12. 2. 2023 – 16.30

V NEDELJO SE POČIVA

Kdo smo, da bi vam povedali, kam?

 

 

Razno

 

 

 

 

 

Plac:

 

13.00 – Skupnostno kosilo

18.00 – Open math, open sparing (samoobramba)

 

 

 

 

 

KUD Channel Zero, od 15.00 do 20.00: Prvo poglavje, drugi odstavek: Mali sejem knjig

 

Druga edicija sejma neodvisnih knjižnih in glasbenih založb. Pridite po knjigo, revijo, ploščo, na klepet, branja in pogovore. Podprite delo malih kolektivov, ki delajo velike stvari.

 

* Sodelujoče založbe:
 

Črna skrinjica
Razpotja
Hiša poezije
ŠKUC
*cf.
ČKZ
Stripburger
Klemen Košir
Zvočni prepihi
KC Danilo Kiš
Društvo KONStruktivist
AAC Zrakogled

 

** Vstop prost!

 

 

 

 

 

 

***************************************************************************

 

 

 

Glasba

 

 

 

Poslušte RŠ

 

 

 

 

***************************************************************************

 

 

Oder

 

 

 

Slovensko mladinsko gledališče, Spodnja dvorana, ob 19.30: Ljubimki

 

Roman Ljubimki avstrijske nobelovke Elfriede Jelinek v središče postavlja mladi ženski, Paulo in Brigitte. Obe sanjata o tem, da bi izboljšali svoj socialni položaj, edino pot za to pa vidita v ljubezni z moškim. Avtorica se vsebinsko sicer navezuje na »ženske romane«, vendar se vseskozi spopada z družbenimi normami in tako v jeziku kakor v načinu naracije z duhovito ironijo ustvari premišljeno distanco.

Nina Ramšak Marković s sodelavkami_ci se bo osredotočila na idejo romantične ljubezni kot enega izmed ključnih pogojev za reprodukcijo sveta, v katerem živimo. In na nasilje – tako tisto telesno, intimno, kakor tudi ono strukturno, družbeno –, ki se ne razkrije kot nekaj, kar bi v idealni meščanski družbi lahko odpravili kot napako, temveč kot nujna druga stran romantične ljubezni. Kot v naši buržoazni družbenosti njena vedno navzoča značilnost, kot njena senca.

 

* Razprodano …

 

 

 

 

 

 

Španski borci, Velika dvorana, ob 17.00: Izjemna predstava: S E M

 

Literarno glasbena in pevska predstava ob izidu nove pesniške zbirke.

 

SREČKO ČOŽ Z NOVO PESNIŠKO ZBIRKO – SEM
 

Novejše pesmi so nadaljevanje avtorjeve značilne iskrene prepoznavnosti.
V globokem izpovedovanju misli, razmišlja pesnik o sebi in odnosih, o značajih, o odločitvah, o magični ljubezni, o prijateljstvu, o usodni prihodnosti, o vsakdanjih utrinkih življenja.
Pesmi se zanesljivo dotaknejo vsakega posameznika, so melodične, razgibane so z rimami, prepletenimi z ritmom pesnikovega čutečega srca.
Pesmi so resnične, niso izmišljene, niso napisane kar tako, v njih začutimo sebe in pesnika, katerega si zaželimo tudi v resnici spoznati, celo dobiti njegovo knjigo s podpisom ter ga spodbuditi k nadaljevanju.
Pesnik Srečko Čož je izdal deset pesniških zbirk: Sava šumi, Romantičen večer, Budne sanje, Pot do neba, Sopotniki, Srce na zidu, Odsev vrednot, Nadahnjenje, Ko te ni, Sem.

Po prireditvi bo druženje literarnih ljubiteljev, udeležencev tega enkratnega dogodka in posebna darilna prodaja knjige SEM.

 

 

 

 

 

Španski borci, Bralnica, ob 19.00: Vse najboljše

 

Uprizoritvene umetnosti.

