3. 6. 2013 – 16.30

Pozor! Družina!

Metelkova mesto:

 

Menza pri koritu:

17:00 Cirkuške delavnice, brezplačna udeležba.

 

Jalla jalla ob 21:00: Radio Defonija

 

Channel Zero ob 22:00: DubLab: BASS CAMP PREPARTY - Mixxle (Vibe Department), Sista Julie (Roots Daughters), Rollking (Dub Lab)

 

Glasba izven:

 

Letni vrt Jazz Club Gajo ob 20:30: Študentski jam session

Umetniški vodja Jam Session večerov je Erik Marenče.

 

Brooklyn hengarnicaob 21:00: Young Vibes: Slow Magic + Giraffage + Mister Lies

Za vse ki radi podležete Majesticcasual zvokom.. Young Vibes z veseljem najavljamo 3 odlične artiste, ki se bodo na ekskluzivnem koncertu predstavili tudi slovenski publiki.

◈ SLOW MAGIC ◈ (usa)

Projekt Slow Magic je produkt hiper-razmnoževanja digitalnega zapisa glasbe, ki stavi na poslušalce, ki statistično povečujejo klike besedne zveze "chill wave". Nevedoči, kdo ali kaj se skriva pod vzdevkom Slow Magic, smo poslušalci obogateni s polno mero skrivnostnosti in ob poslušanju njegovih stvaritev obdani s posebnim magičnim učinkom. Prepoznaven je po tem, da se skriva pod kričeče-barvasto masko, ki jo je verjetno izoblikoval simultano z zlaganjem

sintetične skupine tonov ter ponavljajočega in odmevajočega se vokala.

♧ GIRAFFAGE ♧ (usa)

Charlie Yin iz daljne Kalifornije se na koncertnih odrih predstavlja z imenom, ki asociira na najvišjo kopensko žival, svoje sanje pa pretvarja v pletenino enostavnih a bleščečih se glasbenih prevlek. Izoblikovane so z neregularnimi ritmi, okoli katerih se izvajalec ovija s svojim subtilnim in hkrati egocentričnim vokalom. Njegove prve izdaje segajo 2 leti nazaj s prvim EP-jem Pretty Things, ki ga je še istega leta nadgradil celometražni album Comfort. V Brooklynu

nam bo s svojevrstno glitch-hop/chillwave zmesjo predstavil nov album z naslovom Needs.

◒ MISTER LIES ◒ (usa)

Študent filozofije in pisanja dramskih tekstov v Chicagu. Producent in multiinstrumentalist Nick Zanca deluje na podlagi vplivov iz njegovih preteklih let življenja v zatohli predmestni naselbini

v Connecticutu. Nespečnost, domotožje po domotožju in ekscentričnost so njegovi temelji pri začetkih preživljanja z živim muziciranjem v podzemnih klubih. Njegova prva EP izdaja je nastala v študentski sobi v Chicagu, s pomočjo prenosnika, midi kontrolerjev in naključnih

instrumentov ter pod mešanico inspiracij velikih Massive Attack, Burial in Boards of Canada. Trenutno na turneji predstavlja svoj dolgometražni prvenec z naslovom MOWGLI, izdan pod okriljem založbe Lefse Records.

https://www.facebook.com/events/227611480696725

https://www.facebook.com/youngvibes.slo

 

Teater, razstave, predavanja...:

 

Slovensko mladinsko gledališče:

19:00 Portreti I; avtorski projekt Vita Tauferja_festival Prelet

Vito Taufer se bo skupaj z umetniškimi sodelavci ukvarjal s fenomenom sreče, ki je v devetdesetih letih prejšnjega stoletja doživel konjunkturo na področju različnih znanosti, pa tudi v vsakdanjem življenju, saj "industrija sreče", kot jo posredujejo različni mediji, obljublja hitre poti do nje. Poleg psevdopsiholoških uspešnic z recepti za srečo in številnih delavnic na to temo se je občutno povečal tudi obseg znanstvene literature o tej tematiki. V novem tisočletju je prišlo do razmaha pozitivne psihologije, ki se ukvarja s psihologijo blagostanja, z osebnostnimi močmi in vrlinami, z upanjem, hvaležnostjo itd.

