17. 6. 2014 – 16.30

Večerni kulturni program

Metelkova mesto:

 

A-Infoshop ob 19:00: veganska kuharska večerja zaradi pomanjkanja kuharsko angažiranih jedcev tokrat odpade!

 

Letni vrt Gale hale ob 21:00: FESTIVAL MIGRANTSKEGA FILMA 2014

Razglednice iz Lizbone / Postcards from Lisbon, Pedro Resende, Portugalska, 2012, dokumentarni film, 3′, angleški podnapisi.

Kako želite migrirati? / How Would You Like to Migrate?, Fatih Bilgin, Turčija, 2013, eksperimentalni film, 4′, v angleškem jeziku.

Kralj Falafla, Andrea Celija & Peter Cerovšek & Adrijana Dimić & Tadija Tadić, Slovenija, 2013, dokumentarni film, 6′, angleški podnapisi.

Od Tokija do reke Morave / バルカンへ (Od Tokija do Morave), Moku Teraoka, Japonska, 2012, dokumentarni film, 77′, angleški podnapisi.

Dobrodošli / Welkom, Pablo Munoz Gomez, Belgija, 2013, igrani film, 18′, angleški podnapisi.

Pričetek projekcij ob 22:00.

Vstop prost!

 

Channel Zero ob 21:00: FV Music: NIGHT BEATS (ZDA) + DJ Al Lover (psych beats / San Francisco, ZDA) + domača predskupina.

 

Menza pri Koritu ob 21:15: MLADE RIME 007: FESTIVAL MLADE, NEUVELJAVLJENE POEZIJE, ALTERNATIVNEGA ZVOČENJA, RAZNOTERE GLASBE in ŠE ČESA.

Poezija: Neja Tomšič, Aja Zamolo, Simona Kopinšek, Kristina Hočevar.

Glasba: Irena Tomažin, Neža Naglič, Miha Ciglar.

Branje poezije brezplačno, vstopnina za koncert: 4 €.

Koncert Mihe Ciglarja je del projekta Virtual Sources, ki se ukvarja s performativno uporabo usmerjenega zvoka. Posebni zvočniki, ki ustvarjajo zgoščen snop slišnega zvoka omogočajo oddajanje akustičnih vsebin zgolj v eni smeri. Zvočniki se pri tem uporabljajo indirektno, tako, da se zvok sliši šele preko refleksij oz. odbojev od sten, stropa ali različnih drugih predmetov. Ko se zvok projicira skozi dinamične oz. premikajoče se usmerjene zvočnike nastane zelo nenavaden akustični efekt. Odboji premikajočega se akustičnega žarka od sten delujejo kot virtualni vir zvoka, ki se premikajo po stenah in stropu. Usmerjen zvok v kontekstu elektro-akustične kompozicije omogoča, raziskovanje novih, prostorsko-akustičnih dimenzij ter ustvarjanje dinamičnih in virtualnih zvočnih polj. Ko-producenta projekta sta Inštitut za Raziskovanje Zvočnih Umetnosti IRZU ter zagonsko podjetje Ultrasonic avdio tehnologije, ki že več let razvija tehnologijo usmerjenega zvoka.

 

Glasbena umetnost:

 

Cerkev sv. Frančiška v Šiški ob 20:00: 7., zadnji koncert iz cikla orgelskih koncertov

Messiaenova glasba se v tem ciklu izredno približa čisti filozofiji, saj je v njej veliko citatov iz Svetega pisma in misli iz Summe theologice Tomaža Akvinskega. Teološkim pojmom je dal naravnost otipljive oblike tonskih kartuš, pobudo za oblikovanje pa je dobil od egipčanskih hieroglifov. Messiaenovih tonskih kartuš poslušalec namreč ne more odkriti. Izvajalec, ki pride v stik s tonskim zapisom, lahko upravičeno občuduje skladateljevo neizčrpno domiselnost.

Skladbe bo izvajal koncertni organist maestro Pierpaolo Turetta.

Vstopnine ni!

 

Kongresni trg ob 21:00: Otvoritveni koncert mednarodnega festivala Poletje Imago Sloveniae in Poletja v stari Ljubljani: koncert slovenske in italijanske operne glasbe ob 40. obletnici umetniškega delovanja maestra Igorja Švare.