 

22nd Movement: “Beautiful young people are accidents of nature, but beautiful old people are works of art.” – Eleanor Roosevelt

 

Anita vas vabi, da se pridružite njeni rojstnodnevni predstavi, delu o enem od 8.000.000.000 ljudi na planetu. Njeno življenje, njene izkušnje, njena razmišljanja in sklepanja o realnosti bodo le delček dogodka, ki bo vseboval veliko sladkarij, daril in morje hvaležnosti. Nenavadno dejstvo praznovanja rojstnega dne je lahko dobra priložnost za razmislek o lepoti popolne nekoristnosti in nesmiselnosti lastnega življenja. Z ekonomskega vidika Anita nima prav nobenega smisla, edina večja stvar, ki jo lahko prispeva k potrošniškemu režimu, je slastna rojstnodnevna torta, žganje in peščica neprimernih daril.

 

 

 

 

 

 

Mini Teater, ob 20.00: KDO SE BOJI VIRGINIE WOOLF?

 

Kdo se boji Virginie Woolf Edwarda Albeeja je ena najslovitejših in najpogosteje uprizarjanih dram 20. stoletja. Ko se je leta 1962 prvič pojavila na Broadwayu, je kritike razburila z za takratne razmere brutalnim jezikom in ostro vivisekcijo zakonskega razmerja, navdušila pa občinstvo, ki je napolnilo kar 664 ponovitev. Podobno je bilo s slavnim, še vedno občudovanim filmom z Elizabeth Taylor in Richardom Burtonom iz leta 1966, ki je spremenil standarde sprejemljivega v Hollywoodu. Tudi v slovenskem gledališču je prva Virginia Woolf, legendarna uprizoritev v režiji Mileta Koruna z Dušo Počkaj v vlogi Marte in Jurijem Součkom kot Georgom ter Marijo Benko in Danilom Benedičičem v vlogi mlajšega para (1964), označila novo ero v gledališki igri. Sledilo ji je deset slovenskih uprizoritev, ki so bile vse zasnovane kot vrhunski izziv igralcem ter intelektualni in čustveni izziv gledalcem.

Drama, ki v naslovu provokativno preigrava otroško pesmico »Kdo se boji hudobnega volka«, je postavljena v univerzitetno, domnevno uglajeno intelektualno okolje, ki pa kmalu razgali svojo mnogotero problematičnost in krutost. V dolgi pijanski noči se srečata dva zakonska para profesorjev (ženske so v tem času še vedno predvsem žene), mlajši šele vstopa v ta svet, Marta in Georg srednjih let pa sta že temeljito prekaljena v zahtevah in zagatah akademskih krogov, pa tudi v preigravanju, prikrivanju in razgaljanju svojega zapletenega razmerja. Družabni večer s profesionalnimi kolegi se pod njunim vodstvom prevesi v divjanje valpurgine noči, v kateri je v igro potegnjeno vse: profesionalne ambicije in umazani načini njihovega doseganja, pomen denarja in sumljivih virov bogastva, strah pred neuspehom in silovitost razočaranja ob njem, bolečina zaradi neuresničenih želja in načrtov ter agresivna sovražnost, ki kipi iz nje, a tudi mamljiva dražljivost drznih izjav in potez, navdušujoča duhovitost in pa silovita erotična privlačnost ženske, za katero se zdi, da je pripravljena na vse. Vse to je vpeto v igro njihovih odnosov, ki pa so predvsem osebni, v ospredju je življenje para, pravzaprav dveh parov, ki uprizarjata zgodbo ženske in moškega, ujeto v nerešljiv krog sovraštva in ljubezni. In vse je postavljeno v ambivalenten preplet resnice in iluzije, kjer poleg laži in prevar kraljujejo tudi samoprevare. Še bolj kot zahteva po uspehu ta preplet poganja mit o osebni izpolnitvi z otrokom, ob katerem se končno izkaže fatalnost iluzije in potreba po resnici ljubezni.

