27. 11. 2022 – 16.30

velik spanca

od nine

NIČ KAJ SE NE DOGAJA

 Glasba

Sami si zarolajte kaj

 Oder idr.

Trubarjeva hiša literature, ob 19.00 – V iskanju smisla
** zadnjič v Ljubljani, razprodano
Čas epidemije in vojnih razmer v svetu je potegnil na dan mnoge stiske. Kamorkoli se
obrnemo so ljudje izčrpani, utrujeni, ne zmorejo več tega tempa, mnogi izgoreli nimajo niti
trenutka zase. Krize so v poslovnih in zasebnih sferah. Vendar so se taka krizna obdobja v
zgodovini že pojavljala. Po vzoru Viktorja Frankla in njegovih del Volja do smisla in drugih,
smo kreirali dogodek, ki omogoča obiskovalcem soočanje z vprašanji smisla v okviru
različnih režimov in/ali situacij zadnjega stoletja. Dogodek postavlja gledalca v vlogo iskalca
in preizkuševalca izbranih pristopov osmišljanja nesmislov. Dogodek je imerzivna, več čutna
pripoved, sestavljena iz fragmentov dokumentarnih uvidov o možnih smislih bivanja. Več o
dogodku na povezavi.
Koncept/besedila/režija/senzorialnost: Barbara Pia Jenič
Zvočni učinki: Peter Penko
Svetovalka za kostume: Tina Kolenik
Svetovalka za pripoved: Ana Duša
Iskalci smisla: Jurij Dovič, Amika Zoja Jelič, Mija Kramar, Lovro Mirtič, Lana Traven
Število obiskovalcev je omejeno.
Projekt je nastal ob finančni podpori Mestne občine Ljubljana in Mladinskega centra Oton
Novo Mesto

 Co festival 22

LGL, Oder pod zvezdami, ob 18:00 – Barbara Matijević in Giuseppe Chico:
Zaslonajstniki II. (2022)

Intermedijska predstava, 75 minut

Opus tandema Matijević – Chico je poseben, ker vrsto umetniških veščin, ki pripadajo
različnim medijem (od pripovedništva, dramaturgije, tehnologije, performansa in
koreografije), sklada v nepredvidljive in sveže kombinacije, s katerimi nam načini sodobnega
življenja in raba razpoložljivih sodobnih tehnologij postanejo v različnih razmerjih razvidni
na presenetljiv, humoren in ironičen način. Kakor objekti, ki jih potujitveni učinki postavijo
na razstavo – blagega absurda.
Zaslonajstniki II. je druga predstava iz serije, v kateri se tandem Matijević – Chico
svetovnega spleta in njegovih orodij loteva na »arheološki« in »antropološki« način z
izkopavanjem opuščenih orodij in preučevanjem sledi na konkretnih življenjih v različnih
časovnih fazah, kar je še posebej zabavno, če upoštevamo, da omenjeni vedi ponavadi
povezujemo z materialnim, oprijemljivim in življenjskim. V predstavi v obliki refleksivnega
in samoizdelovalnega muzikala izvajalka predstavi zbirko pesmi o svojih nejasnih,
zamegljenih čustvih, ne da bi jih zmogla ustrezno poimenovati. S pesmimi tako skuša zajeti
bolesti, demone, vibracije, veselja in sla, ki tavajo po divjini njene psihološke krajine in na
nenavaden način spominjajo na digitalno spletno obzorje, ki se na odru poustvarja v oblikah
QR kod, klepetalnih botov in zapeljivih zelenih zaslonov. Glede na to, da so nam pesmi
popularne glasbe ponavadi služile kot nekakšno odlagališče skupnih izkušenj, izgradnja
socialne zavesti, kakor v nekem eseju trdi Mark Fisher, pa tudi kot premostitve generacijskih
prepadov, Zaslonajstniki II za ustreznico digitalne dobe predlagajo zbirko izrazito
idiosinkratične folklorne glasbe: nekakšen svet, v katerem se kot kaotična povodenj in
skladno s spletnim življenjem vse seseda in potaplja v vse drugo. Pri tem si ustvarjalca
zastavljata vprašanje, kaj se je zgodilo naši psihi in domišljiji, da vse to zmoremo pogoltniti in
brskati naprej.

Vstopnina: 9 evrov

Stara mestna elektrarna, ob 20:00 – Yuske Taninaka: Galop (2022)