Solisti, zbor in orkester SNG Opera in balet Ljubljana

 

Križanke ob 21:00: Oliver Dragojević, gost Uroš Perić

Po enoletnem premoru Oliver Dragojević nadaljuje s tradicionalnim koncertom v ljubljanskih Križankah, ki jih po njegovih besedah ne more zamenjati nobeno prizorišče daleč naokoli.

 

Kultura, izobraževanje in telesne tehnike:

 

SNG Opera in balet ob 17:00: Picko in Packo

"Ustvariti gledališko delo – balet za otroke – je prav posebna naloga, saj so otroci najbolj iskreni kritiki," je zapisal Torsten Händler, nemški koreograf, ki je prvi na glasbo Gisberta Nätherja (1948) Picka in Packa obul v baletne copate. Njegova predstava, ki je na odru berlinske Državne opere Unter den Linden doživela velikanski uspeh in sprožila nastanek mnogih različic po številnih odrih po svetu, je plesna pripoved o dveh nabritih fantih, ki nas skozi svoje vragolije in norčije popeljeta v slikovit, predvsem pa hudomušen svet otroštva in odraščanja. Slovenskim otrokom sta Picko in Packo znana že od leta 1980, ko je literarno zgodbo Wilhelma Buscha z izvirnim naslovom Max und Moritz iz davnega leta 1865 v slovenski jezik odlično prevedla Svetlana Makarovič, pozneje pa smo jo lahko prebirali tudi v drugih prevodih. Kot ustvarjalca baletne predstave je koreografa še posebej navdihovala grotesknost in živost figur iz slikanice, ki so videti, kot da se bodo vsak čas pojavile pred nami. Poseben izziv zanj pa je bil, da je moral zavoljo velike priljubljenosti zgodbe toliko bolj natančno slediti njeni knjižni predlogi. Na našem odru in na številnih gostovanjih je predstava doživela že več deset ponovitev.



Šentjakobski oder LGL ob 18:00: Pepelka

Po svetu kar mrgoli različic pravljice o lepi, skromni in dobri deklici, ki je doživljala krivico, a bila na koncu poplačana s prinčevo ljubeznijo. Eno od različic je prvi zapisal Charles Perrault, za njim sta svojo zapisala brata Grimm. V obeh najdemo hudobno mačeho in polsestri, ples s princem ter izgubljeni čeveljc, le da v prvi Pepelko z obleko za ples opremi dobra vila, v drugi pa drevo, ki ga je bila Pepelka posadila na materinem grobu. Brez števila je opernih, gledaliških, televizijskih in filmskih priredb, za najbolj znano pa velja po Perraultovi različici posneta Disneyeva risanka, ki je brez dvoma zaslužna za to, da deklice na vseh koncih sveta sanjajo Pepelkin srečen konec – da bi se poročile s pravim pravcatim princem. Stereotipi, ki jih generira ta pravljica, v naši družbi delujejo zastarelo, s čimer pa se je v svoji različici Pepelke duhovito poigral tudi Roald Dahl. V njej pokaže Pepelka svojo odločnost in neodvisnost, za razliko od svojih predhodnic zavzame aktivno držo. Naša Pepelka pa tudi ni od muh. Zlobna mačeha in zoprni polsestri jo s prevaro spravijo v nemilost pri očetu in oče, ki je kraljev minister, jo za kazen pošlje v kuhinjo. Oj, gorje! Ampak Pepelka ne pleše prav dolgo, tako kot ji zapovedujejo. Stvari vzame v svoje roke, si sama sešije obleko za na ples in na plesu popolnoma očara princa. Toda naš princ je žal prejkone nadut, vase zaverovan in neskončno razvajen. Pepelka se bo morala odločiti, kako pa kaj. Vendar pa Pepelka ne bi bila Pepelka, če se ne bi lahkotno zasukala proti srečnemu koncu …

 

Šentjakobsko gledališče ob 19:30: Da, gospod Premier, komedija

Režija: Boris Kobal

Prevod: Iris Žnidarič

Lektorica: Rudenka Nabergoj

Scenografija: Ana Rahela Klopčič

Kostumografija: Bojan Vister, Boris Kobal

Izbor glasbe: Boris Kobal

Igrajo:

