V luknjo!
Metelkova mesto:
A-Infoshop ob 19:00: veganski kuharski večeri
Kuha skupina "Ko zadiši z Vrtače". Dišalo bo po rdečem fižolu v kokosovem mleku, rižu in bogati pisani solatki. Za sladico bo presenečenje. Pridi, dobro bo.
Jalla Jalla ob 20:00: Torkpedo - Ivkova slava
Klub Gromka ob 21:30: koncert
Giljotina: FONIJA (Mk) + CULTURE DEVELOPMENT (Mk) + THE MOR[R]ONS (Slo) + LUVDUMP (VB) Fonija in Culture Development se tokrat predstavljajo z novim 12" splitom "Magla", kranjski The Mor(R)ons pa se vračajo na slovenske odre po končani evropski turneji. Kot last minute band se priključujejo še angleži LUVDUMP ! TaiGuey Natiaos Siyou Yuwi!
Muska izven:
Klub CD ob 20:00: Razal oklim quartet - Milko Lazar in stara zasedba z novim imenom
Milko Lazar , klavir;
Primož Fleischman , sopranski saksofon, flavta;
Matej Hotko, kontrabas;
Aleš Rendla, bobni, tolkala
Milko Lazar je priznan skladatelj in večinštrumentalist (pianist, čembalist in saksofonist).
Kino Šiška, Komuna ob 21:00: BLOOD RED SHOES (UK), Slaves (UK)
Indekš lekcija
Odlični britanski kitarski duo prihaja v Šiško mesec dni po izidu svojega četrtega studijskega albuma, ki bo na plano prišel 3. marca 2014!
Blood Red Shoes sta pevka in kitaristka Laura-Mary Carter in bobnar ter vokalist Steven Ansell. S svojim energičnim “riff’n’rhythm” rockom in spevnimi vokalnimi linijami se bolj kot na otoško indie sceno navezujeta na izročilo ameriškega alternativnega rocka in punka od Fugazi in Pixies do Nirvane in Queens Of The Stone Age. Duo je znan po tem, da se distancira od prevladujoče linije britanske kitarske glasbene scene in se identificirata s punk etiko in držo.
Njun četrti album s preprostim naslovom Blood Red Shoes sta posnela letos v Berlinu in ga tudi sama producirala.
predskupina: Slaves (UK)
Energični britanski garažni punk duo Slaves s svojim umazanim zvokom in ostro agitacijo po eni strani nadaljuje izročilo svojih prednikov UK subs, Crass, Flux of pink indians in podobnih, hkrati pa se z notoričnimi koncertnimi nastopi brezkompromisno prebija skozi babilon britanske indie scene.
12€
Teater, razstave, predavanja:
Knjigarna Konzorcij ob 17:00: Odprtje razstave fotografij in knjig ob 450-letnici rojstva Williama Shakespeara, zgodovinska drama s krvavim razpletom
Lutkovno gledališče Ljubljana ob 18:00: Pepelka
Po svetu kar mrgoli različic pravljice o lepi, skromni in dobri deklici, ki je doživljala krivico, a bila na koncu poplačana s prinčevo ljubeznijo. Eno od različic je prvi zapisal Charles Perrault, za njim sta svojo zapisala brata Grimm. V obeh najdemo hudobno mačeho in polsestri, ples s princem ter izgubljeni čeveljc, le da v prvi Pepelko z obleko za ples opremi dobra vila, v drugi pa drevo, ki ga je bila Pepelka posadila na materinem grobu. Brez števila je opernih, gledaliških, televizijskih in filmskih priredb, za najbolj znano pa velja po Perraultovi različici posneta Disneyeva risanka, ki je brez dvoma zaslužna za to, da deklice na vseh koncih sveta sanjajo Pepelkin srečen konec – da bi se poročile s pravim pravcatim princem. Stereotipi, ki jih generira ta pravljica, v naši družbi delujejo zastarelo, s čimer pa se je v svoji različici Pepelke duhovito poigral tudi Roald Dahl. V njej pokaže Pepelka svojo odločnost in neodvisnost, za razliko od svojih predhodnic zavzame aktivno držo. Naša Pepelka pa tudi ni od muh. Zlobna mačeha in zoprni polsestri jo s prevaro spravijo v nemilost pri očetu in oče, ki je kraljev minister, jo za kazen pošlje v kuhinjo. Oj, gorje! Ampak Pepelka ne pleše prav dolgo, tako kot ji zapovedujejo. Stvari vzame v svoje roke, si sama sešije obleko za na ples in na plesu popolnoma očara princa. Toda naš princ je žal prejkone nadut, vase zaverovan in neskončno razvajen. Pepelka se bo morala odločiti, kako pa kaj. Vendar pa Pepelka ne bi bila Pepelka, če se ne bi lahkotno zasukala proti srečnemu koncu …
Španski Borci ob 20:00: Pas De Tea
Plesno-gledališka predstava Pas de tea je koreografski prvenec Kaje Janjić. V njem plesalka skupaj z Maticem Bobnarjem raziskuje komunikacijo med dvema odtujenima posameznikoma.
