Okvirni predlogi:
Cankarjev dom ob 18:00: Richard Wagner: Rensko zlato
Dirigent:
Valerij Gergijev
Zasedba:
Wotan: Jevgenij Nikitin
Donner: Ilja Bannik
Froh: Aleksander Timčenko
Loge: Mihail Vekua
Alberich: Edem Umerov
Mime: Andrej Zorin
Fasolt: Edvard Canga
Fafner: Pavel Šmulevič
Fricka: Jekaterina Semenčuk
Freia: Oksana Šilova
Erda: Zlata Buličeva
Woglinde: Žanna Dombrovskaja
Wellgunde: Julia Matočkina
Flosshilde: Jekaterina Segrejeva
Mariinsko gledališče iz Sankt PeterburgaLetos se ponovno veselimo gostovanja karizmatičnega dirigenta Valerija Gergijeva, ki bo z Mariinskim gledališčem iz Sankt Peterburga na velikem odru Cankarjevega doma izvedel dve operni deli Richarda Wagnerja. Ljubljana Festival bo tako skupaj z umetniki in hvaležno publiko kar najžlahtneje počastil 200. obletnico rojstva velikega nemškega opernega dramatika. Maestro Gergijev je med najzanimivejšimi svoje generacije. Rojen je bil leta 1953 v Moskvi, s triindvajsetimi pa je zmagal na prestižnem tekmovanju Herbert von Karajan v Berlinu, s čimer so se mu odprla vrata k vsem najboljšim svetovnim orkestrom. Bil je šef dirigent v Rotterdamu, 2005. je bil imenovan za šefa dirigenta Londonskega simfoničnega orkestra. Leta 1988 je postal glavni dirigent in umetniški vodja Mariinskega gledališča in leta 2003 se je odločil, da bo s tem ansamblom izvedel celotni Wagnerjev Nibelunški prstan. Richard Wagner je živel v Švici, ko se je začel ukvarjati z novimi idejami o gledališču in glasbi. Zapisoval jih je v zanimivih spisih, obenem pa je začel pisati libreto za tetralogijo Nibelunški prstan. Prvi obrisi so začeli nastajati že okrog leta 1848 v Dresdnu, besedilo je bilo dokončano štiri leta pozneje. Nato se je glasbeni velikan lotil komponiranja. Najprej je 1854. nastalo Rensko zlato, dve leti pozneje pa še Valkira. Vsebina tetralogije je germanska mitologija. "Po Wagnerjevem naziranju predstavlja mit v preprosti in zgoščeni obliki medsebojno delovanje večnih sil, ki vplivajo na odnos ljudi do božanstva in narave in na njihove medsebojne odnose v družbi, torej na večna religiozna, družbena in gospodarska vprašanja. Ta vprašanja so v mitu prikazana s simboli, ki so predmeti ali osebe. S tetralogijo Nibelunški prstan je Wagner dokončno prešel na področje novoromantične glasbene drame." (Jože Sivec)
Letni vrt Jazz Club Gajo ob 20:30: Študentski jam session
Umetiški vodja večera je Erik Marenče.
Jalla jalla ob 21:00: Radio Defonija: Abstract Truth (September Songs)
Teater, razstave, predavanja...:
Ploščad nasproti parlamenta ob 20:30: Festival Sanje: Mrtve duše
Dramska predstava za mlade in odrasle Mrtve duše na Festivalu Sanje 2013.
Drage dame, cenjeni gospodje! Pravičnost, resnica in ljubezen so stvar preteklosti! Nastopil je čas laži, zavisti in sebičnosti, nastopil je čas za Vašo igro! Še sama Smrt je postala igrača Gogoljevega romana, ki postavlja situacijo z začetka 19. stoletja ob bok peklu. Čas, ko se je rodil naš pre-dragi kapitalizem. Kdo ne bi prodal duše svojega preminulega soseda? Ne razmišljajte, igrajte! Danes zmagujejo le najbolj iznajdljivi! Smrt Človeku. Naj živi Papir! Groteska mask, lutk, teles, rustikalnih ljudskih ruskih pesmi uporablja material, ki je danes najbolj cenjen – papir. Iz nič nastane glasba, ritem, nastaja kompozicija, ki sledi dramaturgiji, dinamiki in logiki glasbe. Motivi so iztrgani iz preteklosti in postavljeni v današnji kontekst. Kratko in udarno grotesko, polno humorja, ironije in ruskega patosa, zaigra deset igralcev, lutkarjev in hkrati glasbenikov, absolventov praške gledališke akademije DAMU.