Jim Hacker, premier..........Damijan Perne

Bernard Wooley, državni sekretar..........Bojan Vister

Sir Humprey Appelby, vodja kabineta..........Srečko Kermavner

Claire Sutton, posebna politična svetovalka..........Tina Tavčar

Veleposlanik Kumranistana..........Janez Vlaj

Jeremy Burnham, generalni direktor BBC-ja..........Grega Usenik

Simon Chester, napovedovalec BBC-ja..........Marko Skok

Robin Simpson, glas novinarja BBC-ja, snemalec..........Tomaž Cvar

O predstavi:

Večkrat nagrajena svetovna gledališka uspešnica, ki temelji na tudi pri nas predvajani televizijski nanizanki z istim naslovom, končno prihaja na slovenski oder. Stari znanci, novi zapleti. Znova se znajdemo v družbi premierja Velike Britanije in njegovih najožjih sodelavcev. Ob vsakodnevnih težavah (brezposelnost, širitev EU, globalno segrevanje…), ki jih bolj ali manj spretno rešujejo v splošno – in predvsem osebno – korist, in ob nenehnem spletkarjenju se morajo spoprijeti z na videz nerešljivo zadrego: da bi izpeljali več milijard vreden posel z naftno bogato državo Kumranistan, morajo zadostiti nezaslišanim zahtevam njihovega zunanjega ministra. Kako izpeljati umazan posel in ob tem ostati čist? Razplet je presenetljiv

 

Slovensko mladinsko gledališče ob 20:00: Srce na dlani - premiera

Premiera

Draga Potočnjak

SRCE NA DLANI

Režija: Mare Bulc

Režiser Mare Bulc se skupaj z Drago Potočnjak in s svojimi umetniškimi sodelavci ukvarja s transplantacijami, z darovanjem organov, z darovalci in prejemniki. Kdo so? Prvi in drugi, prejemniki in darovalci – (ne)ločljivo povezani in tako do-ločeni drug drugemu. Ozreti se hoče na dileme, s katerimi so se spopadali pred svojo odločitvijo, in na vprašanja, ki jih transplantacijska medicina sproža v družbi.

A uprizoritev si želi ostati na področju človečnosti. "V sistemu, ki ga – idealistično upam – (še) imamo: solidarna družba, socialna država, javno dostopno zdravstvo, ki skuša ne delati razlik. Solidarnost! Upanje! Spoštovanje! Človečnost! To je svet, ki me navdihuje!" pravi režiser.

Igrajo: Alida Bevk, Neda R. Bric, Daša Doberšek, Ivan Godnič, Janja Majzelj, Sandi Pavlin, Ivan Peternelj, Draga Potočnjak, Matej Recer, Stane Tomazin, Matija Vastl

Izvajalki glasbe v živo: Irena Preda, Polona Janežič

 

10KA, klub smeha, ob 20:00: 10kin Večer novega

V ceni vstopnine (3 €) je vključena tudi ena pijača ter ogromna doza smeha.

Ta torek nastopajo: Dušan Tomić – Dule, Vasja Simić – Vasko, Gašper Bergant, Simon Zajc, Tomaž Stanovnik, Andrej Težak - Tešky



Slikarski atelje Barbara Kastelec, Tržaška cesta 2 ob 19:00: Otvoritev razstave

Enodnevna razstava del udeležencev likovne šole

Slikarski atelje vas vljudno vabi, da skupaj proslavimo konec študijskega leta.

Ob tej priliki bodo predstavljena dela tečajnikov, ki so nastala v študijskem letu 2013/ 2014.



 

Galerija Fotografija ob 20:00: Drive-In

Elliott Erwitt, René Burri, Inge Morath, Simone Kappeler, Louis Stettner, Jason Langer, Mario A., Evgen Bavcar, Daniel Frasnay, Leonard Freed, Michael von Graffenried, Peter Suschitzky, Gérard Musy, Chian-Chi Chang, Loan Nguyen

 

Hostel Celica ob 19:00: Mirko Malle: Harmonija sfer, razstava in pogovor

Vabimo vas na razstavo in pogovor s slikarjem Mirkom Mallejem, ki je v okviru festivala Godibodi v Hostel Celica, natančneje v predprostor temnic nekdanjega vojaškega zapora na Metelkovi, postavil svoj likovni in zvočni projekt Harmonija sfer.

