19. 11. 2013 – 16.30

Torkova spoznanja

Metelkova mesto:

 

Klub Gromka:

18:00 Založba Sophia, zavod za založniško dejavnost, in klub Gromka vas vljudno vabita na predstavitev knjige Rock’n’retro: novi jugoslavizem v sodobni slovenski popularni glasbi avtorja Mitje Velikonje. V pogovoru bosta poleg avtorja sodelovala tudi Ičo Vidmar in Robert Bobnič.

20:30: LUD Literatura: »Dovratu« – glasbena improvizacija slika zvočne pokrajine treh pesnic

 

Galerija Alkatraz ob 19:00: Vabljeni na otvoritev in zatvoritev večmedijske instalacije, magistrskega dela Lenke Đorojević, Kocka No. 837456-9305.00,v torek, 19. novembra, ob 19.uri. Galerija bo odprta od 10.00 do 12.00 in od 19.00 do 22.00.

 

A-Infoshop ob 19:00: veganski kuharski večeri

Slovensko vegansko društvo Vas vabi na vegansko večerjo. Postregli Vam bomo z okusno čili con lečo ter s pire krompirjem, mešano solato, za sladico pa se boste sladkali z makovim pecivom ter limonado s hibiskusom. Vabljeni in vabljene na pojedino in druženje!

 

Jalla Jalla ob 20:00: TORKPEDO

 

Channel Zero ob 21:00: OVVL (ZDA) - Če vas zanima, kakšnega okusa je testo, v katerega set dali najboljše od stare šole hard rocka in ga dobro zmešali s trensersim metalom, ki vsebuje punk arome, dobite slastno kulinarično porcijo, na katero prisegajo kalifornijski Ovvl. Poslastica za nostalgike in gurmane!

 

Glasba Izven:

 

Zavod Sv. Stanislava, dvorana Matije Tomca ob 19:00: Kitarski recital Sanje Plohl

Na programu: Luis de Narváez, Angelo Gilardino, Manuel Maria Ponce, Regino Sainz de la Maza

Recital bo hkrati predstavitev zgoščenke "Danseuse dans Grenade" španske založbe Ibs Classical, ki jo je kitarstka Sanja Plohl posnela kot prvonagrajenka mednarodnega tekmovanja kitare v Sevilji. Zgoščenka je bila med drugim že predstavljena v Madridu (Sociedad española de la Guitarra), Londonu (London Classical Guitar Festival), Atenah (Inštitut Cervantes) in na španskem nacionalnem radiu.

Danseuse dans Grenade nos popelje v svet plesov, od inštrumentalne renesančne glasbe, španske folije, španskih ljudskih plesov pa vse do sodobne kreacije za kitaro, kjer se popularne španske melodije stilizirajo in pokažejo v novi luči.

"Diskografski debut kitaristke, ki je na dobri poti k zelo uspešni karieri in ki odraža njeno kapaciteto poseganja po zelo raznovrstnem repertoarju: od vihuele iz šestnajstega stoletja do sodobnih skladateljev kot je Angelo Gilardino. Njeno razumevanje do interpretirane glasbe nima razpok, njena tehnika preletava težavnosti s osupljivo spretnostjo, njen zvok, mlad in eleganten – nagiba se bolj k svetlobi kot pa k sencam – vse to so vrednote, ki so perfektno ujete na tej dragoceni zgoščenki."

Javier Suárez-Pajares, kritik in muzikolog

 

Gallusova dvorana Cankarjevega doma ob 19:30: S Simfoniki v filmski svet

Glasba iz filmov in nanizank iz 70-ih in 80-ih

Simfonični orkester RTV Slovenija

Dirigent: Simon Krečič

Z glasbo iz filmov in nanizank iz 70-ih in 80-ih let bo začel cikel koncertov filmske glasbe, v katerem bo Simfonični orkester RTV Slovenija prepotoval različna obdobja in pokrajine ter predelal različne žanre.

Na prvem koncertu bomo tako med drugim slišali glasbo iz filma Lovec na jelene – zanjo je Stanley Myers leta 1978 prejel nagrado Ivorja Novella – pa znano glasbo iz filma Boter Nina Rote (zanjo mu je leta 1974 čast izkazala Akademija in glasbo nadgradila z oskarjem), John Williams bo na koncertu navzoč z glasbo iz filmov Superman in Žrelo – za prvo je bil nominiran za oskarja, druga pa mu je oskarja izročila. Sprehodili se bomo tudi skozi nanizanke, med drugim z glasbo Jerrolda Immla za nanizanko Dallas.