Režiser: Matija Solce
Avtorji Matija Solce in absolventi DAMU
Mentor, režiser in avtor glasbe Matija Solce
Igralci Anne-Françoise Josephová, Eliška Křenková, Soňa Páleniková, Hedvika Řezáčová, Johana Schmidtmajerová, Pavel Blažek, Jan Cina, Tilen Kožamelj, Šimon Krupa, Filip Šebšajevič in Antonin Týmal
Scenografi Brane Solce, Kateřina Hadravová in Matija Solce
Kostumografka Kateřina Hadravová
Mednarodni festival EX PONTO:
Plesni Teater Ljubljana ob 19:00: R. Hoghe, Pas de deux
http://exponto.net/festivali/festival_ex_ponto/raimund_hoghe_pas_de_deu…
Pas de deux je ena od osnovnih baletnih struktur, v kateri dva solista, moški in ženska, predstavita celoten spekter svoje virtuoznosti. Delo Raimunda Hogheja, enega prepoznavnejših sodobnih evropskih umetnikov ter izjemnega nemškega plesalca in koreografa, skupaj z ravno tako izvrstnim japonskim plesalcem Takashijem Uenotom, presega tradicionalno baletno formo. Njun Pas de deux je prepletanje dveh nasprotnih si svetov, tradicij in kultur. Ueno je klasično izobražen plesalec, medtem ko Hoghe s svojo grbo ne ustreza najbolj naši predstavi o tem, kako naj bi telo plesalca izgledalo, in s tem izziva naš odnos do normativnosti. Hoghe se premika zadržano in skrbno, mirno, vendar temperamentno, vsaka kretnja je brezhibna in polna dramatičnosti. Ueno je gibčen in nežen, sposoben v enem trenutku prostodušno skočiti in v naslednjem z rokami risati delikatne vzorce. Skozi predstavo ves čas gradita dialog o podobnostih in različnostih, med drugim tudi med Japonsko in Evropo, ter odnos med dvema človekoma – včasih sta odsev drug drugega, drugič spet ne. Dvojnost, različnost, simetrija in hkrati kontrast, fizična manifestacija intimnosti med parom, ki nas zagotovo osupne. Ideja, ki izhaja iz predstave, je ideja o komunikaciji in premostitvi vrzeli etnične, nacionalne pripadnosti, spola ali seksualnosti. Še bolj kot v drugih Hoghejevih delih je ključnega pomena glasba, polna emocij in spominov, od klasične do zahodne pop glasbe. Vsaka minuta dvourne predstave, naj si bo le podaljšana tišina ali stilizirana teatralnost, prispeva k transu podobnemu občutku, ki ga predstava pusti v nas.
Katedrala Kina Šiške ob 21:30: Rainer Werner Fassbinder: ŽABAR
Režija: Lidija Dedović
Vizualni koncept: Petra Veber
Asistenta režije: Mirko Radonjić, Mirjana Medojević
Organizator: Đorđe Radoičić
Luč: Dragan Sjekloća
Zvok: Rajko Radulović
Igrajo: Miloš Pejović, Jovan Krivokapić, Petar Novaković, Momčilo Otašević, Karmen Bardak, Gorana Marković, Bojana Malinovska, Gordana Mićunović, Aleksandar Radulović, Ana Vučković, Nebojša Nenezić
Produkcija: Kraljevsko pozorište Zetski dom (ME)
Trajanje: 80′
O predstavi
“Ljubezen te postara.”
