nabriti proizvajalci traktorjev

nabriti proizvajalci traktorjev

Aktualno-politična novica
leteči trakor
29. 4. 2015 - 9.01
 / BritOFF

                                                ob 9.05

Poslanci na Šrilanki so predsedniku omejili njegove pristojnosti. 215 poslancev od 225-ih se je zavzelo za omejitev na dva predsedniška mandata ter vzpostavitev neodvisnih teles za nadzor policije in pravosodja. Gre za še en progresivni ukrep novega predsednika Maithirpala Sirisene, ki je januarja nasledil avtoritarnega borca proti tamilskim tigrom Mahinda Rajapaksa.

Zvezni sodnik je zavrnil sodni poskus prehrambene industrije, da se ustavi izvajanje zakona v državi Vermont, ki proizvajalcem hrane naroča, naj etiketirajo gensko spremenjene izdelke. Vermont je prva članica Združenih držav, ki je sprejela tako zakonodajo.

Včeraj je Evropska komisija prišla na dan z novo varnostno strategijo, ki jo je najverjetneje zavzeto pripravljala po napadih v Parizu. Vzroke za val terorističnih napadov so našli v slabem interpretiranju informacij in ne njihovem pomanjkanju. Zato so predlagali, naj se ustanovi skupni protiteroristični center, ki bo informacije zbiral na enem mestu.

 

                                                ob 10.05
 

O traktorjih in avtorskih pravicah

 

V prejšnjem tednu so zaokrožile zgodbe o kmetih, ki niso mogli oziroma smeli popraviti svojih traktorjev John Deere. Največji proizvajalec kmetijske mehanizacije jim je pojasnil, da je programska oprema, ki nadzoruje in poganja traktorje, avtorsko zaščitena.

Ameriški urad za avtorske pravice bo pravico delil julija. Takrat bo odločal, katere visokotehnološke komponente lahko uporabniki popravijo sami in katerih ne smejo.

Razlog za veliko zmedo s traktorji leži v zakonu, poimenovanem digitalni milenij, sprejetim 1998. Ta je zabrisal mejo med strojno in programsko opremo. Tako je tudi večina proizvajalcev avtomobilov svoje proizvode zavarovala z avtorskimi pravicami.

Uveljavljanje nesmiselnih avtorskih pravic zagovarjajo s tem, da bi posamezniki lahko svoja vozila spremenili tako, da gredo hitreje ali da izpuščajo več emisij. Vendar sta omenjena prekrška že regulirana z zakonom in ni treba, da ju urejajo avtorske pravice.

Še dlje pa je šel gigant General Motors. Ta je totalno zaprtje svoje programske opreme in vozil utemeljil s tem, da ščiti svojo in vsesplošno kreativnost. To je nekako tako, kot če bi za povečanje izvirnosti zaprli knjižnice.

Nauk te zgodbe je, da bi morali bolj poslušati geeke. Ti so na to opozarjali že ob sprejemanju kreativnega zakona o avtorskih pravicah leta 1998.

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness