13. 11. 2012 – 16.30

Pokončno tudi v torek!

Mesto Metelkova:

 

Jalla Jalla:

20:00 Otvoritev Razstave "UTOPIJA"; avtorja ŽigaŽaga in Rok Pibrnik

21:00 Djane ČRIČKA!

 

Klub Gromka ob 21:00: Stand up komedija: TIN VODOPIVEC & družba - 'Šale v nastajanju' >> V pripravah na premiero v Cankarjevem domu se Tin podaja na manjšo turnejo po Sloveniji, kjer bo preizkušal nove šale in pilil material. Pridružite se mu na tej avanture in sodelujte pri nastajanju novega šova.

 

Menza pri koritu ob 22:00: Secret Chiefs 3 (ZDA), a . P . A . t . T . (VB) + tba.

Surf rock, filmska glasba, elektronika, death metal …

Vstopnina: 16 € na dan dogodka. Organizira: ŠKUC-Buba.

 

Glasba Izven:

 

Cankarjev dom, Gallusova dvorana ob 20:00: Glasbe sveta '12: Toumani Diabaté (Mali)

Filifing Toumani Diabaté, kora;

Fode Kouyaté, bobni;

Fanta Mady Kouyatée, kitara;

Mohamed Koita, bas

 

Cvetličarna ob 20:00: Steve Vai

 

Orto Klub ob 22:00: Stari rock, hard rock in blues @ Orto!

D. j. Čule vam bo pričaral zlate stare rockerske čase!

 

Teater, razstave & predavanja:

 

SNG Drama Ljubljana ob 17:00: Mala čarovnica

Mala čarovnica je nadobudna in navihana čarovnica, ki komaj čaka, da odraste in bo sprejeta v družbo starejših čarovnic. Bliža se vsakoletni čarovniški ples, a ker je še premlada, ji je udeležba strogo prepovedana. Ko se vtihotapi na ognjeviti dogodek, je kazen neizbežna, toda Mala čarovnica je neustrašna, v svojem razumevanju "dobrega" čarovništva – po katerem nas vodi skozi zgodbo – pa predvsem izjemno duhovita. Rozova priredba Male čarovnice je melodična, prepletena s šaljivimi, a tudi pikrimi rimami ter zapolnjena s slikovitimi čarovniškimi situacijami in uroki.

 

Cankarjev dom, Dvorana Duše Počkaj ob 20:00: Mojca Žorž: ROŽA IN FRAK, Gibalni variete

 

Stara mestna elektrarna ob 20:00: Via Negativa: Nerazrešljivo #3 – To je šele začetek

Performans se ukvarja s pojmom, za katerega je nemogoče najti preprosto definicijo, čeprav nosi zelo preprosto ime: sreča.

 

SNG Drama Ljubljana ob 20:00: Conor McPherson: Jez

di irski dramatik, scenarist in režiser Conor McPherson (1971) je trenutno med najbolj popularnimi in gledanimi avtorji v sicer zelo živahnem in ustvarjalnem britanskem gledališču. Njegova različica že kar neverjetne zgodbe o uspehu priča ne le o tem, da se britansko gledališče kot že tolikokrat doslej spet navdihuje ob irski specifiki, ampak tudi o tem, da je mogoče v gledališče privabiti množice tudi z navidez povsem preprostim in nepretencioznim pisanjem, ki se izogiba vsakršnim zunanjim učinkom in tudi trenutno še posebej pri mladi avtorjih tako pogosti drastičnosti.

Podeželski pub nekje bogu za hrbtom, štirje domačini in pred kratkim priseljena novinka ob večerni pijači neobvezno klepetajo. Kot je v navadi ob takšnih priložnostih, se iz šaljivega dialoga začnejo luščiti zgodbice. Zgodbice o duhovih in najrazličnejših nadnaravnih pojavih, ki so jih skusili vaščani, so bolj smešne kot srhljive, dokler...

 

MGL - mala scena ob 20:00: Dlje od najdlje

Avtorica je pri pisanju sledila resnični zgodbi o skrivnostnem otočku z imenom Tristan da Cunha.