Duet Pas de tea raziskuje stanje med počitkom in "socialnim kapitalističnim jazom", med artikuliranim in neartikuliranim – stanje somraka. Gre za iskanje potenciala komunikacije med dvema odtujenima posameznikoma, od katerih vsak operira z množenjem prodajnih-socialnih identitet, v stanju vmesnega samotnega sebstva. Kaj se zgodi, če ti oseba, ki živi v sosednjem stanovanju v trenutku somračja potrka na steno, kako izgleda ples samote dveh, ki jih ločuje nevidna stena.., kako se dotakniti na daljavo.., kako se dotakniti sebe.. Obenem gre za iskanje najbolj izmuzljivega v posamezniku, iskanje špranj in razpok v tekstu, iskanje besed za neubesedljivo, poskus vstopa v molk..
Posameznik, ki ga akterja povabita na čaj je ponesrečen stranski produkt sistema, ki favorizira prekerne delavce, gre za nevidne posameznike, t.i. "drifterje" - brez doma, brez stalnosti, prodajalce idej in sanj, vikend narkomane, ljubeče matere in žene, ki na skrivaj zbirajo hladno orožje, statiste, preizkuševalce zdravil in kozmetike ali pač zgolj običajne posameznike, ki čutijo, ki mislijo.., ki nočejo biti črni ali beli, ki jih pred spanjem vsaj kdaj zbegajo vprašanja o samoti, smrti, ljubezni, sebstvu...
SiTi TEATER ob 20:00: Laži, ampak pošteno!
Ob dnevu lažnivcev Borut Veselko z vami govori o poštenem laganju!
Laž ima kratke noge!
Uspešnica v režiji vrhunskega nemškega komika Karstna Kaieja.
Mednarodno uveljavljeni strokovnjak za poštene in temeljite laži, ekskluzivni lastnik licence MPL® (Motivator poštenega laganja), doktor Borut Veselko, vas s prikazom osnovnih tehnik laganja v eni sami uri nauči prepoznati škodljivo laž.
SMEJTE SE LAŽI V OBRAZ!
Predstava traja cca 75 min.
‘V trapasti modri obleki z dvoumnim nasmeškom občinstvo v dvorani pozdravi Borut Veselko v vlogi trenerja komunikacije in motivatorja laganja. Pobaha se s svojo novo knjigo in dosežki, pohvali navzoče, ki so našli pot do dragega seminarja o laganju: podobnost igre s seminarji, ki jih organizirajo podjetja za marketinške treninge in verižno prodajo, je očitna. Parodija nasmeje. Borut nadaljuje v silovitem tempu, svoja navodila za laganje slikovito podkrepi s preprostimi primeri - obraz in telo se treseta pod njegovimi grimasami in gibi, občinstvo mu sledi. Se spomnite njegovega vodenja televizijske oddaje Odklop in fleksibilnosti ter odprtosti, s katero se je loteval vodenja: te veščine uporabi tudi pri monokomediji Laži, ampak pošteno...
