V katero luknjo?
Metelkova mesto:
Jalla Jalla ob 21:00: Radio Defonija
Menza pri koritu ob 21:15: Prebranec #8. Večer nove proze. Prost vstop.
Channel Zero ob 22:00: DubLab: DUBBLE - Live (Hrv) & RAS LEVI SOUND - Dubble sta hrvaški duo, ki ga tvorita Vanja O. in Jadranko K. – Dubolik (ex Radikal Dub Kolektiv) in sta eden novejših soundsystemov, ki so se razvili na produktivni balkanski dub sceni.
Glasba Izven:
Maxi Klub ob 20:30: Študentski jam session in Jaka Kopač
Cankarjev dom, Gallusova dvorana ob 19:30: Bila sva mlada oba
Narodno »zabavni« muzikal z glasbo ansambla bratov Avsenik, najuspešnejše slovenske glasbene skupine vseh časov in spektakel z več kot 20 nastopajočimi
Teater, razstave, predavanja:
SiTi TEATER ob 20:00: London calling
Večer smeha z Novozelandcem Javierjem Jarquinom, Kanadčanko Dano Alexander in Britancem Johnom Gordillo! Stand up večer bo v angleškem jeziku brez prevoda!
Cankarjev dom, Dvorana Duše Počkaj ob 20:00: Barbara Novakovič Kolenc: Muzej pisem
Gledališko-plesna predstava
Produkcija: Muzeum Ljubljana
Koprodukcija: Cankarjev dom
Projekt sta finančno podprla: MOL - Oddelek za kulturo, Ministrstvo za kulturo RS
Platforma Šift teater II / Trilogija Source Image
Zasnova in režija: Barbara Novakovič Kolenc
Performerki: Petra Govc, Sanja Nešković Peršin
Scenografija: Uroš Rustja
Oblikovanje svetlobe: Borut Lampret
Kostumografija: Alan Hranitelj
Izbor glasbe: Blaž Peršin
Lektorica: Maja Savelli
Prevodi: Nataša Ivanović, Jedrt Maležič
Fotografije: Sandra Vrh
Šift teater II je platforma, ki v kontekstu gledališkega jezika raziskuje svojo bit v različnosti čutov (fizično, plesno, vizualno gledališče). Trilogija Source Image, ki nastaja v sklopu platforme, osmišlja vir v razmerju do podobe in podobo v razmerju do vira, podaja sporočilo v mediju besedila, slike, telesnosti.
Vir tridelnega projekta Source Image je pisemska korespondenca: v prvem delu Knjižnica pisem (2012) so to renesančni mojstri (Paolo Veronese, Albrecht Dürer, Leonardo da Vinci), v drugem delu z naslovom Muzej pisem sledijo pisma umetnikov 18. in 19. stoletja. Vsaka od predstav izlušči jedro zapisa, okrog katerega se razraste predstava.
Dopisovanje likovnih umetnikov (Joshua Reynolds, J. H. W. Tischbein, François Doyen, Johann Heinrich Füssli, Honoré Daumier, Dante Gabriel Rossetti, Elizabeth Eleanor Siddal, Elisabeth Vigée Le Brun) skozi oživljeni muzej pisem niha med preteklostjo in sedanjostjo ter vedno znova vznika v palimpsestne zgodbe o srečanjih, na katerih tečejo pogovori o umetnosti. Zasnova središči v zanosu stilnih preobrazb in kontinuiranem nizu ambientov, medprostorov, predprostorov in zaprostorov, ki se spreminjajo glede na kompleksnost in značilnost pisemske korespondence od intime, prek tesnobe, strahu, ujetosti, pasivne monotonije do norosti, impulzivnosti, akcije in svobode dejavnega posameznika.
Kino Šiška ob 20:00: Luftballett II
V okviru at.Šiška! – avstrijsko-slovenski fokus sodobnega gledališča
Primož Jesenko: Samodejna predstava Luftballett (promet luči brez zgodbe in zgodovine) odpihne prah z eksperimentalnega elana na našem gledališkem prizorišču, ki obsedeno kapitalizira "novo in originalno" a proizvaja predstave, ki zlagoma postajajo brezstrastno enake; preseže ga z osamosvojenim plesom krmiljenih luči.
Jela Krečič: Prav zato, ker Luftballett dobro deluje, kolikor da osrednje mesto lučem – temu novemu subjektu umetnosti –, se zdijo prizori, ki vpeljujejo človeške elemente: predvsem lubenico in vlečenje stolov čez dvorano, odveč.
