Primerne luknje
Bi Ko Fe ob 18:00: koncertno popotovanje “Po Balkanskim Sokakima 3”!
Na terasi Židovske steze 2 bomo najglasneje prisluhnili petim varovancem legendarne Balkanske neodvisne založbe Slušaj Najglasnije! Ne-glasni bodo: hrvaški Babilonci in Lou Profa, bosanski Dječak iz vode, srbski Kodagain ter švedsko/bosanski Nachtzug.
Slušaj Najglasnije (Listen Loudest) velja za prvo neodvisno založbo v Jugoslaviji, ki jo je konec osemdesetih zagnal eden izmed prvih “ilegalcev” glasbene ustvarjalnosti na območju ex-yu regije, Zdenko Franjić! Objavil je prvence številnim mladim glasbenikom, ki so kasneje napredovali in so dosegli priznanje s strani občinstva in medijev (Majke, Satan Panonski, Spoons, Messerschmitt, The Bambi Molesters, Damir Avdić, Goribor, Overflow, Babilonci, Sch, Dječak iz vode itd...) Od začetkov v osemdesetih do danes je Zdenko Franjić objavil okrog 500 albumov.
DJEČAK IZ VODE (Brčko, BiH)
Kitarski post/noise -industrial
Čudežni Dječak iz Vode je sestavil 98 skladbic v 3 ure in 46 minut trajajoči album, s katerim se ne bo ravno vpisal v Guinnessovo knjigo rekordov kot avtor najdaljšega albuma v glasbeni zgodovini, je pa zagotovo opomnil nase s konstrukcijo neverjetno enostavnih komadov, še bolj enostavnih od The Velvet Underground, Joy Division in The Fall. Povsem minimalistične, enostavne, kratke “pesmice”. Črtice, ki obravnajo aktualno obsežno tematiko: od politike, morale, religije, emocij in zabave s kančkom humorja, groteske in satire.
BABILONCI (Hrvaška)
Babilonci so projekt legendarnega neodvisnega glasbenega založnika Zdenka Franjića, poznan tudi kot “dobri duh underground”. Skozi projekt se je po Babilonsko sprehodilo večje število bolj ali manj uveljavljenih glasbenikov, vsak pa je pustil svoj pečat. Poleg stalnih članov Zdeneta in Pityja zasledimo v različnih postavah babiloncev še imena kot so Aleksandar Stojković (Goribor), Hrvoje Stančina- Hrc (glavni producent benda) in Robert Bušić- Buš (frontman prve zasedbe Kojotov)
LOU PRUFA (Hrvaška)
Nežen, sentimentalen in rafiniran kantavtor z veličastnim blues- country- noir vokalom. Ne ravno rokersko nabita muzika, ki pa je zgrajena kompaktno – minimalistično in temelji na počasnih country, blues in reggae kompozicijah, z vonjem po americani.
KODAGAIN (Srbija)
Hardcore/trash/experimental-pop
Čompe z ekipo je s svojim bogatim in kreativnim opusom (preko 2000 snemalnih skladb in 8 izdanih albumov za Slušaj Najglasnije) pridobil status najprijetnejšega ungerground presenečenja. Kvaliteten pop z izrazito izstopajočim vokalom, ki spominja na nekakšno čudno mešanico Bryana Ferryja in Roya Orbisona.
NACHTZUG (Švedska, BiH)
Četverica, ki se je prepoznala v sorodnih glasbenih okusih, ustvarja eksperimentalno godbo, ki kombinira več glasbenih žanrov – od ambientalne psihodelije, elektronike pa vse do trdega melodičnega rocka. Šveda Nataša na klavijaturah in vokalu in Dado na bobnih, italijan Boris na basu ter Armin na kitarskih akordih iz BiH, so svoje dvajsetletne glasbene izkušnje povezali v konceptualni projekt Nachtzug, ki je trenutno v fazi izdajanja svojega prvega albuma. Nachtzug ponuja mračno in čutno koncertno izkušnjo.
Galerija ŠKUC ob 20:00: Ignacio Uriarte: Produktivna neučinkovitost
Ignacio Uriarte (1972) se je rodil in odrasel v nemškem Krefeldu, nato pa je v Madridu in Mannheimu študiral menedžment in se kasneje udinjal različnim korporacijam v Nemčiji, Španiji in Mehiki. Tu je v Guadalajari zaključil še študij avdiovizualnih umetnosti na Centro de Artes Audiovisuales in nato pred desetimi leti dal odpoved. Popolnoma se je posvetil umetnosti, ki jo imenuje "pisarniška umetnost" (office art) in se leta 2007 preselil v umetnikom nekoliko bolj prijazni Berlin.
To, da je rekel ne redni zaposlitvi, pa ni pomenilo, da je za seboj pustil tudi pisarno. Način birokratske produkcije, ki jo omogoča delo male pisarniške buržoazije, je postal njegov izrazni okvir. Metodologija dela je ostala ista: v razstavljeni formi se je razkrila zgodba repeticije in rutine, mrtvila kreativnega individuuma, kakršno prinese monotono opravljanje pisarniških del. Toda naše zavedno ali nezavedno pisarniško ravnanje – oblikovanje kepic papirja, čačke na robovih listov … – kažejo na željo po ustvarjanju. V kontekstu umetnosti "pisarniška umetnost" nadaljuje linijo minimalizma in konceptualne umetnosti šestdesetih in sedemdesetih let, ki sta se bližala izginotju forme umetniškega dela.
