrivnostno Nathalie in ko noč preživi s svojo prvo tarčo Corinno, Ludger zaživi dvojno življenje – eno kot pesnik iz undergrounda, drugo kot agent Stasija. Trideset let kasneje ga preteklost začne preganjati.
*****
**
*
Dodaj komentar
Komentiraj