Plesna predstava, 90 minut

Mladi japonski umetnik Yuske Taninaka s solom Galop vstopa v mednarodni prostor kot
temeljit raziskovalec, pronicljiv analitik in luciden ustvarjalec. Umetnik biometrična orodja,
ki jih kriminologija in fizioterapija uporabljata za kinetične analize posameznikovega gibanja,
uporabi za ponazoritev telesne teže kot tistega dejavnika, s katerim to orodje postane
vprašljivo.
Za Galopom stoji namreč povsem osebna zgodba: poškodba Yuskovega brata, ki svojega
telesa in njegove teže nikoli več ne bo mogel občutiti kot prej. Spremenjeni fizikalni in čutni
dejavniki človeške motorike ter problem empatije Taninakov solo spremenijo v sosledje
različnih kinetičnih dejanj, ki avtorju tudi z rabo predmetov prirejajo čutno bližino bratovega
telesnega stanja, kljub temu da se zaveda, kako nedosegljiva je ta naloga. Nabor instrumentov,
sredstev in materialov, ki jih Taninaka uporablja, niso brez interferenc z zgodovino sodobne
umetnosti. Dejanja, v katera se performer zaseda, lahko zelo neposredno povežemo s
proceduralnimi eksperimenti japonskega Umetniškega združenja Gutai (Gutai Bijutsu Kyōkai,
1955‒1972), enega najpomembnejših kolektivov vizualnih umetnikov, ki so s pretvorbo
objektov v performativna dejanja ter rabo predmetov in neobičajnih materialov spremenili
krajino sodobnega slikarstva, skulpture in odločilno vplivali na Yvesa Kleina, Georgesa
Mathieuja, Allana Kaprowa in Jacksona Pollocka, sodelovali pa so med drugim tudi z Johnom
Cageom, Merceom Cunninghamom in Robertom Rauschenbergom. »V umetnosti Gutai si
različne snovi in človeški duh sežejo v roke, pri tem pa zadržijo razdaljo,« je zapisano v
Manifestu Gutai (1956). Raba vrvi, telesa in tal je neposredno povezana z dejanji, s katerimi
je Kazuo Shiraga (1924‒2008) ustvarjal svoje slike, vendar Taninakov cilj v Galopu ni
modifikacija ali dematerializacija proizvoda tovrstnih umetniških postopkov, temveč postopek
kot sredstvo za zagotovitev materialnih pogojev za empatijo. Taninaka nas v tem solu
analitično sooča z vrsto vprašanj o umetniškem ustvarjanju s telesom: kakšne so meje v
proizvodnji telesne ali nenazadnje kakršnekoli resnične človeške izkušnje, na katere naleti
znanstven ali umetniški instrumentarij pri generiranju telesne podobe.
Yuske Taninaka je perfomer, plesalec in koreograf, študent na magistrskem programu
Solo/Ples/Avtorstvo (Solo/Dance/Authorship) na HZT v Berlinu.

Vstopnina: 9 evrov

 Kino

 Kinodvor

Dvorana, 17:00 – Moja Vesna
* zadnjič
Sara Kern / Slovenija, Avstralija / 2022 / 80 min / slovenščina, angleščina

Celovečerni prvenec v Avstraliji živeče slovenske režiserke je topla in tankočutna zgodba o
deklici, ki se spopada z nepredstavljivo izgubo. Film je svetovno premiero doživel na zadnjem
Berlinalu.
Desetletna Moja živi v predmestju Melbourna s slovenskim očetom in nosečo dvajsetletno
sestro Vesno. Ker se ne more sprijazniti z nedavno materino smrtjo, se raje pripravlja na
rojstvo otroka. Upa, da bo Vesna zapolnila praznino, ki jo je za seboj pustila mama.

Karte: 5,30 evra

Dvorana, ob 19:00 – Drive My Car (Doraibu mai ka)
* za vse zamudnike
Ryusuke Hamaguchi / Japonska / 2021 / 179 min / japonščina, korejščina, angleščina

Manj kot pol leta po tistem, ko je njegov film O naključju in domišljiji osvojil berlinskega
srebrnega medveda, je Ryusuke Hamaguchi za priredbo kratke zgodbe Harukija Murakamija
prejel nagrado za najboljši scenarij v Cannesu.
Yusuke Kafuku, gledališki igralec in režiser, ki po dveh letih še ni prebolel izgube ljubljene
žene, sprejme režijo Strička Vanje na gledališkem festivalu v Hiroshimi. Tam spozna Misaki,
zadržano mladenko, ki mu jo dodelijo za voznico. Med dolgimi vožnjami se med osamljenima
tujcema splete zaupna vez in počasi najdeta pogum, da se soočita vsak s svojo preteklostjo.

Karte: 5,30 evra

 Kinoteka

Dvorana Silvana Furlana, ob 18:00 – Hudičev raj

Izvirni naslov: Đavolji raj – ono ljeto bijelih ruža. Režija: Rajko Grlić. Država: Hrvaška
(Jugoslavija), ZDA. Leto: 1989. Podnapisi: slovenski. Dolžina: 98 minut

Druga svetovna vojna, poletno letovišče v Jugoslaviji. Nerodni reševalec iz vode, ki ni še
nikoli nikogar rešil, vzame pod svoje okrilje dva begunca: vdovo padlega partizana, vneto
borko proti nacistični okupaciji, in njenega sina. Nekega dne iz rečnih valov reševalec prvič
reši utapljajočega se človeka. Navdušenje skopni, ko se razkrije njegova identiteta.

Vstopnice: 4,40 evra

Dvorana Silvana Furlana, ob 20:00 – Naj ostane med nami

Izvirni naslov: Neka ostane među nama. Režija: Rajko Grlić. Država:
Hrvaška/Slovenija/Srbija leto: 2010 Podnapisi: slovenski. Dolžina: 87 minut

Dvojna življenja in večplastna razmerja se spletajo v grenko-sladko zgodbo o srditem iskanju
ljubezni in sreče, o strasti, ki ne usahne, ter o usodnih posledicah, do katerih pride, ko se –
četudi po naključju – znajdete v tuji postelji.

Vstopnice: 4,40 evra

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

Napovedi