Mednarodne raziskave zadovoljstva z lastnim življenjem kažejo na to, da smo prebivalci Slovenije glede sreče vedno na repu, med "najbolj srečnimi" pa so Danci, Kanadčani, Švicarji, Švedi itd. Zanimiv je tudi kulturni pluralizem med posameznimi mediji; del medijev še vedno inscenira podobe tradicionalne, družinske sreče, del pa že kaže zadovoljstvo posameznika zunaj tradicionalnih okvirov heteroseksualnega družinskega para (npr. sreča samskega posameznika ali posameznice). Hkrati opažamo, da v zadnjih desetletjih temelj za identiteto in status posameznika vse bolj postaja telo, young perfect body pa njegov skonstruirani cilj, tako da lepota, uspeh in sreča počasi postajajo sinonimi.

V Portretih I se vam bodo predstavili Marko Mlačnik, Marinka Štern in Blaž Šef, v Portretih II Robert Prebil, Primož Bezjak in Maruša Geymayer-Oblak, v Portretih III Olga Kacjan, Mojca Partljič in Matija Vastl, Desa Muck in Uroš Kaurin pa bosta povezovala vse tri večere.

22:00 Nedolžni (L’Innocente)_festival Prelet

Predstava po zadnjem delu filmskega velikana Luchina Viscontija, nastalem po romanu Gabrieleja d'Annunzia...

Režija: Diego de Brea

Igrajo: Uroš Maček, Romana Šalehar, Draga Potočnjak, Olga Grad, Matej Recer

Nedolžni (1976) je zadnje delo filmskega velikana Luchina Viscontija. Ljubezenski trikotnik se dogaja v vilah rimske aristokracije, kjer je dekor do potankosti premišljen, v senzualnem vzdušju italijanskih podeželskih palač, njegovi razkošno kostumirani junaki pa zaradi vzvišene distance do lastnega čustvenega sveta vzbujajo vtis, kot da bi bili zamrznjeni v času. Visconti je film posnel po romanu Gabrieleja D'Annunzia, enega vodilnih predstavnikov dekadence in simbolizma v italijanski književnosti. Prav naklonjenost simbolizmu in dekadenci aristokracije je tisto, kar povezuje Diega de Breo in Luchina Viscontija; de Brea se je v našem gledališču z njim srečal že leta 2006, ko je ustvaril Somrak bogov.

9 EUR/6 EUR

 

SNG Drama ob 19:30: Hamlet

Ali je Hamlet našega časa še vedno arhetipski svetlolasi tragični princ in junak, na katerega se zgrnejo vse nesreče gnile Danske, sad individualnih in družbenih anomalij?

Hamlet doživlja globoke emotivne pretrese in se zaveda, da v "gnili" družbi ni prostora za ljubezen in osebno srečo. Njegova rahločutnost ga emotivno in duhovno zlomi. Že na začetku mu je popolnoma jasno, kaj je njegova dolžnost, vendar so vsa njegova dejanja "tihi" krik, in ne preudarno delovanje. Zaradi dejanj, ki niso odločna, pogumna, preudarna, pravočasna …, zgubi življenje in obenem povleče v smrt številne nedolžne ljudi okrog sebe.

Zmeraj bodo častihlepni in pohotni povzpetniki. Problem je v tem, da jih je danes vse več in da v sodobni "gnili Danski" nihče več ne skriva kršitev etičnih kodeksov. Shakespearjeva tragedija načenja vprašanje poguma, odločnosti, aktivnosti in redefiniranja smisla posameznika kot aktivnega in odgovornega soustvarjalca sodobnega duha časa.

 

MGL ob 19:30: Ženske na robu živčnega zloma

 

Kino kino kino!!!