 

Daktari ob 21:00: Story slam

Eric D. Scott in Tina Janežič s skupino pripovedovalcev:

Matjaž Pikalo

Maks Soršak

Tomaž Štrucl

Inti Šraj

Jelena Rusjan

Lucia Ramallo

Goro Osojnik

 

Galerija Vžigalica ob 20:00: Video obrat

Eksperimentalni raziskovalni in razstavni projekt

Več: http: //www. scca-ljubljana. si/news_12_75. htm

VIDEO OBRAT

Z raziskovalno-razstavnim projektom Video obrat želimo podrobneje raziskati in predstaviti eksperimentalne (video, večdisciplinarne, novomedijske) umetniške prakse in s tem aktualizirati tudi video arhiv Postaja DIVA, na podlagi katerega je naša raziskava sploh mogoča. Kaj je torej ekperimentalna ali strukturna praksa v okviru določenega medija oziroma izraznega sredstva? V čem se kaže kreativna in eksperimentalna raba tehnologije? Kakšne so metode, tehnike, postopki in značilnosti umetniške govorice v obratu od analognega k digitalnemu, od magnetnega traku k računalniškemu disku, od enokanalnih video del k večmedijskim in novomedijskim projektom? Osredotočili smo se na specifiko medijskega jezika in umetniškega izraza v želji, da bi preobrnili prevladujoči diskurz o sodobnih video in novomedijskih delih, ki daje prednost temi ali zgodbi in kontekstu. Projekt gradimo skupaj z umetniki, ki smo jih izbrali glede na dolgoletno aktivno delovanje in delo v polju eksperimentalne novomedijske prakse. Od januarja doslej smo poleg raziskovanja, razgovorov in tekstov pripravili vrsto odprtih in internih predavanj, projekcij, delavnic, performansov in instalacij Nevena Korde, Marka Košnika in Mihe Vipotnika. Aktivna vključitev nas raziskovalcev s pisanjem in objavljanjem tekstov in zapiskov na blogu je poteza, s katero želimo vzpostaviti enakovredno odgovornost pri izjavljanju; raziskovalci v besednem in umetniki v avdiovizualnem polju.

RAZSTAVA

Tokratno razstavo bosta zasnovala Neven Korda in Miha Vipotnik. Oba sta zelo zgodaj detektirala potencial medijskih praks, s katerimi sta aktivno posegala v javne sfere: Vipotnik že v 70. letih v televizijo, video festivale in galerije; Korda pa v 80. letih v klubsko kulturo in medijske dogodke. Oba se ukvarjata tudi z arhiviranjem lastne prakse in v novejše projekte vključujeta segmente preteklih, s čimer med drugim komentirata tudi svoj odnos do novih tehnologij in metodologij dela in komuniciranja z javnostjo. Pri svojem delu pogosto sodelujeta z drugimi avtorji in delujeta kot pobudnika in organizatorja skupinskih projektov.

Neven Korda: Dominantna črna

Instalacija in performansi

Kako estetizirati 56 kubikov belega prostora? Neven Korda bo skonstruiral prostor "čistega videa" s krmiljenjem signalov in projekcijskimi postopki po principu "naredi sam". V prostor bo vključil razslojenost scene, pogledov, povratnih zank, diagramov in pripovedi skozi samonanašanje v smislu združevanja in razgrajevanja osebne produkcijske zgodovine po letu 2001; pri čemer bo uporabljal tako video dela kot dokumente performansov in nezmontirane posnetke. Postavil bo video instalacijo Dominantna črna in delavniško situacijo, v okviru katere bo uprizoril vrsto performansov in predavanj o lastnih postopkih in referencah, tudi v smeri razmisleka o aktualni praksi in njenih produkcijskih možnostih. Uprizoril bo več žanrov performansov – agitacijski, predavateljski, radijski, emotivno-poučni, gledališki. Proti samemu koncu razstave pa bo poskusil pripeljati elemente Doma v Dominantno črno.

