20. 5. 2013 – 16.30

O vremenu in podobno

Metelkova mesto:

 

Menza pri koritu:

17:00 Cirkuške delavnice, brezplačna udeležba.

21:00 The Subsonics (ZDA). Garažni rock.

V Menzo pri koritu prihaja najbolj brezbrižen garažni rock’n'roll band iz Atlante. Someščani Black Lips, velikani sodobnega garažnega rock’n'rolla pravijo, da so Subsonics eden od najbolj zanimivih bendov iz Atlante. Frontman Clay Reed in bobnarka Buffi Aguero sta skupaj že več kot dve desetletji. Z različnimi basisti sta do sedaj izdala že sedem studijskih albumov. Zadnji In Black Spot je izšel prav lani pri založbi Slovenly Records. Posneli so ga v New Yorku, skupaj z Mattom Verta-Rayom, znanem po bendu Speedball Baby in super dvojcu Heavy Trash z Jonom Spencerjem.

Subsonics igrajo neobrušen, surov garažni rock’n'roll, ki se prepleta s šarmantnim melodičnim pridihom. Trio slovi po svojem nepretencioznem in iskrenem zvoku, ki v spomin prikliče kombinacijo Velvet Underground in ritmično nabritega Boa Diddleyja. Na trenutke se v njihovo razgibano zvočno izraznost prikradejo tudi kakšni The Cramps, kar je še najbolj občutno na njihovih zgodnejših albumih in tudi odštekanost The Voidoids jih je dodobra zaznamovala. Tisti, ki prisegate na newyorško sceno sedemdesetih in bende, kot so Ramones, New York Dolls in Television, boste prav tako prišli na svoj račun. Če bi Subonics delovali v njihovih najbolj plodnih časih, bi si brez dvoma lahko delili oder z njimi. Zvenijo kot kakšni mladci, ki preposlušajo zaloge rock’n'roll plošč iz petdesetih in šestdesetih let, ustanovijo bend in pričnejo igrati najbolj odbito verzijo punka.

Po drugi plati so Subsonics skozi leta razvili povsem samosvoj zvok, ki nas zapelje v diamantno deželo “bubblegum” garaže. Šarmantni trio prisega na rock’n'roll minimalizem, ki razen zadetih vokalov, kitare, basa in bazičnih bobnov - brez nepotrebnih činel, ne rabi drugega kot dobre pesmi. Te so izvedene hladnokrvno lahkotno in preprosto, toda z ubijalskim užitkom. Včasih nas trio zapelje tudi s kakšnim vložkom na klaviaturah in z vabljivimi spremljevalnimi ženskimi vokali. Triu ne manjka pristnih idej, ki vas bodo popeljale v svet brezčasnega garažnega rock’n'rolla. Subsonics so najbolj hladnokrven bend na planetu, ki igra najbolj pristen rock’n'roll kar ste jih kdajkoli slišali.

Vstopnina: 10 €.

 

Jalla jalla ob 21:00: Radio Defonija: z vami Oskar Model

 

Channel Zero ob 22:00: DubLab: Chilli Space

Človekova obsedenost z merjenjem sveta okoli sebe je verjetno stara toliko kot človeštvo samo. Mere nam dajejo občutek varnosti in predvidljivosti. Določajo bogastvo, okvire dovoljenega, čestokrat pa tudi merijo in kategorizirajo najbolj nesnovne pojave, kot so ljubezen, umetnost, in glasba.

Ustvarjalci umetniškega kolektiva globoke elektronike – Chilli Space – bodo na svetovni dan meroslovja, 20. maja, z glasbo izzvali meroslovje kot tako. Njihova glasba, ki jo sicer spridoma izdajajo že 11 let na kompilaciji Chilli Space (ŠKUC ventilator), ruši kvantitativno naravo meroslovja kot takega. Chilli Space se požvižga se na žanrske kroje elektronike in njeno tržno vrednost. Umetnost glasbe odmika od številk ter jo vrača v eksperimentalno polje neizmerljivega in neopredeljivega.