 

Kinoteka:

18:30 Večer SFA/Filmi po izboru Franca Uršiča – Pište

Mozaik igralskih vlog Franca Uršiča

Mozaik igranih TV-oddaj v režiji Franca Uršiča

Občan Urban, Jože Bevc, Slovenija, 1963, 35mm, 1.37, čb, 11'

21:00 Retrospektiva: filmski scenograf Niko Matul

Akcija, Jane Kavčič, Slovenija, 1960, 35mm, 1.37, čb, 84'

Po resničnem dogodku posnet film, v katerem skupinico partizanov, ki se ne more prebiti iz mesta, zajame malodušje. Komandir (Jožko Lukeš) zato skuje drzen načrt: napadli bodo zapor, osvobodili zapornike in se skupaj z njimi pretolkli na varno. A tudi zaporniki so opustili vsako upanje in pričakujejo le še zasliševanje, mučenje ali eksekucijo, zato ne verjamejo, da so rešeni, ko partizani vdrejo v zapor. Eksistencialni drami, v kateri mora vsak premagati najprej samega sebe, Matul nameni hladno in odtujeno oblikovan prostor. Stene so hladne in puste, mesto je opustelo – scenografija se odlično ujema s filmsko izrisano svetlobo direktorja fotografije Franceta Cerarja. Partizanski film noir.

 

Kinodvor:

18:45 Nekaj je v zraku (Après mai), Olivier Assayas, Francija, 2012, DCP, 122'

Nekaj je v zraku je delno avtobiografski portret mladega umetnika, ujetega v vrtinec politike, umetnosti in seksa v Franciji po maju '68. Z natančnostjo in ljubeznijo narejena rekonstrukcija protikulture zgodnjih sedemdesetih je Olivierju Assayasu prinesla nagrado za najboljši scenarij na Beneškem filmskem festivalu.

21:00 Otok v Ljubljani: Dekle od nikoder (La fille de nulle part), Jean-Claude Brisseau, Francija, 2012, 91'

Za člane Kluba Kinodvor vstop prost!

Tajski cineast Apitchatpong Weerasethakul, ki je lani predsedoval mednarodni žiriji na filmskem festivalu v Locarnu, je ob podelitvi glavne nagrade – zlatega leoparda Jean-Claudu Brisseauju za njegovo nedavno delo, ezoterični triler, odločitev žirije utemeljil z besedami: »Filma ni posnel ostarel filmar, pač pa filmar, ki je mlad po srcu.«

Nizkoproračunski film, posnet z minimalnimi sredstvi – Brisseau ga je v celoti in z majhno (tokrat prvič digitalno) kamero posnel v lastnem stanovanju sredi Pariza, v glavni, naslovni vlogi pa nastopi naturščica (Virginie Legeay) –, zaradi poigravanja s formalnimi elementi iz francoske kinematografije deluje kot poklon francoskemu filmu. Ritem filmu tako narekujejo filmski in osebni spomini.

Brisseau (ki napiše tudi scenarij in film producira) odigra vlogo Michaela, upokojenega ovdovelega profesorja matematike, ki si prizadeva zapolniti vsakdan s pisanjem teoretskega dela, zasnovanega na prevpraševanju religioznih, političnih in umetnostnih razsežnosti, da mu misli ne bi uhajale k že dolgo preminuli ženi, ki jo še vedno zelo pogreša; tudi sam se zaveda, da se počasi poslavlja od življenja. Nekega dne se v ta umirjeni vsakdan prikrade mlada, fatalna brezdomka Dora. K Michelu se zateče naravnost iz primeža bivšega ljubimca, ki jo je pretepel pred njegovimi vrati. Dora postane Michelova muza, stanovanje pa se kmalu po njenem prihodu spremeni v oder, ki ga zavzamejo misteriozni fenomeni. Nora ljubezen se prepleta z zgoščenimi didaktičnimi monologi o bogu, filozofskem premisleku o neznanem, z notranjim bojem obeh glavnih likov in z njunimi utripajočimi obsesijami. Kakor v svojih prejšnjih delih Brisseau tudi tokrat mojstrsko krmari med parodijo in resnobnostjo realnosti, zateka se k mitom in iluzijam. Ko Michelova tragična usoda in neizbežno časovno minevanje postajata otipljiva, se pokaže prava moč iluzije, potreba po zatekanju k njej pa se izkaže za nujno.

 

Kino Komuna:

18:30 Ljubimci nad oblaki (Los Amantes Pasajeros), komedija, Pedro Almodovar, Španija, 2012

20:30 Stranski učinki (Side Effects), drama/triler, Steven Soderbergh, ZDA, 2013, 106'

 

 

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.