Harmonija sfer na izviren način povezuje barve, melodijo in ritem... preplet slišnega in vidnega v prostoru dolgih senc in stalne teme na svež način očara, ne samo oči, tudi srca nagovori... Slikar bo prvič postavil na ogled tudi risbe in skice, ki bodo dodatno osvetlile nastajanje tega enkratnega dela. Slikarska instalacija Mirka Malleja: Harmonija sfer združuje likovno umetnost z glasbo. Na podlagi metode glasbene grafike, pedagoške metode v pouku likovne umetnosti na nekaterih osnovnih šolah na Dunaju na začetku 20 stol., ki je raziskovala risanje in slikanje ter likovne forme, ki izražajo glasbeno dogajanje, je tudi Mirko Malle oblikoval svoj avtorski koncept barvnega dirigiranja. Le-tega vidi kot poživitev slike kot medija, ki na ta način preseže meje tradicionalnega razumevanja likovnega ustvarjanja. Povezava glasbene grafike z barvnim klavirjem je njegov koncept vizualizacije glasbe. Gre za sliko, ki je obenem svetlobno-barvno-glasbena animacija. Avtor skuša s prikazom likovnega gibanja in vtisom izžarevanja svetlobe, ki ga nadgradi z dodajanjem svetlobnih teles in matematično določenimi glasbenimi razmerji, doseči sozvočje med barvami in osnovno likovno zamislijo. Pri tem izhaja iz antične filozofije pitagorejcev, ki so menili, da glasba neposredno vpliva na človeka ter ima zato zmožnost vpliva tudi na njegovo dušo. Pitagorejska filozofija uči, da ima vse v vesolju lastnost oddajanja zvokov, vibracij oziroma tonov (harmonije sfer). Pitagora je spoznal, da je glasbena razmerja možno matematično določiti. Peter Ciuha je ustvaril računalniški program, ki ta razmerja določa in jim izračuna barve.

Rojen 1984 v Celovcu. 2002 matura na ZG/ZRG za Slovence, Celovec. 2002/03 na Pedagoški fakulteti v Mariboru, smer likovna pedagogika. Od 2004 do 2008 študij slikarstva na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani. Mentor prof. Gustav Gnamuš. 2008/09 z Erazmus štipendijo na Faculdade de Belas Artes v Portu, na Portugalskem. živi in dela v Ljubljani ter na avstrijskem Koroškem. Od 2011 član kolektiva AAI-Articulacion Artistica Internacional. Za seboj ima že več samostojnih in skupinskih razstav.

 

Dvorana Zemljepisnega muzeja, GIAM ZRC SAZU ob 17:00: Predavanje "UKRAJINSKA KRIZA"

Tematski večer je namenjen osvetlitvi vseh treh ključnih dimenzij krize: notranje (strukturne) ukrajinske, globalne oziroma strateške (predvsem rusko-ameriške) ter končno tudi evropske (ne)perspektive. Predava: dr. Jernej Zupančič.

Ukrajinska kriza ni nov pojav, temveč le nadaljevanje politično-teritorialnega drobljenja "vmesnih ozemelj" med strateškimi bloki sil naše dobe. Potem ko se je morala Rusija soočiti najprej z razpadom svojega sovjetskega imperija in odreči prednosti vodilne države geopolitičnega "vzhodnega" bloka, se umakniti z Balkana in je "arabska pomlad" v zadnjih letih odnesla večino bivših strateških zaveznic v arabsko-mediteranskem loku, so območja Kavkaza, Ukrajine in Centralne Azije tisto strateško vozlišče, na katerem prihaja do lokalnih učinkov globalnega strateškega tekmovanja med zahodno in vzhodno geopolitično hemisfero. Zato se neredko javlja oznaka nove hladne vojne ali pa le nove faze hladne vojne. Toda razlogi ukrajinske konfliktualizacije so tudi globoko interni, specifično ukrajinski, tako etnični kakor socialni. Precejšnjo vlogo ima pri tem tudi razmeroma nespretno evropsko (EU) in predvidljivo ameriško odzivanje na krizo.

 

KOŽ ob 18:00: Nemoč nasilja – Maja Plaz

Ko govorimo o nasilju, govorimo o zlorabi moči. Nasilje vedno pusti posledice, še posebej, če se prične že v zgodnjem otroštvu. Vpliva na našo predstavo o svetu, medosebnih odnosih, na našo samopodobo, prepričanja...