S Simfoniki se bomo tako podali v filmski svet.

 

Klub Daktari ob 20:00: Večer Resničnih Zgodb/Story Slam

Noro zabaven večer resničnih zgodb.

Se spominjate vaših prvih zaljubljenosti, ko ste ji napisali ljubezensko pismo, ga vrgli v njen nabiralnik in dolgo čakali, da ga bo našla?

Poznate občutek, ko na pomembni večerji napovejo nastop slavnostnega govornika, vi pa ravno takrat trznete in iz vilice vam izleti košček mesa, naredi loup in pristane govorniku v kozarcu rdečega vina?

Sigurno vam je znan tisti trenutek, ko si sredi mestne plaže rečete "pa kaj, če mi pade dol brisača", se zavijete v njo, se dolgo nerodno kobacate in končno slečete, takrat pa vam nekdo zabriše v glavo rokavček?

Blamaža.

Se spomnite kako zadane?

Vse, ki imate svojo resnično zgodbo, ki se vam zdi, da bi jo morali povedati, toplo vabimo na Daktarijev domači oder. Za orientacijo naj vam bo dobrih 8 minut, ki jih imate na razpolago. Najdite začetek, vrh in konec ene same zgodbe. Zgodba je lahko tragična, komična, čudna, poetična ali mistična,... samo da je doživeta.

 

Teater, razstave, predavanja....:

 

SNG Drama ob 19:30: Albert Camus: Kaligula

Kaligula (1938) je Camusovo osrednje dramsko delo, v katerem je izpostavil enega najprivlačnejših in najbolj usodnih zgodovinskih motivov. Kaligula pooseblja posebno obliko spervertirane oblasti, ki razglaša, da deluje v imenu pravega in koristnega, je pa brez nujnega moralnega čuta. Čeprav je Kaligula v "vsakem izmed vas", kakor je Camus zapisal v enem izmed prvih osnutkov, ni naključje, da se mu je ideja za dramo porodila v času vzpona fašističnih voditeljev in da je igro pisal ter dopolnjeval v času svetovne vojne. Kaligula je prototip avtoritarnega oblastnika, ki pod krinko ciničnega leporečja o prizadevanju za občo srečo uveljavlja izključno le svojo neizprosno in hladnokrvno voljo do moči.

"Še sem živ!"

Albert Camus

Premiera:

16. novembra 2013

Prevajalec Jaroslav Skrušný

Režiser Vito Taufer

Avtorica priredbe in dramaturginja Lara Simona Taufer

Scenograf Branko Hojnik

Kostumografinja Barbara Stupica

Avtorja glasbe Magnifico, Schatzi

Lektorica Tatjana Stanič

Avtor videa Voranc Kumar

Koreograf Klemen Janežič

Oblikovalec luči Deni Šesnić

Asistent režije (študijsko) Daniel Day Škufca

Nastopajo:

Marko Mandić - Kaligula

Polona Juh - Kesonija

Bojan Emeršič - Helikon

Klemen Janežič - Scipio

Jernej Šugman - Kereja

Jurij Zrnec - Senekt

Valter Dragan - Lucij

Saša Tabaković - Metelij

Boris Mihalj - Mereja

Rok Vihar - Mucij

Gorazd Logar - Lepidij

Zvone Hribar - Kasij

Daniel Day Škufca k.g. - Suženj

Matija Rupel k.g. - Suženj

 

Stara mestna elektrarna ob 20:00: Beton Ltd.: Vse, kar smo izgubili, medtem ko smo živeli

Predstava z naslovom Vse, kar smo izgubili, medtem ko smo živeli izhaja iz absurda, kot ga opredeljuje trenutni kontekst časa in kot ga v delu Morilec brez razloga [fr. Tuer sans gages] razvija francoski dramatik romunskega rodu Eugene Ionesco. Vračanje k stvarnosti, ki jo vse bolj nadomešča fiktivno, izmišljeno, napeljuje na premislek o nas samih, kakršni smo, in stalno spreminjajočih se okoliščinah, ki nas obdajajo. Po drugi strani pa gre tudi za vračanje k izhodiščem teatralnega in množici uprizoritvenih postopkov, zavitih v grenko-sladko kombinacijo preteklega in sedanjega, obljubljenega in zapravljenega, predvsem pa izgubljenega časa, ki je pretekel vmes, ko s[m]o zaznavali neko drugo realnost od tiste, ki je dejansko bila.

