Nikar tako vzhičeno!

Nikar tako vzhičeno!

Oddaja
22. 10. 2018 - 16.30

Metelkova mesto:

 

Channel Zero ob 21:00: Dub Lab: Domačica Reggae, dub, dancehall, roots ...

 

Klub Tiffany ob 24:00: Tango osnove – tečaj argentinskega tanga

 

Glasba izven:

 

Pionirski dom - Center za kulturo mladih ob 20:00: Tango večer: La Juan D'Arienzo iz Buenos Airesa

Vstopnina: na dan dogodka 20 EUR

 

Tobačna, Činčin ob 20:00: Jazz Ponedeljek: Naama Gheber, Leshem & Jukić

New york jazz 30. & 40. let, pevski standardi

Oktobrska poslastica za ljubiteje jazza v Tobačni prinaša newyorško pevko, ki čutno, doživeto in v sebi značilnem slogu interpretira s čustvi pretkane kompozicije avtorjev, kot so Rodgers & Hart, Fields & Hugh, Cole Porter ter drugi mojstri 30. in 40. let. Ob newyorških klubih, kot Smalls Jazz Club, Mezzrow Jazz Club, Cornelia Street Cafe, Cell Theater 27-letna Izraelka, učenka rickyja Gala, redno nastopa tudi v domovini in Evropi. Ob pevski karieri Naama tudi poučuje petje, igranje na klavir in glasbeno teorijo ter izvaja glasbene in jazz delavnice.

Z Naamo Gheber bodo nastopili Omer Leshem, Robert Jukić in Gregor Ftičar.

- - - - -

Naama Gheber (vokal)
Omer Leshem (saksofon)
Robert Jukič (bas)
Gregor Ftičar (klaviature)

Vstopnine ni

 

Kavarna Kino Šiška ob 21:00: IMPRONEDELJEK

Začetna postava:

Andrej Fon – saksofon
Tilen Lebar – saksofon
Miha Gantar – klavir
Andro Manzoni – bobni

 

Teater, razstave, predavanja...:

 

SNG Drama:

Veliki oder ob 18:00: Ta veseli dan ali Matiček se ženi

Veliki poznavalec slovenske dramatike Taras Kermauner je zapisal, da nobena slovenska drama ni tako svobodna v obravnavanju telesa, spolnosti, resnice, pravice in etike kot prav Matiček, to paradigmatično delo socialnopolitičnega svobodnjaštva: "Matiček je drama radikalnega posmeha: vsemu, tudi sebi."
Filozof Mladen Dolar pa meni, da je Linhart izkazal svojo neizmerno duhovno prostost s tem, da je vzel za model igre Beaumarchaisovo Figarovo svatbo (1781): "Težko si je predstavljati, kolikšna svoboda je bila potrebna za izbiro takega modela, kolikšno iztrganje iz zakotnih slovenskih razmer, lokalnih razmerij gospostva in hlapčevstva. Linhartova svoboda je bila v pripoznanju: ta model, ta francoski model, nabit s prekucuškimi socialnimi idejami in obetajoč drugačne čase, ta model je veljaven tudi tu, v teh pritlehnih kranjskih okoliščinah. Ta zgodba govori o tebi, ta historični trenutek je naš lastni historični trenutek. Ta gesla so naša gesla, ta čas je naš čas, in naloge, ki jih ta čas postavlja, so naše naloge. Ta model je v svoji univerzalni veljavi toliko slovenski kot francoski in toliko lahko slovenska samobitnost participira na univerzalnem občestvu tedanjega historičnega trenutka."
Tokrat bo priljubljeno slovensko klasično komedijo postavil na oder režiser Janusz Kica, ki slovi po natančnem in pronicljivem branju, tako klasike kot sodobnih besedil.

 

PTL ob 19:00 in 20:30: Jan Rozman: Predmetenje

Performans

V svojem novem performansu se koreograf, performer in improvizator Jan Rozman sooči s stvarmi – s predmeti, ki ga obkrožajo, pa tudi z občutki in idejami, ki jih ti predmeti sprožajo. Predmetenje je visceralni odziv na svet stvari v katerem živimo. Je premeten in ljubi reči.
Gledališki oder postane prostor stika med živo in neživo materijo; okolje, v katerem stvari lahko vzpostavljajo odnose, komunicirajo in soobstajajo – ter ob tem morda razkrijejo tudi svojo drugo plat.