Polona Balantič: Ko Repnik žive igralce na oder pošlje popolnoma nestilizirane oziroma kot najbolj običajne smrtnike (igralci brez neke posebne vloge in brez vsakršnih kostumov), jih pravzaprav izloči iz časa, kateremu pripadajo mehanizirani, samodejni stroji.
Pia Brezavšček: Gledalec je ob glavo, njegova privilegirana pozicija je raztreščena kot lubenica.
Primož Jesenko: Avtor zažene neživo tvar, sprosti igrivi potencial avtomatona in počaka, da ta oživi, celo zapoje in pokaže, da so utopične ideje povsem uresničljive.
Pia Brezavšček: Potujitev tehnike od njene primarne minorne vloge do stanja subjekta je zastrašujoča – odtegne nam lastno privilegirano pozicijo subjekta in nas pusti brez tal pod nogami. Po tleh pa taca velik pes, ovohava površine in se mirno sprehaja.
Primož Jesenko: Tehnološke grdosije ne imitirajo ničesar, kot obračajoča se telesa se dogajajo po sebi (kot se spodobi za "samodejno predstavo"), plešejo svetlobo in s svojim stišanim rentačenjem ustvarjajo zvoke, ki prav tako ne pomenijo nič več od tega, kar so.
Pia Brezavšček: Pes kot poslednja relikvija gledališča iz mesa in kosti.
Primož Jesenko: Tudi ta avtorski projekt ne forsira ambicije ali prelomnosti, je nastavek, gesta, ki nakaže smer delovanja in se zdi blizu Schlemmerju, ki napoveduje prihod popolnega inženirja, ki bo dirigiral odrsko pašo za oči od daleč. V duhu časa.
Valerija Zabret: Mene še vedno zanima zakaj piše nad lubenico "A CAMEL" (kamela) :) Sprašujem se zakaj ravno kamela, zakaj ne krava recimo?
Jedrt Jež Furlan: Also sprach Repnik.
Video: MATJAŽ MRAK kamera in montaža
MARKO CAFNIK kamera
Tortarna Pupi ob 18:00: Literarni večer Barbara Jurša - Leta v oklepaju
Vabilo na literarni večer in čajanko: Barbara Jurša - Leta v oklepaju,
V sklopu novih kulturnih dogodkov "Skodelica poezije pri Zlati" Vas vabimo na literarni večer za vse pesniške navdušence in sladkosnede. Iz svojega kmalu izdanega prvenca nam bo prebirala svoje pesmi literarna komparativistka in anglistka Barbara Jurša, dogodek bo popestrila tudi glasbena točka Andraža Ježa, literata in skladatelja – tokrat se nam bo predstavil na kitari. Literarno-sladkosnedi večer se bo odvijal pod prijaznim okriljem trnovske Tortarne na Staretovi 24 v Ljubljani, kjer so znani po gostoljubnosti ter najboljših slaščicah v mestu. Seveda bo na ta veseli dan na voljo tudi nadvse pestra izbira izvrstnih tort, piškotov, čajev, kave in sokov!
KOŽ ob 18:00: Jud in prostitutka – dr. Dušan Rutar
Predavatelj bo govoril o izključevanju drugačnih ljudi in o mehanizmih, zaradi katerih se to dogaja, pa tudi o strategijah preživetja in solidarnosti, ki jih razvijajo izključeni in družbeno segregirani ljudje.
Predavanje pripravljamo v okviru cikla filozofskih predavanj Ona in On.
Trubarjeva hiša literature ob 18:00: Dr. Matjaž Barbo: Referenčni kontekst glasbene kritike
V splošno razširjeni predstavi, da lahko glasba preko neposredne slušne zaznave nezavedno učinkuje na poslušalca, se skriva zadrega naivne, utopične drže, ki si ne želi priznati, da našo recepcijo glasbe določa množica referenčnih kontekstov, ki glasbi podeljujejo njen »pomen«. Prav »pomenskost« glasbenega jezika pa določa tudi (estetski) vrednostni sistem, v katerega vpenjamo utopijo naše na videz nereflektirane zaznave glasbe. Analitično razbiranje glasbenega ustroja ali hermenevtično interpretiranje njenega ozadja odstrinjata vzvode glasbenega učinkovanja, s tem pa kritiko opozarjata, da mora vedno znova razmišljati o referenčnem kontekstu, v katerega se vraščajo glasbena dela in njihove interpretacije.