Albeejeva igra Kdo se boji Virginie Woolf je ob nastanku temeljno zaznamovala gledališče in film, pa tudi razumevanje sveta svojega časa. Vendar se z minevanjem časa ni postarala; s svojimi osrednjimi temami – zahtevo po uspehu, mitom o srečni družini z otroci, prepletom iluzije in resnice – je danes bolj živa kot kdajkoli. Poleg tega pa sijajno izpisana drama, v kateri se zgodba zakonskega razmerja prek velikih preobratov in razgaljenj odvija kot triler, ponuja možnost silovitih igralskih kreacij.

 – Diana Koloini

 

* Razprodano …

 

 

 

 

 

 

 

Kino

 

Kinodvor:

 

 

Dvorana, ob 16.30: Alcarràs

 

Carla Simón / Španija, Italija / 2022 / 120 min / španščina, katalonščina, angleščina

 

Katalonska režiserka z nami deli radosti in tegobe družine pridelovalcev breskev, ki se sooča z negotovo prihodnostjo. Dobitnik zlatega medveda na Berlinalu.

 

Zgodba:

Družina Solé se že več generacij preživlja s pridelavo breskev v majhni vasi na katalonskem podeželju. Toda letošnji pridelek bi lahko bil njihov zadnji, saj jim grozi, da bodo morali zemljo zapustiti. Lastnik namreč načrtuje posek dreves in postavitev sončnih kolektorjev – to pa povzroči razdor v veliki, tesno povezani družini. Njeni člani se vsak po svoje spopadejo z neizbežnim, pri tem pa tvegajo, da bodo izgubili več kot le svoj dom …

 

* Vstopnica: 5,30 €

 

 

 

 

 

 

 

Mala dvorana, ob 18.00: Smučarske sanje

 

Haidy Kancler / Slovenija, Avstrija, Finska / 2022 / 84 min

 

Dokumentarec slovenske režiserke spremlja tri afganistanska dekleta, ki sanjajo, da bi postale profesionalne smučarke in se udeležile olimpijskih iger. A ko prispejo v Evropo na intenzivni trening, se začnejo njihove sanje razblinjati …

 

* Vstopnice: 3,80 €

 

 

 

 

 

 

Dvorana, ob 19.00: Ona ve

 

Maria Schrader / ZDA / 2022 / 135 min / angleščina

 

Zgodba o dveh novinarkah časopisa The New York Times, katerih eksplozivno razkritje afere Weinstein leta 2017 je spodbudilo globalno gibanje #jaztudi in prekinilo desetletja molka o spolnih napadih v filmski industriji. Film je zrežirala Maria Schrader (Pravi moški, Stefan Zweig: Slovo od Evrope), pod scenarij pa se podpisuje Rebecca Lenkiewicz (Ida, Colette). 

 

* Vstopnice: 5,30 €

 

 

 

 

 

Mala dvorana, ob 20.15: Vsa ta lepota in prelivanje krvi

 

Laura Poitras / ZDA / 2022 / 122 min / angleščina

 

Globoko osebni in hkrati izrazito politični dokumentarec Laure Poitras (Citizenfour) raziskuje neločljivo povezanost med aktivizmom ter življenjem in umetniškim delom Nan Goldin, ene najvidnejših svetovnih fotografinj. Zlati lev za najboljši film na lanskem festivalu v Benetkah.

 

Zgodba:

»Družba prikriva napačne stvari – in to uničuje ljudi.«
– Nan Goldin

 

Fotografinja in vizualna umetnica Nan Goldin že od zgodnjih sedemdesetih let dokumentira intimno življenje prijateljev in umetnikov, vključno z lastnim, ter se tako poklanja ljudem in subkulturam, ki jih družba vse prepogosto stigmatizira.
Leta 2017 se je podala v boj proti družini Sackler, farmacevtskim gigantom in filantropom, ki so darovali milijone najprestižnejšim muzejem po vsem svetu. Nan Goldin, ki je tudi sama preživela zasvojenost z opioidi, je s svojo aktivistično skupino P.A.I.N. organizirala akcije, s katerimi so Sacklerjeve in njihovo več milijard dolarjev vredno podjetje obtožili odgovornosti za opioidno krizo.
Vsa ta lepota in prelivanje krvi pripoveduje zgodbo Nan Goldin z njenimi lastnimi besedami, prepletajoč preteklost in sedanjost s pomočjo bogatega izbora fotografij in diapozitivov, arhivskega gradiva ter posnetkov akcij v nekaterih najpomembnejših muzejih.