Več: emanat.si/si/produkcija/jan-rozman predmetenje/

Cena: 8/6€ (dijaki, študenti, upokojenci)

 

MGL:

Veliki oder ob 19:30: Kresnice

Hrvaške dramatičarke Tene Štivičić (1977) slovenskemu gledališkemu občinstvu ni treba posebej predstavljati, saj so bile pri nas doslej odmevno uprizorjene že tri njene drame, nazadnje 3 zime leta 2016 na velikem odru MGL. Gre za prodorno avtorico, ki živi in ustvarja v Londonu, s svojimi igrami pa dosega zavidljiv mednarodni uspeh. V svojih delih se pogosto ukvarja s tematiko migracij, tudi v Kresnicah.

Prizorišče Kresnic je mednarodno letališče, ki po eni strani simbolizira lahkotnost potovanja in svobodo gibanja, po drugi strani pa se iz varnostnih razlogov vzpostavlja kot strogo nadzorovano območje neštetih pravil in prepovedi. Ko se nad letališčem hipoma zaostrijo vremenske razmere in se promet na njem zaradi snežnega meteža popolnoma ustavi, se rutinski letališki vrvež umiri, tako uslužbenci kot potniki pa začnejo odkrivati svoje usode in med seboj navezovati odnose. Dejstvo, da se na letališču tokrat ne bodo zadržali le začasno, jim podeli dramski fokus in izostri njihove individualne poteze.

V igri nastopa več dramskih oseb, parov oziroma skupin: nekdanja ljubimca, uspešna pisateljica in propadli novinar, ki se nista videla 20 let, se zaradi zastoja na letališču povsem naključno znova srečata; zakonski par, ki ima resne težave z alkoholom, odhaja na abstinenčni dopust na idilični Barbados; starec, ki se je odpravil na nenapovedan obisk k sinu na Florido; mlada Rusinja, ki namerava na drugi strani Atlantika postati au pair … Zaradi zastoja se njihovi prvotni načrti vsaj do neke mere spremenijo, dejstvo, da so se srečali, pa tako ali drugače vpliva na njihovo nadaljnje življenje.

 

Cankarjev dom, Linhartova dvorana ob 20:00: Kons:o:vel

Biografska in filozofska drama

Režija: Matjaž Berger; nastopajo: Pavle Ravnohrib, Petra Govc, Barbara Ribnikar, Aleš Valič, Janez Hočevar, Jana Menger, Lana Voljč, Gal Žižek; glasba: Peter Penko; koreografija: Jana Menger; koprodukcija: Anton Podbevšek Teater, Studia humanitatis; v sodelovanju s Cankarjevim domom

Predstava na novo osvetljuje pesniškega genija Srečka Kosovela in vizualizira njegovo umetnost, ki jo je pesnik dojemal kot sintezo "konsov".
"Konsi so bili od vsega začetka namenjeni tudi gledanju in ne le branju. ... Z uporabo inženirskih skic, geometrijskega materiala, vizualnega poudarjanja ter prostorskega in pomenskega prenašanja teže pesmi zdaj v spodnji del, zdaj na desno stran pesmi, zdaj v njeno sredino, in ob pogostem potujevanju njenih delov sem v poeziji uveljavljal temeljno, organsko in prostorsko zahtevo literarnega konstruktivizma, ki je pesnika izenačeval z inženirjem, umetnost pa z življenjem, kar sem povedal na več mestih." Janez Vrečko

Po vsaki predstavi bo sledil pogovor z ustvarjalci.

Vstopnina: 10 EUR

 

Maribor:

53. Festival Borštnikovo srečanje

SNG Maribor:

Mali oder ob 18:00: Poklon gospe Alenki Bartl
Spomin na veliko ustvarjalko skozi kostumske skice; razstava Slovenskega gledališkega inštituta
Tribuna na Velikem odru ob 19:00: 6
Stara dvorana ob 21:00: Tadeusz Słobodzianek, Naš razred
 

- - -

 

Ravne na Koroškem:

Koroška osrednja knjižnica od 18:00: Razstava Cankar v stripu - otvoritev

-Andrej Rozman Roza in Damijan Stepančič sta premlevala Hlapce in ustvarila strip: HLAPCI ko angeli omagajo.

-Boštjan Gorenc Pižama in Tanja Komadina sta pretresala Moje življenje ter spisala in izrisala Moj lajf.

-Žiga X Gombač in Igor Šinkovec sta pravičniško premišljevala Hlapca Jerneja in njegovo pravico in ustvarila stripovsko basen Hlapec Jernej in pasja pravica.

Na otvoritvi se bo z likovnimi umetniki pogovarjal vodja Galerije Domžale Jurij Smole.