Line-up

Timequake (live)

LSD Anarchist & Lil’ Chill (live)

Octex

Pier

Electrosaurus

Kompilacijo Chilli Space vol.9 bo možno kupiti po  promocijski ceni 5 eur!

Dubbing is a must!!!

Vstopnina: 3 eur

 

Glasba izven:

 

KUD Franceta Prešerna ob 21:00: Sodelovanja: ŠKUC-Buba, Kataman

DAN DEACON ENSEMBLE, Chester Gwazda

Koncert (elektronika, indie, eksperiment – Baltimore, ZDA)

Vstopnice na vseh predprodajnih mestih Eventima in Info ŠKUC: 14 € v predprodaji, 17 € na dan koncerta.

 

Kino Šiška, Katedrala ob 21:00: SHELLAC, Amavo (Ita)

Steve Albini/Todd Trainer/Bob Weston

18 EUR na dan koncerta

So dobri bendi. So boljši bendi. So najboljši bendi.

In je - bend bendov!

Shellac je več kot bend, je aktivna realizacija bistvenih življenskih principov na koncertnem odru.

No guest list, no accreditation, no bullshit!

Je aktivna realizacija bistvenih življenskih principov na koncertnem odru. Steve Albini s svojim avtorskim (Big Black, Rapeman, Shellac) in producentskim opusom (med drugimi je produciral Nirvano, Pixies, Stooges) velja za pojem brezkompromisne ustvarjalne etike v rock glasbi. S pajdašema Westonom in Tranierom pa je Shellac uveljavil za kult, ki poleg Fugazi, Sonic Youth, The Jesus Lizard in sorodnikov velja za temelj neodvisnega ameriškega rocka devetdesetih in ki mu v sodobnem indijaniziranem svetu enostavno ni para.

Koncert je hkrati finalni dogodek KUL abonmaja. Izostanek neopravičljiv.

 

Teater, razstave, predavanja...:

 

Lutkovno gledališče ob 18:00: Luknja

Potopite se v zajčjo luknjo in sledite Poznemu zajcu v grozljivi pravljični svet. Svet čajnih skodelic, urnih mehanizmov, marmeladnih kozarcev, spominov, vonjav in zvoka starih podstrešnih vrat. Stopite v svet sanj, izklopite razum in se prepustite Aličini prizmi sveta. Pozabite, kdo ste. Ste Alica.

Nadrealistična sonata, ki združuje predmetno, lutkovno in igrano gledališče, ščepce kabareta in malce več groteske, vas bo vsekakor presenetila, saj poudarja "gledališče subjekta". Ton, svetloba, beseda in gib so tu enakovredni impulzi, ki na principu glasbene logike osmislijo celoto. Večplastna kompozicija, v kateri bo vsak gledalec našel svoj smisel. Namenjeno predvsem odraslim.



MGL ob 19:30: Ženske na robu živčnega zloma

Jeffrey Lane, David Yazbek



SNG Drama ob 19:30: Tri sestre

Izvajalci glasbe na posnetku: Mislav Pavlin (violina), Stanko Juzbašić (kitara, baskitara, trobenta), Davor Rocco (snemalec).

V glasbi za uprizoritev je uporabljen motiv Poeme Op. 39 Zdeněka Fibicha (1850–1900).

Za prijazno pomoč se zahvaljujemo profesorjema Dušanu Kranjcu in Karolini Šantl Zupan ter dekanu Andreju Grafenauerju (Akademija za glasbo Univerze v Ljubljani).