Za Eugena Ionesca je svet absurden, grotesken, boleč. Za razliko od zgodovine, po kateri se da ugotoviti, zakaj so se stvari zgodile, je življenje popoln absurd; nepredstavljiv del eksistence. Za like iz svojih dram pravi, da govorijo stvari, ki jih ne more zagrabiti, ki so neumne, smešne, nore, medtem ko se sam počuti, kot bi bil odtujen od sveta. In tako, kakor se Morilec sooči z Berengerjem in mu postavi nekaj eksistencialističnih vprašanj, so člani kolektiva Beton Ltd. v projektu zastavili vprašanja sami sebi in drug drugemu, ki se nanašajo na osebna, poklicna in družbena izhodišča, ki segajo v tri ločena časovna obdobja; v leto rojstva [1976 in 1977] in kontekst nekdanje skupne države Jugoslavije, v obdobje odraščanja, ki se zaključi z zrelostnim izpitom [1995 /1996] in v projekciji v prihodnost, ki ostaja neoprijemljiva.

Drzen glamur in vrhunski šov; veličastne stavbe in čas, ko je vse mogoče; so to le sanje, ki pripadajo preteklosti? V kaj smo se rodili in med čem odrasli? Kaj bi morali narediti, pa nis[m]o? O čem bi morali premišljevati, pa nis[m]o? Nis[m]o bili ne racionalni, ne odgovorni. Zato, ker nismo premišljevali o rezultatih, ampak ustvarjali predstave. Kot da je celotno življenje, medtem ko smo živeli, nadomestila lažna svoboda, v kateri drugi odločajo o tem, ali bomo nekje v bližnji prihodnosti pomirjeni državljani, obupani posamezniki in/ali emigranti nekje daleč stran.

"Mogoče bi se moral vrniti na začetek in ugotoviti, kje se je izgubilo, razblinilo. Na začetku je bilo vse mogoče. In tudi kasneje. Kolikor se spomnim. Veliko energije. Ogenj. Mladost. Pomlad. Svetloba. Užitek. Ne sreča, ampak zadovoljstvo, ki mi je omogočalo živeti. To je morala biti življenjska sila. Ne vem, to je bilo že precej časa nazaj. Mogoče samo par let nazaj. Lahko da je bilo včeraj. Ampak ves čas sem verjel, da je nekje. Pot. Smer. Smisel. Ampak zdaj to ni več pomembno. Zdaj sem tukaj. Za začetek se bom vrnil na začetek. Star sem petintrideset let. Šestintrideset. No, če povem po resnici, sem star štirideset, petinštirideset. Mogoče še več. Počutim se starega. Saj veste, o čem govorim. Potrebujem drugo življenje, novo življenje. Drugačne okoliščine, drugo okolje. Saj to ni preveč? Želeti si česa takega? Drugačne okoliščine?"

To bi lahko bil začetek. Napisal ga je nekdo drug, podpisali ga bomo mi.

Koncept in režija: Beton Ltd.

Glasba: Dead Tongues (Janez Weiss, Jure Vlahovič)

Scenografija in oblikovanje svetlobe: son:DA

Dramaturgija: Andreja Kopač

Kostumografija: Mateja Benedetti

Lektura: Barbara Rogelj

Oblikovanje zvoka: Jure Vlahovič

Oblikovanje maske: Luka Luka

Oblikovanje tiskanih materialov: Gašper Brezovar

Nastopajo: PRIMOŽ BEZJAK, BRANKO JORDAN, KATARINA STEGNAR

Glas voditeljice: Taja Zuccato

Tehnični koordinator: Andrej Petrovčič

Garderoba: Nataša Recer

Šivanje kostumov: Slavica Šubašič, Irena Tomažin, Marija Špeh

Vodja projekta APT: Andrej Berger

Producentka zavoda Bunker: Maja Vižin

Produkcija: Anton Podbevšek Teater, Novo mesto

Koprodukcija: Bunker, Ljubljana

 

Slovensko mladinsko gledališče ob 20:00: Nedolžni (L’innocente) režija: Diego de Brea

za izven

G. D’Annunzio, S. Cecchi D’Amico, E. Medioli, L. Visconti

NEDOLŽNI (L’INNOCENTE)

Režija: Diego de Brea

Igrajo: Uroš Maček, Romana Šalehar, Draga Potočnjak, Olga Grad, Matej Recer

Nedolžni (1976) je zadnje delo filmskega velikana Luchina Viscontija. Ljubezenski trikotnik se dogaja v vilah rimske aristokracije, kjer je dekor do potankosti premišljen, v senzualnem vzdušju italijanskih podeželskih palač, njegovi razkošno kostumirani junaki pa zaradi vzvišene distance do lastnega čustvenega sveta vzbujajo vtis, kot da bi bili zamrznjeni v času. Visconti je film posnel po romanu Gabrieleja D'Annunzia, enega vodilnih predstavnikov dekadence in simbolizma v italijanski književnosti. Prav naklonjenost simbolizmu in dekadenci aristokracije je tisto, kar povezuje Diega de Breo in Luchina Viscontija; de Brea se je v našem gledališču z njim srečal že leta 2006, ko je ustvaril Somrak bogov.