Igra spomni, da Slovenija nima samo Jurija Zrneca in Saša Hribarja, in končno je tudi Jamski človek dobil konkurenco.’ (Ana Ivančič, Indirekt)
Slovensko mladinsko gledališče ob 20:00: "Ko slišim besedo igralec, se primem za denarnico."
Režija: Marko Bulc
Koprodukcija: SMG in Gledališče Glej
Performans Marka Bulca in Mateja Recerja je bil premierno predstavljen na otvoritvi festivala Prelet 24. maja 2012
Performans predstavlja performerja po meri aktualne družbene situacije v državi in svetu, ko se od umetnika pričakuje, da bo predvsem praktičen in neparazitski.
"Moje ime je Matej Recer. Sem igralec v Slovenskem mladinskem gledališču. Ljubim svoj poklic, ampak situacija je zadnje čase taka, da je treba biti pripravljen na vse..."
Hvala Sandiju Miklužu za vse izume, Boštjanu Kljakiču Kimu za posredovana znanja iz obdelave lesa, Matjažu Brišarju, ker je usposobil daljinec GSM, da dela, tako kot je treba, Tiborju Miheliču Syedu, ker nama je pokazal, kako se da hitro in poceni narediti glasbo, Matejevemu bratu, ker se je za nekaj časa odrekel gadgetom, ki so uporabljeni v performansu, in seveda vsem ostalim, ki jim zahvala tako ali tako pripada.
SNG Drama, mala drama ob 20:00: Ponorela lokomotiva
Stanisław Ignacy Witkiewicz je eden najkompleksnejših avtorjev poljske in svetovne avantgarde. Danes sodi med klasike 20. stoletja. Ponorela lokomotiva (1923) na nevsakdanji in izjemno duhovit način povzema njegova umetniška in filozofska iskanja.
Strojevodja in kurjač, ki ju žene nenavadna in skrivnostna strast, skleneta, da bosta z nezaslišano hitrostjo pognala svojo parno lokomotivo čez vse razumne omejitve, postaje in signale. Rada bi doživela vznemirljivi vrhunec hitrosti in zanosa in videla, kako je na drugi strani. Izkaže pa se, da nista navadna železničarja, temveč razvpita zločinca, ki sta se izmaknila roki pravice. Njun nevarni eksperiment pokvarijo potniki, ki bi radi ustavili drveči vlak. Tako se nori poskus izkusiti katastrofo metafizičnih dimenzij sprevrže v "navadno" železniško nesrečo.
Galerija Equrna ob 19:00: Otvoritev razstave: ATOPIČNO TELO - MARJAN GUMILAR in W.W. Anger, Bojan Bem, Nina Čelhar, Zmago Lenardič, Jurij Meden, Kaido Ole
skupinska, slikarsko-večmedijska razstava
Idejna zasnova razstave: Arne Brejc
Avtor in kustos: Marjan Gumilar
Avtorje in njihova dela bo predstavila Petja Grafenauer.
Marjan Gumilar kurira kontekstualno razstavno mrežo in zahteva, da prek nje beremo izbor del Marjana Gumilarja z razstave v kostanjeviški galeriji (2013). Interpretacija se bo, če bomo upoštevali kustosa, vrtela na robu: med zunaj in znotraj, med umetnostjo in življenjem, med filmskim kadrom in preseganjem roba.
Predoči nam Gumilarjev izbor (W. W. Anger, Bojan Bem, Nina Čelhar, Zmago Lenardič, Jurij Meden, Kaido Ole) tistega, kar ga žene v letu 2014. S tem umetnik vzpostavi subjektivno izjavo, ki ji bo kasnejši kritik, kustos ali pisec umetnostne zgodovine le težko oporekal.