Čehov je pisal svoj po obsegu skromen, a pomemben dramski opus v prelomnem času, ki je bil priča odhajanju starega in na katerega obzorju se je že začelo zarisovati novo. Kljub temu pa spremembo, ki se je dogajala takrat, dojemamo kot tako šele s časovne distance, z védenjem o radikalnih zgodovinskih dogodkih. Prelom nikoli ni nenaden, rez ni nikoli čist in tudi nobena menjava se ne zgodi dobesedno čez noč. In prav ta vmesni čas, to menjavo tematizirajo igre Čehova, najbolj večplastno in hkrati najbolj subtilno nemara prav Tri sestre. Glavne vloge Čehov ni podelil kateri od sester in tudi ne njihovemu bratu, glavno vlogo igra – čas, ki nezadržno teče in katerega tek zaznavamo le po "zunanjih" dogodkih. Osebe v igri, ki zajema dobo štirih let, kakor da se ga ne zavedajo, kakor da ne prepoznajo tistega, kar jih določa, kakor da ne znajo suvereno podeliti smisla svojemu življenju. Jim je nemara vendarle bolj udobno le hrepeneti in živeti v utopičnem svetu neizpolnjenih želj?



Cankarjev dom, Linhartova dvorana ob 20:00: SODOBNI BALET IZ GYÖRA

Madžarska rapsodija in La vie en rose

V sodelovanju z Veleposlaništvom Republike Madžarske

Koreografija: Zoltán Fodor, Ben Van Cauwenbergh

Glasba: Franz Liszt, francoski šansoni

 

Španski borci ob 20:00: Plafona

Tehno glasba, sunkoviti gibi in hiter tempo so razpoznavni znaki plesnega stila izraelske koreografinje Sharon Eyal, ki je skupaj z Gaijem Beharjem ustvarila predstavo Plafona za 11-člansko zasedbo plesne skupine Nacionalnega gledališča iz Oldenburga.

Tehno glasba, sunkoviti gibi in predvsem hiter tempo so razpoznavni znaki futurističnega plesnega stila vizionarske izraelske koreografinje Sharon Eyal, nekdanje koreografinje izraelske skupine Batsheva Dance Company, ene mednarodno najbolj priznanih sodobnoplesnih skupin.

Med letoma 2003 in 2004 je bila Eyalova pomočnica umetniškega vodje skupine Batsheva, njena rezidenčna koreografinja pa je postala leta 2005. Sharon Eyal je razvila nenavadno in inovativno plesno govorico, ki je zahtevna in navdušujoča obenem. V ustvarjalnem procesu od plesalcev pogosto zahteva nemogoče, toda obenem vsakega od njih privede do nezamenljivo lastnega izraza.

Plafona

S plesno skupino Tanzcompagnie Oldenburg je Eyalova prvič ustvarila celovečerno koreografijo za nek nemški ansambel. Naslov te navdušujoče predstave, ki jo je ustvarila skupaj z glasbenikom ter uspešnim glasbenim Gaijem Beharjem, s katerim sodeluje že od leta 2005, je Plafona. Prikazuje futurističen svet, ki je nekje med plesom in tehnom, telesom in dušo, in ki gledalca nenavadno presune. Malone robotizirana govorica telesa in prepričljiv aranžma sta tako kot v njenih ostalih delih v ospredju tudi v predstavi Plafona. Ta prikazuje ločenost med posameznikom in monolitno množico ter si zastavlja vprašanje: Kje je moje mesto?

"Intenzivni učinek Plafone je posledica koncentriranja, osredotočenja ter nato osvoboditve in izbruha telesne energije. Koreografija je osnovana na pulzirajočem utripu; delo se odlikuje po koncentiranosti in pretanjeni virtuoznosti izvajalcev ter po kompleksnih in natančnih niansah lestvice optičnega senčenja pri oblikovanju svetlobe. Za mehaniko gibanja in glasbe je zaznati globoko utemeljeno umetniško intenco. Mehanično pulziranje se razvije v meditativno in sugestivno moč. Predstava čiste intenzivnosti."

Kreiszeitung, May 2012, Rainer Beßling

"Plafona je več kot zgolj plesno gledališče. Je delo, ki ga odlikujejo intenziven ples, trdi tehno zvoki in inventivno svetlobno oblikovanje. Z gibalno vročico, v kateri odmevata tako balet kot rave, skupina v gledalcu zbuja najrazličnejše asociacije."

