NESREČNO
PLAC:
Plac, ob 13.00: skupnostno kosilo
Plac, od 14.00 do 18.00: šahovski turnir
Spopad ljubiteljev/ljubiteljic šaha.
Plac, knjižnica, ob 17.00: Marksistični bralni seminar na temo osnov politične ekonomije (OPE)
1. del: Uvod v politično ekonomijo in zgodovinska analiza družbenoekonomskih formacij ter njihovih temeljnih ekonomskih procesov
V nedeljo, 26. 2. 2023 ob 17. uri bo v prostorih Participativne ljubljanske avtonomne cone – PLAC (knjižnica) potekal bralni seminar na temo osnov politične ekonomije.
Seminar je v osnovi namenjen članom marksističnega bralnega krožka, ki deluje v okviru PLAC-a, pridružite pa se lahko tudi ostali. K sodelovanju vabimo vso zainteresirano javnost, študente, dijake, itn.
Cilj seminarja je kritična, reflektirana seznanitev z nekaterimi osnovami marksistične politične ekonomije. Prvi sklop dvodelnega seminarja bo osredotočen na zgodovinsko analizo razvoja družbenoekonomskih formacij (razvoj produkcijskih odnosov od praskupnosti do kapitalistične oblike zajemanja presežnega produkta).
Obvezna literatura:
Merhar, V. 1988. Osnove politične ekonomije. Priročnik. Državna založba Slovenije, Ljubljana.
PS: Izvode priročnika lahko dobite tudi na seminarju.
Plac, ob 18.00: Open math, open sparing (samoobramba)
Glasba
Ni neki.
Oder
Mini Teater, ob 20.00: KDO SE BOJI VIRGINIE WOOLF?
Kdo se boji Virginie Woolf Edwarda Albeeja je ena najslovitejših in najpogosteje uprizarjanih dram 20. stoletja. Ko se je leta 1962 prvič pojavila na Broadwayu, je kritike razburila z za takratne razmere brutalnim jezikom in ostro vivisekcijo zakonskega razmerja, navdušila pa občinstvo, ki je napolnilo kar 664 ponovitev. Podobno je bilo s slavnim, še vedno občudovanim filmom z Elizabeth Taylor in Richardom Burtonom iz leta 1966, ki je spremenil standarde sprejemljivega v Hollywoodu. Tudi v slovenskem gledališču je prva Virginia Woolf, legendarna uprizoritev v režiji Mileta Koruna z Dušo Počkaj v vlogi Marte in Jurijem Součkom kot Georgom ter Marijo Benko in Danilom Benedičičem v vlogi mlajšega para (1964), označila novo ero v gledališki igri. Sledilo ji je deset slovenskih uprizoritev, ki so bile vse zasnovane kot vrhunski izziv igralcem ter intelektualni in čustveni izziv gledalcem.
Drama, ki v naslovu provokativno preigrava otroško pesmico »Kdo se boji hudobnega volka«, je postavljena v univerzitetno, domnevno uglajeno intelektualno okolje, ki pa kmalu razgali svojo mnogotero problematičnost in krutost. V dolgi pijanski noči se srečata dva zakonska para profesorjev (ženske so v tem času še vedno predvsem žene), mlajši šele vstopa v ta svet, Marta in Georg srednjih let pa sta že temeljito prekaljena v zahtevah in zagatah akademskih krogov, pa tudi v preigravanju, prikrivanju in razgaljanju svojega zapletenega razmerja. Družabni večer s profesionalnimi kolegi se pod njunim vodstvom prevesi v divjanje valpurgine noči, v kateri je v igro potegnjeno vse: profesionalne ambicije in umazani načini njihovega doseganja, pomen denarja in sumljivih virov bogastva, strah pred neuspehom in silovitost razočaranja ob njem, bolečina zaradi neuresničenih želja in načrtov ter agresivna sovražnost, ki kipi iz nje, a tudi mamljiva dražljivost drznih izjav in potez, navdušujoča duhovitost in pa silovita erotična privlačnost ženske, za katero se zdi, da je pripravljena na vse. Vse to je vpeto v igro njihovih odnosov, ki pa so predvsem osebni, v ospredju je življenje para, pravzaprav dveh parov, ki uprizarjata zgodbo ženske in moškega, ujeto v nerešljiv krog sovraštva in ljubezni. In vse je postavljeno v ambivalenten preplet resnice in iluzije, kjer poleg laži in prevar kraljujejo tudi samoprevare. Še bolj kot zahteva po uspehu ta preplet poganja mit o osebni izpolnitvi z otrokom, ob katerem se končno izkaže fatalnost iluzije in potreba po resnici ljubezni.