Diagonal Equation (Diagonalna enačba; 2012) in Erased Crossings (Izbrisane meje; 2012) sta podobi izbrisanega, podobi na meji obstoja. Nastali s pisalom brez črnila in sledjo radirke na podlagi, zaznamovani s svinčnikom, sta podobi belin, formi monokroma, ki priča o manualnem, ničvrednem, banalnem in dolgotrajnem delu, ki je bilo potrebno za njegov nastanek.
Urejeni birokratski modernizem neučinkovitosti se stopnjuje z instalacijo iz papirja Fold Spin Couples (Pregibani plešoči pari; 2011), nato pa še z logično urejenimi sekvencami dela +/- (2011), ki se z minimalnimi spremembami v gostoti in urejenosti znakov poigrava z očesom v minimalni op-art strojepisni produkciji. Pisalni stroj, ki je spomin na pisarno nekoč, ni nov medij v umetnosti. Z njegovo uporabo se Uriarte vključuje v krog strojepisnih ljubiteljev, kot sta Marcel Duchamp, ki je s pokrivalom pisalnega stroja Travellers Folding Item (Zložljiv potovalni kos; 1916), ustvaril prvo mehko skulpturo, in Edward Ruscha, ki je pisalni stroj leta 1967 zabrisal iz svojega Buicka, vzporednice pa bi našli tudi pri nas, najznačilneje pri pesniku Franciju Zagoričniku v poznih šestdesetih letih.
Barviti formalizmi v naslednjem prostoru so narejeni s črnilom za peresa in kemičnih svinčnikov. Estetika minimalnega, monokromnega, zamejenega z medijem, črpa tudi iz formalizma visokega modernizma. Celo zvok, ki se razvija in krči v prostoru v ritmu 1-2-3-4-3-2-1, kriči po izčiščenosti, po korporativni kliničnosti pisarn, pridruži pa se mu tudi repetitivna animacija z naslovom Blue Ribbon (Modri trak; 2012).
Jasno je, da sta v Uriartejevem opusu forma in izbrani medij vedno tudi odraz zunanje realnosti. Vanj je vpisano (nekreativno?) delo pisarniških birokratov, ki se mu umetnik med delovnim procesom ne odpove. Umetnost nastaja zgolj z uporabo delovnega orodja tistega razreda, ki v zadnjih letih pada vse niže na družbeni lestvici. Kreativnost, rojena na nekreativnih mestih, združena z držo umetnika, daje upanje, da bomo nekoč vendarle spregledali.
Petja Grafenauer
Ringlšpil bar ob 20:00: Jam session
Oder bo odprl hišni bend, po uri programa pa ste vabljeni, da zaigrate ali zapojete tudi vi.
Križevniška cerkev ob 20:00: Claudi Arimany, flavta in Godalni kvartet Gentile
Jalla Jalla ob 20:00: Otvoritev razstave "AVTOKREŠ", avtor: Dušan Merklin-Mick
Hostel Celica ob 21:00: Sozvočja sveta – Jam session: All strings detached
Vesna Godler – vokal, bas Jana Beltran – vokal, kitara
KUD France Prešeren: Zadnji Trnfest
20:00 OTVORITEV RAZSTAVE v galeriji: Poletje v stripu: Izar Lunaček: Babilon
21:00 GLEDALIŠČE: Rok Kosec in Goran Završnik: Vroča župa (SI) - večer pravljic
22:30 DJ PROGRAM: Favela Blast Off vs. Dub Diggerz – dubstep/bass/moombahton
Vstopnine ni!
Kino kino kino!!!
Kinodvor:
19:00 Še enkrat, Camille (Camille redouble), Noémie Lvovsky, Francija, 2012, DCP, 111'
Še enkrat, Camille je živahna komedija zmešnjav, obarvana s fluorescentnimi barvami in pop uspešnicami osemdesetih. Grenko-sladko popotovanje v preteklost so navdihnili filmi Peggy Sue se je poročila, Velik in Nazaj v prihodnost.
21:30 Tabu, Miguel Gomes, Portugalska/Nemčija/Brazilija/Francija, 2012, DCP, 114'
Tabu je čudovita magično-realistična sanjarija, ki preoblečena v arhaično in nostalgično povest o izgubljenem raju utrjuje našo vero v moč filma. V Berlinu nagrajeno delo si je v hipu zagotovilo svoje mesto v analih filmske zgodovine.
Ljubljanski grad ob 21:30: Film pod zvezdami
Zveri južne divjine (Beasts of the Southern Wild), Benh Zeitlin, ZDA, 2012, 35 mm, 93'
V tej poetični postkatrinski pravljici, ki jo gledamo skozi oči neustrašne šestletne deklice, se mali človek sooči z uničujočimi silami narave, ki trčijo ob mitične pošasti v apokaliptični bitki epskih razsežnosti. Velika nagrada žirije v Sundanceu, zlata kamera v Cannesu in štiri nominacije za oskarja.
Kino Komuna:
19:00 Nerodna tajnica (Populaire), romantična komedija, Régis Roinsard, Francija, 2012, 111'
21:15 Veliki Gatsby (The Great Gatsby), romantična drama, Baz Luhrmann, Avstralija, ZDA, 2013, 142'
Dodaj komentar
Komentiraj