Diabolo, 24 May – 30 May 2012, Sylvia Mallinkrodt-Neidhardt

"Sharon Eyal se korak za korakom oddaljuje od množičnega okusa in povprečnosti z umetniško odličnostjo, ki je, odvisno od tega, kam jo usmeri, silovita in neomajna. Vsak gib izostri in ga naredi pretanjenega ter niti ne pomisli na zaključek ali zadnji poklon. Samozadovoljnost je beseda, ki je ni v njenem plesnem besednjaku."

Tanz, Yearbook 2011, Sylvia Staude

Tanzcompagnie Oldenburg

11-članska stalna skupina za sodobni ples iz Narodnega gledališča v Oldenburgu, ki jo vodi direktor Honne Dohrmann, slovi po svojem rezidenčnem koreografu Guyju Weizmanu. Izraelski koreograf ustvarja s skupino od leta 2010, mednarodni in domači uspeh pa je dosegel tudi s skupino Club Guy & Roni iz Groningena, ki jo vodi skupaj z Ronijem Haverjem. Skupina Tanzcompagnie Oldenburg izvaja repertoar, ustvarjen po naročilu, in vsako leto ustvari tri nove programe, ki jih izvede v Oldenburgu, sosednjem Bremenu in v tujini. Med gostujočimi koreografi so prestižna umetniška imena, kot so Tero Saarinen, Ina Christel Johannessen, Omar Rajeh, Arco Renz, Iztok Kovač, Ann Van den Broek in Sharon Eyal.

Koreografija, scenografija_Sharon Eyal in Gai Behar / Glasba_Ori Lichtik / Kostumografija_Maayan Goldman / Oblikovanje svetlobe_Avi Yona Bueno "Bambi" / Vodja vaj_Michal Sayfan, Andrea Svoboda / Asistentka scenografov_Pia Leong / Plesalci_Pin-Chieh Chen, Alessandra Corti, Gili Goverman, Cordelia Lange, Antonia Zagel; Felix Berner, Miquel G. Font, Ruben Albelda Giner, Rober Gomez, Marin Lemić Restaging 10. oktober 2012

"Plafono" je navdihnila Makarova Kabisa, koreografija, ki je bila prvotno ustvarjena za plesno skupino Batsheva Dance Company.

 

Daktari ob 21:00: Instant šov

V Instant šovu dva predana gledališka ustvarjalca iz skopih začetnih dejstev razvijeta napet čaroben svet, ki je poln močnih čustev in zapletenih človeških odnosov.

V vrečki instant juhe je skrito bogastvo zelenjave, mesa in začimb, ki ob dodatku vode vzbrsti v harmonijo vonjev in okusov. V Instant šovu pa dva predana gledališka ustvarjalca iz skopih začetnih dejstev razvijeta napet čaroben svet, ki je poln močnih čustev in zapletenih človeških odnosov. Zgodba presune in zabava. Razveseli in razjoka. Nasmeje in daje mislit.

Na odru: Tomaž Lapajne Dekleva in Vid Sodnik

Glasba: Andraž Gartner

Produkcija: KUD France Prešeren

Vstop prost!

 

Cankarjev dom, Kosovelova dvorana ob 18:00: Wagner in filmska glasba

Wagnerjevi skriti svetoviDr. Mitja Reichenberg

V sodelovanju z Društvom Richard Wagner Ljubljana

To predavanje obravnava predvsem wagnerjanske prvine pri različnih avtorjih filmske glasbe, njegov leitmotiv (vodilni motiv), orkestracijo in idejo gesamtkunstwerka (celostne umetnine). Filmski odlomki predstavljajo glasbeno-idejno vez med "izvirno" Wagnerjevo glasbo in njegovimi zvestimi filmskimi "posnemovalci".

 

KOŽ ob 18:00: Dušan Rutar: Psihologija osebnosti in prihodnost človečnosti

Predavatelj bo spregovoril o razliki med osebnostjo in subjektom, o etiki in morali ter o zmožnosti človeških bitij, da si ustvarijo boljši svet, kot jim ga zagotavlja kapitalizem.

Vstop je prost, vabljeni!

 

Kino kino kino!!!