Doma (J. Petkovšek)

Miha Vipotnik v sodelovanju s Sergejem Kapusom in študenti ALUO

Vipotnikova vodilna tema je Petkovškova slika Doma (1889), ki ga intrigira kot nedovršena podoba, ki se direktno odziva na vprašanje poizkusov in popravljanja, pa tudi zaradi možne aktualizacije slike kot sekvence iz umetnikovega življenja, ki ga slovenski "doma" in družbena klima v tem kulturnem okolju neprestano izloča iz svojega sistema. Zastavil je načrt za produkcijo mimetične podobe v gibljivi sliki, ki jo bo razvijal skupaj s študentkami in študenti ALUO v Ljubljani ter njihovim mentorjem in analitikom Petkovškove slike, Sergejem Kapusom, in skupino izbranih akterjev. Vzpostavili bodo dogajanje in-situ, skonstruirali mizansceno procesualnosti in igre, snemanja in montaže sekvence v nizu variacij, ki bo postala dom in socialni prostor za vse. Hkrati bo Vipotnik opremil vsa galerijska okna s konveksnimi okularji, lečami in režami, s čimer bo koreografiral zunanji pogled gledalcev na celoten spreminjajoči se prostor v galeriji in vzpostavil razliko med dnevno in nočno izkušnjo.

 

Galerija Kapelica ob 20:00: Bitshift / Marcus Kaiser: 'Unterholz'

Marcus Kaiser je nemski čelist, skladatelj, zvočni in vizualni umetnik. Že več kot desetletje je član mednarodnega kolektiva skladateljev Wandelweiser. Marcus Kaiser bo pri nas predstavil delo 'Unterholz', ki je nastalo l. 2007. 'Unterholz' je fascinantno audio-vizualno delo za enega ali več glasbenikov in video projekcije, v katerem Kaiser uteleša koncept sedimentov, zvočnih in vizualnih usedlin. Vsak nastop se namreč snema in se nato vtira v proces in v naslednje izvedbe. Ob tem bo pripravil tudi predavanje o relaciji med zvokom in podobo, o relaciji, ki jo raziskuje v lastnem delu in ki v sodobni umetnosti interdisciplinarnega značaja in v zvočni umetnosti vedno bolj prihaja na površje kot eno temeljnih vprašanj.

 

Cankarjev dom, Mala galerija: Kamila Volčanšek, razstava nagrajenke za življenjsko delo 10. slovenskega bienala ilustracije

Prost vstop

 

Cankarjev dom, Galerija CD: 10. slovenski bienale ilustracije – SBI

V sodelovanju z Ilustratorsko sekcijo ZDSLU

Prireditev, ki ohranja ustvarjalno stalnost in potrjuje odličnost slovenske ilustracije, smo od prve izdaje naprej ves čas vsebinsko razvijali, spreminjali in dopolnjevali. Tudi tokrat se torej obeta nekaj novosti, med katerimi je treba še posebej poudariti prenovo vizualne podobe bienala, ki jo pripravljamo v sodelovanju s seminarji znanih profesorjev vizualnih komunikacij Akademije za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani.

Poleg pregleda dvoletne ilustratorske bere na Slovenskem pripravljamo spominsko predstavitev del nepozabne umetnice Marije Lucije Stupica ob deseti obletnici smrti. Komentirani izbor najbolj znanih Stupičinih ilustracij bo prispevala Judita Krivec Dragan, uvodno besedilo bienala pa Nina Pirnat Spahić, ki že dolga leta vodi to prireditev.

Vstopnina: 5€, 3€

 

Modra dvorana, Ljubljanski grad ob 20:00: Zgodnji novi vek na slovenskem, predavanje

 

Trubarjeva hiša literature ob 19. uri: Večer intermedijskih umetnosti: Tomaž Furlan – predstavitev serije video del z naslovom Wear, ki vsebuje 14 video performansov in nastaja že od leta 2006 ter predstavlja prikaz osebne izkušnje v odnosu z delom in delovnim procesom, in to na kar se da komičen in slikovit način; ogledali si bomo izbrane videe in preleteli celotno serijo, vse od njenega nastanka do danes.

Tomaž Furlan je bil rojen 03.02.1978 v Kranju. Po končani srednji šoli se je vpisal na Akademijo za Likovno umetnost v Ljubljani, kjer je študiral kiparstvo. Pri delu ga predvsem zanima video ali videoperformans, kar pa ne izključuje drugih umetniških tehnik, ki lahko prenašajo željeno sporočilo. Živi in dela v Ljubljani in Škofji Loki.