Otroci so žrtve nasilja tudi, če "samo" opazujejo nasilje, ki ga povzroča en starš nad drugim. Odgovornost za nasilje je vedno na strani tistega, ki ga povzroča - nasilje je izbira in je naučeno vedenje. Skozi razmišljanje o nasilju in nujnosti netolerance do kakršnekoli oblike nasilje bomo skozi predavanje razmišljali o ne-moči nasilja in kako najti pot iz njegovega začaranega kroga.

 

Rampa Lab, Kersnikova 4 ob 18:00: MARKO KOŠNIK: 'Apres Midi', predavanje

Vabimo vas na prvo v seriji predavanj v okviru projekta Apres Midi, ki nastaja v koprodukciji Inštituta Egon March in Galerije Kapelica.V predavanju bo Marko Košnik predstavil razvojni projekt izpopolnjevanja starega industrijskega standarda za umetniško in splošno javno rabo. Predavanje je namenjeno tako laikom kot strokovnjakom. (MIDI, OSC)

Prvotna industrija elektronskih glasbenih inštrumentov je temeljila na malih podjetjih, ki so v začetku devetdesetih najprej morala propasti, da bi se prerodila v času, ko je željene si naprave mogoče sestavljati in programirati takorekoč doma. Mogoče je prav svetovni razširjenosti glasbenega zanesenjaštva možno pripisati zasluge, da se je v okolju industrije glasbenih instrumentov rodil eden prvih standardov za povezovanje sicer zelo raznorodnih naprav: MIDI. V projektu Apres Midi v umetniške namene testiramo po 31 letih že dodobra okoren, a nadvse razširjen komunikacijski protokol in preverjamo, kako ga predlagati za javni standard, s katerim bi lahko preprosto in povprek dostopali do množice naprav, ki jih svojeglavo in z vse večjo naglico bruha na trg industrija pod sloganom “Internet of the Things 2.0”.

 

MSUMaistrova ob 19:00: arhitektura ≠ umetnost: Izidor Barši & Nejc Lebar

Serija predavanj in pogovorov o razmerju med arhitekturo in umetnostjo, maj–junij in jesen 2014.

IZIDOR BARŠI: STRATEGIJE ODGOVOROV NA VPRAŠANJE - KAJ JE ARHITEKTURA?

Na predavanju predstavljena analiza izhaja iz osnovne poante, do katere so po različnih poteh prišle znanosti in filozofije 20. stoletja – da jezik ni zgolj odslikavanje realnost, da med besedami in stvarmi ne vlada stabilno razmerje, temveč je vedno na delu neka dislokacija. Ena od možnih konsekvenc te ugotovitve je, da lahko analiziramo razmerja med elementi nekega diskurza brez zunajgovornih referenc. Druga je, da diskurz dobi prostorske razsežnosti in ga je potemtakem mogoče mapirati. In tretja, da je izjavljalno polje možno analizirati v vojaških terminih, kjer posamezni govori ubirajo raznolike strategije. Na tej podlagi bom predstavil analizo odgovorov na vprašanje: Kaj je arhitektura?, nanizanih v dveh sezonah oddaje Arhitektura govori, ki jo na Radiu Študent pripravljam z Matejo Kurir.

NEJC LEBAR: RAZREZ PROSTORA

Da arhitektura ni umetnost, je trdil že Adolf Loos. Toda ali danes, sto let kasneje, ko letno izšolamo toliko arhitektov in umetnikov, ko zgradimo toliko muzejev in kulturnih centrov kot še nikoli prej, ne obstaja neka splošna težnja, da bi se to konfliktno razliko poenotilo in nevtraliziralo? Arhitekturne ali umetniške prakse ne delujejo v nevtralnem prostoru, ker ga preprosto ni; vselej so "že" prepredene z mrežo sil in moči. Moja teza je, da je prav vztrajanje na razliki nujen pogoj za ohranitev nekega konstitutivnega antagonizma, ki tvori jedro političnega.

Izidor Barši je trenutno absolvent filozofije in sociologije kulture na Filozofski fakulteti v Ljubljani. Objavlja prispevke v različnih periodikah, od leta 2010 je stalni sodelavec Redakcije za kulturo in humanistične vede Radia Študent, kjer je leta 2012 v soavtorstvu z Matejo Kurir zasnoval oddajo Arhitektura govori. Od leta 2012 je sodelavec, od jeseni 2013 tudi urednik revije Tribuna ter član uredništva revije za teorijo umetnosti Šum. Poleg tega je sodeloval pri organizaciji in vodenju nekaj teoretskih bralnih seminarjev.