 

Kinoteka:

19:00 Večer SFA/Tridesetletnica filma

Eva, Franci Slak, Slovenija, 1983, 35mm, 1.37, barvni, 86'

Eva (Miranda Caharija) živi sama z dvema odraščajočima otrokoma. Nič posebnega se pravzaprav ne dogaja v njenem na videz urejenem življenju. Z družino živi v prostornem in sodobno opremljenem meščanskem stanovanju, apatično hodi v službo v arhitekturni biro, občasno pa se sestaja z nekaj let mlajšim ljubimcem Mladenom (Janez Bončina - Benč). Drama o krizi ženske v srednjih letih in eden prvih slovenskih filmov z moderno feministično noto.

Program je pripravil Slovenski filmski arhiv pri Arhivu RS.

21:00 Retrospektiva: filmski scenograf Niko Matul

Praznovanje pomladi, France Štiglic, Slovenija, 1978, 35mm, 1.37, barvni, 100'

V zgodovinskem filmu se Simon (Zvone Agrež), mlad vojak Marije Terezije, skupaj z drugimi vojaki vrne v domači kraj. Njihova naloga je, da preprečijo vsakoletno pogansko kurentovanje. Ob prihodu srečajo svatovski sprevod, v nevesti pa Simon spozna svoje dekle Suzano (Zvezdana Mlakar). Njuna ljubezen je še živa, zato se pod maskami kurentov Simon in Suzanin mož Štefan (Radko Polič) spopadeta. Ko ju prekinejo, Simon odvrže kurentovo opravo. Obleče jo Štefanov brat, željan začutiti kurentovo moč. Matul je za film na Barju v mesecu in pol zgradil prekmursko vas z 21 hišami, cerkvico in mlinom, v ateljeju pa še vse interiere. Vse je dopolnil z do zadnje podrobnosti preučenimi elementi notranje opreme in rekviziti. Scenografski podvig Matulu prinese še eno zlato areno v Pulju.

V sodelovanju s Slovenskim filmskim arhivom pri Arhivu RS.

 

Kinodvor:

18:45 Holy Motors, Léos Carax, Francija/Nemčija, 2012, 35 mm, 115'

Devet za ceno enega! Holy Motors je 'film atrakcije', v katerem devetnajsto stoletje sreča enaindvajseto. Ekstravaganten. Blazen. Fantastičen. Edinstven. Nezaslišan. Cinefilski. Slavospev in hkrati rekviem mehaničnemu svetu. Da ne bo pomote: zadnji film Léosa Caraxa lahko doživite le v kinu.

21:00 Plesalka v senci (Shadow Dancer), James Marsh, Irska/Velika Britanija, 2012, DCP, 101'

Plesalka v senci je napet psihološki triler o ženski, ki je zavoljo svojega sina prisiljena izdati vse, v kar verjame. Film, umeščen v Belfast devetdesetih let, je režiral oskarjevec James Marsh (Človek na žici).

Mala dvorana ob 20:00:

Nekoč je bila dežela pridnih, Urša Menart, Slovenija, 2012, HDcam, 78'

V obdobju 1977–1991 se je tako v slovenskem kot v jugoslovanskem prostoru izoblikovala podoba Slovenije kot zelene, demilitarizirane in miroljubne dežele pridnih ljudi, v kateri je drugačnost ne le dovoljena, ampak tudi zaželena. Dokumentarni film Nekoč je bila dežela pridnih na duhovit način pripoveduje zgodbo o tem, kako je s pomočjo umetnosti, pop kulture in oglaševanja nastajala ta specifična podoba Slovenije, hkrati pa dokumentira spremembe, ki so v zadnjem času pripeljale do povsem drugačnega razumevanja narodne identitete.

 

Kino Komuna:

19:00 Ljubimci nad oblaki (Los Amantes Pasajeros), komedija, Pedro Almodovar, Španija, 2012

21:00 Ljubimci nad oblaki (Los Amantes Pasajeros), komedija, Pedro Almodovar, Španija, 2012

 

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.