Svoja dela je predstavil na samostojnih in skupinskih razstavah v doma in v tujini. Projekt Wear je bil predstavljen na samostojni razstavi v galeriji P74 in galeriji Alkatraz, dela pa so bila predstavljena tudi na več skupinskih razstavah doma in v tujini, med drugim Knjiga umetnika v Sloveniji 1966–2010, Gallery Kresija, Videospotting in Videodokument v Gallery 3,14, Bergen Norveška 2008, Paralelni svetovi, AKC Metelkova Mesto, 2009, Limited acces II, Parkingallery in collaroboration with Azad Gallery, Tehran 2009, In the loop: Contemporary EU video art, Washington USA (2010), Ljubljana 2010, Word for Word, without Words, City Art Museum, Ljubljana 2010, Manifesta 9, Genk Belgija 2012.

Za svoje delo je prejel nagrado Skupine OHO za mlade umetnike (2012) in sodeloval na več simpozijih doma in v tujini.

 

Knjižnica Domžale ob 19:00: Filozofski večeri: dr. Dušan Rutar o AVTENTIČNOSTI ATEIZMA: O sramotnosti smrti Boga na križu in o možnostih verovanja danes.

Vstop je prost!

 

Kino kino kino!!!

LIFFe 2012

 

Kinoteka:

17:00 Retrospektiva: Film ceste

Peščeni grad, Boštjan Hladnik, Slovenija, 1962, 35mm, 1.66, čb, 95'

Študent kemije Ali pade na izpitu, se skrega s punco Špelo in se nato v želji po odklopu s spačkom odpravi na brezciljno popotovanje. Na poti naleti na potepuškega Smokija, nato pa še na čudaško, malce nevrotično, a zanimivo Mileno. Skupaj se odpravijo na morje, pri tem pa doživijo niz sproščenih trenutkov, ki trojico zbliža. Modernistična pripoved, v kateri se navidezna svoboda brezciljnega tavanja po cestah razblini ob realnosti duševne "ječe" enega od likov.

19:00 Posvečeno: Leos Carax

Daviteljev blues (Strangulations Blues), Leos Carax, Francija, 1980, 35mm, 1.66, barvni, 17', svp

Zelo pariški nokturno. Neke noči se Paul z zaprtimi očmi sprehodi po pariških ulicah, da bi našel svojo prijateljico Colette … in jo zadavil … ker ga ni navdihnila z niti enim samim dobrim filmskim posnetkom. Nežna parodija na velikega Jean-Luca Godarda, v kateri scenarist verjame, da je zadavil Colette. Prvi tehnično dognan kratkometražni film dvajsetletnega Leosa Caraxa, ki tlakuje avtorjev samosvoj slog.

Fant sreča dekle (Boy Meets Girl), Leos Carax, Francija, 1984, 35mm, 1.66, čb, 99', svp

V črno-beli odi nočnemu Parizu, navdihnjeni s francosko novovalovsko estetiko, sledimo nadebudnemu mlademu režiserju Alexu pri pohajanju po pariških ulicah. Tu je tudi Mirelle, ki pred svojim ljubimcem pobegne na pariške bulvarje. Nekoč se srečata. Fant se zaljubi v dekle, ko zasliši njen glas po domofonu. Film prežemajo mladosten in anarhističen duh Godardovih zgodnjih del, neskončnost nadrealistične komedije, romantično filozofiranje in nori domišljijski preskoki. Čutno pokrajino Carax mojstrsko riše z osvetlitvijo chiaroscuro, nenavadnim kadriranjem in nepričakovano izbiro žarišča. V Caraxovem, s cansko nagrado za mladega režiserja ovenčanem bistroumnem prvencu in prvem delu trilogije, ki mu sledita Slaba kri in Ljubimca z mostu Pont-Neuf, prvič srečamo avtorjev alter ego: Denisa Lavanta.

