Avinacija
Letalska industrija je med tistimi, ki jih je epidemija koronavirusa najhuje prizadela — ne le prizadela, temveč tako rekoč skoraj docela izničila. Aprila 2020 je v Evropi tedensko povprečje števila letov v primerjavi z enakim obdobjem pred epidemijo padlo za slabih 90 odstotkov, ta teden pa padec znaša “le” dobrih 64 odstotkov.
Situacijo nam hitro oriše generalni sekretar Zveze turističnih agencij Slovenije, Mišo Mrvaljević.
Število potnikov na letališču Jožeta Pučnika se je zmanjšalo še mnogo bolj kot na drugih primerljivih letališčih v regiji. Ljubljansko letališče je imelo na primer v letošnjem februarju manj kot 7 odstotkov števila potnikov prejšnjih let. Zagrebško letališče je imelo na primer 17 odstotkov števila potnikov, ki jih je imelo v februarju 2017. Stanje največjega letališča v Sloveniji nam predstavi hrvaški letalski analitik Alen Šćuric.
Meni, da sta za takšne pogoje najbolj zaslužna tako slovenska vlada kot novi lastnik letališča, nemška družba Fraport.
Izjava.
Primerjava drži. Danes ima letališče Jožeta Pučnika 5 prihodov in 4 odhode, letališče v Podgorici pa ima danes kar 10 prihodov in prav toliko odhodov. Močno zmanjšan obseg letov je ob epidemiji covida-19 prizadel tudi turistično industrijo. O tem smo se pogovarjali s sekretarjem Mrvaljevićem.
Ena možnost je ustanovitev nove družbe, tako rekoč “Air Slovenia”, za katero obstaja več zainteresirancev. Šćuric jih oriše.
A ena od pasti, v katero bi se lahko ujeli ob ustanovitvi Air Slovenia, je ista kot ta, v kateri se je znašel projekt razširitve mariborskega letališča.
Kako je lahko do takšnega kolapsa sploh prišlo? Alen nam razloži svoje stališče. Močno je razočaran nad strokovnostjo vodilnih v slovenskem letalstvu.
Kdor se v Sloveniji ukvarja z vodstvom letalskih družb je torej ali nesposoben ali skorumpiran. Pa bi lahko šlo drugače? Šćuric nam je razložil, kakšno prihodnost ima in kakšno prihodnost bi lahko imelo letališče Maribor.
Slovensko javnost je pred dobrim mesecem presenetila izjava trboveljskega pilota, nekdanjega kapetana in inštruktorja Adrie Blaža Berdnika, da ustanavlja novo letalsko družbo, Southeast Airlines. Ukvarjali bi se predvsem s čarter leti. Zaradi koronavirusa, ki je letalsko industrijo prizadel kakor grom, je namreč prišlo do razcveta majhnih letalskih “start-upov” — Šćuric nam pove malo več.
Adria je torej propadla. Maribor bo propadel. Ljubljana gre po podobni poti. Slovenska vlada pa se bolj kot za letalski sektor zanima za videoposnetke, ki jih premier pošilja Evropskemu parlamentu. Če se bo stanje slovenskega letalstva po koronakrizi nadaljevalo po starem, bomo verjetno še naprej leteli iz Trsta, Zagreba in Benetk. Bo pa vsaj GoOpti lepo zaslužil!
Kultivator sta spisala vajenec Srđan in kopilot Koruza.
Dodaj komentar
Komentiraj