Albeejeva igra Kdo se boji Virginie Woolf je ob nastanku temeljno zaznamovala gledališče in film, pa tudi razumevanje sveta svojega časa. Vendar se z minevanjem časa ni postarala; s svojimi osrednjimi temami – zahtevo po uspehu, mitom o srečni družini z otroci, prepletom iluzije in resnice – je danes bolj živa kot kdajkoli. Poleg tega pa sijajno izpisana drama, v kateri se zgodba zakonskega razmerja prek velikih preobratov in razgaljenj odvija kot triler, ponuja možnost silovitih igralskih kreacij. Pod režijskim vodstvom Ivice Buljana se bodo v koprodukciji Mini teatra in MG Ptuj z njo spopadli štirje vrhunski umetniki iz srednje in najmlajše generacije slovenskih igralcev: Nataša Barbara Gračner, Branko Šturbej, Klara Kuk in Benjamin Krnetić.
– Diana Koloini
Cankarjev dom, Štihova dvorana, ob 19.00: Vita Mavrič / Jani Kovačič: Kontra - Alba
Avtor glasbe in besedil: Jani Kovačič
Priredbe: Jaka Pucihar
Vita Mavrič, glas
Jaka Pucihar, klavir; Janez Krevel, kontrabas; Gašper Bertoncelj, bobni; Matic Smolnikar, kitara; Peter Ugrin, violina
Spremljevalni vokali: Barbara Grabar, sopran; Jana Gamser, alt; Bojan Bratuž, bariton in bas; Samo Vovk, tenor
Lučna in scenska zasnova: Andrej Stražišar
Kontra-Alba, Večer in Jutro
Dvoje umetniških duš, oba z izrazito emotivnim pristopom, a vsak s svojo značilno interpretacijo. Vita Mavrič in Jani Kovačič že skoraj četrt stoletja prepletata svoji ustvarjalni poti. Skupaj sta poustvarjala pesmi Bertolta Brechta in Vitomila Zupana in z njimi gostovala po domačih in tujih odrih, z glasbeno predstavo Nepozabne sta oživila dela prezrtih slovenskih pesnic, Vita je v svoje projekte vključevala Janijeve pesmi. In če bi lahko kdo ujel bistvo Janijeve poetično-glasbene ustvarjalnosti ter ga postavil naravnost pod žaromete, namesto da ga skromno zadržuje v podobi na videz preproste kantavtorske ustvarjalnosti – potem je to zagotovo lahko le Vita Mavrič.
V projektu Kontra-Alba se Viti Mavrič pri predelavi manj znanih pesmi Janija Kovačiča pridruži njen dolgoletni glasbeni sopotnik, skladatelj in pianist Jaka Pucihar, še ena ključna umetniška osebnost v Vitinem življenju. V osmerici izbranih pesmi pred nami izrišeta Janijevo videnje sveta: spoznamo pronicljivega opazovalca, ki v vseh časovnih obdobjih ostaja neizprosen kritik družbenih zablod.
**** Oba koncerta sta razprodana. Koncert 8. februarja bo neposredno prenašal Prvi program Radia Slovenija – PRVI.
Kino
Kinodvor:
Dvorana, ob 17.00: Ia
Jerzy Skolimowski / Poljska, Italija / 2022 / 88 min / poljščina, angleščina, francoščina
Najmlajši osemdesetletnik Jerzy Skolimowski postavi gledalca v kožuh svojega štirinožnega protagonista ter ustvari vizualno izviren in globoko pretresljiv pogled na sodobno Evropo. Ia je osvojil nagrado žirije na zadnjem festivalu v Cannesu ter se uvrstil na številne sezname najboljših filmov leta. Nominacija za oskarja za najboljši mednarodni film!
Zgodba: Svet je skrivnosten kraj, če ga gledamo skozi oči živali … Ia, sivi osel z melanholičnimi očmi, na svoji življenjski poti srečuje dobre in slabe ljudi, doživlja veselje in bolečino ter stoično prenaša, kako usoda njegovo srečo naključno spreminja v nesrečo, obup pa v nepričakovano blaženost. A niti za trenutek ne izgubi svoje nedolžnosti …
* Vstopnice 5,30 €
Mala dvorana, ob 18.00 in ob 20.30: Vsa ta lepota in prelivanje krvi
Laura Poitras / ZDA / 2022 / 122 min / angleščina
Globoko osebni in hkrati izrazito politični dokumentarec Laure Poitras (Citizenfour) raziskuje neločljivo povezanost med aktivizmom ter življenjem in umetniškim delom Nan Goldin, ene najvidnejših svetovnih fotografinj. Zlati lev za najboljši film na lanskem festivalu v Benetkah.