 

Cankarjev dom, Štihova dvorana ob 19:00: Prosto po Prešernu

Gledališka predstava

Produkcija: Cankarjev dom, Zavod Margarete Schwarzwald

Od 11. do 15. leta

Koncept: Maruša Kink, Simona Hamer in Mija Špiler

Režija: Maruša Kink

Dramaturgija: Simona Hamer

Scenografija: Vasilija Fišer

Kostumografija: Tina Bonča

Avtor glasbe: Boštjan Gombač

Igrajo: Jernej Čampelj, Tina Gunzek in Saša Pavlin Stošić

Vsem poznane Prešernove pesnitve, ki so tudi del rednega učnega programa, so v predstavi Prosto po Prešernu izhodišče za napeto zgodbo. Junake pesnitev Turjaška Rozamunda, Povodni mož, Lepa Vida, Krst pri Savici (in še nekaterih drugih) preigravajo trije mladi igralci. Zgodbo in nepredvidljivo, sveže interpretirano dogajanje, rišejo z inovativnimi življenjskimi, humornimi in abstraktnimi vložki. Natančno analiziranje Prešernovega življenja in ustvarjanja je avtorje pripeljalo do zanimive in poučne uprizoritve. Duh časa, v katerem nastaja, pomagajo slikati moderna kostumografija in scenografija, avtorska glasba in trije zanosa polni izvajalci, ki drzno oživijo lik in delo dr. Franceta Prešerna. Spoštljivo do njegovega dela, človeško do njegovih likov, raziskujoče do njegovega življenja. Prosto po Prešernu.

 

Petkovškovo nabrežje 67 ob 20:00: Jan Boelen: Oblikovanje onkraj produkcije

V kratkem uvodnem predavanju bo Jan Boelen predstavil svoje poglede o možnostih, ki jih oblikovalcem in izdelovalcem prinašajo novejši produkcijski procesi, predvsem z naprednimi tehnikami proizvajanja snovnih izdelkov (3D-tehnologije) in pridobitvami spletnih informacijskih tehnologij (od družbenih omrežij, ki pomagajo razvijati čim bolj dodelane izdelke, pa do spletnih strani, ki omogočajo financiranje novih projektov). Pri tem bo izhajal iz izkušenj priprave dveh razstav v galeriji sodobne umetnosti Z33: Design Beyond Production in The Machine – Designing a new industrial revolution.

Jan Boelen je belgijski kritik in kustos, direktor Z33 galerije za sodobno umetnost v Hasselt (Belgija), vodja podiplomskega programa Social Design na Design Academy v Eindhovnu (Nizozemska) in vodja flamskega odbora za arhitekturo in oblikovanje. Jan Boelen je tudi kustos petdesetega BIO, ki bo prihodnje leto potekal v Ljubljani.

 

Kino kino kino!!!

 

Kinoteka:

19:00 Posvečeno: Patrice Leconte

Pridi k meni (Viens chez moi, j'habite chez une copine), Patrice Leconte, Francija, 1980, 35mm, 2.35, barvni, 85', sp

Guy je brezskrbni delavec na bencinski črpalki, ki se požvižga na moralo in zaradi svojih zvijač kaj kmalu ostane brez službe ter strehe nad glavo. Sreča se mu znova nasmehne, ko mu prijatelj Daniel ponudi prenočišče za nekaj dni, kar Guy brez zadržkov pograbi z obema rokama. Nekaj dni se hitro zavleče v tedne, zveza med Danielom in njegovo zaročenko Francoise pa zaradi Guyjeve neuvidevnosti in njegovih nenehnih romantičnih zapletov postaja vedno bolj načeta. Komedija zmešnjav, posneta po kabaretski uspešnici, velja za enega najbolj priljubljenih Lecontovih filmov.

21:00 Večer Društva slovenskih režiserjev: Jagodni izbor Luksuz produkcije

17 kratkih filmov in pogovor o delu Luksuz produkcije s producentoma Tomom Gomizljem in Dženi Rostohar.