Nejc Lebar, arhitekt, je leta 2013 diplomiral na Fakulteti za arhitekturo v Ljubljani z nalogo Koncept in kontekst v delu Jeana Nouvela. Leta 2007 je sodeloval pri pripravi monografije o arhitektu Edvardu Ravnikarju ter pri pripravi razstave Ravnikarjevega dela v ljubljanski Jakopičevi galeriji. Trenutno sodeluje na arhitekturnih natečajih ter se ukvarja s prevajalstvom na področju arhitekturne teorije. Je član uredništva revije Praznine.

 

Trubarjeva hiša literature:

17:00 Slovaško-slovenski in slovensko-slovaški, literarno-glasbeni in glasbeno-literarni, znanstveno-kritiški in kritiško-znanstveni dogodek: S pesmimi in utrinki iz njenega mišljenja in življenja sem nam bo predstavila dr. Stanka Chrobáková Repar. Z glasbo bo razgovor in branje popestril Michal Smetanka.

20:00 Urne zgodbe - finale: Pa smo ga dočakali! Finale Urnih zgodb! 10. Junija smo dobili še zadnjo finalistko in zdaj gre zares: Kdo bo najbolj prepričal žirijo in kdo publiko? Robert Kuret? Anja Cimerman? Ana Marija Garafol? Dano Ličen ali Lara Paukovič?

 

Klub Daktari ob 21:00: The River Man

Vljudno vabljeni na večer mračne poezije in grozeče proze pisatelja Jana Klokočovnika, ob spremljavi dobre glasbe in posebnih vizualnih učinkov. Večer obeležuje avtorjevo prvo izdajo v angleškem jeziku, balado z naslovom The River Man.

Pesem se poklanja velikanu slovenske književnosti Francetu Prešernu in obravnava najbolj znano med vsemi ljubljanskimi zgodbami in miti, romanco med Uršiko zalo in pošastnim Povodnim možem.

Pridružite se potovanju po temačnih ulicah stare Ljubljane, v davno izgubljene čase, kjer se dogajajo groteskne in strašljive reči, v zelenem soju uličnih luči.

Avtor: Jan Klokočovnik

Glasba: Ziga Murko

Projekcije: Ticho Pixel, Anja Romih

Design: Fejzo Košir, Mina Fina

 

PTL: UKREP 2014 - Festival plesnih perspektiv

18:00 Plesati v prihodnost: 6 MINUT O PLESU - diskusija, moderatorji: Rok Vevar, Sinja Ožbolt, Andreja Kopač

19:00 4 V VRSTO: Tina Benko, Neža Jamnikar, Tajda Podobnik, Veronika Valdés

20:30 NOSILCI TELESA: Eduardo Torroja

22:00 DIŠI PO JAZZU - koncert, Nino de Gleria (bas), Luka Ropret (kitare), Blaž Celarec (bobni), Drago Ivanuša (klaviature)

Produkcija: Plesni Teater Ljubljana, 2014

Umetniško vodstvo festivala: Andreja Kopač, Sinja Ožbolt

Organizacija: Živa Brecelj, Katja Somrak, Andreja Kopač, Sinja Ožbolt

Tehnična podpora: Grega Mohorčič, Janko Oven, Aljaž Zaletel

Tekst: Plesni Teater Ljubljana

Zahvala: JSKD in Nina Meško


 

Pred Škucem: festivalski dvojček

18:00 Take ljudske (festival O'živela knjiga)

Take ljudske, gledališka predstava v izvedbi gledališča LG Nebo

Priredba: Petra Stare, režija: Andrej Adamek, likovna zasnova: Andrej Štular, glasba: Peter Kus, animacija: Andrej Štular, Petra Stare, produkcija: Forum Ljubljana & Mini teater

Predstava je namenjena otrokom od 3. leta dalje. Trajanje predstave 40 minut.

Predstava Take ljudske je preplet ljudske pripovedke Zajec dela za lisico ter pregovorov, starih modrosti in ljudske zvočnosti. V predstavi se živali obnašajo kot ljudje – ene so delavne in vztrajne, druge se delu raje izognejo, a vselej poskrbijo, da ga namesto njih opravi kdo drug. Kombinacija namiznih marionet in gledališča predmetov ustvarja preplet realnosti in sanjskih prizorov.