(Petje Grafenauer, iz teksta v katalogu)
Kino Šiška, Kamera ob 20:00: WASTED RITA: HUMAN BEINGS – GOD’S ONLY MISTAKE
Human Beings – God’s Only Mistake je aktualna serija samostojnih razstav, ki jo je Wasted Rita zasnovala v letu 2013. Je odraz avtoričine neustavljive želje po raziskovanju, reflektiranju in nabiranju emocij, izkušenj in idej ter prespraševanju vsakdanjih družbenih predpostavk. Nove teorije se srečujejo s starimi, precenjeni klišeji postajajo aktualnejši kot kadarkoli prej in tu je na tone brezmejnih spekulacij o tej lepi mali stvarci, ki ji pravimo družba: padci in vzponi, razhajanja in ujemanja, perverznost in moralnost, kompleksnost in (pretirana) predvidljivost ter skrajno tanka linija med popolnostjo in ostudnostjo. Avtoričin projekt lahko vidimo kot nikoli dokončano tezo o človeški eksistenci ter posledično in neizbežno kot največjo napako, ki jo je makrokozmos kadarkoli videl. Ostanite mirni, krivite Svetega duha.
Wasted Rita je grafična oblikovalka in ilustratorka. Ko ne potuje, živi v Lizboni. Je rojena provokatorka, po potrebi sarkastična in neutrudno razmišljujoča oseba, ki mora pisati o življenju in človeškem obnašanju ter se igrati z besedami, da sploh lahko diha. Je avtorica bloga www.ritabored.blogspot.com, na katerem skorajda dnevno objavlja risbe, polne črnega humorja, in zbadljive stilizirane zapise. Njena dela so bila objavljena na neštetih spletnih straneh, posvečenih umetnosti in grafičnemu oblikovanju, v večih revijah ter nekaj knjigah. Razstavljala je v Parizu, Londonu, Berlinu, Bochumu, Zagrebu in širom Portugalske ter kot freelancerka sodelovala s številnimi naročniki s širnega sveta. Na prvi pogled neotesana in predrzna, v prvi vrsti pa nebrzdan otrok, ki počne tisto, kar misli, da mora.
Vstop prost
Trubarjeva hiša literature ob 19:00: URNE ZGODBE: EKSKLUZIVNO!: Urne zgodbe so postale uspešnica! Samo trije večeri so bili dovolj, da je bilo jasno; Urnih zgodb je premalo! Potrebujemo (vsaj) še en večer! Zato je tu prvi april – ne, sploh se ne šalimo – Urne zgodbe bodo z vami tokrat tudi v tem izrednem datumu. Pisci: Mitja Drab, Klara Zupančič, Anja Cimerman, Robert Kuret in Nika Vidic!
Narodni muzej Slovenije ob 19:00: Predavanje iz cikla "Prvi torek v mesecu": Mimo piramid v Gondokoro. Misijonar dr. Ignacij Knoblehar in njegova reka Nil
Predava dr. Marko Frelih (Slovenski etnografski muzej), soavtor razstave Mumija in krokodil. Slovenci odkrivamo dežele ob Nilu
Veliko Slovencev je plulo po največji afriški reki, a le eden je na Nilu preživel najbolj intenzivna leta svojega kratkega življenja. Misijonar dr. Ignacij Knoblehar (1819–1858) je živel za idejo, kako bo pokristjanil vsa ljudstva ob Belem Nilu od Kartuma do ekvatorja. Za uresničitev svoje ideje je potreboval reko, ladjo Stella matutina in veliko poguma.
Bil je izjemen človek svoje dobe: o njem se je razpisalo evropsko časopisje, v New Yorku je leta 1854 izšla knjiga z objavo njegovega potopisa, Afričani pa so se ga spominjali v besedilih pesmi, ki so jih prepevali ob ritmu bobnov. Knobleharjeva zapuščina je bogata, zagotovo pa je njegova zbirka afriških predmetov najlepši biser tega bogastva.
Kino kino kino!!!