21:15 Posvečeno: Leos Carax

V teku časa (Im Lauf der Zeit), Wim Wenders, Zahodna Nemčija, 1976, 35mm, 1.66, čb, 175', sp

Bruno je lastnik tovornjaka, s katerim potuje ob meji med dvema Nemčijama. Po vzhodnonemških mestecih, kjer še vedno delujejo nedonosne kinodvorane, popravlja opremo za kinematografe in jo prodaja. Nekega jutra sreča sveže ločenega in temu primerno depresivnega Roberta, ki s polno hitrostjo z avtomobilom zdrvi v reko. Po tem neuspelem poskusu samomora se Robert pridruži Brunu in skupaj potujeta naprej …

 

Kinodvor:

17:15 Panorama svetovnega filma:

Nepravični svet (Adikos kosmos), Filippos Tsitos, Grčija, Nemčija, 2012, 35 mm, 118'

Melanholična komedija s flegmatičnimi liki, stilizirano, minimalistično estetiko ter nezgrešljivimi vplivi Akija Kaurismäkija, Jacquesa Tatija in Yorgosa Lanthimosa.

19:45 Predpremiere:

Ne! (No), Pablo Larraín, Čile, ZDA, Mehika, 2012, DCP, 115'

Navdušujoča sklenitev Larrainove trilogije o življenju pod Pinochetovo diktaturo, ki velja za eno najmračnejših obdobij v zgodovini Čila, kar avtor poudari tudi na vizualni ravni – zavestno se odloči za neolepševanje.

22:00 Kralji in kraljice:

Post tenebras lux, Carlos Reygadas, Mehika, Francija, Nemčija, Nizozemska, 2012, DCP, 120'

Skrivnostna, vzvišena, ekspresionistična, napol sanjska, delno avtobiografska nezgodba o družini, ki živi sredi veličastne mehiške divjine. Nagrada za najboljšega režiserja v Cannesu.

 

Kino Šiška, Katedrala:

17:00 Predpremiere: Veliki večer / Le Grand soir, Gustave de Kervern, Francija, 92'

19:00 Panorama: In kam gremo zdaj? / Where Do We Go Now?, Nadine Labaki, Libanon, Francija, Italija, 110'

21:15 Predpremiere: Misija Argo / Argo, Ben Affleck , ZDA, 120'

 

Kino Komuna:

17:00 Kralji in kraljice: Želim si … (Kiseki), Kore-eda Hirokazu, Japonska, 2011, 128'

19:30 Kralji in kraljice: V vrtincu strasti (The Deep Blue Sea), Terence Davies, VB, ZDA, 2011, 98'

21:30 Perspektive: Klip (Klip), Maja Miloš, Srbija, 2012, 100'

 

Cankarjev dom:

Linhartova dvorana:

17:00 Kralji in kraljice: Dvojne stopinje (Los pasos dobles), Isaki Lacuesta, Španija, 2011, 87'

19:00 Perspektive: Mlada noč (Mlada noč), Olmo Omerzu, Češka rep., Slovenija, 2012, 65'

21:00 Predpremiere: Ljubezen (Amour), Michael Haneke, Francija, Avstrija, Nemčija, 2012, 127'

 

Kosovelova dvorana:

17:15 Panorama: Poletje (Verano), Jose Luis Torres Leiva, Čile, 2011, 93'

19:15 Predpremiere: Hannah Arendt (Hannah Arendt), Margarethe von Trotta, Nemčija, 2012, 113'

21:30 Kralji in kraljice: Življenje brez načel (Dyut meng gam), Johnnie To, Hongkong, 2011, 107'

 

Izven:

Filozofska fakulteta, klet ob 20:00: Film "Blood in the mobile"

Ogled filma in kratka razprava.

Govorci:

Kabasu Babu, državljan DR Konga

Max Zimani, Zavod Global

Aleš Kranjc Kušlan, Ekvili

Glavna tema dokumentarnega filma Blood in the Mobile" je izkoriščanje lokalnega prebivalstva v Kongu s strani mobilnih korporacij, kjer ljudje delajo v nečloveških razmerah v rudniku in kopljejo rudnine potrebne za izdelavo naših mobilnih telefonov. Pri čemer se različne oborožene skupine bojujejo za prevlado nad rudniki in je tako v bojih umrlo že na milijone ljudi.

 

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.