20:00 Živa književnost - 21. mednarodni literarno-glasbeni festival, 5. večer: Pogovor z Alenko Jovanovski z glasbo Vitje Balžalorskega

Alenka Jovanovski je esejistka, prevajalka, literarna zgodovinarka in pesnica. Do 2010/2011 je učila na Filozofski fakulteti v Ljubljani in na Fakulteti za humanistiko v Novi Gorici. Prevaja iz italijanske književnosti (Pavese, Calvino, Milani). Njena prva pesniška zbirka Hlače za Džija je izšla leta 2012. Pesmi ima prevedene v angleščino in poljščino. Objavljene so tudi v antologiji čeških, ukrajinskih in slovenskih pesnic Portret kobiecy w odwróconej perspektywie. 12 poetek z Czech, Słowenii, Ukrainy. FA-art: Katowice, 2013.

Vitja Balžalorsky je eden izmed najbolj prepoznavnih mlajših kitaristov na slovenski glasbeni sceni. Njegov glasbeni jezik sega od mainstream jazza, elektronike, noisa, pa do improvizirane glasbe. Poznamo ga iz ustaljenih zasedb kot so Balžalorsky/Drašler 3o, Kombo Zlatka Kaučiča, Orchestra Senza Confini, Buche 4 in Litošt, Carnaval ter ad hoc projektov različnih slovenskih in tujih glasbenikov, ki so dejavni predvsem na področju kreativne improvizirane glasbe ter drugih oblik umetnosti. V kontekstu improvizacije je njegov najbolj prepoznavni element procesiranje kitarskega signala s pomočjo modularne analogne sinteze ter digitalnih samplerjev.

V primeru slabega vremena, program poteka v Galeriji Škuc.



Tovarna Rog // fuzbalplac (zberemo se na dvorišču) ob 17:00: Delavnica KUNG-FU & 18 svobodnih rok

SOLIDARNOST V GIBANJU.....Benefit za kanalizacijo ROGa

 

Bežeče sličice!!!

 

Kinoteka:

19:30 Festival 35-mm filma – uvertura

Arnulf Rainer, Peter Kubelka, Avstrija, 1960, 35mm, 1.37, čb, 7', bd

Bržčas eden najbolj vplivnih in najpogosteje predvajanih avantgardnih filmov vseh časov, kristal ustvarjalne kariere Petra Kubelke, brezhiben pretok njegovih teorij o filmskem mediju v prakso, tudi film, ki ga je kako drugače kot na velikem platnu preprosto nemogoče izkusiti. Sedemminutni dogodek, sestavljen izključno iz teme (črnih sličic filmskega traku), svetlobe (prosojnega celuloida), tišine in zvoka (belega šuma), ki v najrazličnejših (skrbno skonstruiranih) kombinacijah in permutacijah povzročijo, da filmska dvorana, filmsko platno, očesna mrežnica in ušesni bobnič hipoma mutirajo v eno samo, celovito biomehansko entiteto. Tudi vrhunec t. i. flicker filma, ki gradi na tako hitrem menjavanju sličic, da jim oko v celoti ne more slediti in posledično možganom riše po svoje.

»Filmi Petra Kubelke so kakor kos kristala ali katerega drugega objekta iz narave: niso videti, kot da bi jih napravil človek.« P. Adams Sitney

Vstop prost.

20:00 Festival 35-mm filma/Carte blanche: Cinémathèque Française

Konec Zemlje (Finis Terrae), Jean Epstein, Francija, 1929, 35mm, 1.33, čb, 80', nemi, svp

otoki

otoki kjer ne bomo nikdar pristali

otoki, kjer se ne bomo nikdar izkrcali

otoki prekriti z rastlinjem otoki prihuljeni kot jaguarji

otoki nemi

otoki negibni

otoki brez imena in nepozabni

čevlje vržem čez krov kajti silno rad bi do vas

Blaise Cendrars, Otoki (prevedel Aleš Berger)