(X) Alina Zeichen, Nataša Sienčnik, Piervittorio Vitori, Incredible Bob, Tomaž Pavkovič, Slovenija, 2003, video, barvni, 7'22'', ap

Zanka Žiga Divjak, Slovenija, 2006, video, barvni, 7'10'', ap

Jagr Miha Možina, Blaž Radej, Jose La Arana, Slovenija, 2007, video, barvni, 1', ap

Ženski pogovori Dženi Rostohar, Janina Tesch, Veronica Mota Galindo, Ayar Zandi, Maja Kocjan, Slovenija, 2007, video, 9'56'', barvni, sp

The Gay Life in Krško Nico Woche, Janina Tesch, Juliette Le Guennec, Bomm Lee, Toma Sito, Maja Isaković, Slovenija, 2007, video, barvni, 6' 27'', sp

Babica (Čika) Martina Hudorovič, Dženi Rostohar, Fiona Braillon, Slovenija, 2008, video, barvni, 8' 30'', sp

Magic in the Family Amadej Petan, Živa Divjak, Lina Troha, Jakob Adler, Jose la Arana, Slovenija, 2008, video, barvni, 1', ap

Viseča Mreža, Palček in lepilni trak Miha Možina, Žiga Divjak, Žiga Maruša, Lara Nepužlan, Klemen Lopatič, Luka Plečnik, Sanja Spirić, Anja Kramar, Jose la Aranja, Slovenija, 2008, video, barvni, 1', ap

Mirror Man Tin Rabzelj, Klemen Berus, Slovenija, 2009, video, barvni, 4' 33'', ap

Welcome to Fužine Katarina Rešek, Iztok Radej, Martina Hudorovič, Slovenija, 2009, video, barvni, 6' 41“, ap

You or Me Ivor Hodulak, Tjaša Jurman, Iztok Radej, Robin Tomažin, Slovenija, 2009, video, barvni, 1' 26'', ap

Domoljub Tomaž Pavkovič, Slovenija, 2009, video, barvni, 5', ap

Nasnedagonjat Katarina Rešek, Marko Lavrin, Slovenija, 2010, video, barvni, 2'02'', sp

Koza ozdravela bo Katarina Rešek, Žiga Divjak, Matic Drakulić, Slovenija, 2011, video, barvni, 5'54", sp

Mularija Sara Kučič, Ana Rabzelj, Tjaša Mesinger, Slovenija, 2011, video, barvni, 1'53'', ap

Ko mame ni doma Gaja Nepužlan, Slovenija, 2012, video, barvni, 3’15’’, ap

Kosmata Ljubezen (Hairy Love) Antoine Barrau, Leonora Matići, Eglantine Sohet, Marion Trotte, Slovenija, 2012, video, barvni, 10'31'', sp

Kosilo na travi Viktor & Daria Radić, Slovenija, 2013, video, čb, 7'59'', ap

Projekcijam sledi pogovor o delu Luksuz produkcije s producentoma Tomom Gomizljem in Dženi Rostohar.

 

Kinodvor:

18:30 Veliki mojster (Yi dai zong shi), Wong Kar Wai, Hongkong / Kitajska, 2013, DCP, 123'

Dolgo pričakovani ep Wong Kar Waija najde navdih v življenju in času legendarnega mojstra kung fuja ter mentorja Brucea Leeja, Ip Mana. Film čiste vizualne poezije melanholično obuja čas, ki živi le še v spominih. Otvoritveni film festivala v Berlinu.

21:00 Halimina pot (Halimin put), Arsen A. Ostojić, Hrvaška/Slovenija/BIH, 2012, DCP, 93'

Hrvaški kandidat za oskarja je pretresljiva drama, ki jo je navdihnila resnična zgodba iz bosanske vojne. Film je prejel nagrado občinstva na puljskem festivalu.

Mala dvorana ob 20:00:

Duh leta '45 (The Spirit of '45), Ken Loach, Velika Britanija, 2013, DCP, 98'

Aktualen, zelo oseben in z veliko predanostjo narejen dokumentarec Kena Loacha obuja spomin na duh sloge in solidarnosti, ki je med drugo svetovno vojno prežemal Veliko Britanijo in prinesel idejo o novi, socialno pravičnejši družbi.

 

Kino Komuna:

18:30 Otožna Jasmine (Blue Jasmine), drama, Woody Allen, ZDA, 2013, 98'

20:30 Otožna Jasmine (Blue Jasmine), drama, Woody Allen, ZDA, 2013, 98'

 

 

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.