Železniški most
Vlada s predsednikom Mirom Cerarjem na čelu je konec januarja na enem od peronov celjske železniške postaje pompozno najavila začetek nadgradnje proge Celje - Zidani Most, ki sodi v sklop modernizacije, ali po Cerarjevo, kar preporoditve slovenskega železniškega sistema. Nadgradnja dobrih 26 kilometrov dolgega odseka pa poleg posodobitve proge in pripadajoče infrastrukture, ki bo omogočila večji pretovor in pretočnost vlakov, predvideva do leta 2020 tudi gradnjo dveh novih mostu čez Savinjo.
Nov, cestni most bodo gradili v Laškem in v Rimskih Toplicah, mi pa se smo v tokratnem BritOFF-u s pomočjo časnika Jugoslovan sprehodili čez starega, železniškega v Zidnem Mostu. Izgradnja slednjega je leta 1931 predstavljala pomembno prometno-infrastrukturno pridobitev, ki je močno olajšala potovanja z vlakom na vzhod tedanje Kraljevine Jugoslavije, zato ne čudi navdušenja, s katerim je bil sprejet. Jugoslovan je 19. avgusta 1931 otvoritvi novega mostu posvetil celotno časopisno stran in obsežno reportažo; navajamo njen uvod.
“Nov železniški most pri Zidanem mostu izročen prometu
Nov most se bo imenoval most kralja Aleksandra
Veliko in težko pričakovano delo je dovršeno in Slovenija je dobila direktno zvezo z našim jugoslovanskim vzhodom, da ne bo treba več zamudnega premikanja vagonov in da bo sedaj promet na vzhod bistveno skrajšan in olajšan. Obenem pa je bilo s preložitvijo cest tudi silno pomagano domačemu prebivalstvu in Zidani most, eno naših najvažnejših prometnih središč, je dobilo zraka, da lahko diha. Dovršena je sicer šele druga etapa velikega programa, ki je zvezana z Zidanim mostom, toda upravičeno upanje je in skoraj gotovo je, da bo v kratkem času izvršen ostali del programa, da dobi proga od Zidanega mosta do Zagreba drugi tir, Zidani most sam pa novo železniško postajo, ki bo odgovarjala njegovemu velikemu prometnemu pomenu. Z novim železniškim mostom in razširjenjem cestišča je bilo ustreženo davni želji vseh gospodarskih krogov Slovenije in zato je tudi ‘vsa Slovenija z iskrenim veseljem pozdravila napredek, ki smo ga dosegli z novim mostom. Pozdravila ga pa je tudi s po nosom, saj je ves most delo domačih inženerjev, domačih delavcev in domačih tvrdk. Živa priča, kako velika tehnična dela moremo izvršiti zgolj z domačimi močmi, je novi most, in zato je dvakrat prav, da je železniška uprava na tako lep in učinkovit način proslavila izročitev novega mostu prometu. Ves Zidani most se je tudi živ zanimal velike pomembnosti no vega mostu in zato je bil včerajšnji dan pravi praznik za Zidani most in vso njegovo lepo okolico.”
Dodaj komentar
Komentiraj