O predavatelju:
Profesor dr. Matjaž Barbo se raziskovalno osredotoča na vprašanja, povezana z glasbo od 18. stoletja do danes, posebej tisto, ki se tako ali drugače dotika slovenskega kulturnega prostora. Poleg tega se ukvarja z glasbenoestetskimi in glasbenosociološkimi temami. Od leta 1998 je glavni urednik mednarodne znanstvene muzikološke revije Muzikološki zbornik/Musicological Annual. Je tudi član uredniškega odbora muzikološke znanstvene revije De musica disserenda, ki jo izdaja Znanstvenoraziskovalni center SAZU v Ljubljani, ter znanstvene revije s področja humanistike in družboslovja Ars & Humanitas, ki jo izdaja Filozofska fakulteta v Ljubljani. Vrsto let je deloval kot glasbeni kritik časnika Delo, svoje recenzije, komentarje in kritiške ocene pa je objavljal tudi v številnih drugih periodičnih publikacijah.
KC Tobačna 001, tobačna ulica ob 19:00: predavanje in delavnica kanadske zvočne in radijske umetnice Anna Friz, rezidentke KC Tobačna 001.
Prva delavnica bo potekala že takoj po predavanju, nato pa še v torek 10. in sredo 11.12.2013, vsak večer med 19:00 in 22:00.
Predavanje in delavnica potekata v sklopu projekta radioCona Reuse RADIO: Reuse CITY, ki vključuje januarsko odajanje radioCona in razstavo Anne Friz v Tobačni 001.
Predavanje in delavnica sta brezplačni.
Kino kino kino!!!
Kinoteka: Večer SFA: Stoletnica rojstva slovenskega režiserja, scenarista in snemalca Milana Kumra
18:00 Naši dokumenti – Okroglica Milan Kumar, Slovenija, 1951, 35mm, barvni, 10'
Barok v Ljubljani Milan Kumar, Slovenija, 1953, 35mm, čb, 12'
Lepote podzemlja Zvone Sintič, Slovenija, 1952, 35mm, čb, 12'
Pod lipo Milan Kumar, Slovenija, 1956, 35mm, čb, 12'
Ivan Cankar, filmski biografski esej Boris Režek, Slovenija, 1949, 35mm, čb, 13'
Nevesta le jemlji slovo Zvone Sintič, Slovenija, 1954, 35mm, čb, 13'
20:00 Kam? Zvone Sintič, Slovenija, 1953, 35mm, čb, 14'
Vasovanje Milan Kumar, Slovenija, 1956, 35mm, čb, 23'
Slike iz Loškega pogorja Zvone Sintič, Slovenija, 1953, 35mm, čb, 15'
Koroški kulturni spomeniki Jane Kavčič, Slovenija, 1953, 35mm, čb, 13'
Fragment iz filma Visoška Kronika, Snubljenje v Davči Igor Pretnar, Slovenija, 1950, 35mm, čb, 8'
Kinodvor:
17:00 KUL abonma: V hiši (Dans la maison), François Ozon, Francija, 2012, DCP, 105'
Francoski mojster satire François Ozon (Gospodinja, 8 žensk) je s pomočjo briljantne igralske ekipe zasnoval duhovit, igriv in napet film o čarih in skušnjavah pripovedovanja zgodb. Zanj je prejel najvišje priznanje v San Sebastiánu in nagrado FIPRESCI v Torontu.
19:00 Trgovinica za samomore (Le Magasin des suicides), Patrice Leconte, Francija / Belgija / Kanada, 2012, DCP, 79', 13+
21:00 Premiera! Llewyn Davis (Inside Llewyn Davis), Ethan Coen, Joel Coen, ZDA / Francija, 2013, DCP, 105'
Brata Coen poustvarita legendarno newyorško folk glasbeno sceno zgodnjih šestdesetih. Film, umeščen v Greenwich Village tik pred prihodom Boba Dylana, je portret mladega umetnika, ki se znajde na pravem mestu v napačnem trenutku. Velika nagrada žirije na zadnjem festivalu v Cannesu.
Kino Komuna:
18:30 Otožna Jasmine (Blue Jasmine), drama, Woody Allen, ZDA, 2013, 98'
20:30 Kapitan Phillips (Captain Phillips), akcijska drama, Paul Greengrass, ZDA, 2013, 134'
Dodaj komentar
Komentiraj