BritOFF Ljubljanske mošnje
Pozdravljeni v petkovem BritOFFu, ki sega vse do skrajnih meja vseh naših zanimanj in ambicij. Geografsko gledano, so to seveda meje Mestne občine Ljubljana. Tokrat žal o financah. Slednje, kot je financam v naravi, niso najboljše.
Mestni svetniki bodo v ponedeljek na novembrski seji že drugič letos odločali o uskladitvi letošnjega proračuna. Prihodki v občinski proračun bodo za skoraj 50 milijonov ali za 11 odstotkov manjši od pričakovanih. Temu je sledilo tudi zmanjšanje odhodkov, in sicer za 42 milijonov evrov. Seštevek teh dveh številk pomeni, da bo mestni proračun namesto z 1,2 milijona presežka leto zaključil z več kot 5 [petimi] milijoni primanjkljaja.
Vzrok za tako manjše prihodke kot odhodke je posredno seveda epidemija, predvsem zaradi počasnejšega napredovanja raznih investicij in gradbenih projektov. Največjo luknjo je v proračun zvrtal padec višine komunalnih prispevkov. Tega občini plačajo investitorji v nove objekte, naj pa bi predstavljali plačilo za gradnjo infrastrukture. Na tem področju je občina pobrala približno 20 milijonov manj, kot je bilo pričakovano v začetku leta.
Prav tako so počasneje potekali tudi gradbeni podvigi občine, kar je prizadelo tako odhodkovno kot prihodkovno stran proračuna. Kar za polovico so se namreč zmanjšala sredstva, ki jih občina za različne projekte prejme od Evropske unije. Čeprav so v poročilu proračuna zamolčani vzroki za ta izpad, je iz številk jasno, da je glavni krivec veliki projekt odvajanja in čiščenja odpadne vode. V sklopu tega projekta občina gradi kanalizacijsko omrežje na območjih, na katerih slednjega še ni, povezovalni kanalizacijski kanal C0 in tretjo fazo centralne čistilne naprave v Zalogu.
Predvsem gradnja kanala C0 z Broda do čistilne naprave Zalog se je spremenila v kloako sodnih sporov in političnih prerekanj. Gradnja se je povsem ustavila, iz evropskih sredstev pa v projekt ne bo stekel niti cent. Po več pridobitvah in razveljavitvah gradbenih dovoljenj 12-kilometrskemu kanalu sedaj manjka gradbeno dovoljenje za 6 metrov trase. Župan Zoran Jankovič je odgovornost za to ta teden pripisal tudi vladi in ministru za okolje Andreju Vizjaku.
V luknjo je zapeljalo tudi občinsko podjetje Mestni potniški promet. Deloma zaradi epidemije, deloma zaradi splošnega nezanimanja Ljubljančank in Ljubljančanov za potovanje z mestnimi avtobusi mora občina prevoze podpreti s subvencijo, ki je najprej znašala 10 milijonov evrov, sedaj pa jo je bilo treba povečati še za dodatne 3.
Dodaj komentar
Komentiraj