Zgodba:
»Družba prikriva napačne stvari – in to uničuje ljudi.«
– Nan Goldin
Fotografinja in vizualna umetnica Nan Goldin že od zgodnjih sedemdesetih let dokumentira intimno življenje prijateljev in umetnikov, vključno z lastnim, ter se tako poklanja ljudem in subkulturam, ki jih družba vse prepogosto stigmatizira.
Leta 2017 se je podala v boj proti družini Sackler, farmacevtskim gigantom in filantropom, ki so darovali milijone najprestižnejšim muzejem po vsem svetu. Nan Goldin, ki je tudi sama preživela zasvojenost z opioidi, je s svojo aktivistično skupino P.A.I.N. organizirala akcije, s katerimi so Sacklerjeve in njihovo več milijard dolarjev vredno podjetje obtožili odgovornosti za opioidno krizo.
Vsa ta lepota in prelivanje krvi pripoveduje zgodbo Nan Goldin z njenimi lastnimi besedami, prepletajoč preteklost in sedanjost s pomočjo bogatega izbora fotografij in diapozitivov, arhivskega gradiva ter posnetkov akcij v nekaterih najpomembnejših muzejih.
* Vstopnice: 3,80 €
Dvorana, ob 19.00: Višja sila
Ruben Östlund / Švedska, Norveška, Francija, Danska / 2014 / 118 min / angleščina, švedščina
Film provokativnega švedskega režiserja Rubena Östlunda z neprizanesljivim humorjem postavlja pod vprašaj vlogo moškega v sodobni družini. Senzacija festivala v Cannesu in dobitnik velike nagrade žirije v sklopu Posebni pogled.
Zgodba: Mlada švedska družina preživlja kratke počitnice v Francoskih Alpah. Sonce sije, smučišče je čudovito in oče ima končno čas za otroka. Med kosilom na terasi restavracije pa silovit plaz nenadoma vse obrne na glavo. Izkaže se, da je šlo za lažen preplah, a očetova impulzivna in nepričakovana reakcija do temeljev pretrese svet te na videz popolne družine.
Film provokativnega švedskega režiserja Rubena Östlunda z neprizanesljivim humorjem postavlja pod vprašaj vlogo moškega v sodobni družini. Senzacija festivala v Cannesu in dobitnik velike nagrade žirije v sklopu Posebni pogled.
* Vstopnice 5,30 €
Dvorana, ob 21.30: Trikotnik žalosti
Ruben Östlund / Švedska, Danska, Nemčija, Francija / 2022 / 147 min
Švedski satirik Ruben Östlund (Višja sila, Kvadrat) svoje strupene bodice tokrat uperi v svet visoke mode in ekonomsko privilegiranih ter ustvari divje zabavno farso, v kateri se razredna hierarhija obrne na glavo in razkrije tržna vrednost lepote. Zlata palma na zadnjem festivalu v Cannesu. Tri nominacije za oskarja: za film, režijo in izvirni scenarij!
Zgodba: »Vsak po svojih sposobnostih, vsakomur po njegovih potrebah!«
– Karl Marx
Manekenski par Carl in Yaya je povabljen na luksuzno križarjenje. Medtem ko ustrežljiva posadka skrbi za zbirko bajno bogatih potnikov, zapiti kapitan tiči v svoji kabini in posluša Internacionalo. A pripravlja se nevihta in med slavnostno večerjo s sedmimi hodi se potnikov loti huda morska bolezen …
* Vstopnice: 5,30 €
Kinoteka:
Dvorana Silvana Furlana, ob 19.00: Sever-severozahod
Izvirni naslov: North by Northwest / Režija: Alfred Hitchcock / Država: ZDA / Leto: 1959
Zapletena variacija na temo Hitchcockovega priljubljenega zapleta: moški, po krivem obtožen zločina, na begu pred zakonom in zločinci, v primežu okoliščin, ki jih ne obvladuje. Ko uspešnega newyorškega reklamnega agenta (Cary Grant) po spletu naključij zamenjajo za tajnega agenta Georgea Kaplana, se zaplete v mrežo intrig in umorov, ki ga žene od ene do druge obale ZDA v poskusih, da bi policiji dokazal svojo nedolžnost in se izmuznil zločinski združbi na lovu za izgubljenim mikrofilmom. Kronski dragulj v skupni karieri Hitchcocka in Granta, scenografsko navdahnjen z delom Franka Lloyda Wrighta.
* Vstopnice: 4,40 €
Dodaj komentar
Komentiraj