Jean Epstein (1897-1953) je bil poet, režiser, filozof. Njegova umetniška zapuščina še danes vzbuja veliko navdušenja in zanimanja po vsem svetu. Režiser »diamantnega obraza«, kot ga je poimenoval njegov sodobnik Abel Gance, je v filmskem svetu kar nekaj časa veljal za relativno neznanko. Eden izmed razlogov za to bi lahko bilo dejstvo, da se je v svojem razgibanem opusu loteval zelo različnih zvrsti in področij filmskega ustvarjanja. Njegovo delo lahko v grobem razdelimo na štiri ključna obdobja. V kratkem časovnem okviru desetih let se je kot avtor lotil avantgardnega filma (Ogledalo s trojnim obličjem, Propad hiše Usher), bolj osebnih, esejističnih filmov (Lepotica iz Neversa, Zvesto srce), snemanja velikih uspešnic za studio Albatros films (Dvojna ljubezen) in dokumentarne fikcije o pomorstvu (Konec Zemlje Morje krokarjev, Zlato morja). Tako je, v iskanju vedno novih oblik in izrazov, s katerimi bi izzval svoje literarno in kinematografsko delo, leta 1928 opustil estetiko zgodnjih del in se premaknil k snemanju poetičnih dokumentarnih filmov, ki so imeli tudi močno socialno noto. Med letoma 1928 in 1948 je v Bretaniji posnel serijo devetih surovih, asketskih in hkrati zelo magičnih filmov, v katerih so igrali lokalni prebivalci. Naturščiki so v teh filmih govorili različne bretonske jezike, ki so bili do takrat še popolnoma neznani. Ironično (ali pa tudi ne), če pomislimo, da se je Epstein ravno v času, ko je prišel zvočni film odločil, da bo posnel kopico filmov v jeziku, ki ga nihče ne razume. Ali danes kdo ve, v kakšnem jeziku je govoril Nanook s severa?

Filme Jeana Epsteina je nedavno restavrirala Francoska kinoteka.

22:00 Festival 35-mm filma/Carte blanche: Cinémathèque Française

Zibelke, Morska pesem

Zibelke (Les Berceaux) Jean Epstein, Francija, 1932, 35mm, 1.37, čb, 6', svp

Morska pesem (Chanson d'Ar-mor) Jean Epstein, Francija, 1934, 35mm, 1.37, čb, 43', svp

Dve filmski poemi o morju in ljubezni. Projekcijo bo uvedla Emilie Cauquy (Francoska kinoteka).

 

Kinodvor:

16:45 Nevidna ženska (The Invisible Woman), Ralph Fiennes, Velika Britanija, 2013, 111'

Fiennesova intimna kostumska drama o skrivni ljubezni Charlesa Dickensa in mlade igralke Nelly Ternan namesto klasičnega biografskega portreta s pretanjenostjo razgalja tako malo znano ljubezensko življenje in silovito privlačnost slavnega pisatelja kot usodo in položaj ženske, ki je pod represijo viktorijanske spodobnosti primorana ljubiti in živeti v zanikanju.

19:00 Festival migrantskega filma 2014: Medena koža (Couleur de peau: Miel), Jung Laurent Boileau, Belgija / Francija / Južna Koreja / Švica, 2012, DCP, 75', 10+, v francoščini s slovenskimi podnapisi

Vstop je prost!

20:30 Poti (Tracks), John Curran, Avstralija, 2013, DCP, 112'

Zgodba o zgodovinskem popotovanju Robyn Davidson čez avstralsko puščavo, ki je v sedemdesetih letih navduševala bralce revije National Geographic, je končno dobila svojo filmsko različico. Poti, posnete po spominih te nenavadne popotnice, so vizualno osupljiv ep, umeščen v enega najbolj divjih, neusmiljenih in najlepših kotičkov planeta, obenem pa intimna zgodba o samoodkrivanju.

 

Mala dvorana ob 19:15:

Abeceda (Alphabet), Erwin Wagenhofer, Avstrija / Nemčija, 2013, DCP, 113'

Analiza in obsodba tekmovalno naravnanega sodobnega izobraževalnega sistema ter poziv k izobraževanju, ki bi temeljilo na človeški domišljiji in ustvarjalnosti.

 

Kino Komuna:

17:00 Grace Monaška, biografska drama, Olivier Dahan, Francija, ZDA, Belgija, Italij, 2014, 103'

19:00 Grace Monaška, biografska drama, Olivier Dahan, Francija, ZDA, Belgija, Italij, 2014, 103'

21:00 Sivolasi žigolo, komedija, John Turturro, ZDA, 2013, 90'

 

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.