Kinoteka: Klasiki
19:00 April (Aprile), Nanni Moretti, Italija/Francija, 1998, 35mm, 1.66, barvni, 78', sp
April v Morettijevem istoimenskem filmu zaznamujeta dva zanj pomembna dogodka na isti aprilski dan leta 1996: zmaga levice na italijanskih parlamentarnih volitvah ter rojstvo njegovega sina. Oba dogodka sta seveda resnična, kot je v filmu resničen tudi Moretti: ko marca 1994 na volitvah zmaga desnica, razočarani Nanni s svojo mamo pred televizorjem pokadi prvi džojnt. Takoj naslednji dan se odloči posneti dokumentarec o italijanskih političnih razmerah, čeprav bi v resnici rad posnel muzikal v stilu petdesetih, a ga pesti ustvarjalna kriza. Komična lepljenka političnih parol, utrinkov iz družinskega življenja in filmskega eseja.
21:00 Pojmo v dežju (Singin' in the Rain), Stanley Donen & Gene Kelly, ZDA, 1952, 35mm, barvni, 103', svp
Piše se leto 1927. Hollywood je bil še globoko v obdobju nemega filma, vendar prihoda zvoka vseeno ni bilo več moč zaustaviti. Don Lockwood (Gene Kelly) in Lina Lamont sta slaven in nadvse priljubljen ljubezenski par nemih romanc. Toda Don, ki je bil vedno z nogami na tleh, saj je moral za svoj uspeh trdo delati, se zaveda, da prihoda zvoka ni več moč ustaviti. Zato se sam zavestno pripravlja na njegov prihod, Lina pa medtem le sanjari o tem, kako bi njuna romanca lahko zaživela tudi v resničnosti. Eno najbolj priljubljenih del klasičnega Hollywooda, muzikal, ki je postal pojem za ta žanr in je z leti pridobil legendarni status, nam duhovito predstavi Hollywood v obdobju, ko se je poslavljal nemi film, zvočni pa se je zmagoslavno uveljavljal.
Kinodvor:
17:00 Grand Budapest hotel (The Grand Budapest Hotel), Wes Anderson, Velika Britanija / Nemčija, 2014, DCP, 100'
Brezčasna zgodba o prijateljstvu, časti in izpolnjenih obljubah, posneta po navdihu klasičnih hollywoodskih komedij iz 30-ih let in spominih dunajskega pisatelja Stefana Zweiga, je divje kinetična krimi-komedija, ki od režiserjevih značilno ekscentričnih likov poka po šivih.
19:00 Z Molièrom na kolesu (Alceste à bicyclette), Philippe Le Guay, Francija, 2013, 105'
Z Molièrom na kolesu je duhovita in izvrstno odigrana komedija o spopadu dveh egov – nekdaj priznanega gledališkega igralca in zvezdnika priljubljene telenovele –, umeščena na francosko atlantsko obalo. Film, ki ga je zrežiral Phillippe Le Guay (Ženske iz 6. nadstropja), je navdihnila Luchinijeva strast do Molièrovega Ljudomrznika.
21:00 Grand Budapest hotel (The Grand Budapest Hotel), Wes Anderson, Velika Britanija / Nemčija, 2014, DCP, 100'
Mala dvorana:
17:30 Banditenkinder - slovenskemu narodu ukradeni otroci, Maja Weiss, Slovenija, 2014, blu-ray, 95'
Celovečerni dokumentarec Maje Weiss pripoveduje zgodbo o trpki in boleči usodi ukradenih slovenskih otrok med drugo svetovno vojno in po njej. Prikazuje jo tako na kolektivni ravni kakor skozi primere posameznikov.
19:15 Slika, ki je ni (L'image manquante), Rithy Panh, Kambodža / Francija, 2013, DCP, 96'
Režiser se s pomočjo miniaturnih glinenih figuric in drobcev arhivskih posnetkov vrača v čas svojega otroštva ter nam pričara nepozabno podobo nepredstavljivega: življenja in smrti v času Pol Potovega režima Rdečih Kmerov. Slika, ki je ni je bila premierno prikazana na festivalu v Cannesu, kjer je prejela glavno nagrado v sklopu Posebni pogled, nominirana pa je bila tudi za oskarja za najboljši tujejezični film.
Kino Komuna:
18:45 Panika, komična drama, Barbara Zemljič, Slovenija, 2013, 100'
20:45 Nimfomanka - 1. del, drama, Lars von Trier, 2013, 122'
Dodaj komentar
Komentiraj