Brez vstopnine

 

- - -

 

KOŽ ob 18:00: Dr. Irena Avsenik Nabergoj:Od Erotike do Lepe Vide

Predavanje

Cankar je ljubezen izbral za osrednjo temo že v svoji prvi objavljeni knjigi, pesniški zbirki Erotika iz leta 1899. Potem ko je v mladostnih pesmih njegova predstava o ljubezni še sentimentalna in naivna, pa se v njegovih črticah, novelah, romanih in dramah dunajske dobe vse bolj razpira vse drugačna podoba ljubezni in spolnosti – ta je razklana med užitek in muko, pogosto povzroča trpljenje, postavljena je "na mejo zdravja in bolezni, življenja in smrti". Za najglobljo intimo svojih literarnih likov je Cankar pogosto uporabljal pojem duša. A čeprav je izražal prepričanje o smiselnosti duhovnih naporov, češ da človeka plemenitijo, pa je menil, da človeka tudi čista duhovnost, popolna odpoved telesu ne more scela zadovoljiti, ker ostaja čustveno in nagonsko nepotešen (prim. dela Volja in moč).  V  noveli "Mira" iz zbirke Volja in moč se Miha ob grotesknem srečanju z lepo vdovo in prostitutko, ki sta se medtem spoprijateljili, ne more odločiti ne za eno ne za drugo, zato ga na koncu obe zavrneta z besedami: "Nikogar nisi! Ne živ človek, ne živ angel – senca med obema." Iskanje idealne ljubezni ob hkratnem prepričanju o njeni neuresničljivosti v Cankarjeve pripovedi vnaša pesimizem, malodušje, obup in razočaranje. Skladno s tem se v njegovih delih krepi mistično hrepenenje literarnih oseb po ljubezenski združitvi v smrti, ki bo šele omogočila popolno ljubezen (Milan in Milena, Lepa Vida). V nepomirljivem iskanju poudarja moč hrepenenja, ki sega prek življenja in smrti, kot izreka s podobo Lepe Vide: "Če bi hrepenenja ne bilo v mojem srcu, bi umrlo to srce; v paradižu samem bi umrlo."

Brez vstopnine

 

Bežeče sličice!!!

 

Kinoteka: Nagrada Darko Bratina/Poklon viziji: Peter Mettler

18:00 Scissere, Peter Mettler, Kanada, 1982, 16mm, 1.37, čb/barvni, 83', svp

Vzburjajoče čutna filmska izkušnja, pa čeprav le na slušni in vizualni ravni, ki je prežeta s skrajno nenavadno lepoto, hkrati pa premore impozantno silovitost, se po začetnem vtisu prostega pada skozi divji vihar zvokov in podob prične zlagoma sestavljati v domiselno pripoved. Ta Mettlerjev film še danes velja za prelomno stvaritev kanadske kinematografije zgodnjih osemdesetih let, za bolečo brco v mednožje zaspane, v malomeščanski spodobnosti zadušene in morbidno previdne filmske scene, ki pa se je z njo le prebudila in kmalu zatem spočela svojsko renesanso neodvisne filmske produkcije. Tiste, ki je v elitno druščino filmskih avtorjev in vizionarjev poleg samega Mettlerja izstrelila tudi njegove študijske kolege, kot sta Atom Egoyan in Bruce McDonald.
Projekcija v prisotnosti avtorja. Program smo pripravili v sodelovanju z Zavodom Kinoatelje.

svojega brata.

Kinodvor:

18:15 Sodnica (The Children Act), Richard Eyre / Velika Britanija / 2017 / 105'

Drama o trku prava in verskih prepričanj, pa tudi o napetem razmerju med čustvi in razumom, zgrajena okrog fascinantnega lika ostroumne vrhovne sodnice (Emma Thompson). Britanski pisatelj Ian McEwan je scenarij priredil po lastnem romanu V imenu otroka.

20:30 Poživaljenje (Becoming Animal), Emma Davie, Peter Mettler / Švica, Velika Britanija / 2018 / 78'

Festival Poklon viziji. Sledi pogovor z režiserjem.

Film je navdihujoče sodelovanje med režiserjema Petrom Mettlerjem in Emmo Davie ter radikalnim piscem in filozofom Davidom Abramom.

Mala dvorana ob 19:30:

Bergman: eno leto, eno življenje (Bergman - ett år, ett liv), Jane Magnusson / Švedska / 2018 / 117'

Režiserka Jane Magnusson (Trespassing Bergman) vzame pod drobnogled leto 1957, eno najbolj plodnih v življenju in ustvarjanju Ingmarja Bergmana, ter skozi arhivske posnetke in številne intervjuje z režiserjevimi sodelavci in sopotniki razgali resničnega moža za mitsko podobo filmskega velikana.

 

 

facebook twitter rss

 

Vam je bilo všeč, kar ste prebrali? Če bi radi spodbudili in podprli še več takih vsebin, potem kliknite na

 

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.