R. W. Fassbinder
Žabar ali Katzelmacher v izvirniku je eno od prvih del osrednje figure in enfant terribla novega nemškega filma (der Neue Deutsche Film) genialnega Fassbinderja. Prav to delo je bila njegova odskočna deska za nadaljnje ustvarjanje. Tekst je soočanje mladih, pozabljenih, izobčenih ljudi z brutalnostmi, lažmi, konstrukcijami in fobijami sodobne družbe. V predstavi igra mlada, perspektivna in nadvse talentirana skupina študentov dramske igre v razredu Branislava Mićunovića, režiserja, profesorja na Fakulteti dramskih umetnosti Cetinje in trenutnega črnogorskega kulturnega ministra, pod originalno režijsko taktirko Lidije Dedović. Fassbinderjevo delo se je pokazalo kot precej angažirano in nadvse sodobno, s čigar marsikaterim segmentom se lahko enostavno identificiramo, ne glede na to, da se originalna zgodba dogaja v Nemčiji v 60-ih letih. Govori o krutem okolju, ki obsoja vse tiste ljudi in njihova dejanja, ki ne ustrezajo zastavljenim družbenim okvirjem in normam. Raznorazne zablode na koncu pripeljejo do brutalne okrutnosti, ta pa se ves čas najbolje reflektira v odnosih med odrskimi liki, ki nam jih igralci izvrstno predočijo. Na odru nam igra tudi pravi garažni rock bend, v katerem so igralci obenem tudi glasbeniki. Intimna, iskrena, polna energije in nadvse atraktivna predstava
O režiserki
Lidija Dedović, rojena leta 1976, je diplomirala iz angleškega jezika in književnosti na Filozofski fakulteti v Nikšiću v Črni gori, leta 2005 pa iz režije na Fakulteti dramskih umetnosti Cetinje s predstavo Bližje v razredu profesorjev Egona Savina in Radmile Vojvodić. Že pred diplomsko predstavo je opazen uspeh dosegla s prvo celovečerno predstavo Final Countdown po tekstu Saviane Stanescu v produkciji Kraljevega gledališča Zetski dom. Režirala je tudi kratke forme, dramo Davida Friedmana Hitra hitrost, ki je bila uprizorjena na festivalu Grad teatar v Budvi leta 2003, in kratki film Ne vem. V Črnogorskem narodnem gledališču je režirala predstavo po besedilu Valentina Krasnogorova Gremo na seks, ki je bila več let ena najpopularnejših predstav na repertoarju omenjenega gledališča. Leta 2010 je režirala predstavo Antigona. Za svoj zadnji projekt v Kraljevem gledališču Zetski dom – Enciklopedija izgubljenega časa po tekstu Slobodana Šnajderja – je prejela nagrado na Bienalu črnogorskega gledališča za najboljšo režijo. Režirala je tudi nagrajeno otroško predstavo Dobro drevo za Mestno gledališče v Podgorici. Premiera njene zadnje predstave, Njegoševega besedila San na Božić, je bila letos na Mednarodnem festivalu Kotor Art v Črni gori. Od gledališke sezone 2011/12 dalje je umetniška direktorica Kraljevega gledališča Zetski dom.
O gledališču
Kraljevo gledališče Zetski dom, ustanovljeno leta 1884, je najstarejše gledališče v Črni gori. Skozi zgodovino gledališča so vojne in politični pritiski občasno prekinjali njegovo delo, ga preoblikovali in reorganizirali, a se je vedno znova obnovilo pod istim imenom, kot je bilo osnovano – Zetski dom. Kraljevo gledališče Zetski dom je poleg Črnogorskega narodnega gledališča edino državno gledališče v Črni gori. Njegova repertoarska politika ustreza sodobnim gledališkim oblikam in izrazom, s posebnim poudarkom na negovanju črnogorske kulturne dediščine. Poleg gostovanj na črnogorskih odrih se predstave redno uprizarjajo tudi na mednarodnih odrih in festivalih. Gledališče ima stalno dramsko, glasbeno in založniško produkcijo, ukvarja pa se tudi z izobraževanjem. Kraljevo gledališče Zetski dom je od leta 2013 član mednarodne mreže NETA (Nova evropska teatrska akcija).
Kino kino kino!!!
Kinodvor:
18:45 Moje življenje z Liberacejem (Behind the Candelabra), Steven Soderbergh, ZDA, 2013, DCP, 118'
Pred Elvisom Presleyjem, pred Eltonom Johnom, Madonno in Lady Gaga je bil Liberace: virtuozni pianist, veliki zabavljač ter ekstravagantni odrski in televizijski zvezdnik. Film, ki ga je režiser Steven Soderbergh razglasil za svojega zadnjega, je bil na letošnjem festivalu v Cannesu sprejet z velikim navdušenjem, kopico pohval pa sta požela tudi igralca Michael Douglas in Matt Damon.
21:00 Pred polnočjo (Before Midnight), Richard Linklater, ZDA, 2013, DCP, 109'
Skoraj dvajset let po tistem, ko sta s filmom Pred zoro prvič osvojila srca gledalcev, in desetletje po njunem grenko-sladkem ponovnem srečanju v filmu Pred sončnim zahodom se znova pridružimo Jesseju in Céline, zdaj paru pri štiridesetih na družinskih počitnicah v Grčiji. Nestrpno pričakovano tretje poglavje ene največjih ljubezenskih zgodb ameriškega neodvisnega filma.
Kino Komuna:
18:15 Ognjeni obroč (Pacific Rim), akcijski domišljijski spektakel, Guillermo del Toro, ZDA, 2013, 131'
20:45 Očiščenje (The Purge), triler / drama, James DeMonaco, ZDA, Francija, 2013, 85'
Dodaj komentar
Komentiraj