 

* Vstopnice: 3,80 €

 

 

 

 

 

Dvorana, ob 21.45: Po soncu

 

Charlotte Wells / Velika Britanija, ZDA / 2022 / 98 min / angleščina

 

Režiserko je brskanje po starih družinskih albumih navdihnilo k razmisleku o tem, kako morda nikoli ne bomo zares razumeli kompleksnega notranjega življenja ljudi, ki jih imamo radi. Njen globoko osebni, slogovno izvirni in ganljivi celovečerni prvenec je navdušil kritike na festivalu v Cannesu in se uvrstil na številne lestvice najboljših filmov leta 2022.

 

Zgodba: Enajstletna Sophie v poznih devetdesetih z očetom preživlja počitnice v turškem obmorskem letovišču. Potapljata se, igrata biljard in poležavata ob bazenu. Dvajset let pozneje njeni spomini, tako resnični kot namišljeni, zapolnijo vrzeli na domačih videoposnetkih, medtem ko skuša očeta, ki ga je poznala, uskladiti s človekom, ki ga ni.

 

* Vstopnice: 5,30 €

 

 

 

 

 

 

Kinoteka:

 

 

 

Dvorana Silvana Furlana, ob 17.00: Cirkus

 

Izvirni naslov: The Circus / Režija: Charles Chaplin / Država: ZDA / Leto: 1928

 

Potepuh se odpravi v cirkus, kjer ga začne preganjati policija, saj misli, da je zmikavt. Med begom se nepričakovano znajde sredi cirkuške arene in postane najbolj priljubljena točka, ki navduši občinstvo, zato mu cirkuški upravnik ponudi delo. Potepuh se zaljubi v upravnikovo hčer, vendar mora za njeno naklonjenost tekmovati s postavnim vrvohodcem. Da bi ga prekosil in s tem osvojil dekletovo srce, se Charlie še sam preizkusi na vrvi.

»Cirkus Charlesa Spencerja Chaplina predstavlja čistokrvni, neomadeževani užitek od samega začetka do konca. Gre za bučen, srčen, srečen film, v katerem neprimerljivi Charlie ponuja neprimerno več smeha kot solz. Vsak kolut tega filma je razodetje humorja. Film je brez predaha spontan, inteligenten. Nič se ne vleče, noben del ni nepotreben.« (Irene Thirer, New York Daily News, 1928).

 

* Vstopnice: 4,40 €

 

 

 

 

 

 

 

Dvorana Silvana Furlana, ob 19.00: Osem in pol

 

Izvirni naslov: 8½ / Režija: Federico Fellini / Država: Italija, Francija / Leto: 1963

 

Slavni italijanski filmski režiser Guido Anselmi (Marcelo Mastroianni) bi se rad nekoliko odpočil po zadnji filmski uspešnici, vendar okolje od njega pričakuje, da bo nemudoma krenil v stvarjenje nove mojstrovine. Guido je obupan, brez idej in brez zanimanja, za nameček poči še v njegovi zakonski zvezi. Zateče se v svet sanjarjenja; spomini, fantazije in resničnost se zlijejo v eno. Delno avtobiografski film velikega italijanskega režiserja je ob premieri v Cannesu nemudoma obveljal za mojstrovino, ki petdeset let po nastanku ni izgubila niti trohice svojega hipnotičnega šarma in vplivnosti. Oskar za najboljši tujejezični film.

 

* Vstopnice: 4,40 €

 

 

 

 

 

 

Vir slike

 

 

 

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

Napovedi